نماد سایت مجله سلامتی ایران

طراحی سایت با پایتون

طراحی سایت با پایتون

در چند سال گذشته، محبوبیت پایتون افزایش یافته است و این محبوبیت از محبوبیت جاوا فراتر رفته است، اما برای بسیاری، این تعجب آور نیست. با افزایش یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل داده‌ها و توسعه برنامه‌های وب و طراحی سایت با پایتون، بسیاری از توسعه دهندگان از پایتون برای کتابخانه‌های قدرتمند و فراوان، نحو یادگیری آسان و قابلیت حمل استفاده می‌کنند.

توسعه وب چیست؟

برای کسانی که تازه وارد برنامه نویسی شده‌اند، شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که توسعه وب دقیقاً چیست. اگرچه تعیین دقیق یک اصطلاح غیرممکن است اما توسعه وب به طور کلی به عنوان ایجاد و نگهداری طراحی سایت در اصفهان تعریف می‌شود. به طور معمول توسعه وب شامل یک پیش نمایش، هر چیزی که با مشتری ارتباط برقرار می‌کند و یک پشتیبان که شامل منطق تجاری است و با پایگاه داده تعامل دارد.

مزایای طراحی سایت با پایتون

پایتون به دلایلی محبوب‌ترین زبان برای زبان آموزان تازه کار است. این زبان بر عبارات رایج و فضای سفید متکی است که به شما امکان می‌دهد در مقایسه با برخی از زبان‌های دیگر مانند جاوا یا C ++ کد بسیار کمتری بنویسید. نه تنها این، بلکه مانع ورود کمتری دارد زیرا نسبتاً بیشتر شبیه زبان روزمره شماست، بنابراین می‌توانید کد را به راحتی درک کنید.

پایتون طیف وسیعی از ابزارها و بسته‌های کتابخانه را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد به کدهای از پیش نوشته شده دسترسی پیدا کنید و زمان توسعه برنامه خود را ساده کنید. به عنوان مثال شما به Numpy و Pandas برای تجزیه و تحلیل ریاضی، Pygal برای نمودار و SLQALchemy برای پرس و جوهای قابل ترکیب دسترسی دارید. پایتون همچنین چارچوب‌های وب شگفت انگیزی مانند Django و Flask را ارائه می‌دهد که بعداً در مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

از آنجا که پایتون در مقایسه با سایر زبان‌های برنامه نویسی زمان کمتری برای ساخت پروژه‌های شما می‌طلبد، ایده‌های شما بسیار سریعتر زنده می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که بازخورد داشته باشید و سریع تکرار کنید. این زمان توسعه سریع، پایتون را به ویژه برای استارتاپ هایی که می‌توانند زودتر وارد بازار شوند و مزیت رقابتی کسب کنند، عالی می‌کند.

پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها در جهان است که دارای اجتماعاتی از سراسر جهان است. به دلیل محبوبیت این زبان، پایتون به طور مداوم با ویژگی‌ها و کتابخانه‌های جدید به روز می‌شود، در حالی که مستندات عالی و پشتیبانی جامعه را نیز ارائه می‌دهد. به ویژه برای توسعه دهندگان جدید، پایتون پشتیبانی و چارچوب گسترده‌ای را برای شروع سفر توسعه دهندگان فراهم می‌کند.

چارچوب‌های طراحی سایت با پایتون

چارچوب‌های وب چیست و چرا مهم هستند؟

چارچوب وب مجموعه‌ای از بسته‌ها و ماژول‌ها است که از کد استاندارد و از پیش نوشته شده تشکیل شده است و از توسعه برنامه‌های وب پشتیبانی می‌کند، توسعه را سریعتر و آسان‌تر می‌کند و برنامه‌های شما قابل اطمینان تر و مقیاس پذیرتر است. به عبارت دیگر فریمورک ها از قبل دارای اجزای داخلی هستند که پروژه شما را “راه اندازی” می‌کند، بنابراین باید کارهای غم انگیز کمتری انجام دهید.

چارچوب‌های وب پایتون تنها در پشتیبان برای فناوری سمت سرور استفاده می‌شود که در مسیریابی URL، درخواست‌ها و پاسخ‌های HTTP، دسترسی به پایگاه‌های داده و امنیت وب کمک می‌کند. در حالی که نیازی به استفاده از چارچوب وب نیست، بسیار توصیه می‌شود زیرا به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های پیچیده‌ای را در زمان کمتری توسعه دهید.

محبوب‌ترین چارچوب‌های وب پایتون چیست؟

Django و Flask (با اختلاف زیاد) محبوب‌ترین چارچوب توسعه وب پایتون هستند.

جنگو یک چارچوب وب پایتون است که یک چارچوب منبع باز و سطح بالا ارائه می‌دهد که توسعه سریع و طراحی پاک و عملگرا را تشویق می‌کند. سریع، ایمن و مقیاس پذیر است. جنگو پشتیبانی قوی جامعه و مستندات دقیق را ارائه می‌دهد.

جنگو بسیار انعطاف پذیر است که در آن می‌توانید با شرکت‌های بزرگتر با MVP کار کنید. برخی از بزرگترین شرکت‌هایی که از جنگو استفاده می‌کنند عبارتند از Instagram، Dropbox، Pinterest و Spotify.

Flask یک چارچوب کوچک است که یک چارچوب وب مینیمالیستی است. این دستگاه کمتر شامل باتری می‌شود، به این معنی که فاقد ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی است که چارچوب‌های کامل مانند Django ارائه می‌دهند، مانند موتور قالب وب، مجوز حساب و احراز هویت.

Flask مینیمالیستی و سبک است، به این معنی که شما برنامه‌های افزودنی و کتابخانه‌های مورد نیاز خود را هنگام کدگذاری اضافه می‌کنید بدون اینکه به طور خودکار توسط فریمورک در اختیار شما قرار گیرد.

فلسفه Flask این است که فقط اجزای مورد نیاز برای ساخت یک برنامه را در اختیار شما قرار می‌دهد تا انعطاف پذیری و کنترل را داشته باشید.

Flask همچنین یک چارچوب وب رایج و قدرتمند است زیرا توسط شرکت‌های بزرگی مانند Netflix، Linkedin و Uber استفاده می‌شود.

از کدام چارچوب‌های پایتون باید استفاده کرد؟

پاسخ این است که بستگی دارد. سطح مهارت خود را به عنوان توسعه دهنده وب در نظر بگیرید. اگر شما کاملاً مجرب هستید، برنامه خود را با استفاده از “barebones” بیشتر در نظر بگیرید.

در حالی که اگر شما یک توسعه دهنده جوان هستید، بهتر است از چارچوبی استفاده کنید که پشتیبانی بیشتری مانند جنگو را ارائه می‌دهد.

همچنین از خود بپرسید که آیا ترجیح می‌دهید یک کد پایه برای تقویت ایجاد شود یا انعطاف پذیری لازم برای ایجاد ستون فقرات پایگاه کد خود را داشته باشید؟ اگر گزینه اول را ترجیح می‌دهید با جنگو بروید. اگر گزینه دوم را ترجیح می‌دهید با Flask بروید.

در پایان روز، هر دوی آن‌ها می‌توانند به عملکرد یکسانی دست یابند و مهمتر از آنکه شروع به کد نویسی کنید به جای اینکه در مورد چارچوب بهتر فکر کنید، مهم‌تر است.

کتابخانه‌های پایتون برای طراحی سایت

برخی از کتابخانه‌های پایتون مفید برای طراحی سایت با پایتون که باید به آن توجه داشته باشید:

خروج از نسخه موبایل