تعمیر تخصصی گیربکس ام وی ام X33
تعمیر گیربکس ام وی ام x33 از جمله خدمات تعمیر گیربکس ام وی ام در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تهران گیربکس است. در صورتی که گیربکس ام وی ام X33 شما دچار مشکل شده است، کافی است با ما تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم جهت مراجعه حضوری صورت بگیرد. گیربکس ام وی ام X33 خودرو چری تیگو 3 که در ایران بیشتر با نام ام وی ام X33 آن را می شناسیم، یکی از خودروهای پرفروش چینی در بازار ایران می باشد.
کراس اور کامپکت یکی از محبوب ترین کلاس های خودرو در دنیا محسوب می شود. زیرا از یک طرف چندان پر هزینه و بزرگ نیستند و از سوی دیگر به دلایل ابعادشان و ارتفاع بالاتر سرنشینان از سطح زمین راحتی بیشتری را فراهم می کنند. در واقع می توان گفت به دلیل اینکه کراس اورهای کوچک یا متوسط، نصدوق بار با اندازه مناسب دارند و فضای راضی کننده ای را برای چهار سرنشین فراهم می کنند و همچنین مصرف سوخت راضی کننده ای دارند، از گزینه های ایده آل برای انتخاب شدن توسط خانواده ها است.
واژهی تیگو (Tiggo) در شرکت چری، مخصوص کراساورهای این برند است. درواقع، اولین تیگو در بازار ایران ام وی ام X33 بود که هنوزهم از مهمترین تولیدات چری است. این خودرو، سال ۲۰۰۵ رونمایی شد و همچنان با تکیه بر پلتفرم اولیه، پس از چند تغییرچهره تولید میشود. مدیران خودرو هر سه مدل تیگو 3 را به ایران وارد کرده است. این سه مدل عبارتاند از: مدل پایه و فیسلیفت ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴. چری تیگو 3 یا همان امویام ایکس 33، امروزه در چین، روسیه، اروگوئه، مصر، اندونزی و کرمان موتور ایران تولید میشود. آخرین مدل این خودرو در ایران، کد X33 S اسپرت دارد تا متفاوت از مدلهای قبلی تشخیص داده شود.
پیشرانه و شرایط فنی چری تیگو ۳
کراساور X33 در چین با پیشرانهی ۱.۶لیتری فروش چشمگیری دارد. این مدل قدرت ۱۲۵ اسببخار در ۶۱۵۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۱۶۰ نیوتنمتر از ۳۹۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند که البته آمار جذابی برای کراساوری با وزن خالص نزدیک به ۱۴۰۰ کیلوگرم بهنظر نمیرسد. تاکنون در ایران، این مدل ارائه نشده است؛ اما باتوجهبه افزایش قیمت ناشی از افت ارزش پول ملی ایران، ممکن است در فهرست شرکت مدیران خودرو قرار گیرد. مدل ۱.۶لیتری ام وی ام X33 با آپشنهای کامل (تیپ لاکچری) در بازار جهانی حدود ۱۳هزار دلار قیمت دارد.
مشابه سالهای قبل، کراساور پرفروش چری با پیشرانهی دولیتری تنفس طبیعی در ایران فروخته میشود. این مدل قدرت ۱۳۶ اسببخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه بههمراه نهایت گشتاور ۱۸۰ نیوتنمتر در ۴۳۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند. کراساور X33 با جعبهدنده خودکار CVT و هفتسرعته (در حالت تعویض دستی) عرضه میشود که نتیجهی آن، رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت در زمانی حدود ۱۴.۵ ثانیه است. نهایت سرعت خودرو با موتور دولیتری، ۱۷۰ کیلومتربرساعت و میانگین مصرف سوخت با بنزین معمولی ایران، نزدیک به دَه لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.
تهران گیربکس تعمیرگاه تخصصی گیربکس ام وی ام X33
تهران گیربکس به عنوان ارائه دهنده خدمات تخصصی گیربکس اتومات، به شما مشتریان عزیز پیشنهاد میکند، توصیه های شرکت خودروساز درباره نگه داری صحیح از خودرو را جدی بگیرید. ما در ادامه این مقاله به برخی از مشکلات و سوالات متداول در زمینه گیربکس خودرو نگاهی خواهیم داشت. تا پایان این مقاله با ما در تعمیرگاه تخصصی تهران گیربکس همراه باشید.
