نماد سایت مجله سلامتی ایران

آنچه باید در مورد سئو و ترفندهای آن بدانید

سئو یعنی جذب بازدید (مشتری) از طریق گوگل، بزرگ‌ترین قدم و اولین قدم در سئو سایت سفارش تولید محتوا است، و در قدم بعدی باید با ترفندهای سئو به صورت کلی آشنا شوید و از آن‌ها برای سئو سازی سایت استفاده کنید. اگر شما هم صاحب یک بیزینس جدید هستید که به تازگی یک سایت برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اید و سایت شما از نظر طراحی ظاهری و سرعت یک سایت تکمیل و بدون عیب و نقض است اما هنوز بازخوردی دریافت نکرده اید و کسی به سایت شما مراجعه نمی کند رفع این مشکل را ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم. در این مقاله اهمیت تولید محتوا را برای شما بازگو می کنیم و با آموزش سئو در اصفهان، سئو را به ساده ترین شکل ممکن به شما آموزش می دهیم.

سئو چیست؟

Figure 1سئو چیست؟

SEO نسخه کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization است که به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. تکنیک‌های سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو هستندنشان داده شوید و گوگل توجه بسیار ویژه ای به رضایت کاربران از نشان دادن این نتیجه جستجو دارد یعنی هر چه کاربر زمان بیشتری را در سایت شما صرف کند، گوگل رتبه شما را ارتقا می دهد.

برای اینکه کاربر زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند نیاز به یک محتوای اصولی دارید که ذهن مخاطب را درگیر کند و یا او را به چالش بکشد. اگر شما رتبه بالایی در نتایج جستجوی گوگل بگیرید گوگل کاربران زیادی را در جستجوهای خود وارد سایت شما می کند و اطلاعات تکمیلی از خدمات یا محصولات شما را به مخاطب نشان می دهد. همین امر باعث می شود که سایت شما کلیک های بیشتری دریافت کند و حتی فروش شما افزایش یابد. قرار گیری سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان به شمار می آید.

کلمه کلیدی در سفارش تولید محتوا

کلمه کلیدی یعنی همه چیزی که شما به دلیل آن تولید محتوا انجام می دهید. مثلاً شما می خواهید که در یک کلمه مشخص در نتایج گوگل جز 10 لینک برتر نشان داده شوید به آن کلمه، کلمه کلیدی گفته می شود. تولید محتوای اصولی و مداوم برای کلمه کلیدی بسیار مهم و حائز اهمیت است، اما در صورتی که شما تنها یکی از این دو فاکتور را رعایت کنید نتیجه مطلوبی دریافت نمی کنید.

برای نتیجه گیری اصولی نیاز به تولید محتوای مداوم و اصولی دارید اگر اصول درستی در نوشتن محتوا رعایت نشود و نیاز مخاطب رفع را رفع نکند تعداد بازدیدهای شما کاهش می باید و نتیجه عکس میگیرید. اما اینکه چه کلمه ای را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنید و چگونه محتوای اصولی بنویسید نیاز به آموزش اصولی و جز به جز سئو دارد که در انتهای این مقاله روش یادگیری سئو را به صورت 100 درصد اصولی را به شما می گوییم.

یادتون باشه به کلمه کلیدی Anchor Text هم میگن، آخه کلاسش بیشتره 😊

بهترین روش برای یادگیری و اجرای سئو چیست؟

سئو سایت در ۳  گام خلاصه می شود:

گام اول: نیاز کاربر را درک کنید.

گام دوم: مناسب ترین پاسخ برای نیاز کاربر را پیدا کنید.

گام سوم: از اینکه گوگل کاملا متوجه رفع نیاز کاربر توسط شما می شود، اطمینان حاصل کنید.

سئو در زبان ساده یعنی پاسخ مناسب به سوال و نیاز کاربران، زیرا تا زمانی که کاربران گوگل پاسخ سوالات خود در گوگل جستجو می کنند، سایت هایی که سریع ترین و بهترین پاسخ را برای کاربران فراهم می کنند موفق هستند.

سئو یعنی، محتوای ارزشمند و ارتباط با مخاطب اما در رقابت سئو؛ باید محتوایی کاربردی، دقیق، مرتبط و تازه تولید کنید. یک محتوای اصولی نیاز به یک شخص آشنا به ادبیات و زبان مخاطبین هدف شما دارد. بهتر است در زمینه اگر تخصصی ندارید به افراد و یا شرکت های متخصص سفارش تولید محتوا بدهید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

آیا برای سئو سایت فقط تولید محتوا نیاز است؟

Figure 22 آموزش سئو سایت اصفهان

با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل و هوش مصنوعی گوگل هر روز در حال پیشرفته تر شدن و آپدیت هستند، باید بدانیم که تنها راه برای موفقیت در سئو تولید محتوا نیست و باید از تکنیک هایی که در گذشته بر روی سایت های دیگر جواب داده اند استفاده شود. تکنیک های استاندارد می تواند درک ربات های گوگل از محتوا را نیز ساده تر کند، تکنیک هایی نظیر سئوی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری وغیره. برای یادگیری این تکنیک ها نیاز به دوره های آموزشی اصولی دارید زیرا در صورتی که این تکنیک ها را به درستی یاد نگیرید سایت شما از نتیجه جستجوی گوگل حذف می شود!

الگوریتم ها و تکنیک های سئو را از کجا یاد بگیریم؟

برای یادگیری تکنیک های گوگل و مسلط شدن به سئو سایت، باید توصیه های گوگل را مبنای کار خود قرار دهید زیرا گوگل بر اساس الگوریتم های هوشمند خود، یک رتبه و جایگاه برای سایت ها در نظر می گیرد. اما در اکثر موارد، اطلاعات و تکنیک هایی که گوگل در اختیار کاربران قرار می دهد مانند مواد خامی هستند که برای پختن غذا به آنها نیاز دارید؛ اما آیا شما یک آشپز حرفهای هستید؟ اگر خیر که پس به یک آشپز حرفهای نیاز دارید تا از این مواد اولیه یک غذای بسیار لذیذ تهیه کند.

به عبارت دیگر، اطلاعات گوگل به خودی خود کامل نیستند و شما علاوه بر اطلاعات گوگل، باید خودتان نیز وارد عمل شوید و طی آنالیز و بررسی ها و بازخورد هایی که از بهینه سازی های داخلی و خارجی سایت خود می گیرید یک روند مشخص و تکنیک پخته ای را شناسنایی کنید. یک فرد با دانش سئو به وسیله تحلیلهای خود و با وارد کردن داده های بدست آورده در ابزارهایی مثل Search Console و گوگل آنالیتیکس، می تواند بهترین نتیجه مطلوب را از اطلاعات خام گوگل بگیرد. مجموعه ویا سئو با استادان مجرب و سابقه کاری موفق و رزومه بسیار قوی در زمینه تولید محتوا و سئو می تواند همراه شما باشد.

اگر به دنبال جایی برای سفارش تولید محتوا هستید این مجموعه می تواند بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند. این مجموعه برای ساکنین محترم شهر اصفهان آموزش سئو در اصفهان را، راه اندازی کرده است. شما می توانید با شرکت در این دوره به یک متخصص سئو تبدیل شوید.

خروج از نسخه موبایل