نماد سایت مجله سلامتی ایران

عوارض پروتز مو چیست؟

آیا از مزایا و معایب پروتز مو شناختی دارید؟ اصلا پروتز مو خوبه؟

معایب پروتز مو چیست؟ بی‌شک داشتن موهای پرپشت و زیبا سبب اعتماد به نفس و زیبایی می‌شود. روشهای زیادی برای این کار وجود دارد، از کلاه گیس و عمل جراحی گرفته تا گذاشتن پروتز مو. روشی که اخیراً بسیار مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته پروتز مو است که مزایا و معایبی با خود به همراه دارد. در این مقاله با موسسه ترمیم مو وان همراه باشید تا بیشتر در مورد معایب پروتز مو و اشکالاتی که دارد صحبت کنیم و به سؤالاتی در مورد آن پاسخ دهیم.

پروتز موهای سر

پروتز موهای سر روشی جدید برای پوشاندن قسمت های کم پشت و طاس سر است که در سال های اخیر متداول شده و طرفداران خاص خود را دارد. افراد مختلف بخصوص آقایان  از این روش برای پوشاندن قسمت های آسیب دیده و طاس سر استفاده می کنند. پروتز مو روشی موقت برای بازگرداندن موهای آسیب دیده سر است که در مقایسه با کاشت مو هزینه و مشکلات کمتری برای فرد متقاضی ایجاد می کند. روش پروتز مو برای کسانی مفید است که از بانک موی ضعیفی برخوردار هستند.‌ در این روش از مواد مصنوعی برای  ساخت پروتز و تارهای موی مصنوعی استفاده  می شود.

در پروتز مو معمولا از لایه های نازکی از جنس نانو برای جا نمایی تارهای موی مصنوعی استفاده شده و این پروتز ها با استفاده از چسب های مخصوص شیمیایی یا گیاهی بر روی سر فرد متقاضی چسبانده و ثابت می شود. معمولاً پروتزهای نانویی بسیار ظریف و نازک و تقریباً شبیه مو هستند به شکلی که نمی توان بدون دقت کردن مصنوعی بودن آنها را تشخیص دارد.‌ قطر پروتزهای  مصنوعی  در حد یک تار مو است و به دلیل فیکس شدن بر روی سر از شرایط بهتری در مقایسه با کلاه گیس برخوردار می باشند.

انجام پروتز مو برای چه کسانی مناسب است؟

انجام پروتز مو برای کسانی مناسب است که دارای بانک  موی بسیار ضعیفی هستند به این  معنی که نمی‌ توان از قسمت های دیگر سر گرافت های لازم را برای پیوند در قسمتهای آسیب دیده فراهم نمود. همچنین افرادی که تمایل به کاشت و پیوند مو دارند ولی می خواهند به صورت تقریبی نتایج نهایی را قبل از کاشت انجام دهند می تواند انجام پروتز مو برای آن ها مناسب باشد. انجام پروتز مو می تواند برای افرادی هم که به هر دلیلی مثل بیماری های مختلف شرایط مناسبی برای استفاده از روش کاشت موی طبیعی را ندارند  یک راهکار تقریباً مناسب و کم خطر باشد.

مزایای پروتز مو

هرچند پروتز مو روشی مصنوعی برای کاشت مو بر روی نقاط آسیب دیده سر است با این وجود می ‌تواند مزایای خاص خود را داشته باشد. از جمله مزایای پروتز مو که می‌تواند برای علاقمندان به این روش جالب باشد آن است که فرد متقاضی در صورت نداشتن بانک موی مناسب برای کاشت مو می تواند از الیاف مصنوعی پروتز برای انجام این کار استفاده کند. همچنین روش پروتز مو یک روش موقتی است که فرد می تواند در صورت عدم تمایل  و نارضایتی از شرایط انجام این کار را متوقف نماید.

پروتز مو یک روش غیر تهاجمی است که در آن هیچ گونه  عمل جراحی بر روی سر فرد متقاضی انجام نمی شود ‌و انجام اینکار درد و خونریزی در قسمت های مختلف سر برای فرد متقاضی  در پی ندارد. پروتز موی سر یک روش کم خطر و غیر تهاجمی است که می تواند جذابیت و زیبایی ظاهری را برای افرادی که به دلایل مختلف شرایط کاشت موی طبیعی را ندارند به شکل آسان و راحت فراهم کند.

معایب پروتز مو چیست؟

با وجود مزایای زیادی که پروتز مو دارد، این روش معایبی نیز به همراه دارد که بهتر است قبل از انجام آگاه باشید.