چرا باید سرویس های دوره ای را جدی بگیریم؟
شاید در نگاه اول سرویس دوره ای خودرو، امری وقت گیر و هزینه بر به نظر برسد. اما باید بدانیم که اگر این سرویس ها را جدی نگیریم و حداقل سالی یک بار خودرو را به تعمیرگاهی مطمئن نرسانیم، ممکن است ایرادهای کوچکی که در همان زمان رخ دادن قابل برطرف کردن هستند، سبب آسیب هایی جدی به خودرو شوند. این ایرادها ممکن است هزینه و وقت شما را تلف کند.
خطاهای گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 را جدی بگیرید
هنگامی که گیربکس پیغام می دهد و یا چراغ چک روشن می گردد، قطعا ایرادی در سیستم خودرو به وجود آمده است و رانندگی به آن ایراد ممکن است آسیب های جدی به خودروی شما وارد سازد. بنابراین در صورت مشاهده خطا در اولین فرصت ممکن خودروی خود را به تعمیرگاهی مطمئن و تخصصی برسانید. تعویض روغن گیربکس ام وی ام X33 یکی از مهم ترین عوامل برای مراقبت از گیربکس خودرو، تعویض به موقع روغن گیربکس آن است. معمولا روغن گیربکس خودروهای چینی را بین ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار تعویض می نمایند.
علائم خرابی گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33
در برخی موارد راننده خودرو هر چقدر پدال گاز را فشار می دهد به سرعت خودرو افزوده نمی شود. گاهی نشتی جعبه دنده و ترک خوردن آن سبب کاهش روغن گیربکس می شود. این امر احتمالا در آینده ای نه چندان دور آسیبی اساسی در گیربکس خودرو ایجاد می کند. اما گاز هرز خودرو ممکن است به دلیل مشکلی به نام لغزش گیربکس باشد. در مواجه شدن با هر یک از این مشکلات در اولین فرصت ممکن به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتومات ام وی ام X33 مراجعه نمایید. وجود صداهای عجیب نیز میتواند نشان از خرابی جعبه دنده باشد که باید به سرعت بررسی شود. یا اینکه تعویض دنده به راحتی انجام نمیشود که هر کدام از این موارد غیر عادی هستند.
هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام X33
یکی از مهم ترین مسائل در هنگام تعمیر یا تعویض قطعات خودرو، هزینه آن است. با توجه به چینی بودن خودروی ام وی ام X33 و عدم وفور قطعات آن در بازار و نبود ثبات در بازار، تهران گیربکس به شما مشتریان عزیز پیشنهاد می کند تا برای اطلاع از جزئیات دقیق و قیمت قطعات و تعمیر گیربکس با شماره های ما در تماس باشید. کارشناسان ما آماده پاسخ گویی به سوالات شما مشتریان عزیز هستند. همچنین برای دریافت وقت حضوری بازدید از خودرو نیز می توانید با شماره های درج شده در سایت ما در تماس باشید.
سایر خدمات تعمیرگاه تهران گیربکس
- تعمیرگاه هیوندای
- تعمیرگاه کیا
- تعمیرگاه تویوتا
- تعمیرگاه لکسوس
- تعمیرگاه بنز
- تعمیرگاه بی ام و
- امداد خودرو مدیران خودرو
گیربکس ام وی ام و 9 علائم تشخیص خرابی گیربکس MVM
از مهم ترین اجزای خودروهای MVM میباشد که اهمیت به سلامت آن بسیار حائز اهمیت میباشد. در این مقاله سعی کرده ایم با گیربکس ام وی ام ، نقش و وظایف آن و دلایل خرابی و نشانههای خرابی آن صحبت کنیم. مجله اینترنتی ماشین نو را همراهی کنید تا به عنوان یک راننده ی خودروی ام وی ام دانش اندکی را کسب کنید.
