نماد سایت مجله سلامتی ایران

برای گردشگری چه وسایلی لازم است؟

وسایل ضروری برای گردشگری چیست؟

محتوای این مطلب نمایش

وسایل مهم سفر: مدارک همراه برای سفر

وسایل و لباس‌های شخصی مهم برای سفر

وسایل و لوازم بهداشتی مهم برای سفر

لوازم متفرقه

وسایل مهم داخل داخل کیف همراه برای سفر

سعی کردیم که هر آیتم و وسایل مهم سفر را داخل این لیست قرار دهم و امیدوارم که چیزی را از قلم نینداخته باشم. اگر وسیله و آیتم خاصی را به یاد دارید که در لیست قرار داده نشده است، حتما در بخش نظرات ذکر کنید تا به مطلب اضافه کنیم

وسایل سفر داخلی

با داشتن یک چک لیست کامل وسایل برای سفر داخلی دیگر خیال‌تان راحت بوده و با نگاه انداختن به آن می‌توانید تمامی وسایل مورد نیازتان را داخل چمدان بگذارید. قبل از قرار دادن وسایل سفر داخل چمدان، پیشنهاد می‌کنیم حتما آنها را به صورت جداگانه و به تفکیک هر دسته روی یک میز بچینید تا بتوانید با نگاه کردن به چک لیست سفر داخلی، تمامی وسایل‌تان را به طور کامل بررسی کنید. در ادامه لوازم سفر داخلی به تفکیک هر نوع وسایل از قبیل لوازم بهداشتی، لباس و… آورده شده است.

ادامه لوازم سفر داخلی به تفکیک هر نوع وسایل

۱لیست لوازم آرایشی و بهداشتی

۲لیست لباسهای مورد نیاز

۳لیست لوازم الکترونیکی

۴لیست داروهای مورد نیاز

۵لیست لوازم کودک و نوزاد

۶لوازم متفرقه سفر و لوازم جانبی

اکنون می‌توانید لوازم سفر را طبق نیاز و زمان‌بندی سفرتان در داخل چمدان بگذارید. برای مثال اگر سفر شما بیشتر از هفت روز است، تقریبا به تمام مواردی که در چک لیست سفر گفتیم نیاز پیدا می‌کنید؛ اما اگر سفر شما یک یا دو روزه است، تنها لوازم اصلی و ضروری از قبیل لباس گرم یا سرد، لوازم بهداشتی اولیه، پاور بانک و… برایتان کفایت می‌کند. البته اگر کودک و نوزاد در خانواده دارید، باید تمامی لوازم مورد نیاز آنها را همیشه به همراه داشته باشید.

لوازم مورد نیاز سفر خارجی

برای سفرهای خارجی، به غیر از لوازم مورد نیازی که در بالا اشاره شد، حتما باید وسایل مهم دیگری را هم به همراه داشته باشید تا سفری بدون دغدغه را تجربه کنید. لیست وسایل سفر خارجی عبارتند از:

لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی

برای سفر با ماشین شخصی به غیر از لوازم بهداشتی، آرایشی، لباس‌های مورد نیاز، لوازم کودک، لوازم الکترونیکی و… باید حتما تجهیزات اولیه و لوازم یدکی ماشین را جهت تعمیر و خرابی ماشین نیز به همراه داشته باشید. در ادامه به چک لیست سفر با ماشین به طور کامل اشاره شده است.لیست لوازم مورد نیاز سفر با ماشین شامل:

و در نهایت در چک لیست سفر با ماشین، حتما خوراکی‌های اولیه و مورد نیاز از قبیل آب معدنی، بیسکویت، چیپس و پفک، آجیل، تنقلات، چای کیسه‌ای، نسکافه و قهوه، نان، میوه خشک شده و… را هم به لیست خود اضافه کنید.

لیست وسایل سفر برای طبیعت‌گردی

طبیعت‌گردی جزو سفرهای لذت‌بخش است که شامل انواع مختلفی همچون کوه‌‌نوردی، غارنوردی، کویرگردی و … می‌شود. اکنون بیایید تا وسایل مورد نیاز سفر هر کدام از انواع طبیعت‌گردی را با یکدیگر بررسی کنیم.

۱لیست وسایل سفر کوهنوردی

۲لوازم مورد نیاز سفر کویرگردی

۳لیست وسایل سفر ساحلی

۴وسایل سفر غارنوردی یا تنگه نوردی

در نهایت بهتر است بدانید که در تمامی انواع سفرهای طبیعت‌گردی لوازمی همچون چادر مسافرتی، زیرانداز، وسایل پخت و پز، چراغ قوه، وسایل بهداشتی، کیسه زباله، مواد غذایی اولیه به همراه اجاق گاز مسافرتی، فندک و لوازم موقعیت‌یابی مشترک هستند.

چک لیست سفر کاری

در سفرهای کاری نیز داشتن یک چک لیست سفر موثر و کاربردی است. چرا که این لیست به شما کمک می‌کند تا از بردن وسایل‌ اضافی پرهیز کرده و به عبارتی سبک سفر کنید.

لیست وسایل مورد نیاز سفر کاری

چک لیست لوازم مورد نیاز برای کمپ زدن

در سفرهای طبیعت‌گردی، یکی از ملزومات اصلی داشتن وسایل مورد نیاز برای کمپ کردن در طبیعت است. حال بیایید تا به اتفاق هم وسایل مورد نیاز برای کمپ زدن را بررسی کنیم.

چک لیست مدارک مورد نیاز در سفر

یکی از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز سفر، داشتن مدارک مهم و ضروری بوده که برای سفرهای داخلی و خارجی متفاوت است. در ادامه چک لیست مدارک مورد نیاز در سفر داخلی و خارجی آورده شده است.

۱لیست مدارک مورد نیاز سفر داخلی

۲لیست مدارک مورد نیاز سفر خارجی

اکنون که در مورد چک لیست سفر به طور کامل اطلاعات دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب چک لیست سفر را برای خودتان ذخیره کنید تا به هنگام سفر و بستن چمدان دیگر نگران و گیج نشوید. همچنین اگر در مطلب وسایل مورد نیاز سفر مواردی را از قلم انداخته‌ایم، لطفا آنها را با ما و مخاطبان رادار۳۶۱ به اشتراک بگذارید. شما همچنین در رادار۳۶۱ می‌توانید کمترین قیمت برای و را بیابید

منابع:

موتور جستجوی ایرانی جُستک

موتور جستجوگر گوگل

خروج از نسخه موبایل