نماد سایت مجله سلامتی ایران

تشک مهمان چی بخرم؟

تشک مهمان چی بخرم ؟ سوال اکثر خانواده هایی است که مهمان زیادی دارند و بدنبال تشک مهمان مناسب هستند. اگر شما هم جزء این دسته هستیدو  این سوال را دارید؟ جواب سوال تشک مهمان چی بخرم ؟  پیش ماست یعنی دقیقا داخل همین مقاله.

محتوای این مطلب نمایش

ما در این بخش قصد داریم مشکل تشک مهمان مناسب را حل کنیم و برای شما لیستی از بهترین تشک های مهمان به همراه  لینک خرید آنلاین را معرفی کنیم تا با خیال راحت و به آسانی ثبت سفارش کنید. اگر مناسب بودن تشک مهمان برای شما مهم است و تصمیم به خرید تشک مهمان دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تشک مهمان چیست؟

همانطور که می دانید بیشتر ایرانی ها از قدیم ترجیح می دهند روی زمین و روی تشک بخوابند هر چند در بسیاری از خانه ها تخت وجود دارد ولی بازهم خیلی ها ترجیح می دهند روی تشک بخوابند. تشک های سنتی که از پشم طبیعی ساخته می شود به دلیل هم هزینه های بالا و هم سنگین و جاگیر بودن برای خرید و استفاده زیاد مناسب نیست. بنابراین اگر شما هم مهمان نواز هستید و همیشه تعدادی مهمان دارید که شب خانه شما می مانند قطعا نیاز به تشک های زیادی برای پذیرایی و خواب آنها خواهید داشت.

برای خواب مهمان شما نیاز به تشک هایی دارید که مخصوص مهمان می باشد و اسم آن نیز تشک مهمان است و در ابعاد و اندازه و وزن های تولید می شود که هم جای کمتری می گیرد هم وزن مناسبی برای حمل دارد و همچنین جای زیادی را اشغال نمی کند. ما نیز در این مقاله می خواهیم بهترین تشک های مهمان موجود در بازار را معرفی کنیم که هم قیمت مناسبی دارند و هم روی آنها مهمان های شما خواب راحت و خوشی را تجربه خواهند کرد. در ادامه ویژگی های مهم یک تشک مهمان را توضیح می دهیم که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید. همچنین میتوانید با خرید تشک طبی فنری رویال برای خود یک خواب راحت را تجربه کنید.

ویژگی تشک مهمان خوب

در نسل جدید تشک های مهمان به جای پشم از الیاف هایی با وزن سبک مانند پنبه و اسفنج استفاده می شود که هم وزن پایینی دارند و هم از حساسیت جلوگیری می کند.

تشک های مهمان به گونه ای ساخته می شود که در انواع شرایط آب و هوایی مقاوم بوده و در رطوبت دچار پوسیدگی و خرابی نمی شود.

این نوع تشک ها به گونه ای ساخته می شود که جریان هوا را از خود عبور می دهد و از نظر بهداشتی بسیار این ویژگی حائز اهمیت است.

همچنین تشک های مهمانی تولید به گونه ای طراحی می شوند که خواب راحتی داشته باشید و همچنین به کمر و ستون فقرات آسیبی نمی رسد.

از دیگر ویژگی های خوب این نوع تشک ها می توان به شستشوی آسان آنها اشاره کرد که به راحتی می توانید روکش آن را که زیپ دارد را باز کنید و در ماشین لباسشویی بشویید.

تشک مهمان دارای انواع مختلفی است که هم یک نفره و دو نفره تولید و روانه بازار می شود.

اگر بتوانید هزینه بیشتری کنید می توانید از مدل های هوشمند تشک مهمان نیز استفاده کنید از ویژگی های این نوع تشک می توان به ماساژور بودن و تولید گرما با برق اشاره کرد. البته این تشک ها بیشتر مناسب افرادی است که مشکل دارند و به تشک طبی معروف هستند.