گیربکس چیست و چه نقشی در خودرو دارد؟
گیربکس ام وی ام از پیچیده ترین قطعات یدکی میباشد که خود از چندین قطعه ریز و درشت تشکیل شده است. در حقیقت وجود گیربکس تنها به خودروهای ام وی ام مختص نمی شود. بلکه هر خودرویی برای اینکه بتواند نیروی حرکت را بدست آورد نیاز به گیربکس دارد به همین دلیل در این بخش به تعریف گیربکس به طور ساده و کوتاه و نقش آن در تمام خودروها میپردازیم. گیربکس بخش مهمی از خودرو میباشد که نیرو و گشتاور تولید شده توسط موتور را به چرخهای خودرو منتقل میکند و به نوعی عامل ایجاد حرکت خودرو محسوب میشود. این سیستم به طور معمول با نام جعبه دنده هم نیز شناخته میشود.
گیربکس قدرت تولید شده ی موتور را کنترل و تنظیم میکند و از سرعتهای ناخواسته خودرو در سراشیبی و شرایط جادهای نا مناسب پیشگیری میکند. از دیگر وظایف گیربکس ام وی ام میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- تنظیم جهت حرکت خودرو
- روشن ماندن موتور بدون حرکت خودرو
چگونه مشکلات گیربکس ام وی ام را تشخیص دهیم؟
خرابی گیربکس MVM میتواند باعث خرابی کامل ماشین شده و هزینه زیادی را متحمل صاحب خود کند. البته گرفتن علائم خرابی زود هنگام قطعات میتواند باعث کاهش زمان خرابی، صرفه جویی در هزینهها و بهبود سلامت ماشین ام وی ام شود، خرابی گیربکس میتواند علتهای زیادی را شامل شود.
در این بخش سعی خواهیم کرد شما را با علت خرابی انواع گیربکس ام وی ام ۳۱۵، ام وی ام X33، ام وی ام۵۳۰، ام وی ام۱۱۰، ام وی ام۵۵۰، ام وی ام x33s و نیز چگونگی تشخیص و تعمیر آن آشنا کنیم و زمان مراجعه به تعمیرگاه را به شما بگوییم. بنابراین اگر علاقه مند به آشنایی به این موضوع هستید پیشنهاد میکنم ادامه مطلب را دنبال کنید.
باید بدانید که خودروی ام وی ام x33s یا سایر مدلهای آن فرآیند بسیار پیچیده، جذب نیرو از موتور به چرخها را دارد. از بین تمام اجزای مکانیکی شرکت کننده در این فرآیند، مهمترین آن بدون شک جعبه دنده اتومبیل و گیربکس است. البته کارایی آنها نسبت به گذشته به سرعت تغییر کرده و با پیشرفت زیادی روبرو شده است، در حال حاضر این قطعه به عنصر ضروری سیستم انتقال قدرت تبدیل شده است.
گیربکس این خودرو با قسمتهای زیادی در خودرو درگیر است و علت خرابی آن میتواند مربوط به آنها باشد، به عنوان مثال جلوبندی و سرپلوس سمت گیربکس ۲۸ خار که بیشترین خرابی گیربکس را به خود اختصاص داده است. گیربکس اتومبیل وظیفه خود را در انتقال مقدار مناسب نیرو از طریق چرخش مداوم، سنگ زنی و نبردی پایان ناپذیر با اصطکاک انجام میدهد.
با وجود این همه پیچیدگی و عملکرد مداوم، اجتناب ناپذیر است که گیربکس ام وی ام۳۱۵، یا سایر مدلها دچار فرسودگی و گاهی اوقات نقص عملکرد نشوند. بنابراین، در این مطلب، ما به برخی از مشکلات رایج گیربکسهای ام وی ام۱۱۰ و سایر مدلها اشاره و دلیل ایجاد آنها و زمان مراجعه به تعمیرگاه را خواهیم گفت.
