نماد سایت مجله سلامتی ایران

تفاوت های پکیج و آبگرمکن در چیست؟

همانطور که می‌ دانیم هم سیستم های گرمایشی ایران رادیاتور و هم آبگرمکن برای گرم کردن آب در ساختمان ها استفاده می شوند. این تجهیزات دارای تفاوت و مزایا و معایب مخصوصی هستند. در واقع آبگرمکن ها برای گرم کردن آب استفاده می شوند. همانطور که از نام این تجهیزات پیداست این دستگاه برای تامین آب گرم مورد نیاز هستند. آبگرم مورد نیاز می تواند آب گرم برای شستشو و حمام یا شستن ظرف ها باشد. در این مطلب در با این محصولات آشنا شده و تفاوت آن را با پکیج ها بررسی می کنیم.

آشنایی با آبگرمکن

این تجهیزات انواع مختلفی دارند که یکی از انواع آنها مدل های دیواری است. این محصول بدون مخزن است. وظیفه اصلی این دستگاه تامین آب گرم مورد نیاز است. در زیر لوله های این دستگاه یک مشعل قرار دارد که لوله های حاوی آب سرد را گرم کرده و میزان آب گرم مورد نیاز مصرفی را تامین می کند. در هنگام تهیه محصولات باید به رده مصرف انرژی و قدرت حرارتی و فشار ورودی، نوع گاز مصرفی توجه داشته باشید.

این تجهیزات بسیار پر مصرف هستند. بعضی از مدل های جدید این تجهیزات در کاهش هزینه برق و گاز موثر هستند. این تجهیزات امروزه در مدل های گازی و الکتریکی عرضه شده اند‌. اساس کار این دستگاه ها به این صورت است که آب سرد وارد دستگاه شده و از کویل های مسی داخلی عبور می کند. آب سرد از شعله آبگرمکن میزان مشخصی حرارت دریافت کرده و گرم می‌ شود و در نهایت وارد لوله کشی منزل می شود.

آشنایی با سیستم گرمایشی دیواری

پکیج بوتان نیز مانند آبگرمکن وظیفه تامین آب گرم مورد نیاز مصرفی ساختمان را به عهده دارد. این تجهیزات دارای مزایای بیشتری هستند چرا که با خرید آنها می توانید از قابلیت های بیشتر آن بهره مند شوید. به عبارت دیگر به قول قدیمی ها می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. با خرید این دستگاه دیگر نیازی به بخاری ندارید چرا که وظیفه دیگر این دستگاه تامین گرمایش مورد نیاز ساختمان است.

عملکرد سیستم گرمایشی ایران رادیاتور ترکیبی از عملکرد آبگرمکن و بخاری است‌. علاوه بر تولید آب گرم مورد نیاز محیط خانه را نیز گرم می کند. در نمونه های پیشرفته و مدرن تر این دستگاه ها هرگونه خطا و ایراد مشاهده شده در تنظیمات با استفاده از یک کد خطا شناسایی می شوند. عملکرد این دستگاه تحت کنترل برد  قرار دارد.

با توجه به این موارد دسترسی به بهترین پکیج مستلزم توجه کافی به ویژگی ها و راهنمای خرید سیستم های گرمایشی است. در قسمت بالای این دستگاه یک سری لوله وجود دارد. از یک قسمت آب سرد وارد و قسمت دیگر آب گرم خارج می شود. آب گرم به سمت رادیاتور هدایت شده و در آن قسمت به گردش درمی آید. به این صورت محیط خانه گرم می شود.

تفاوت سیستم های گرمایشی با آبگرمکن چیست؟

در تعریف پکیج بوتان گفتیم که دارای عملکردی شبیه به بخاری و آبگرمکن است. این تجهیزات یک موتورخانه کامل هستند که کیفیت و بازدهی بالایی دارند. همچنین و مصرف انرژی پایینی دارند به همین دلیل نسبت به موارد مشاور به صرفه تر هستند. این دستگاه‌ ها تفاوت زیادی با شوفاژ و موتورخانه دارند و یک جایگزین عالی برای آنها به شمار می روند. اما باید اشاره کنیم که قیمت این تجهیزات نسبت به آبگرمکن بالاتر است. شاید با خواندن این مطلب فکر کنید که این تجهیزات به صرفه نیستند.

