نماد سایت مجله سلامتی ایران

تکنیک های فروش در اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ به عنوان یکی از راه‌های بازاریابی شناخته می‌شود که به‌ویژه در سال‌های اخیر رشد و گسترش چشم‌گیری داشته است.

شاید بتوان گفت امروزه، بخش عمده‌ای از افراد، این راه را برای خرید و فروش محصولات مورد نظرشان انتخاب می‌کنند. اینستاگرام به عنوان یک بستر عالی برای بازاریابی فعالیت‌ها توانسته توجه بسیاری از کسب‌وکارها را به خود جلب کند و امروز یکی از کانال‌های ارتباطی برای خرید و فروش کالاست.

اگر می‌خواهید به عنوان یک کسب‌وکار موفق، از این اپلیکیشن استفاده کنید و پس از ساخت فروشگاه اینستاگرام یا صفحه بیزینس خود با آموزش اینستاگرام و همچنین روش ‌های افزایش فروش در اینستاگرام آشنا شوید، با ما همراه باشید:

فروش در اینستاگرام فعالیتی است که در سال‌های اخیر به شکل گسترده و جدی از سوی کسب‌وکارها دنبال شده است. برای افزایش فروش در اینستاگرام لازم است راهکارهای کلیدی و مهمی را به کار ببندیم تا در نهایت به نتیجه مطلوب و مورد نظرمان دست پیدا کنیم. در ادامه ۲۱ ترفند افزایش فروش در این پلتفرم را برایتان معرفی می‌کنیم:

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام

 

1. اکانت بیزینس داشته باشید

اولین و مهم‌ترین قدم برای ایجاد فضایی جهت فروش در اینستاگرام ، ساخت اکانت بیزنس است. امروزه بخش گسترده‌ای از مشتریان، به جای جست‌وجوی برند مورد نظرشان در گوگل، به اینستاگرام روی آورده‌اند.

بنابراین قدم بسیار مهم برای این کار، ساخت یک اکانت بیزنس است. شما باید به همان میزانی که وبسایتتان را به‌روزرسانی می‌کنید و تغییر می‌دهید، برای اکانت اینستاگرامتان هم وقت بگذارید.

اکانت تجاری شما، اغلب اولین نقطه تماس مشتری با تجارت شماست. بنابراین ایجاد یک حس نزدیکی با مشتری، کمک زیادی به دیده شدن کسب‌وکارتان می‌کند‌. آموزش اینستاگرام برای کسب و کار به شما کمک می‌کند تا با یادگیری اصول فروش و بکارگیری آن، فروش بالایی را رقم بزنید.

این اکانت باید خاص کسب‌وکار و برند شما باشد و آن را به شکل دقیقی با اهداف خود هماهنگ کنید. توجه داشته باشید که نمایه تجاری شما، باید شامل تمام چیزهایی باشد که به بیزنس‌تان مرتبط است.

2.  یک پروفایل حرفه‌ای بسازید

پروفایل شما، معرف کسب‌وکار شماست. بنابراین می‌تواند یک راهکار ساده و مهم برای افزایش فروش در اینستاگرام باشد. برای ساخت یک پروفایل سطح بالا و تخصصی باید به نکات زیر توجه کنید:

 عکس: عکس اکانت بیزنسی شما باید کاملا مرتبط با کسب‌وکار و برند شما و البته مخصوص به خودتان باشد. یک عکس که شامل لوگو برندتان می‌شود، نمونه خوبی برای این کار است.

بیوگرافی: بیوگرافی پیج شما بسیار اهمیت دارد. در بیوی اینستاگرام خود باید شرح واضح و مختصری از تجارتتان به مشتریان بدهید و از این طریق با مخاطبان حرف بزنید. سعی کنید بیوگرافی را به گونه‌ای بنویسید که در کوتاه‌ترین زمان بفهمند شما دقیقا چه کاری انجام می‌دهید و تجارتتان چیست.