قیمت تشک مهمان چند است؟

قیمت تشک های مهمان بسته به مارک و جنس و الیاف استفاده شده متغییر است.

بهترین مدل تشک مهمان چی بخرم؟

در ادامه لیستی از بهترین تشک ها را معرفی می کنیم که با توجه به نیاز خود می توانید یکی مورد خوب را از میان گزینه های لیست انتخاب کنید. تمامی موارد معرفی شده از طرف خریداران پیشنهاد شده و خریدارن از کیفیت محصول راضی بوده اند.

همچنین ما برای راحتی شما زیر هر محصول لینک خرید از سایت دیجی کالا را قرار داده ایم تا با خیال راحت بتوانید آنلاین سفارش دهید.

بهترین مدل های تشک مهمان ۲۰۲۱

تشک مهمان شایسته طرح ستارگان سایز ۹۰×۱۹۰ سانتی متر

تشک مهمان شایسته طرح ستارگان محصولی کاربردی و دارای کیفیت مطلوب است. این تشک از الیاف به صورت اسفنج فشرده شده پر شده که دارای دوام خوب و راحتی خواب بالا است. رویه این محصول، کاوری از جنس پارچه با رنگبندی متنوع است.

از ویژگی های مثبت تشک مهمان شایسته طرح ستارگان ، می توان به زیپدار بودن کاور پارچه ای اشاره کرد که شستشوی این محصول را برای شما بسیار راحت کرده است. این محصول در کاور بسته بندی زیپدار و با کیفیت تقدیم حضور مشتری می شود.

سبک و کمجا بودن و سهولت در جابجایی از دیگر ویژگی های تشک شایسته طرح ستارگان است.

مشخصات

تشک مهمان نایت استار مدل سوپرانو سایز ۱۹۰×۹۰ سانتی متر

تشک مهمان نایت استار مدل سوپرانو محصولی به‌روز و باکیفیت تولید‌شده و از مرغوب‌ترین مواد اولیه و پارچه با دوخت صنعتی بسیار دقیق است. پارچه این تشک از نوع گردبافت است. همچنین لایه‌دوزی انجام شده تشک باعث شده این محصول بسیار بادوام و دارای عمر طولانی باشد.

در طراحی این تشک از یک زیپ کناری استفاده شده که می‌توانید آن را باز کرده و بلوک الیاف داخلی آن را جدا نمایید.

گفتنی است رویه تشک به راحتی قابل شست‌وشو است. نرمی و راحتی این تشک مثال زدنی است. علاوه‌بر الیاف قطور و حالت‌پذیر پارچه مرغوب این تشک نیز فرم‌گیری بسیار خوبی دارد.

چنانچه به‌دنبال یک تشک زمینی بسیار مرغوب و باکیفیت هستید این محصول برای شما مفید است. از این تشک برای استفاده روزمره، استفاده مهمان، هدیه و جهیزیه و هم چنین به عنوان تشک سفری نیز استفاده می‌شود. ابعاد این تشک ۹۰ در ۱۹۰ سانتی‌متر معادل ابعاد تشک یک نفره استاندارد است.

مشخصات

تشک مهمان ژینورا مدل پرناز سایز ۱۸۵×۸۵ سانتی متر

تشک‌های مهمان کاربرد زیادی دارند؛ متراژ بیشتر خانه‌ها این روزها کوچک‌تر شده و کمدها هم که همیشه تعدادشان کم بود، بازهم کوچک‌تر شدند و امکان نگهداری چند دست رختخواب برای مهمان تقریباً غیرممکن شده است.

همچنین شاید از افرادی هستید که برای سفر، رفتن به فضای باز را ترجیح می‌دهید. این موضوع نیازمند لوازمی است تا در آسایش باشید. اولین چیزی که در این مواقع نیاز دارید، یک سرویس خواب است که حداقل فضا را اشغال کند.

تشک سفری مهمان ژینورا مدل پرناز برای یک نفر طراحی شده است و با ابعاد کوچکی که دارد، در کوچک‌ترین فضاها نیز جای می‌گیرد. ژینورا برند برتر تولیدکننده کالای خواب در ایران است .

