اقتصادیکسب و کار

از مزایای دانه های سفید برنج چه میدانید؟

برنج از مهم ترین غلات و اقلام غذایی جهان است. نیمی از جمعیت جهان ، به برنج به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند. برنج برای تامین انرژی سریع و فوری، فعالیت خوب دستگاه گوارش، تثبیت سطح و فراهم کردن منابع لازم ویتامین B1 برای بدن می باشد. با توجه به خواص بسیار برنج در آشپزی و سلامتی بدن ، برنج کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شویم. برای خرید برنج طارم هاشمی همراه ما باشید.

برنج

فواید دانه های برنج در زیبایی و خانه داری


1-
تمیز کردن بطری ها با برنج

برای تمیز کرن گلدان ها و بطری هایی که دهانه ای باریک و غیر معمول دارند، دو قاشق غذاخوری برنج را 10 دقیقه با آب گرم داخل آن ها خیس کنید. بعد از چند بار تکان دادن و آبکشی متوجه تمیزی فوق العاده آن خواهید شد.

2- وسایلی که داخل آب می افتند

در صورت افتادن گوشی داخل آب، باتری آن را در آورده، طوری داخل برنج قرار دهید که روی آن کاملا پوشیده شود. خواهید دید که کار خواهد کرد!

3- تمیز کردن آسیاب با برنج

بعد از آسیاب کردن یا ادویه های مختلف، برای تمیز کردن دستگاه، مواد چسبیده را تا جای ممکن بیرون آورید. داخل آن برنج بریزید و دور آسیاب بچرخانید. برنج به طرز فوق العاده ای جذب کننده و تمیزکننده خواهد بود.

4- چک کردن دمای روغن

برای دانستن این که روغن به اندازه کافی برای سرخ کردن داغ شده است، کافیست یکی از دانه های برنج را داخل آن بیندازید. اگر برنج روی روغن آمد و شروع به پختن کرد، روغن آماده سرخ کردن است.

کاربردهای برنج

5- جلوگیری از چسبیدن نمک با برنج

با روشی که بعضی رستوران ها استفاده می کنند، یعنی ریختن چند دانه برنج داخل نمکدان، مانع از به هم چسبیدن آن ها شوید.

6- رسیدن میوه با برنج

برای رسیدن سریع تر میوه (در صورتی که فرصت صبر کردن ندارید) آن را همراه برنج داخل یک ظرف بگذارید. در طول روز دو بار چک کنید تا بیش از حد نرسد.

7- درست کردن کیسه گرمایی با برنج

با پارچه هایی مانند پشم یا کتان، کیسه بدوزید. داخل آن مقداری برنج بریزید. لبه آن را دوخته، به عنوان پد گرمایی از آن استفاده کنید.

قبل از استفاده آن را داخل مایکروفر گرم کنید. به این ترتیب تا یک ساعت گرم خواهد ماند.

8- شفافیت پوست با برنج

هنگام طبخ برنج، مقداری از را بردارید. بگذارید داخل یخچال سرد شود و از آن برای شستشوی صورت استفاده کنید.

برای گرفتن نتیجه بهتر از برنج قهوه ای استفاده کنید و طی 3 روز آن را مصرف نمایید. سرشار از بوده و درخشش لازم را به پوست شما برمی گرداند. برای شستشو از لیف استفاده کنید.

9- درست کردن دمپایی گرم کننده

اگر در خانه مجبور به راه رفتن روی سنگ یا سرامیک در شب های سرد زمستان هستید، کافیست هنگام درست کردن دمپایی روفرشی داخل رویه آن مقداری برنج بریزید و از گرمای آن بهره ببرید.

بررسی موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. مردمانی که در قاره آسیا زندگی می کنند از برنج و نان به عنوان قوت غالب یاد می کنند. در این ناحیه به دلیل مصرف بالای برنج، شاهد وجود چربی اشباع کمتری در مواد غذایی هستیم. زیرا هر چه میزان مصرف برنج افزایش پیدا کند به تبع آن شاهد کاهش مصرف گوشت خواهیم بود. برای آشنایی با خواص برنج ایرانی یکی از مرغوب ترین برنج ها در جهان با ما همراه باشید.

بدون شک یکی از مهم ترین خواص برنج ایرانی که باعث تامین انرژی بدن انسان می شود ویتامین B12 است. این ویتامین قادر است در کوتاه ترین زمان ممکن، انرژی از دست رفته فرد را تامین کند و علاوه بر بهبود فعالیت دستگاه گوارش، شاهد تثبیت قند خون نیز هستیم. جلوگیری از ایجاد فشار خون، بیماری های قلبی و مشکلات پوستی از دیگر خواص این ماده مغذی به حساب می آید. برنج در بسیاری از کشورهای جهان کشت می شود اما برنجی که در استان های شمالی کشور ایران کشت می شود از نظر طعم و عطر در جایگاه بسیار ویژه ای قرار دارد و علاوه بر خواص برنج ایرانی، شاهد مرغوب بودن و کشیده بودن دانه های آن می باشیم. ناگفته نماند که طبع برنج از نظر طب سنتی سرد و خشک است.

