نماد سایت مجله سلامتی ایران

معرفی بهترین کفش های مخصوص دویدن و رانینگ موجود در بازار ایران

بهترین کفش مخصوص دویدن (رانینگ) چه ویژگی های دارد؟

محتوای این مطلب نمایش

در این مطلب به راهنمای خرید کفش پویان مخصوص دویدن و رانینگ و معرفی بهترین کفش های مخصوص دویدن و رانینگ موجود در بازار میپردازیم.

پیاده روی و دویدن ممکن است تنها ورزشی باشد که می توانیم با توجه به مشغله های زیاد به طور مرتب انجام دهیم. به همین دلیل است که انتخاب بهترین کفش های کتانی ، که یکی از مهمترین موارد است تا بدن ما در طولانی مدت آسیب نبیند ، بسیار مهم است.

البته شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که فردی که مشغول کاری زیادی دارد چگونه وقت میکند پیاده وری کند؟ که می توان گفت اگر همین الان جستجو کنید متوجه خواهید شد که بسیاری از مردم به دنبال خرید بهترین کفش مخصوص دویدن هستند. در ادامه این مظلب ما این مشکل را بررسی می کنیم و به شما که قصد خرید بهترین کفش مخصوص دویدن را دارید کمک می کنیم ، هنگام خرید کفش برای این منظور باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. پس تا انتها با ما باشید.

راهنمای خرید کفش رانینگ و دویدن

قبل از هرچیزی باید بدانید که هر کفشی مناسب دویدن نیست و برای این منظور باید از کفش مخصوص استفاده کنید که آنها را با نام کفش رانینگ می‌شناسیم. پس نباید انتظار داشته باشید که در هر فروشگاهی این کفش‌ها را پیدا کنید، چرا که جزو لوازم ورزشی بوده و باید در فروشگاه‌های این چنینی به‌دنبالش باشید.

اول از همه ، باید بدانید که هر کفشی برای دویدن مناسب نیست و برای این منظور باید از کفش های خاصی که ما آنها را به عنوان کفش رانینگ می شناسیم ، استفاده کنید. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که این کفش ها را در هر فروشگاهی پیدا کنید ، زیرا آنها جزء تجهیزات ورزشی هستند و باید آنها را در چنین فروشگاه هایی جستجو کنید.

انواع مختلفی از کفش های مخصوص دویدن وجود دارد ، بنابراین می توانید از آنها در شرایط مختلف استفاده کنید ، مانند دویدن روی تردمیل ، دویدن روی آسفالت ، دویدن در طبیعت بکر و … بنابراین شما باید با ویژگی ها و تفاوت هایی که انواع مختلف کفش ورزشی مجبور است خرید آگاهانه ای انجام دهد و به قلب دوم بدن خود فکر کند.

قبل از هرچیز نحوه گام برداشتن خود را بررسی کنید

اولین مشکل این است که هنگام دویدن باید به بدن خود نگاه کنید و ببینید جزء کدام یک از سه دسته افراد زیر هستید. یعنی ، پرونیشن پا را حدس بزنید ، به این معنی که چگونه پا در لحظه برخورد با زمین می چرخد.

سوپیناسیون چیست؟

سوپیناسیون به این معنی است که پاها پس از برخورد با زمین بیش از حد به سمت بیرون متمایل می شوند. این امر بر نیروی ضربه پا تأثیر منفی می گذارد و فشار نامناسبی به پا وارد می کند. معمولاً در افرادی مشاهده می شود که کف پا بسیار خمیده دارند. برای پای این مدل بهتر است به دنبال کفش های خنثی با ضربه تقویت شده باشید.

پروناسیون خنثی

در پروناسیون خنثی ، پاها فقط پس از برخورد با زمین کمی می چرخند. بنابراین فشار ضربه به طور موثر کاهش می یابد. بنابراین، هیچ فشار اضافی به زانوها و مفاصل وارد نمی شود. برای پاهایی با پروناسیون خنثی ، بهتر است به دنبال کفش های خنثی باشید.

پروناسیون بیش از حد

در صورت پروناسیون بیش از حد ، پس از برخورد پاشنه پا با زمین ، پاها بیش از حد به سمت داخل می چرخند. بنابراین ، مچ پا نمی تواند بدن را به درستی تثبیت کند.

این معمولاً در مورد کسانی که کف پای صاف یا پایشان قوس کمتری دارند صادق است. کفش هایی با کنترل حرکت بیشتر مناسب این پروناسیون هستند. اما برای موارد سبک تر ، کفش های پایدار کافی است.