تشک مهمان لومانا مدل karmania set یک نفره سایز ۲۰۰×۹۰ سانتی متر

مشخصات

تشک مهمان ژینورا مدل اسلیپ پلاس دونفره سایز ۱۸۵×۱۶۰ سانتیمتر

تشک مهمان مدل رویا ۰۰۳ یک نفره سایز ۹۰*۱۹۰ سانتی متر بسته ۵ عددی

تشک مهمان ژینورا مدل آتوس دونفره سایز ۱۶۰×۱۸۵ سانتیمتر

تشک‌های مهمان کاربرد زیادی دارند؛ متراژ بیشتر خانه‌ها این روزها کوچک‌تر شده و کمدها هم که همیشه تعدادشان کم بود، بازهم کوچک‌تر شدند و امکان نگهداری چند دست رختخواب برای مهمان تقریباً غیرممکن شده است.

همچنین شاید از افرادی هستید که برای سفر، رفتن به فضای باز را ترجیح می‌دهید. این موضوع نیازمند لوازمی است تا در آسایش باشید. اولین چیزی که در این مواقع نیاز دارید، یک سرویس خواب است که حداقل فضا را اشغال کند.

تشک سفری مهمان ژینورا برای دو نفر طراحی شده است و با ابعاد کوچکی که دارد، در کوچک‌ترین فضاها نیز جای می‌گیرد.

تشک مهمان لومانا مدل REBECA سایز ۲۰۰×۹۰ سانتی متر

تشک مهمان لومانا محصولی به‌روز و باکیفیت تولید‌شده و از مرغوب‌ترین مواد اولیه و پارچه با دوخت صنعتی بسیار دقیق است. پارچه این تشک از نوع ۱۰۰% پنبه است. همچنین لایه‌دوزی انجام شده تشک باعث شده این محصول بسیار بادوام و دارای عمر طولانی باشد.

در طراحی این تشک از یک زیپ کناری استفاده شده که می‌توانید آن را باز کرده و بلوک الیاف داخلی آن را جدا نمایید. گفتنی است رویه تشک به راحتی قابل شست‌وشو است. نرمی و راحتی این تشک مثال زدنی است.

علاوه‌بر الیاف قطور و حالت‌پذیر پارچه مرغوب این تشک نیز فرم‌گیری بسیار خوبی دارد. چنانچه به‌دنبال یک تشک زمینی بسیار مرغوب و باکیفیت هستید این محصول برای شما مفید است.

از این تشک برای استفاده روزمره، استفاده مهمان، هدیه و جهیزیه نیز استفاده می‌شود. ابعاد این تشک ۹۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر معادل ابعاد تشک یک نفره استاندارد است

تشک مهمان لومانا مدل karmania set یک نفره سایز ۲۰۰×۹۰ سانتی متر

مشخصات

استفاده از تشک مهمان در مسافرت

وزن کم و سهولت در جابجایی باعث شده است که تشک مهمان در سفرها نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ این محصول جای بسیار کمی را اشغال می کند، در نتیجه حمل کردن آن هیچ دشواری ندارد و نیاز شما به کالای خواب را به بهترین نحوه پاسخ می دهد. در صورتی که به زیراندازهای نرم نیاز دارید، باز هم می توانید از تشک مهمان استفاده کنید.

تشک سوپر طبی فنری آسمان رویال

انواع تشک مهمان

دسته بندی کلی تشک های مهمان در دو عنوان تشک های معمولی و طبی معرفی می شوند. تشک های طبی به واسطه ویژگی های بخصوصی که در درمان و پیشگیری از بیماری ها دارند، با قیمت های بیشتری نسبت به تشک های معمولی خرید و فروش می شوند.