۱.بوی بد پروتز مو:

پروتز مو نیز مانند موی طبیعی نیاز به مراقبت دارد و در برخی موارد ممکن است دچار مشکلاتی نظیر تجمع چربی زیر پروتز شده و سر بوی بدی بدهد. پس یکی از مواردی که باید افراد رعایت کنند شستشوی صحیح آن است.

۲.موقت بودن روش پروتز مو:

پروتز مو روشی موقت و غیر دائمی است. برای چند ماه می‌توان از آن استفاده کرد و پس از آن برای ترمیم باید نزد مراکز معتبر بروید تا ترمیم صورت بگیرد و شاید در دوران عمر نیاز به پند بار ترمیم داشته باشید. درست است که هر مرحه انجام آن از کاشت دائم بسیار ارزانتر درمی‌آید، اما در کل به دلیل نیاز به ترمیم هزینه بالاتر می‌شود.

۳.مراقبت مستمر و دائم:

پروتز مو نیاز به مراقبتهای مستمر و دائم و منظم دارد. باید بخوبی آن را بشویید و مراقب باشید، مرتب آن را تمیز کنید. از شامپوهای مناسب برای پروتز مو استفاده کنید تا به موهایتان آسیب نرسد. شامپوهایی که حاوی مواد چسبنده نیستند، مناسب این کارند.

۴.ترس از اینکه دیگران متوجه شوند:

یکی از مشکلاتی که برای افراد دارای پروتز مو پیش می‌آید این است که مدام فکر می‌کنند دیگران متوجه خواهند شد که موهایشان پروتز است. در صورتی که افراد عادی اصلاً متوجه این قضیه نمی‌شوند.

۵.ممنوعیت استفاده از نرم‌کننده:

از دیگر معایب پروتز مو این است که نمی‌توانید از نرم‌کننده مو استفاده کنید. در قسمت پایه پروتز و جایی که پایه نصب می‌شود نباید نرم کننده‌ای استفاده شود.

۶.قیمت بالای پروتزهای مو:

برخی پروتزها بسته به مدل هزینه بالایی دارند و گران قیمت هستند. این قیمت علاوه بر مدل بستگی به مو هم دارد. برای همین برخی افراد توانایی مالی استفاده از آنها را ندارند.

۷.از ریزش مو جلوگیری نمی‌کند:

در واقع با پروتز کردن ریزش موهای شما قطع نخواهد شد. برخی تصور می‌کنند با این کار ریزش مو قطع می‌شود، در صورتی که چنین چیزی نیست و در صورت داشتن ریزش مو باز هم ادامه خواهد داشت. پس ابتدا به دنبال دلیل ریزش موها باشید و سپس درمان و راهکار.

۸.احتمال بروز حساسیت:

اگر فردی به پروتز مو حساسیت دارد نباید به استفاده از آن ادامه دهد. البته این مورد بسیار نادر است که کسی به مواد نانو حساسیت داشته باشد.

بهترین مراکز جهت پروتز مو در جهان:

با توجه به گرایش افراد زیادی به پروتز مو، و اینکه افراد مشهور هالیوودی نیز برای پروتز به سراغ این کار می‌روند. مراکزی چون هیردایرکت، هیر کلاب، هیر سولوشن، و هوپو این خدمات را انجام می‌دهند.

چه سنینی می‌تواند از پروتز مو استفاده‌ کنند؟

پروتز مو محدودیت سنی نداشته و همه افراد می‌توانند آن را بکار برند.

قیمت و هزینه لازم برای پروتز مو چقدر است؟

هزینه پروتز مو به مسائلی چون مرکزی که برای انجام آن می‌روید، و نوع موی انتخابی بستگی دارد. و همچنین باید دید فرد چه مقدار از سرش دچار ریزش شده که اگر کم باشد، هزینه کمتر است. در صورت انجام پروتز برای کل سر بالطبع هزینه بالاتر خواهد رفت.

پروتز و کلاه گیس چه تفاوتی دارند؟

نکاتی که باید در مورد پروتز بدانید:

بطور کل برای ترمیم مو و گذاشتن پروتز باید به مراکز معتبر رجوع کرد. روشهای موجود را کاملاً بررسی کرده و از مزایا و معایب آن اطلاع کافی به دست آورد. بعد از تمام این مراحل می‌توانید انتخاب کنید که کاشت دائم برایتان بهتر است یا پروتز کردن مو. ما در این مطلب به بررسی معایب پروتز مو و مزایای پروتز مو پرداختیم نظر و تجربه شما در این خصوص چیست؟ شما این روش را امتحان کرده اید؟

خروج از نسخه موبایل