آشنایی با انواع کفش رانینگ و دویدن

کفش خنثی (Nutral)

کفش های خنثی در واقع کفش هایی با ضربه‌ گیری خنثی هستند. این نوع کفش ها معمولاً شکل قوسی دارند و بیشتر مناسب کسانی است که قوس پا بلند دارند و در هر مرحله پاهای خود را به سمت بیرون کج می کنند.

کفش کنترل حرکتی (Motion control)

کفش های کنترل حرکتی قالب پهن و صافی دارند. صاف ، به این معنی که نیمه چپ و راست شکل کفش تقریباً یکسان است. اگر به کف کفش نگاه کنید ، کاملاً مشخص می شود. از دیگر ویژگی های این نوع کفش می توان به زیره محکم آن اشاره کرد.

کفش‌های کنترل حرکتی برای کسانی که کف پای صاف یا پروناسیون زیاد دارند توسط متخصصان توصیه می شود. زیرا ساختار این نوع کفش به گونه ای است که از چرخش غیرمعمول پاها به داخل جلوگیری می کند.

کفش اِستِیبیلیتی (Stability)

این کفش ها به طور خاص برای افزایش ثبات پا طراحی شده اند. این بدان معنی است که آنها از حرکات غیر معمول پاها جلوگیری می کنند. آنها معمولاً به صورت نیمه کمانی شکل هستند. کفش های اِستِیبیلیتی نسبت به کفش های کنترل حرکتی انعطاف پذیرتر هستند. کارشناسان معتقدند این نوع کفش بیشتر برای کسانی مناسب است که قوس پا معمولی دارند و پا را در هر مرحله فقط کمی می چرخانند.

سایر نکاتی که برای خرید کفش رانینگ باید بدانید

·         محل مورداستفاده را بررسی کنید

کفش رانینگ مدل رُد (road-running shoe)

این نوع کفش‌های رانینگ برای استفاده روی سطوح سخت اما تقریبا صاف، مانند پیاده‌رو، طراحی شده‌اند. برای استفاده روی تردمیل هم مناسب‌اند. اگر به‌دنبال انتخاب بهترین کفش مخصوص دویدن روی آسفالت هستید گزینه عالی هستند.

کفش رانینگ مدل تِرِیل (trail-running shoe)

این نوع کفش ورزشی برای مکان های به اصطلاح خارج از جاده و جاده های ناهموار است. رانینگ‌های تِرِیل طوری طراحی شده اند که از پاهای شما در برابر سطوح سنگی و اجسام تیز محافظت می کنند.

·         میزان کوشنینگ یا ضربه‌گیری کفش چقدر است

ضربه‌گیری کفش به دو عامل مهم وابسته است که اولی به سفتی فوم و دیگری ضخامت لایه‌های مورداستفاده در کفی بستگی دارد.

بهترین کفش برای دویدن دارای کفی میانی به منظور جذب ضربه است که معمولا از فوم EVA یا پلی‌یورتان می‌باشد. اما میزان ضربه‌گیری می‌تواند بسته به نوع کفش متفاوت باشد. اینکه با چه میزان ضربه‌گیری احساس راحتی بیشتری خواهید کرد، علاوه‌بر نیاز آناتومی پا به ترجیح شخصی هم بستگی دارد.

انواع کوشنینگ:

کوشنینگ حداکثری: کفی میانی در این نوع کفش‌ها ضخیم‌لایه است. برخی ورزشکاران ترجیح می‌دهند برای دویدن در مسافت‌های طولانی فوم ضخیم‌تری و نرم‌تری زیر پا داشته باشند. اما کوشنینگ سوپرنرم مناسب همه دونده‌ها نیست.

کوشنینگ در حد متوسط: کوشنینگ این نوع کفش‌ها در حد متعادلی است. بسیاری از انواع کفش‌های رانینگ به این دسته متعلق‌اند.

کوشنینگ مینیمال: برخی ورزشکاران ترجیح می‌دهند حالت بالشتکی کفی میانی به‌میزان حداقل باشد. چراکه می‌خواهند زمین زیر پایشان را بیشتر حس کنند.

·         افت پاشنه کفش چقدر است؟

افت پاشنه (heel drop) به معنی تفاوت نرم شدن بین پاشنه و پنجه است. این ویژگی بر حسب میلی متر بیان می شود. افتادگی پاشنه در اکثر کفش های کتانی معمولاً حدود 10 میلی متر به بالا است. این بدان معنی است که آنها در پاشنه نرم تر هستند. بنابراین ، آنها بیشتر برای دونده هایی مناسب هستند که روی پاشنه پا فرود می آیند. اما اگر تفاوت صفر باشد ، مقدار استهلاک زیر پاشنه و پنجه پا یکسان است.

