نماد سایت مجله سلامتی ایران

انواع ایمپلنت دندان چیست ؟ + قیمت

ایمپلنت‌های دندانی پایه‌های کوچکی هستند که به فک شما متصل می‌شوند و عنوان ریشه دندان قرار می‌گیرند. آنها با یک اتصال دهنده یا اباتمنت به دندان های جایگزین جدید متصل می شوند. بیشتر ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم ساخته شده اند.

انواع ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی براساس ویژگی های مختلفی از جمله شکل، اندازه، نحوه کاشت، نوع فیکسچر ایمپلنت دسته بندی می شوند. به صورت کلی دسته بندی ایمپلنت ها بیشتر بر اساس نوع فیکسچر آنها مورد مطالعه قرار می گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع ایمپلنت می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

همه اشکال ایمپلنت ها اغلب بر اساس انواع مختلف فیکسچر ایمپلنت، یکی از مهم ترین عناصر ایمپلنت های دندانی، طبقه بندی می شوند. فیکسچر ایمپلنت دندان قسمتی  است که در استخوان فک و در محل ریشه قرار می گیرد. این نوع دسته بندی به شرح زیر است:

ایمپلنت اندوستئال

ایمپلنت‌های اندوستئال که معمولاً از تیتانیوم ساخته می‌شوند، رایج‌ترین ایمپلنت‌های دندانی هستند. آنها معمولاً مانند پیچ های کوچک در استخوان فک قرار می گیرند. از آنجایی که ایمپلنت‌های اندوستئال در استخوان فک جایگزین می‌شوند، این روش می‌تواند تهاجمی باشد و به زمان بهبودی قابل توجهی نیاز دارد. بنابراین، درمان ممکن است در همه موارد مناسب نباشد. برای کودکان یا نوجوانانی که استخوان فک آنها هنوز در حال رشد و تکامل است، توصیه نمی شود.

ایمپلنت اندوستئال مزایای مختلفی را به همراه دارد، از جمله:

ایمپلنت دندانی ساب پریوستئال

ایمپلنت های دندانی ساب پریوستئال یک گزینه ترمیم دندان هستند که برای جایگزینی دندان های از دست رفته برای بیمارانی که تراکم استخوان کافی در فک ندارند استفاده می شود. ایمپلنت های ساب پریوستال به جای اینکه مستقیماً در استخوان فک قرار گیرند، زیر خط لثه در بالای استخوان قرار می گیرند. ایمپلنت ساب پریوستئال شامل یک قاب فلزی است که به صورت سفارشی برای فک بیمار مناسب است. این قاب با استفاده از پایه‌های کوچکی که از طریق خط لثه بیرون می‌زند تا دندان‌های مصنوعی را پشتیبانی کند، به استخوان فک متصل می‌شود. این دندان‌های مصنوعی بسته به نیاز یا ترجیحات بیمار می‌توانند ثابت یا متحرک باشند.

ایمپلنت های ساب پریوستئال دارای چندین مزیت هستند، از جمله:

ایمپلنت دندانی زیگوماتیک

ایمپلنت دندانی زیگوماتیک یک جایگزین دندان است که در استخوان زیگوماتیک قرار می گیرد که استخوانی است که در ناحیه گونه فک بالا قرار دارد. ایمپلنت‌های زیگوماتیک برای بیمارانی که از دست دادن استخوان شدید در استخوان گونه فک بالایی دارند، حمایت بیشتری می‌کنند.

مزایای ایمپلنت دندان زیگوماتیک عبارتند از:

ایمپلنت‌های دندانی All-on-4

ایمپلنت‌های دندانی All-on-4 تنها از چهار ایمپلنت برای پشتیبانی از جایگزینی کامل برای دندان‌های از دست رفته استفاده می‌کنند. دندانپزشک ایمپلنت ها را در مکان های استراتژیک در دهان و استخوان فک قرار می دهد و پروتزهای سفارشی را به آنها می چسباند. طراحی پروتز مانند دندان های طبیعی به نظر می رسد و به بیماران اجازه می دهد به راحتی غذا بخورند، صحبت کنند و لبخند بزنند.

سیستم ایمپلنت All-on-4 از ساختار استخوان موجود بیمار بهره می‌برد و قرار دادن ایمپلنت‌ها امکان پشتیبانی بهینه از دندان‌های مصنوعی را فراهم می‌کند. دندانپزشکان اغلب این را برای بیمارانی که تراکم استخوان فک محدودی دارند توصیه می کنند، زیرا به آنها اجازه می دهد تا دندان های تحت حمایت ایمپلنت را بدون هیچ گونه عمل پیوند استخوان اضافی دریافت کنند.

مزایای سیستم ایمپلنت All-on-4 عبارتند از:

مینی ایمپلنت های دندانی

مینی ایمپلنت های دندانی کوچکتر از ایمپلنت های دندان معمولی هستند. قطر آنها معمولاً بین 2 تا 3.5 میلی متر است، در حالی که قطر ایمپلنت های دندانی معمولی بین 3.5 تا 6 میلی متر است. اندازه کوچکتر امکان رویکرد محافظه کارانه تری را برای کاشت ایمپلنت، به ویژه در مناطقی از استخوان فک که ممکن است تراکم استخوان محدود باشد، فراهم می کند. اغلب اوقات، مینی ایمپلنت های دندانی را می توان با کمترین پیوند استخوان یا بدون پیوند استخوان قرار داد، که در مقایسه با ایمپلنت های دندانی معمولی، در زمان، هزینه و روش های اضافی برای بیماران صرفه جویی می کند.

مزایای مینی ایمپلنت

درمان مینی ایمپلنت دندان مزایای مختلفی نسبت به ایمپلنت های دندان معمولی دارد، از جمله:

منبع » انواع ایمپلنت ، ایمپلنت دندان چیست ؟ 

خروج از نسخه موبایل