ایجاد پیوند به فروشگاه: (URL)  فراموش نکنید که اگر یک وبسایت فعال و پویا دارید، حتما آن را به اکانت اینستاگرام خود پیوند دهید. از این طریق می‌توانید امکان بازدید مشتریان از سایت خود و پیگیری اتفاقات مربوط به برندتان را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از درگاه اینستاگرام استفاده کرده و بازدید از سایت خود را افزایش دهید.

این کارها به راحتی موجب افزایش فروش در اینستاگرام و رونق فعالیت تجاری‌تان می‌شود.

3.  از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین روش‌های فروش در اینستاگرام ، استفاده از تبلیغات است. شما می‌توانید پس از ساخت یک اکانت تجاری و پروفایل حرفه‌ای برای کسب‌وکار خودتان، تصمیم بگیرید که تا چه اندازه می‌خواهید هزینه کنید، به چه نوع تبلیغاتی نیاز دارید و مدت زمانی که برای تبلیغ می‌خواهید چقدر است.

اینستاگرام گزینه‌های متنوعی را پیش رویتان قرار می‌دهد که می‌توانید هر کدام را براساس نیاز، بودجه و استراتژی محتوای خود انتخاب کنید. این پلتفرم، محیط بسیار مناسبی برای ایجاد انواع کمپین‌های تبلیغاتی است. فقط کافیست کمپین خود را راه‌اندازی کنید، هشتگ مناسب آن را انتخاب کرده و آن را در پیج بیزنس خود منتشر کنید.

4.  از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

اینفلوئنسر مارکتینگ از جمله مهم‌ترین و شاید بتوان گفت تاثیرگذارترین راه های افزایش فروش در اینستاگرام است. در این نوع بازاریابی، افراد تاثیرگذار، تبلیغ محصول یا خدمات شما را بر عهده می‌گیرند و سعی در جلب مخاطب و فروش آن دارند. از آنجایی که روش‌های سنتی بازاریابی، قدرت و تاثیر پیشین خود را ندارند، کسب‌وکارها به فکر ایجاد روش‌های تبلیغاتی جدید افتاده‌اند.

عموما مشتریان با افراد واقعی که از محصول استفاده کرده و آن را تبلیغ می‌کنند، ارتباط بهتری هم برقرار می‌کنند. به همین سبب بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها، در اینستاگرام رشد و گسترش بیشتری دارد. با این روش هم می‌توانید مخاطبان جدیدی را جذب کنید و هم مخاطبان قدیمی خود را به خوبی حفظ کنید. در نتیجه میزان فروش در اینستاگرام نیز به شکل قابل توجهی بیشتر می‌شود.

5. از کمپین‌های ریتارگتینگ اینستاگرام استفاده کنید

ریتارگتینگ به این معنی است که شما مشتریان یا مخاطبانی را که با شما تعامل خاصی داشته‌اند (مثلا ویدیوهای شما را تماشا کرده‌آند) هدف قرار بدهید و از طریق تبلیغات اینستاگرام کاری کنید که محتوای شما مرتب به او نمایش داده شود.

اگر مخاطبان درستی را مورد هدف قرار بدهید، استفاده از کمپین‌های ریتارگتینگ یک راه خوب برای افزایش فالوور، افزایش تعامل و بالا بردن فروش در اینستاگرام است.

6. مرتب استوری بگذارید

راز ماندگاری در ذهن مخاطب و نشانه فعالیت و پویایی یک کسب‌وکار، استمرار آن است. اگر می‌خواهید به طور مرتب با مخاطبان خود در ارتباط باشید و محتوای‌تان را به آن‌ها ارائه کنید، مرتب استوری بگذارید.

استوری‌ها، نسبت به پست‌ها، شانس بسیار بیشتری برای دیده شدن دارند. از طریق این ویژگی اینستاگرام می‌توانید مخاطبانتان را به راحتی و شکل مستقیم به پست‌های صفحه و یا وبسایت خود مرتبط کنید. امکان هایلایت کردن و ماندگاری استوری‌ها می‌تواند آن‌ها را برای همیشه در صفحه تجاری شما نگه دارد.

