نماد سایت مجله سلامتی ایران

تکسچر سنگ نجف آباد

عوامل موثر بر قیمت سنگ نجف آباد اصفهان :

سنگ مرمریت نجف آباد به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب بوده و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می گردد. استفاده از این سنگ در کنار سنگ های سفید و روشن ترکیب بسیار زیبا و چشم نوازی خلق نموده که شکوه و جلوه ی خاصی به فضا و ساختمان می بخشد. در بسیاری از طراحی های لوکس داخلی ساختمان از این سنگ در کف و دیواره های ساختمان در کنار سنگ های سفید ، کرم و در حالت کلی سنگ های روشن باعث ایجاد ترکیب بسیار زیبایی می گردد.

آنالیز مخصوص سنگ مرمریت مشکی نجف آباد:

میزان مطلوب جذب آب وزن مخصوص تخلخل مقاومت فشاری مقاومت سایشی
MIN ۰/۰۳ ۱/۸۰ petty ۶۰۰ ۲/۲۰
MAX ۱/۵۰ ۲/۸۰ ۲/۵۰ ۲۲۰۰ ۶
مرمریت نجف آباد ۰٫۸۳ ۲/۶۰ ۰/۷۸ ۱۲۴۵ ۳/۲۵

ویژگی های سنگ مرمریت نجف آباد اصفهان :

این سنگ به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب بوده و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می گردد. استفاده از سنگ مرمریت مشکی نجف آباد در کنار سنگ های روشن تر ترکیب بسیار زیبا و چشم نوازی خلق نموده که شکوه و جلوه ی خاصی به فضا و ساختمان می بخشد. در بسیاری از طراحی های لوکس داخلی ساختمان از این سنگ در کف و دیواره های ساختمان در کنار سنگ های سفید ، کرم و در حالت کلی سنگ های روشن باعث ایجاد ترکیب بسیار زیبایی می گردد.

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد یکی از پر استفاده ترین سنگ های تیره و مشکی در فضای داخلی ساختمان می باشد. به دلیل زیبایی و چشم نوازی ترکیب این سنگ با سنگ های روشن در فضا های مختلف همچون دیواره های شومینه، کابینت، لابی و … ، اسلب سنگ مشکی نجف آباد کاربر بیشتری دارد.

امروزه استفاده از سنگ های مشکی در طراحی داخلی ساختمان بسیار بیشتر از گذشته گردیده است. سنگ مرمریت مشکی نجف آباد با دارا بودن خطوط زیبای سفید رنگ در موارد بسیار زیاد و مختلفی همچون کابینت، آسانسور، فضای پشت تلویزیون و لابی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استفاده از سنگ مرمریت مشکی نجف آباد اصفهان :

در حال حاضر  و تایل تولید و عرضه می گردد. عموما از کوپ های صادراتی و بزرگ این سنگ برای برش به صورت اسلب استفاده می شود. قیمت این سنگ با توجه به نوسانات بازار دستخوش تغییراتی شده است. اما در روش فرآوری اسلب با توجه به نوع برش و کیفیت ساب قیمت ها بالا تر از روش تایل می باشد.

با توجه به افزایش قیمت کوپ خام و سایر هزینه های تولید، فرآوری به روش اسلب مقرون بصرفه است. زیرا ضایعات کمتری داشته و با استفاده از دستگاه های پیشرفته، عملیات ساب و اپوکسی و UV و … روی آن انجام می شود. در صورت مرغوب بودن پالیشر ها و اجرای صحیح عملیات فرآوری و ساب، سطح صیقلی و براق سنگ لاشتر چشم نوازی بیشتری خواهد داشت.

عمدتا سنگ مرمریت مشکی نجف آباد اصفهان در فرآوری تایل جهت فروش خارجی و صادرت در ابعاد ۶۰*۶۰ ، ۳۰*۶۰ ، ۶۰*۴۰ و ۴۰*۸۰ با ضخامت ۲ سانتی متر کامل فرآوری شده و عملیات بسته بندی (پکینگ) با استفاده از پالت های مختلف انجام می گردد. با توجه به نوع کاربری و سفارش مشتریان و خریداران نمونه های مختلفی از روش های بسته بندی قابل اجرا می باشد.

سنگ اسلب مرمریت نجف آباد

مرمریت نجف آباد زمینه رنگی کاملا مشکی دارد که در سطح آن خطوط سفید نا منظم پراکنده شده است. سنگ مرمریت نجف آباد جزء قدیمی ترین و شناخته شده ترین سنگ های مرمریت مشکی کشور به حساب می آید که به خاطر رنگ و نقش منحصر به فرد خود شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است.

این سنگ مشکی در کل دنیا طرفدار دارد و در کشور های دیگر، آن را با عنوان سنگ مرمریت پارس ( Pars Marble ) می شناسند. این سنگ به صورت سابیده و صیقلی، و چرمی در ابعاد مختلف تایل، پلاک و اسلب فرآوری و تولید می شود.

مشخصه اصلی و ویژگی سنگ مرمریت نجف آباد

این سنگ تمام ویژگی های بسیار خوب سنگ های مرمریت را دارا می باشد. از بهترین مزیت های این سنگ می توان اشاره نمود به:

این سنگ تراکم بسیار خوب و تخلخل پایینی دارد. ساب پذیری فوق العاده این سنگ و سطح براق آن، از ویژگی های بسیار خوب این سنگ محسوب می شوند.

