نماد سایت مجله سلامتی ایران

انواع خدمات باشگاه مشتریان

بازی, برند, پول

خدمات در نظر گرفته شده برای جذب مشتریان و ایجاد حس وفاداری در مشتریان اشکال مختلفی دارد. برخی از کسب و کارها تصمیم می­گیرند که تنها از یک مدل ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده کنند، درحالیکه برخی دیگر برای پیشرفت بیشتر چندین خدمات برای مشتریان خود در نظر می­گیرند. امید داریم این مقاله برای شما ارزشمند باشد و به شما در انتخاب بهترین نوع خدمات وفاداری مشتری که با خواسته مشتریان شما و رفع نیازهای تجاری شرکت مفید است، با راه اندازی باشگاه مشتریان کمک کند.

خدمات نقطه­ای رایج­ترین خدمات در سراسر جهان تجارت می­باشند، زیرا ساده­ترین روش می­باشند. این خدمات از یک اصل ساده پیروی می­کنند: برای بدست آوردن سود بیشتر، بیشتر خرج کنید.

هر بار که مشتری در فروشگاه یا وب سایت شما خریدی انجام می­دهد، بسته به میزان خرید خود، امتیاز مشخصی دریافت می­کند. این امتیاز به نوعی پاداش برای او تبدیل خواهد شد. حال تخفیف باشد یا رفتاری ویژه با مشتری. در این گونه موارد به نظر می­رسد که مشتریان در تلاش هستند تا امتیاز بیشتری کسب کنند تا پاداش بیشتری برای خود جمع آوری کنند.

در این نوع خدمات، مشتری به ازای مبلغی که در یک فروشگاه یا کسب و کار خرج می­کند، اعتباری دریافت می­کند. درک، ایجاد و نگهداری این خدمات بسیار ساده است. همچنین ثابت شده است که این روش برای افزایش مبالغ تراکنش و کاهش نرخ ریزش بسیار موثر بوده است.

یکی از راه­های دست یابی به تعادل بین پاداش­های قابل دستیابی و مطلوب، پیاده سازی یک سیستم پاداش پله­ای است که به اولین خرید مشتری پاداش می­دهد و او را برای خرید­های بعدی تشویق می­کند. به طور خلاصه، این خدمات بر اساس سطح وفاداری و خرید مشتری است. مشتری هر زمان که خریدی انجام می­دهد امتیاز می­گیرد و یک پله بالاتر می­رود. هر چه امتیاز بیشتری دریافت کند، سطح بالاتری خواهد داشت و پاداش بیشتری خواهد گرفت.

مشتریان برای پیوستن به باشگاه اعضای VIP شما و دسترسی به خدمات ویژه، تخفیف­ها یا فرصت­های منحصر به فرد، هزینه­ای را بطور ماهیانه یا سالیانه می­پردازند. خدمات پولی شما باید برای مشتریانتان مزایایی داشته باشند که منحصرا برای اعضای باشگاه VIP است و باید به قدری جذاب و مفید باشد که اگر مشتری دیگر عضو باشگاه نباشند و نتواند به خدمات ویژه دسترسی داشته باشد، تلاش کند تا دوباره عضویت باشگاه را بدست آورد.

اگر یک باشگاه مشتریان را اندازی کرده­اید که با ارزش­های مشتریان شما همسو باشد، آن­ها به احتمال خیلی زیاد تبدیل به سفیران برند شما خواهند شد. یک سوال جذاب در این خصوص این است که: چطور بدون پاداش دادن به مشتریان خود، به آن­ها حس ارزشمند بودن بدهیم؟

ابتدا، بسیار مهم است که ارزش­های خود را تعریف کنید. تصور کنید شما یک فروشگاه آنلاین پوشاک و لوازم کودک دارید و می­دانید که مخاطبان شما برای رفاه کودکانشان ارزش زیادی قائل هستند. یکی از کارهایی که ممکن است انجام دهید این است که یک سیستم راه اندازی کنید، همانند سیستم امتیازدهی، که در آن خرید مشتریان به پول تبدیل می­شود. سپس هر بار که مشتری به عنوان مثال خریدی 500 هزار تومانی انجام می­دهد، 50 هزار تومان را به یک سازمان خیریه اهدا می­کنید با برای کودکان بی سرپرست لباس و لوازم تهیه می­کنید.

این پاداش در هنگام خرید، خدمتی مبتنی بر ارزش نام دارد و ارتباطی که با مشتریان برقرار می­شود بسیار عمیق­تر خواهد بود و مشتری رابطه­ ای قوی و اخلاقی با باشگاه شما برقرار خواهد نمود.

مشارکت استراتژیک برای مشتریان جذاب خواهد بود و در حفظ مشتری بسیار موثر است، زیرا این فرصت را در اختیار آنها قرار می­دهید که بتوانند توانایی­های خود را بروز دهند. در عین حال باعث می­شود تا شما با ایجاد روابط تجاری جدید با عنوان مشارکت، کسب و کار خود را رونق دهید.

در عین حال که موجب می­شوید که مشتری احساس ارزشمندی کند، نشان می­دهید که آنها را درک می­کنید و نظرات و حضور آن­ها برایتان بسیار با اهمیت است.

همه عاشق هیجان هستند. یک ایده جذاب، خدمات خود را هیجان انگیزتر کنید. مشتریان را برای خریدهای تکراری یک محصول تشویق کنید، مشتریان را اینگونه وارد بازی هیجان انگیزی کنید و وجه­ی برند خود را به روشی سرگرم کننده تقویت کنید.

اطلاعات بیشتر را میتوانید در سایت نرم افزاران به نشانی اینترنتی (https://narmafzaran.com/ ) مشاهده نمایید.

خروج از نسخه موبایل