در صورتی که مهمانان برای مدت زمان طولانی ساکن خانه شما هستند، بهتر است از تشک های طبی استفاده کنید تا بدین طریق از دردهای استخوانی و گرفتگی های عضلانی جلوگیری شود؛ اگر مهمانان برای یک الی دو روز در خانه شما هستند می توانند از تشک های معمولی استفاده کنند و خوابیدن بر روی این تشک ها برای مدت زمان کوتاه مشکلی را در پی نخواهد داشت.

یکی از مهمترین ویژگی های تشک طبی این است که با میزان سفتی استاندارد از بخش های مختلف بدن حمایت می کند، در نتیجه از درد و عارضه های استخوانی جلوگیری می نماید. تشک طبی مهمان از اسفنج یا فوم درست شده است، البته در نظر داشته باشید که لایه های این مواد در تشک مهمان کمتر است تا وزن پایین و انعطاف پذیری خوب نیز در تشک ایجاد شود.

ابعاد تشک استاندارد

ابعاد تشک مهمان اندکی متفاوت از دیگر تشک ها است. می دانیم که تشک مهمان نیاز به ابعاد کمی دارد، تا بتوان آن را به سادگی جمع آوردی و نگهداری نمود؛ تولید کنندگان این موارد را در نظر گرفته اند و کالاهایی دقیقا مطابق با نیازهای مشتریان را به بازار عرضه داشته اند. ارتفاع یا همان ضخامت تشک های مهمان کم است، این یعنی لایه های کمتری از الیاف در آنها بکار رفته است.

مصرف کنندگان از نظر قد شرایط یکسانی ندارند، به همین خاطر لازم است تشک ها نیز با قد متفاوتی تولید شوند؛ قد تشک مهمان از ۱۵۰ سانتی متر آغاز و تا ۱۹۰ سانتی متر است. تشک هایی با قد ۲ متر نیز وجود دارند اما در دسته بندی تشک های مهمان قرار نمی گیرند. از نظر ابعاد دیگر نیز تشک ها مهمان به‌ طور معمول بین ۸۵ تا ۹۰ سانتی‌ متر عرض و ۴ الی ۱۰ سانتی‌ متر ارتفاع دارند.

بهتر است تشک های با ارتفاع کم را انتخاب کنید، زیرا در صورتی که مهمان بچرخد و از روی تشک بیافتد با آسیبی مواجه نخواهد شد.

نکات مهم در خرید تشک مهمان

در ادامه نکاتی بیان شده اند که در انتخاب تشک مناسب مهمان تاثیر بسیار زیادی دارند؛ در صورتی که این موارد در خرید تشک لحاظ نشود، می تواند هدر رفت سرمایه و نارضایتی مهمان را به دنبال آورد. مهمترین مورد خرید از نمایندگی تشک رویال میباشد.

همانطور که قبل از این نیز گفته شد ابعاد تشک مبحث مهمی است که باید در نظر گرفته شود. اولین مرحله این است که فضای استفاده و نگهداری از تشک را در خانه خود تعیین کنید و منزلتان را از این بابت بررسی نمایید، همچنین باید متوسط قد فرد یا افراد استفاده‌ کننده از تشک را مورد ارزیابی قرار دهید تا بتوانید یک تشک مناسب برای اغلب مهمانان را خریداری کنید. اگر طول تشک زیاد باشد سختی بیشتری برای جمع آوری و نگهداری دارد، اما تناسب بیشتری نیز دارد و اغلب افراد حتی مهمانان قد بلند نیز می تانند بر روی آن به استراحت بپردازند.

یکی از مهم‌ ترین نکات برای خرید تشک مهمان، وزن است؛ بطور کلی تشک مهمان را با وزن کم آن می شناسیم، پس نباید نسبت به خرید تشک های سنگین اقدام نمایید. تشک‌ های مهمان معمولا بین ۳ تا ۵ کیلوگرم وزن دارند و این حد برای آنها استاندارد است. این ویژگی وزنی همان عاملی است که باعث می شود حمل و نقل تشک در سفر و استفاده سیار از آن نیز ممکن شود.