7. از فروشگاه اینستاگرام استفاده کنید

 خود اینستاگرام هم به کمک شما می‌آید و با یک ترفند افزایش فروش فوق‌العاده، باعث می‌شود موفقیت بیشتری را تجریه کنید. این ترفند، فروشگاه اینستاگرام است.

8. محصولاتتان را همانطور که هستند نشان دهید

راستی‌آزمایی یکی از اصول اساسی و ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام است. اگر محصولی را به فروش می‌رسانید، سعی کنید آن را دقیقا به همان شکلی که هست نشان دهید. رنگ محصولات را به صورت طبیعی عکاسی کنید و از ایجاد هر گونه ادیت رنگی روی آن بپرهیزید.

مخاطب، تنها زمانی به شما اعتماد می‌کند که عینا محصولی را که دیده، دریافت کند. بنابراین با مشتریان خود صادق باشید و هر چیزی را به همان شکلی که واقعا وجود دارد نمایش دهید.

9.  هشتگ مخصوص برندتان را بسازید

به عنوان یک برند معتبر، کم‌کم باید یک ردپای دیجیتالی پررنگ از خودتان به جا بگذارید. داشتن هشتگ اختصاصی برند، یکی از راه‌های ایجاد این ردپاست. پس یک هشتگ اختصاصی برای برندتان تعریف کنید و آن را در تمام پست‌هایتان به کار ببرید. از مشتری‌ها و مخاطبان هم بخواهید که در صورت انتشار محتوایی از شما، هشتگتان را استفاده کنند.

10.  از هشتگ ها استفاده بهینه بکنید

یادتان باشد که استفاده از هشتگ ها یکی از بهترین راه های افزایش فروش در اینستاگرام هستند. اما همین هشتگ ها اگر به درستی به کار نروند باعث می‌شوند که هم ورودی پیج شما پایین بیاید و هم مخاطبان بی‌ربط به پیج راه پیدا کنند. لازم نیست در هر پست از تمام ظرفیت هشتگ ها استفاده کنید.

تعداد مشخصی هشتگ داشته باشید (مثلا بین ۵ تا ۱۰ هشتگ) و در هر پست آن‌ها را به کار ببرید. اگر نیاز به هشتگ‌های بیشتری دارید، آن‌ها را به صورت کامنت زیر پست ذکر کنید.

11. کپشن حرفه‌ای بنویسید

کپشن عنصر جدایی‌ناپذیر در پست‌های اینستاگرامی است که یکی از مهم‌ترین ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام شمرده می‌شود. اگر تصویری جذاب اما کپشنی ضعیف دارید، باید بدانید که پست شما به خوبی دیده نخواهد شد.

کپشن حکم ورودی و یا ویترین را در پست‌های اینستاگرام دارد، بنابراین توجه به آن و نوشتن حرفه‌‌ای و بی‌نقص کپشن‌ها نقش اساسی را در افزایش فروش در اینستاگرام بازی می‌کند. زیرنویس‌ها می‌توانند به عنوان یک فراخوان عمل کنند. می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی درباره محصولی که تبلیغ کرده‌اید، بنویسید. همچنین مخاطبان را به تعامل با خود، بازدید از سایت و خرید تشویق کنید.

12.  عکس‌های باکیفیت از محصولات منتشر کنید

اینستاگرام را می‌توان یک شبکه ارتباطی تصویری دانست. پس تصاویر و کیفیت عکس‌ها در جذب مخاطب بسیار موثر هستند. سعی کنید که عکس‌های باکیفیتی از محصولات خود منتشر کنید.

حتی اگر دوربین حرفه‌ای و یا تیم تخصصی برای عکاسی ندارید، با گوشی هوشمند خود عکس‌های مناسب با پس زمینه ساده بگیرید. فراموش نکنید که عکس‌ها را از زوایای مختلف تهیه و منتشر کنید تا مخاطبان بتوانند محصول شما را از چند جهت ببینند. این کار به انتخاب راحت‌تر آن‌ها برای خرید محصول کمک می‌کند. هر چه کیفیت تصاویر شما بیشتر باشد، میزان تمایل مخاطب برای ماندن در پیج شما بیشتر است.

