نماد سایت مجله سلامتی ایران

چرا دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟

چرا دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟

چرا دیجیتال مارکتینگ؟ پس تبلیغات آفلاین چی؟ اهمیت دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت در آمل در چیست؟ اگه دنبال جواب این سال ها هستید، ادامه مقاله را بخوانید. هر کسب و کاری اهداف خاص متفاوتی را در ذهن دارد، اما اکثر کسب و کارها و شرکت ها در تلاش هستند تا با دسترسی به مصرف کنندگان بیشتر و ترغیب آن‌ها برای خرید، به رشد و کسب سود برسند.

برای انجام این کار، شما باید از همه ارزشمند ترین منابع و فناوری‌های بازاریابی بهره مند شوید و در دنیای مدرن، اینترنت در راس این لیست قرار دارد. این امر، باعث می‌شود هر شغلی به بازاریابی دیجیتال نیاز داشته باشد. در این مقاله از به 14 مورد از مزایای دیجیتال مارکتینگ و اینکه چرا دیجیتال مارکتینگ و سئو در آمل اهمیت دارد اشاره خواهیم کرد. زندگی امرزوه به سمتی می رود که به دیجیتال مارکتینگ کشیده خواهیم شد. در این مقاله در مورد اهمیت دیجیتال مارکتینگ و رونق بخشیدن به کسب و کار شما مطالب بسیار مفیدی را ارائه کرده ایم. در ادامه به اهمیت دیجیتال مارکتینگ میپردازیم.

از مواردی است که زمانی که پای در راه دیجیتال مارکتینگ می گذارید باید از اهمیت های دیجیتال مارکتینگ آگاه باشید. دیجیتال مارکتینگ اهمیت های بسیاری دارد که در مسیر کاری و رونق کسب و کار شما نقش به سزایی دارد. همچنین در مقاله ای تحت عنوان ، دیجیتال مارکتینگ را جزو کسب و کار های جدید و پر درامد ایران و دنیا بیان کرده ایم. در ادامه پاسخی به سوال چرا دیجیتال مارکتینگ و اهمیت دیجیتال مارکتینگ بیان شده است. در انتها نیز بهترین شرکت طراحی سایت در آمل را معرفی خواهیم کرد.

مقرون به صرفه بودن بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال نسبت به سایر روش‌های بازاریابی بطور قابل توجهی ارزان تر است. هزینه های امور مختلف بازاریابی متناسب با کاری که انجام می‌ دهید متفاوت است؛ اما به طور کل هزینه تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ کمتر از سایر انواع بازاریابی‌ ها می‌باشد. مقرون به صرفه بودن یکی از مهم ترین اهمیت دیجیتال مارکتینگ می باشد.

بنابراین استفاده از روش های بازاریابی آنلاین بسیار مقرون به صرفه است و زمینه‌ای برای بازگشت سرمایه‌تان را نیز فراهم می‌کند. زیرا برای مثال برای اجرای یک کمپین مجبور نیستید پول زیادی هزینه کنید. در مقایسه با برخی روش های سنتی، که به کسب و کار شما امکان رشد می‌ دهند، اجرای یک کمپین PPC یا کمپین تبلیغاتی رسانه های اجتماعی هزینه زیادی ندارد. طبق گفته گوگل، شرکت‌ هایی که از استراتژی‌ های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند 2.8 برابر امید به رشد درآمد بیشتری دارند و آینده ای روشن و طلایی در پیش رو دارند.

دسترسی آسان به افراد

با رشد اینترنت، افراد بیشتری وقت خود را به صورت آنلاین می گذرانند. امروزه بیش از 7.7 میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده می‌کنند. جستجوی اطلاعات، بررسی شبکه‌های اجتماعی و خرید آنلاین محصولات، به بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره تبدیل شده است. مثلا اگر بخواهیم زنی 24 تا 26 ساله را که به جواهرات مد علاقه دارد، و در بمبئی زندگی می کند و تازه نامزد کرده است، هدف قرار دهیم، می توانیم با دیجیتال مارکتینگ دقیقاً او را هدف قرار دهیم. این زیبایی و جذابیت فوق العاده خاص دیجیتال مارکتینگ است، ما می‌ توانیم دقیقاً افرادی را که می‌ خواهیم مورد هدف قرار دهیم.