هرچه افت پاشنه کمتر باشد، بیشتر مناسب دونده هایی است که با قسمت میانی پا به زمین ضربه می‌زنند. البته، افت پاشنه کم، تاندون آشیل را بیشتر به‌کار می‌گیرد. اگر به دویدن با کفش‌های دارای افت پاشنه زیاد عادت داشته باشید، شاید اولش دویدن با کفش‌هایی که افت پاشنه کمتری دارند (بین محدوده ۰ تا حدود ۸ میلی‌متر) برایتان راحت نباشد. درضمن، این را هم بدانید که افت پاشنه و میزان کوشنینگ مستقل از یکدیگرند. پس می‌توان کفش‌هایی هم پیدا کرد که کوشنینگ حداکثری با افت پاشنه صفر یا کم دارند.

بهترین کفش برای دویدن و رانینگ چی بخریم؟

اکنون که نکات و ترفندهای خرید کفش دویدن و کفش طبیعت گردی مردانه را می دانید و می دانید که این کفش ها در چند مدل عرضه می شوند ، هنگام خرید در شرایط جسمانی خود باید به چه نکاتی توجه کنید و بسته به محیط ، از آن استفاده خواهیم کرد ؛ در زیر چند مدل از بهترین کفش های دویدن موجود در بازار را بر اساس قیمت ها و شرایط ذکر شده معرفی میکنیم با ما همراه باشید.

10 مدل از برترین کفش های مخصوص دویدن مردانه موجود در بازار

1.کفش مخصوص دویدن مردانه اسیکس مدل kayano 25

مشخصات کلی محصول

2.کفش مخصوص دویدن مردانه آدیداس مدل X_PLR

مشخصات کلی محصول

3.کفش مخصوص دویدن مردانه نایکی مدل PEGASUS

 مشخصات کلی محصول

4.کفش مخصوص دویدن مردانه ریباک مدل Aim MT

مشخصات کلی محصول

ویژگی ها

5.کفش مخصوص دویدن مردانه آدیداس مدل QUESTAR

مشخصات کلی محصول

6.کفش مخصوص دویدن مردانه سالومون مدل Speedcross

مشخصات کلی محصول

    جنس:     پارچه , مواد مصنوعی

    کفی کفش:     طبی , قابل تعویض

    زیره کفش:     مقاوم در برابر سایش , آج دار , کاهش فشار وارده

    ویژگی های تخصصی:     قابلیت گردش هوا , کاهش فشارهای وارده

    نحوه بسته شدن:     بند , یکسره

7.کفش مخصوص دویدن مردانه ریباک مدل CN3152

مشخصات کلی محصول

    جنس:     پارچه مش , پلی استر

    کفی کفش:     قابلیت ارتجاعی , طبی , قابل تعویض

    زیره کفش:     مقاوم در برابر سایش , قابلیت ارتجاعی , کاهش فشار وارده

    ویژگی های تخصصی:     مقاوم در برابر سایش , قابلیت گردش هوا , کاهش فشارهای وارده

    نحوه بسته شدن:     بند

8.کفش مخصوص دویدن مردانه مدل D.r.j.e.27

مشخصات کلی محصول

    جنس:     پارچه مش , مواد مصنوعی

    کفی کفش:     قابل تعویض

    زیره کفش:     قابلیت ارتجاعی

    ویژگی های تخصصی:     کاهش فشارهای وارده

    نحوه بسته شدن:     بند

9.کفش مخصوص دویدن مردانه نایکی مدل JoyRide Flyknit

مشخصات کلی محصول

10.کفش مخصوص دویدن مردانه ریباک مدل CN6444

مشخصات کلی محصول

10 مدل از برترین کفش های مخصوص دویدن زنانه موجود در بازار

1.کفش مخصوص دویدن زنانه مدل Evader XT

کفش مخصوص دویدن زنانه «پوما» مدل «Evader XT» برای بانوانی که به دنبال کفشی راحت و بادوام هستند پیشنهاد می‌شود. استفاده از لاستیک به‌عنوان زیره باعث شده کفش با انواع سطوح اصطکاک ایجاد کند تا شما بتوانید در زمین‌های لیز هم این کفش را بپوشید همچنین از سالم ماند کفش خود خیالی آسوده داشته باشید.

لایه میانی به همراه کفی نرم و راحت این محصول با جذب فشار وارده از سطح از نقاط حساس پای شما مانند پاشنه و پنجه محافظت خواهد کرد تا شما بتوانید با خیالی آسوده از این محصول استفاده کنید. این کفش رویه‌ای از الیاف مصنوعی دارد. استفاده از این پارچه به محصول قابلیت جذب رطوبت را داده تا هنگام تعرق رطوبت ناشی از آن به پارچه این کفش جذب شود و با جریان داشتن هوا داخل کفش پای شما در کمترین زمان خشک و خنک شود. این تهویه هوا همچنین باعث می‌شود بوی نامطبوع ناشی از تعرق در داخل کفش ایجاد نشود.