سنگ مشکی نجف آباد مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد. این سنگ مقاومت خوبی در برابر سایش نیز دارد و به همین دلیل به عنوان سنگ کف ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود. این سنگ جذب آب بسیار پایینی دارد و می توان از آن در مکان های مرطوب استفاده نمود.

سنگ های اسلب نجف آباد قابلیت ایجاد قاب های بسیار زیبای بوک مچ و فور مچ را دارا می باشند. اسلب های بوک مچ و فور مچ به دو یا چهار ورق سنگ اسلب گفته می شود که طرح و نقش هر یک از سنگ ها در دیگری به صورت قرینه ادامه پیدا می کند و طرحی زیبا را بوجود می آورند.

این سنگ قیمت مناسبی نسبت به سایر سنگ های مشابه خود دارد و کیفیت و ماندگاری بالای آن، از بهترین مزیت های این سنگ محسوب می شوند. از نظر ظاهری سنگ مرمریت نجف آباد، شباهت بسیار زیادی به دارد، با این تفاوت که رگه های سنگ نجف آباد نا منظم تر و تم رنگی آن مشکی پر رنگ می باشد.

به طور کلی سنگ های مرمریت مشکی نباید در نمای ساختمان ها استفاده شوند. زیرا که در اثر تابش نور خورشید، بعد از مدتی دچار رنگ پریدگی می شوند و ظاهر زیبای خود را از دست می دهند.

سنگ های اسلب مشکی نجف آباد در دو سورت کم خط و پر خط تولید و فرآوری می شود.

کاربرد سنگ اسلب مرمریت نجف آباد

از سنگ های اسلب مشکی به خصوص مرمریت نجف آباد بیشتر در فضا های داخلی ساختمان استفاده می شوند. استفاده از این سنگ در مکان های عمومی ساختمان ها همچون لابی ساختمان های اداری و مسکونی، گرمی و شکوه خاصی به محیط اطراف خود می بخشد. اسلب های نجف آباد قیمت بسیار مناسبی دارند و در ساختمان های معمولی و لوکس قابل استفاده می باشند.

برای محافظت و جلوگیری از ایجاد لک بر روی سنگ کابینت و یا سنگ های سرویس بهداشتی چه باید کرد؟

بهترین راه حل برای سوال مرسوم فوق، استفاده از مواد پوششی آب گریز نانو می باشد. در این روش با قرار گرفتن یک لایه پوششی محافظ بر سطح سنگ، کیفیت، دوام و ماندگاری سنگ افزایش قابل توجهی پیدا می کند. استفاده از مواد پوششی آبگریز نانو در سنگ های کابینت و سرویس های بهداشتی از جذب آب توسط سنگ جلوگیری کرده و از ایجاد لک بر روی سنگ جلوگیری می کند. این مواد نظافت و شست و شوی سنگ را نیز راحت تر می کنند.

پوشش های نانو در جلوگیری از آلودگی و کثیفی سطوح هم بسیار اثر بخش است. یکی از معروف ترین سنگ های چینی سفید رنگ می باشد که کاربرد های مشابهی با این سنگ دارد. برای آشنایی با این سنگ حتما مطالبی که در رابطه با آن نوشته ایم را بخوانید.

معدن سنگ مرمریت نجف آباد

معدن این سنگ مشکی در استان اصفهان، چهل کیلومتری غرب اصفهان و دوازده کیلومتری جنوب شرقی شهرستان واقع گردیده است. این سنگ مشهور به صورت کوپ ( سنگ خام ) و یا به صورت فرآوری شده به کشور های بسیار زیادی صادر می شود. از دیگر سنگ های پرطرفدار مشکی می توان به سنگ اشاره نمود.

قیمت اسلب مرمریت نجف آباد

معیار ها و پارامتر های بسیار زیادی بر قیمت یک سنگ ساختمانی تاثیر می گذارد. از مهمترین آنها می توان به ابعاد، اندازه و ضخامت سنگ اسلب اشاره نمود. هر چقدر ابعاد سنگ اسلب بزرگ تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. معمولا سنگ های اسلب با ضخامت 2 سانت و 3 سانت تولید و فرآوری می شوند.

طرح و نقش سنگ و میزان خطوط سطح سنگ از دیگر عوامل موثر بر قیمت آن می باشد. هر چقدر خطوط سفید سطح سنگ کمتر و منظم تر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش پیدا می کند. کیفیت ساب و فرآوری سنگ در کنار کیفیت برش از دیگر پارامتر های بسیار مهم در تعیین قیمت سنگ می باشد. هر چقدر ساینده های سطح سنگ از کیفیت بهتری برخوردار باشند، سبب می گردد سطح سنگ برق تر و درخشان تر شود و قیمت سنگ را افزایش می دهد.

به طور کلی این سنگ قیمت مناسبی نسبت به سنگ های مشابه خود دارد و جزء یکی از محبوب ترین سنگ های صادراتی ایران شناخته می شود. از دیگر محصولات مشابه می توان به اشاره نمود.

خروج از نسخه موبایل