چرا دیجیتال مارکتینگ ؟ بخش زیادی از مشتریان شما آنلاین هستند و این اهمیت بازاریابی دیجیتال را برجسته می‌ کند. آن‌ها در حال مرور وب هستند و به دنبال محصولات یا خدماتی مانند خدمات و محصولاتی که شما ارائه می‌ کنید هستند. اگر شما در فضای آنلاین فعالیت نداشته باشید این بخش از مشتریان خود را از دست می‌ دهید و از رقبای خود عقب می‌ افتید.

چون رقیبان‌ تان در فضای آنلاین نیز فعالیت می‌ کنند!

اگر همچنان می‌ پرسید که چرا بازاریابی دیجیتال مهم است، پاسخ دیگر من این است که رقبای شما از این روش بازاریابی استفاده می‌کنند! بسیاری از رقبای شما در حال حاضر از تمام مزایای بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند. آن‌ ها حساب‌ های خود را در شبکه‌ های اجتماعی ایجاد کرده‌ اند، وبسایت خود را برای جستجوگرها طراحی کرده‌ اند و تبلیغات کلیکی برای اهداف خود انجام می‌ دهند. این دلیل به خودی خود یکی از دلایل مهمی است که اهمیت استفاده از دیجیتال مارکتینگ را برای شما روشن می‌ کند. اگر می‌ خواهید تجارت شما با دیگران رقابت کند، باید ازکارهایی که رقبای‌ تان را به سود بالا می‌ رساند غفلت نکنید. برای رقابت با رقبا، باید در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید. همچنین در مقاله ای را توضیح داده ایم.

دسترسی کثیری از افراد به تلفن همراه

امروزه بسیاری از افراد دارای تلفن همراه هوشمند هستند و از گوشی موبایل خود برای آگاهی از اخبار، شبکه‌ های اجتماعی و فعالیت‌ های بی‌شمار دیگری استفاده می‌ کنند. همچنین از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ می باشد که در ایران رونق بخصوصی دارد. بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌ کند تا در هنگام انجام این امور به این افراد دسترسی پیدا کنید و با تبلیغات در فضای مجازی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی متنی و در رسانه‌ های اجتماعی، محصولات و خدمات خود را به تعداد کثیری از افراد که هر روزه برای انجام کارهای مختلف خود از تلفن همراه خود استفاده می‌ کنند، عرضه کنید. در مقاله ای هم تحت عنوان درمورد انواع شاخه های دیجیتال مارکتینگ بطور مفصل صحبت کرده ایم.

دیجیتال مارکتینگ مختص به یک مکان خاص نیست

وارد شدن به یک منطقه جغرافیایی جدید و تبلیغات در آن با کمک بازاریابی سنتی یک کار زمان بر و اعصاب خورد کن است. ولی  بازاریابی دیجیتال به ما کمک می کند تا بتونیم  مناطق جدید را بدون هیچ مانعی و در کوتاه‌ ترین زمان تحت پوشش تبلیغاتی خود قرار دهیم. فقط کافی است به شهری که دوست دارید وارد شوید یا شعاعی را در یک شهر خاص انتخاب کنید. شما در دسترسی و نوع مخاطب خود انعطاف‌ پذیر هستید. کمپین‌ ها را می توانید در کمترین زمان تنظیم کنید و تبلیغاتتان را در شهر و محل مورد نظر استارت کنید.