مشخصات کلی محصول

ویژگی ها

2.کفش مخصوص دویدن زنانه اسیکس مدل GEL-NIMBUS

مشخصات کلی محصول

3.کفش مخصوص دویدن زنانه سالومون مدل Speedcross 3

مشخصات کلی محصول

4.کفش مخصوص دویدن زنانه اسیکس مدل KAYANO

مشخصات کلی محصول

5.کفش مخصوص دویدن زنانه آدیداس مدل Alpha Boost

مشخصات کلی محصول

    ویژگی های تخصصی

6.کفش مخصوص دویدن زنانه آدیداس سری NMD-R2 مدل BA7261

مشخصات کلی محصول

7.کفش مخصوص دویدن زنانه مدل yezi

مشخصات کلی محصول

8.کفش مخصوص دویدن زنانه ریباک مدل BD4427

مشخصات کلی محصول

    ویژگی های تخصصی

9.کفش مخصوص دویدن زنانه لینینگ مدل ARHM022-2B

مشخصات کلی محصول

    ویژگی های تخصصی

سایر مشخصات

10.کفش مخصوص دویدن زنانه نایکی مدل M2K Tekno – AO3108-001

 مشخصات کلی محصول

    جنس:     چرم

    نحوه بسته شدن:     بند

    کفی کفش:     قابلیت گردش هوا

    مدل پاشنه:     یکسره

    جنس زیره:     پلی اورتان

جمع‌بندی نهایی

ما به شما یادآوری می کنیم که تنها در هنگام خرید بهترین کفش ورزشی دویدن ، در مورد زیبایی تصمیم نگیرید. اما راحتی و تناسب کفش با آناتومی پا اولویت مهم تری است. همچنین به یاد داشته باشید که اگر پاهای ناهمواری دارید ، کفشی بخرید که مناسب اندازه بزرگتر پاها باشد. این را به این واقعیت اضافه کنید که اواخر روز زمان بهتری برای خرید کفش است.

ضمن تشکر امیدواریم این مطلب در راستای انتخاب و خرید کفش مخصوص دویدن مفید بوده باشد در ادامه ای مطلب خواندن بهترین کفش مخصوص پیاده روی زنانه و بهترین کفش مخصوص پیاده روی مردانه ایرانی ارزان قیمت را نیز به شما همراهان عزیز توصیه میکنیم.

معرفی و خرید ۲۴ نمونه کفش مخصوص دویدن مردانه سبک و باکیفیت+ قیمت روز

6 نکته کلیدی در مورد خرید کفش مخصوص دویدن مردانه.

یکی از بهترین ورزش های دنیا دویدن می باشد. این ورزش هم مانند سایر ورزش های هوازی باعث سوختن مقدار زیادی کالری می شود. این ورزش برای کسانی که به تناسب اندام خوب بها می دهند بهترین ورزش می باشد. هنگامی که شما شروع به دویدن می کنید استخوان ها و ماهیچه های شما شروع به تقویت شدن می کنند که از پیری جلوگیری می کند. این ورزش برای شروع نیاز به وسایل زیادی ندارد شما تنها به یک جفت کفش مخصوص دویدن مردانه هم می توانید این ورزش را شروع کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از اشخاصی هستید که می خواهید این ورزش را شروع کنید نیاز به یک جفت کفش مخصوص دویدن مردانه دارید. مطمئنا اگر سری به بازار زده باشید با تنوع زیاد این نوع کفش ها رو برو شده اید، شاید این موضوع انتخاب را برای شما بسیار مشکل کرده باشد. ممکن است یکی از دلایلی که شما الان وارد این سایت شده اید و این مطلب را مطالعه می کنید، همین موضوع باشد، پس با ما همراه شوید تا به شما نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید کفش مخصوص دویدن باید به آن ها توجه داشته باشید، را با هم بررسی کنیم.

کفش مخصوص دویدن چیست؟

وسیله ای است که برای راحتی پای شما طراحی شده است و از وارد شدن هرگونه آسیب به پاهای شما جلوگیری می کند. به وسیله این نوع کفش شما به راحتی می توانید اقدام به دویدن نمایید. و از این ورزش هوازی مفید نهایت استفاده را ببرید.

بهترین مارک کفش مخصوص دویدن:

نکات مهمی که هنگام خرید کفش مخصوص دویدن مردانه باید به آن ها توجه کنید:

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید کفش مخصوص دویدن مردانه مورد نظر خود را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از چند نمونهکفش مخصوص دویدن مردانه ارزان، باکیفیت و پرفروش موجود در بازار را جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

خروج از نسخه موبایل