الیاف و لایه های استفاده شده در تشک مهمان نیز بسیار مهم هستند، زیرا در ارتباط با بدن فرد مصرف کننده قرار می گیرند و اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشند، دردسرساز می شوند. وجود الیاف حساسیت زا نکته ای است که باید بدان دقت شود، زیرا می تواند حساسیت، بیماری ها و زخم های پوستی را به دنبال داشته باشد. در هنگام خرید تشک به جنس الیاف، رویه و همینطور شرایط تهویه آن دقت داشته باشید و این موارد را نیز مورد بررسی قرار دهید.

هر یک از برندهای تولید کننده محصولات خاصی را به بازار عرضه می کنند، در نتیجه ممکن است این کالاها از نظر دوخت و کیفیت اختلاف زیادی داشته باشند؛ سعی کنید خرید خود را از برندهای معتبر و شناخته شده انجام دهید تا از این طریق خدمات بهتری را نیز دریافت کنید.

بهترین تشک ها با بهترین الیاف نیز به دوخت یکدست و باکیفیتی نیاز دارند، پس علاوه بر تمامی موارد گفته شده، نوع و استحکام دوخت را نیز در نظر بگیرید.

تجمع آلودگی ها، تعریق و بسیاری از عوامل همه و همه می توانند محیطی خطرناک را به وجود آورند تهدیدی برای سلامت مصرف کننده محسوب شوند؛ بر این اساس لازم است رخت خواب هر از چندگاهی مورد شستشو و پاکسازی قرار گیرد، اما این پاکسازی باید به گونه ای باشد که به بافت تشک و کارایی آن لطمه ای وارد نکند.

امروزه اغلب تشک های مهمان زیپی هستند و لایه های مختلفی دارند، بدین ترتیب می توان رویه های آنها را جدا کرده و مورد شستشو قرار داد؛ در صورتی که با خیس شدن تشک روبرو شدید، توصیه می شود از دستمال و یا سشوار برای رفع آن اقدام نمایید. برخی از کاورهای مخصوص نیز تولید و به بازار عرضه می شوند که می توانند از پیشگیری از آلودگی تشک نقش داشته باشند؛ خرید و استفاده کردن از این کاورها تا حد بسیار زیادی بهداشت و ایمنی را برای مصرف کننده به وجود می آورد و فرایند نگهداری از تشک را نیز ساده تر می کند.

نکات مهم قبل از خرید تشک مهمان

با مطالعه راهنمای خرید و توجه به نکات مهم آن دیگر لازم نیست، نگران این موضوع باشید که تشک مهمان چی بخرم؟ بلکه به راحتی می توانید یک نمونه متناسب با نیازتان را از میان این تنوع حاکم گزینش نمایید.

  1. جنس تشک و وجود الیاف مصنوعی درجه یک و مرغوب
  2. وجود دوخت های با کیفیت و قرار دادن زیپ جهت تعویض راحت رویه
  3. توجه به رنگ به عنوان یک اصل مهم در دیزاین
  4. دقت در قیمت و خرید تشک مهمان ارزان یا گران متناسب با بودجه
  5. وجود ویژگی های جانبی مانند خاصیت طبی، عایق رطوبت، ضد حساسیت و …

تشک مهمان چی بخرم؟

تشک مهمان در مدل های مختلف ساده، مخمل خواب دار و مموری فوم تولید می شود. بدین ترتیب بر حسب نوع کاربری که از تشک خود انتظار دارید، باید یک نمونه را انتخاب نمایید. تشک های مهمان ساده بیشتر برای مسافرت به دلیل تا کردن و حمل و نقل راحت، گزینه ای مناسب هستند. ولی نمونه های مخملی پرزدار با سطح نرم و البته زیبایشان به راستی برازنده پذیرایی از مهمان ها میباشند. ولی بسیاری می پرسند، برای کسانی که دچار مشکلات ستون فقرات و درد کمر هستند، تشک مهمان چی بخرم؟ باید بگوییم تشک های فومدار به دلیل مزایای زیر انتخاب بهتری برای این قشر محسوب میشوند:

خروج از نسخه موبایل