باید توجه داشته باشید که با خرید یک پکیج در واقع هزینه خرید آبگرمکن و بخاری را می دهید. از مهمترین مزایای این تجهیزات می توانیم به این اشاره کنیم که در ساختمان ها لوله کشی و حذف شده و هر واحد از ساختمان از لحاظ تامین آب گرم مستقل می شود.

در این دستگاه ها از تجهیزاتی نظیر پرشر سوئیچ هوا استفاده شده است. این موضوع سبب شده تا دسترسی به آب گرم فراهم شود. این دستگاه فضای کمتری را اشغال می کند. دقت داشته باشید که این محصولات در محیطی کمتر از ۶۰ متر کاربرد ندارند.

پکیج بهتر است یا آبگرمکن

در واقع انتخاب و استفاده از این دستگاه های تامین کننده آب گرم مصرفی به عوامل مختلفی نظیر لوکیشن و موقعیت مکانی شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر منزل شما در منطقه ای است که همواره با قطعی برق روبرو هستید بهتر است از آبگرمکن ها بهره ببرید. سیستم های گرمایشی از برق تغذیه می کنند به همین دلیل انتخاب مناسبی برای این لوکیشن ها به شمار نمی روند.

مهم ترین نکته که در هر دو دستگاه وجود دارد این است که این دستگاه های تامین کننده آب گرم سبب می شوند تا هوای محیط  سنگین و خشک شود. این شرایط ممکن است خطراتی برای کودکان به دنبال داشته باشد. لذا اگر از این تجهیزات استفاده می‌ کنید بهتر است هر چند وقت یکبار پنجره ها را باز کنید. اگر ترجیح می دهید از یک وسیله همه جانبه استفاده کنید بهتر است به سراغ پکیج بروید.

مقایسه آبگرمکن و پکیج ایران رادیاتور

تا اینجا در مورد این تجهیزات اطلاعاتی کسب کردیم اما زمان آن رسیده تا تفاوت های این دو وسیله گرمایشی را شناخته و آن دو را با یکدیگر مقایسه کنیم. آبگرمکن ها کارایی بالایی داشته و مصرف سوخت کمی دارند اما پکیج ها به صرفه تر هستند. این تجهیزات وظیفه گرم کردن و تامین آب گرم مورد نیاز خانه را به خوبی انجام می دهند.

هر دو وسیله گرمایشی فضای کمی اشغال می کنند به همین دلیل برای محیط های کوچک مناسب هستند. دقت داشته باشید که برای نصب پکیج با محدودیت مواجه می شوید. همانطور که اشاره کردیم این تجهیزات در محیطی کمتر از ۶۰ متر نصب نمی شوند. برای دریافت خدمات تعمیر و تعویض و کسب اطلاعات در مورد عملکرد سیستم های گرمایشی می توانید به سایت تهران سرویس کاران مراجعه کنید.

جمع بندی

در این مطلب در مورد مقایسه دو وسیله ی گرمایشی بحث کردیم. این محصولات دارای تفاوت های مختلفی هستند. سیستم های گرمایشی ایران رادیاتور و بوتان هر دو دارای مزایای زیادی هستند لذا بیشتر افراد ترجیح می دهند از این تجهیزات بهره ببرند. سرویس دوره ای و تعمیر این تجهیزات اهمیت زیادی دارد. اگر سیستم های گرمایشی ایران رادیاتور و بوتان در یک دوره به طور مرتب سرویس شوند دیگر نیازی به تعمیر و تعویض آن ها نخواهد بود. در واقع امروزه سیستم های گرمایشی مدرن جایگزین موتورخانه های قدیمی شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تجهیزات می توانید به سایت تهران سرویس کاران مراجعه کنید. تهران سرویس کاران دارای متخصصان و کارشناسان با تجربه است که اطلاعات و خدمات زیادی در اختیار شما قرار می دهند.

در صورتی که تمایل به دریافت خدمات تعمیرات انواع پکیج بوتان را دارید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

https://tehranservicekaran.com/butane/

خروج از نسخه موبایل