جالب است بدانید که انواع مختلف برنج در سرتاسر جهان به بیش از 7000 نوع می رسد و کشورهای آسیایی قادرند حدود 90% آن را تامین کنند. به طور معمول برنج ایرانی در دو نوع سفید و قهوه ای شناخته می شود که در مطالب قبل راجع به خواص هر کدام از آن ها صحبت کردیم. هنوز در برخی از کشورها و استان های شمالی ایران برداشت برنج به روش سنتی و دستی انجام می شود و خبری از توسط کشاورزان نیست.

رفع سوء تغذیه

برنج ایرانی سرشار از مواد مغذی می باشد. به همین دلیل افرادی که دچار سوء تغذیه هستند باید از این محصول مصرف کنند تا علاوه بر رفع سوء تغذیه، شاهد عدم اختلال در دستگاه گوارش خود باشند. برخی از افراد تصور می کنند که منظور از سوء تغذیه، فقر غذاست. در صورتی که عدم استفاده صحیح از مواد غذایی نیز نوعی سوء تغذیه محسوب می شود که سلامت انسان را تهدید می کند.

بهبود سیستم گوارش

در خصوص بررسی خواص برنج ایرانی باید به وجود نشاسته مقاوم در آن اشاره کرد که بعد از رسیدن به معده، باعث می شود تا باکتری های مفید تحریک شوند و حرکت روده ها به طور طبیعی و نرمال اتفاق بیفتد. افرادی که برنج ایرانی را به عنوان قوت غالب در نظر می گیرند از بیماری هایی مانند سندروم روده تحریک پذیر و اسهال در امان می مانند. البته به شرط آنکه رژیم غذایی آن ها نیز مناسب باشد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر محققین تلاش می کنند تا با ادغام روش های سنتی و تکنولوژی های مدرن، اقدام به کاشت برنج کنند و ارزش میکرونوترینت آن را افزایش دهند. اگر در حین پرورش برنج، از ترکیبات آهن و زینک در آن استفاده شود میزان خواص آن نیز افزایش پیدا می کند.

پیشگیری از چاقی مفرط

چاقی و اضافه وزن به عنوان یکی از معضلات جدی در ایران شناخته می شود. دانه های خوش عطر و خوش طعم برنج، فاقد چربی های مضر ، سدیم و کلسترول می باشد و می توان از آن به عنوان یکی از بخش های موثر در رژیم غذایی نام برد. توصیه می کنیم از وعده های مناسب برنج در طول هفته استفاده کنید. قطعا مصرف بیش از حد هیچگونه ماده غذایی توصیه نمی شود.

کنترل فشار خون

کسانی که دچار فشار خون هستند می توانند از دانه های برنج به عنوان یک تغذیه مناسب استفاده کنند تا علاوه بر بهره مندی از خواص برنج ایرانی، اقدام به کنترل فشار خون نیز کنند. در دانه های برنج مقدار بسیار اندکی سدیم وجود دارد. اگر این عنصر بیش از حد در بدن قرار بگیرد سبب انقباض رگ ها و شریان های خونی شده و علاوه بر افزایش استرس، باعث ایجاد فشار بر سیستم قلبی عروقی نیز خواهد شد.

پیشگیری از بیماری سرطان

اگر مطالب قبلی وب سایت ما را در خصوص خواص برنج قهوه ای مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید از مهم ترین خواص  قهوه ای، جلوگیری از بیماری هایی نظیر سرطان می باشد. زیرا این دانه های خوشمزه، منبع غنی از فیبر نامحلول شناخته می شوند که می توانند بدن را در برابر انواع مختلف سرطان محافظت کند. علاوه بر فیبر، شاهد وجود آنتی اکسیدان های طبیعی مانند ویتامین سی، آ و فلاونوئیدها هستیم. آنتی اکسیدان باعث می شود تا فعالیت سلول های مخرب متوقف شود و آسیبی به سلول های سالم پوستی نرسد. به طور معمول رادیکال های آزاد که از اشعه های مضر نور خورشید تامین می شوند باعث آسیب به سلول های سالم می شوند که مصرف آنتی اکسیدان ها فعالیت آن ها را متوقف می کند.

بهبود وضعیت پوستی

افرادی که دچار مشکلاتی همچون التهابات و سوزش های پوستی هستند می توانند از خواص برنج ایرانی بهره مند شوند. بدین منظور باید برنج سفید یا را پودر کنند و یا از آب آن بر روی سطوح ملتهب پوست خود استفاده کنند. وجود آنتی اکسیدان در برنج سبب می شود تا علائم چین و چروک و پیری به تعویق بیفتد.

پیشگیری از آلزایمر

در حال حاضر آلزایمر و فراموشی تبدیل به یکی از بیماری های افراد سالمند شده است. اگر افراد در سنین پایین تر از برنج به عنوان یکی از مهم ترین مواد غذایی استفاده کنند کمتر دچار آلزایمر می شوند. زیرا برنج قادر است فعالیت انتقال دهنده های عصبی را تحریک کند و از فعالیت سموم خطرناک که با عوامل موثر با آلزایمر در ارتباط می باشند جلوگیری کند. امروزه کشاورزان با پرداخت و یا خرید برندهای مختلف مانند تلاش می کنند تا برداشت این محصول را به شکل مکانیزه درآورند. در صورتی که هنوز هم بخش عمده ای از کشاورزان تلاش دارند تا برداشت دستی برنج، کیفیت آن را حفظ کنند.