عمومی

ارتباط خانواده و مسجد در ایام اعتکاف تقویت شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خانواده, مسجد

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست ستاد اعتکاف شهرستان گناوه با تبریک پیشاپیش حلول ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب ماه رحمت الهی و از فرصت‌های بی نظیر برای خودسازی است و باید از فرصت این ماه بهترین بهره را ببریم.

امام جمعه گناوه با اشاره به برخی فضیلت‌های ماه رجب گفت: رجب ماه ریزش رحمت الهی است و باید تلاش کرد تا زمینه لازم برای حضور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف آماده و فراهم شود.

وی گفت: ماه پرفیض و فضیلت رجب ماه نزدیکی بیشتر به خداوند و مقدمه‌ای برای آماده شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه گناوه با اشاره به اهمیت اعتکاف گفت: اعتکاف یکی از سنت‌های الهی، انبیا و اولیا الهی است و به دین اسلام اختصاص ندارد بلکه قبل از دین اسلام نیز بوده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: خداوند در ماه رجب و در ایام اعتکاف زمینه‌ای را فراهم کرده است تا در این دنیای مادی سه روز از دنیا فاصله گرفته و در بهترین مکان مقدس با خدا راز و نیاز کنیم.

وی گفت: با توجه به توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی دشمنان، آئین معنوی و ارزشمند اعتکاف در ماه مبارک رجب، می‌تواند اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان را در برابر تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن محافظت و واکسینه کند.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: در شهرستان گناوه با همت مردم و مسئولان همواره برنامه‌های فرهنگی و معنوی به بهترین وجه برگزار شده است.

وی گفت: در برگزاری برنامه معنوی اعتکاف خیرین و طرفیت‌های فرهنگی شهرستان همکاری و مشارکت کنند و همه دست به دست هم دهیم تا فضای شهر را هر چه بیشتر معنوی و زمینه و بستر لازم برای حضور بیشتر جوانان در این امر معنوی فراهم شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: مساجدی که برای اعتکاف در نظر می‌شود باید امکانات لازم را داشته باشند و ملاحظات دیگر به ویژه امنیت و بهداشت در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: باید تلاش کرد ارتباط بین خانواده‌ها و مساجد در ایام اعتکاف هر چه بیشتر تقویت شود.

وی گفت: افراد ناظر و رابط‌ها مدیریت و نظارت فضاهای برگزاری اعتکاف را داشته باشند و با سعه صدر در این ایام عمل کنند.

آئین اعتکاف (ایام البیض) هر سال از ۱۳ ماه رجب مقارن با سالروز میلاد با سعادت امیرالمومنین علی (ع) آغاز و ۳ روز ادامه دارد که این آئین امسال در روزهای ۵ ،۶ و ۷ بهمن ماه برگزار می‌شود.