انعطاف‌ پذیری در انتخاب بستر بازاریابی و روش تبلیغاتی

شکل‌ ها و بسترهای مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد، از جمله تبلیغات بنری، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی محتوا و پست‌ های رسانه‌ های اجتماعی. بنابراین شما با یادگیری چگونگی بازاریابی خلاقانه در فضای آنلاین، طیف وسیعی از امکانات را برای استراتژی‌ های تبلیغاتی خود خواهید داشت. با دیجیتال مارکتینگ، شما همچنین امکان آزمون و خطا و آزمایش و ارزیابی نتایج فعالیت‌های بازاریابی خود و متوقف کردن عملکردهای ضعیف خود را از استراتژی بازاریابی خود دارید.

گسترش مخاطبان کسب و کار خود

بسیاری از مصرف‌ کنندگان تقریباً تمام خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌ دهد این افراد را مجذوب خود کنید و در نتیجه مشتریان شرکت خود را افزایش دهید. شما می‌ توانید با تبلیغات کلیکی در گوگل ادز و راه‌ اندازی کمپین‌ های برندسازی و افزایش آگاهی عموم از برندتان، شناخت از برندتان را گسترش دهید و فروش خود را افزایش دهید. همچنین در مقاله ای تحت عنوان بطور مفصل درمورد کمپین های تبلیغاتی و گسترش کسب و کار سخن گفته ایم.

چند رسانه‌ ای بودن دیجیتال مارکتینگ

مشتریان بیشتر تمایل دارند با مطالب بازاریابی که چندین نوع محتوا را دارند، ارتباط گیرند و با انواع مختلفی از محتواها از جمله تصاویر، کلیپ‌ های ویدیویی و صوتی درگیر شوند. گنجاندن انواع مختلفی از محتواها در بازاریابی دیجیتال به مراتب آسان‌تر از انواع دیگر بازاریابی‌ هاست.

امکان تعامل با مشتری

بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌ دهد مستقیماً با مشتریانی که محتوای شما را می‌ بینند ارتباط برقرار کنید، به خصوص از طریق نظراتی که مخاطبان‌ تان در وب سایت شما نوشتند و از طریق پیام های آن‌ ها و کامنت‌هایی که در زیر پست‌ های رسانه‌ های اجتماعی‌ تان با شما به اشتراک گذاشته‌ اند. این امکان به مشتریان‌ تان ثابت می‌ کند که شما به آنچه آن‌ ها می‌ گویند و فکر می‌ کنند اهمیت می‌ دهید و این باعث می شود که آن‌ ها مورد احترام قرار گیرند و رضایت‌ شان جلب شود. مزیت دیگر این تعامل در این است که به شما اطلاعات مفید بسیاری درباره مخاطبان خود و نقطه نظرات آن‌ ها درباره محصولات و خدمات خود می‌ دهد.

امکان ردیابی و سنجش اثرات تبلیغات‌تان بر مشتریان

بازاریابی دیجیتال علاوه بر برقراری ارتباط با مشتریان، به شما امکان می‌دهد واکنش‌ های آن‌ ها را نسبت به تبلیغات و فعالیت‌ های بازاریابی خود بررسی کنید. شما می‌ توانید ‌ببینید که مدت کوتاهی قبل از خریدشان، کدام تبلیغات و کدام یک از انواع محتواهای‌ تان را مشاهده کردند. این مزیت شما را آگاه می‌ کند که کدام یک از روش‌ های بازاریابی‌ تان موثرتر است و به شما امکان می‌ دهد استراتژی خود را اصلاح کنید و بهبود بخشید.

امکان رقابت با شرکت‌ های بزرگ‌ تر

رقابت سخت ترین قسمت اداره یک تجارت است. شرکت‌ های بزرگ‌ تر به دلیل برندسازی قوی و شهرت بسیار خود به طور خودکار اعتماد مردم را به خود جلب کرده‌اند و بنابراین رقابت با آن‌ها کار ساده‌ای نیست. ولی شما با دیجیتال مارکتینگ یک شانس بزرگ و فرصت بسیار مناسب برای رقابت با آن‌ها دارید.