13. مسابقه برگزار کنید

برگزاری مسابقه، ایجاد سرگرمی و در نهایت دادن جایزه به مخاطبان یکی از ترفندهای افرایش فروش در اینستاگرام است. می‌توانید با برگزاری مسابقات مختلف در پیج بیزنس خود، تعداد فالوورهایتان را هم بالا ببرید. به این ترتیب هم به طور غیرمستقیم و بدون هزینه بالا مخاطب جذب کرده و هم پویایی اکانت تجاری‌تان را حفظ کرده‌اید.

14.  از ویدیو استفاده کنید

اینستاگرام این امکان را در اختیارتان قرار داده که علاوه‌بر آپلود کردن عکس و متن، ویدیو هم در آن منتشر کنید. آمارها نشان می‌دهد که ویدیوهای اینستاگرام، تا ۲ برابر جذابیت بیشتری نسبت به دیگر پست‌ها دارند‌. پس برای آنکه به خوبی توجه مخاطب را به خودتان جلب کنید، از ویدیوها استفاده کنید.

توجه کنید که ویدیوها کوتاه و تاثیرگذار باشند و در چند دقیقه اول مخاطب را به خود جذب کنند.

از آنجایی که فیلم‌های اینستاگرام به طور پیش‌فرض بی‌صدا هستند، آپشن زیرنویس را به آن‌ها اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که افراد ناتوان در شنیدن هم بتوانند از محتوای ویدیویی شما بهره ببرند.

فیلم‌ها را با هدف مشخص منتشر کنید. برای مثال از طریق فیلم‌ها، ترافیک وبسایت و بلاگ خود را بالا ببرید. مخاطب را ترغیب به خرید یا تعامل کرده و یا آن‌‌ها را برای خرید تشویق کنید.

برای آنکه حس نزدیکی میان برند خود و مخاطب ایجاد و اعتماد او را جلب کنید، بخش‌هایی از پشت صحنه ویدیوها را پخش کنید.

سعی کنید انواع ویدیوها را از مشتریان خود دریافت و منتشر کنید. فیلم‌هایی از دریافت بسته‌های خریداری شده، آنباکسینگ بسته‌ها، تجربیات خرید و … می‌توانند به افزایش فروش در اینستاگرام نیز بسیار کمک کنند.

15. استوری محصول را به همراه لینک خرید آن منتشر کنید

استوری‌ها رایج‌ترین مدل برای تبلیغات و افزایش فروش در اینستاگرام هستند. تعداد، زمان و سبک هر استوری، هزینه تبلیغات را مشخص می‌کند. اما یک راه مهم برای فروش و تبلیغ از بستر استوری، تبلیغات محصول به همراه لینک خرید آن است.

زمانی که لینک خرید در سایت خود را به استوری متصل می‌کنید، فضای راحت‌تر و مناسب‌تری برای خرید مشتری فراهم خواهید کرد. وجود لینک روی استوری اینستاگرام و اتصال راحت مخاطب به درگاه خرید سایت، موجب اقدام سریعتر خریداران و مشتریان به انجام خرید می‌شود.

در نهایت…

اینستاگرام یک پلتفرم پرطرفدار و البته اثرگذار در زمینه کسب‌وکار و بیزنس است. با استفاده از این برنامه می‌توانید تعامل بسیار خوبی را با کاربران و مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید افزایش فروش در اینستاگرام را در سطح بسیار بالایی تجربه کنید، ترفندهای بالا را به خوبی به کار بگیرید. دقت کنید که به ثمر رسیدن هر کاری، بویژه در حوزه پیج بیزنس نیازمند صبر و حوصله و تلاش دائمی است. پس زود ناامید نشوید و با رعایت این نکات به تلاشتان ادامه دهید.

خروج از نسخه موبایل