برای تشخیص علت خرابی گیربکس ام وی ام ۳۱۵، ام وی ام۵۵۰، ام وی ام x33s و مدلهای دیگر این کمپانی، روشهای متعددی وجود داد، اما برای این که بتوانید سریع علت آن را تشخیص دهید، بهتر است به موارد زیر توجه کنید:
عدم شتاب / عدم پاسخ کافی دریچه گاز
اولین مشکل گیربکس این خودرو که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد، مربوط به شتاب گیری خودرو است. در بعضی از مواقع رانندگی پس از تعویض دنده، کمی تاخیر در شتاب گیری خودرو مشاهده خواهید کرد. اما تأخیر بیش از یک ثانیه در مورد گیربکسهای دستی ام وی ام گاه به گاه قابل قبول است.
این تاخیر میتواند بیشتر در مورد گیربکسهای اتوماتیک ام وی ام باشد. با این حال، اگر موردی رخ دهد که RPM (گشتاور و قدرت موتور ام وی ام )پس از تعویض افزایش یابد اما سرعت خودرو به سختی افزایش یابد، بنابراین باید برای تعمیر گیربکس به یک مرکز و تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.
این مشکل به دلیل یک قطعه معیوب کلاچ است که اجازه نمی دهد به موقع درگیر شود یا از کار بیفتد. به همین دلیل، کلاچ خودرو حتی پس از اتمام تعویض دنده نیز فعال میماند و انتقال قدرت به چرخها را متوقف و به حداقل میرساند. اجزای اصلی ایجاد کننده این مشکل یا صفحات فرسوده، فنرهای کلاچ یا سیلندر اصلی هستند. برای تعمیر آن باید
ریختن مایع نارنجی روشن زیر خودرو
جعبه دنده خودروی ام وی ام شما مانند سایر اجزای مکانیکی چرخان اتومبیل به مایعات برای اهداف روانکاری نیاز دارد. اگر زمانی متوجه ریخته شدن قطرههای مایع در زیر خودروی پارک شده خود شدید، احتمال زیادی وجود دارد که مایع انتقال دهنده باشد. برخلاف مایعات دیگری که درقسمت موتور خودرو به کار رفته و میتوانند از ماشین شما نشت کنند، رنگ مایع ریخته شده این قسمت نارنجی روشن است و به راحتی میتوانید آن را از سایر قیمتها تخیص دهید. شما باید این مشکل گیربکس را زود تشخیص دهید، اگر خیلی دیر تشخیص داده شود، اجزای گیربکس ممکن است صدمهای ببیند که میتواند منجر به هزینههای سنگین تعمیر یا تعویض گیربکس شود.
لرزش خودرو ام وی ام با صدای آسیاب در هنگام تعویض دنده
در شرایط ایده آل، خودرو ام وی ام x33s شما باید بدور از صدای خرد شدن و لرزش باشد. اگر چنین احساسی وجود داشته باشد، مشکلی در سیستم گیربکس شما وجود دارد. اگر در هنگام تعویض دنده همراه با تکان خوردن واضح خودرو، این صدا یا احساس سنگ زنی را مشاهده کنید، یکی از مشکلات رایج گیربکس اتومبیل را مشاهده میکنید. در هر حالتی ، قطعات مربوط به آن باید سریعاً تعویض شوند، زیرا هرچه آسیاب شدن بیشتر شود، آسیب بیشتری به گیربکس شما منتقل میشود.
لیز خوردن دنده
گیربکس این خودرو همیشه قرار است هنگام اعمال فشار شما کار کند. در بعضی مواقع، با وضعیتی روبرو خواهید شد که دنده را تغییر میدهید، روی پدال گاز میروید و ماشین تکان میخورد و دوباره به دنده قبلی میافتید. در موارد خاص این احتمال نیز وجود دارد که دنده به حالت خنثی درآید. این پدیده به لغزش دنده معروف است. و این موضوع به به اجزای گیربکس آسیب میرساند اما بالاتر از آن، میتواند شما را در موقعیت خطرناکی قرار دهد.
لیز خوردن دنده به دلیل عوامل مختلفی اتفاق میافتد اما بیشتر به دلیل خراب شدن شاخک شیفت است. چنگال آسیب دیده به درستی حرکت نمی کند تا روی دنده درست قفل شود که باعث میشود انتقال قدرت به طور خودکار به عقب برگردد. بهتر است برای برطرف کردن این مشکل نیز به تعمیرگاه مراجعه کنید.
منبع: aamcogardengrove