روش های مختلف بازاریابی دیجیتال مانند سئو و یا پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) زمینه این رقابت و ورود به این بازی را برای شما فراهم می کند. با سئو و بهینه‌سازی سایت‌تان و با خرج هزینه کمی برای آن می‌توانید سایت خود را به رتبه‌های بالا در نتایج گوگل برسانید و به راحتی در صفحه اول نتایج گوگل با شرکت‌های بزرگ رقابت کنید. کاری که شاید در دنیای واقعی بسیار هزینه‌بر و سخت و حتی شاید غیرممکن باشد.

همچنین در تبلیغات ppc گوگل آگهی‌ها ‌را بر اساس کیفیت تبلیغ سایت‌ها رتبه بندی می‌کند. حتی اگر شرکتی هزینه‌ای دو برابر بیشتر از هزینه پیشنهادی شما برای هر بار کلیک بر کلمه کلیدی مشابه کسب و کار شما پیشنهاد کند، تضمین‌کننده رتبه بالاتر برای او نیست و شاخص کیفیت و متناسب بودن تبلیغ با محتوای درون سایت تعین کننده رتبه هر تبلیغ است.

همچنین از راه هایی مثل سئو و بهینه سازی موتور های جست و جو از طریق آموزش سئو و آموزش دیجیتال مارکتینگ می توانید در راه پولدار شدن و موفقیت قدم بردارید،. غیر از سئو همچنین گوگل ادز یا گوگل ادوردز شیوه دیگری از پیشرفت در دیجیتال مارکتینگ می باشد که در کمترین زمان در گوگل می توانید محصولات یا خدمات خود را به فروش بگذارید پس شما می‌‌توانید با بالا بردن کیفیت کارخود از شرکت‌هایی که بودجه‌ای انبوه دارند و هزینه‌ای گزاف صرف تبلیغات کلیکی خود می‌کنند نیز پیشی گیرید.

در نتیجه این بازاریابی فرصت را برای و متوسط فراهم می‌کند تا با شرکت‌های بزرگتر رقابت کنند. پس اگر بتوانید محتوایی ایجاد کنید که بیشتر از رقبای سازمانی شما مرتبط با کلمات کلیدی انتخاب شده‌تان باشد، هیچ مبلغی باعث نمی‌شود که رتبه سایت رقبای‌تان از شما بیشتر باشد. نتیجه پاسخ به سوال چرا دیجیتال مارکتینگ اینکه بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما فرصتی عالی برای رقابت با شرکت های بزرگتر برای به دست آوردن جایگاه ویژه برای تبلیغات‌تان و جذب مشتری می‌باشد.

می توانید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

توانایی شناسایی بهتر مخاطبان خود یکی از بارزترین دلایل اهمیت بازاریابی دیجیتال است.

با بازاریابی دیجیتال می توانید مخاطبان خود را دقیق تر از روش های سنتی مورد هدف قرار دهید. شما می توانید اطلاعات مهمی درباره مخاطبان خود دریافت کرده و از آنها برای شکل دادن به کمپین های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. این امر دسترسی به افرادی که خواهان محصول یا خدمات شما هستند را برای شما آسان می کند.

به طور مثال مشتریان شما خانم‌های جوان بین 20 تا 40 سال هستند که به نوع خاصی از پوشش مانتو علاقه دارند و از نظر مالی در سطح متوسطی قرار دارند و شما در تلاش هستید تا در شبکه های اجتماعی به این مشتری‌های هدف خود برسید تا آن‌ها را وادار به خرید از برند خود کنید.

اگر بخواهید دقیقا این ویژگی‌ها را هدف قرار دهید، می توانید به راحتی این اطلاعات را برای کمپین تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی خود تعیین کنید. با این کار اطمینان حاصل می‌کنید که فقط افراد مربوطه تبلیغ شما را می‌بینند.

وقتی می توانید مخاطبان خود را بهتر هدف بگیرید، با تبلیغات خود نتایج بهتری دریافت می‌کنید و به مشتری‌های بیشتری خواهید رسید که به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند هستند.

خروج از نسخه موبایل