نماد سایت مجله سلامتی ایران

چگونه بهترین کرم ضد لک را انتخاب کنیم؟

بهترین کرم ضد لک گیاهی است یا شیمیایی؟

محتوای این مطلب نمایش

ضد لک، یک محصول آرایشی بهداشتی است که می‌تواند باعث روشن شدن پوست در نواحی مختلف شود. در ترکیب این کرم‌ها، معمولا از ویتامینC، هیدروکینون و سایر روشن کننده‌ها استفاده می‌شود. همچنین میتوانید از انواع لوازم آرایش ابرو استفاده کنید. روش کار این کرم‌های ضد لک،کاستن از فعالیت رنگدانه‌های پوست و در نتیجه روشن شدن رنگ پوست است.در این بین معمولا این سوال مطرح است که از کرم ضد لک گیاهی استفاده کنیم یا شیمیایی؟

ضد لک‌های شیمیایی شامل  ترکیباتی از نیاسین امین، آزلائیک اسید، برخی مواد طبیعی و ترکیبات AHA با درصدهای مختلف است. کرم‌های ضد لک شیمیایی، به دلیل داشتن مقادیر الکل و نگهدارنده و ترکیبات شیمیایی در بسیاری از افراد حساسیت‌های پوستی ایجاد می‌کنند، باید دقت کرد این ضد لک‌ها می‌توانند با سرعت بالاتری لک‌ها را از بین ببرند اما در بسیاری از موارد حساسیت‌های ایجاد شده، باعث مشکلات متعدد می‌شود.

عوارض کرم ضد لک شیمیایی

کرم‌های ضد لک شیمیایی عوارض بسیار زیادی دارند، بخشی از این عوارض شامل:

1-تحریک پوستی و آلرژی

2- افزایش خطر ابتلا به پیری زورس و سرطان پوست

3- استروئیدهای موجود در برخی کرم‌ها، باعث عفونت‌های پوستی، جوش‌های ریز و تاخیر در ترمیم می‌شود.

استفاده از کرم‌های ضد لک گیاهی، ضمن از بین بردن لک، باعث افزایش شادابی و سلامت پوست می‌شود.

 ترکیبات کرم ضد لک گیاهی

مواد موجود در کرم‌های ضد لک گیاهی، معمولا انواع عصاره توت، نیاسین آمید، عصاره شیرین بیان و آربوتین و سالیسیک اسید است. تاثیرگذاری این کرم‌ها بستگی زیادی به نوع لک دارد. برای عملکرد بهتر، باید سه تا چهار ماه بنا به نظر پزشک، یک یا دوبار در روز از کرم استفاده کنید. برای خرید از فروشگاه اینترنتی چاپار آنلاین استفاده کنید.

مزایای استفاده از بهترین کرم‌ضد لک گیاهی

افزایش سن، بارداری، مشکلات هورمونی و موضوعات دیگر باعث ایجاد لک روی صورت و بدن می‌شود. بسیاری از افراد از ا برای از بین بردن این مشکل استفاده می‌کنند. اما توضیه ما به شما استفاده از کرم‌ضد لک گیاهی است. شایع ترین دلایل استفاده:

-کرم‌های گیاهی اگر با دستورالعمل مناسب و در شرایط استریل ساخته شده باشند، هیچ نوع عوارضی نظیر قرمزی، التهاب و سوختگی برجای نمی‌گذارند.

-این کرم‌ها علاوه بر رفع لک، باعث افزایش شفافیت و شادابی و گاهی باعث لیفت صورت نیز، می‌شوند.بنابراین استفاده از این کرم‌ها نه تنها عوارضی ندارد بلکه مزایای بیشتری نیز دارد و توصیه می‌شود.

نحوه استفاده ازکرم‌های ضد لک گیاهی چگونه است؟

کرم‌های ضد لک گیاهی را بهتر است بر روی پوست تمیز استفاده کنید، پس ابتدا صورت را با شوینده بشورید و از تونر استفاده کنید. بهتر است دوبار در روز یکبار صبح و یکبار شب قبل از خواب مورد استفاده قرار گیرد.

نکته مهم در رابطه با استفاده از کرم‌ها، هدف است، اگر هدف از استفاده از کرم ضد لک گیاهی، رفع لکه است، فقط روی همان نقطه باید استفاده شود.  اگر هنوز لک وجود ندارد و به قصد پیشگیری استفاده می‌کنید، می‌توان در تمام بخش‌ها، استفاده کرد.

برترین برندهای کرم ضد لک گیاهی ایرانی

برای خرید قویترین ضد لک گیاهی لازم است ابتدا با پزشک معالج خود صحبت کنید. این نکته بسیار مهم است که اگر تمایلی به استفاده از بهترین کرم ضد لک گیاهی خانگی ندارید، حتما با توجه به نظر پزشک از کرم استفاده کنید. در ادامه مقاله  لیستی از بهترین کرم ضد لک گیاهی ایرانی و بهترین کرم ضد لک گیاهی خارجی تهیه شده است.

بر خلاف نظر خیلی از افراد، برندهای ایرانی در زمینه ضد لک گیاهی بسیار خوب عمل کرده‌اند و جز بهترین محصولات در این زمینه هستند.

1-کرم ضد لک گیاهی درماتوم

کرم درماتوم بهترین کرم ضد لک گیاهی ساخته شده در ایران است. ترکیبات این کرم، حاوی روغن شی‌باتر،روغن آووکادو و شیرین بیان است. شامل عصاره گیاهان معطر است و انواع ویتامین‌های مختلف را دارد. این محصول، باعث رفع تدریجی لکه‌های قوه‌ای می شود و از بروز مجدد آنها، جلوگیری می‌کند. برای حصول نتیجه باید بین هشت تا دوازده هفته از این محصول استفاده کنید.

2- کرم ضد لک گیاهی  هیدرودرم

این کرم ضد لک گیاهی، حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، عصاره شیرین بیان و کوجیک اسید است. کافی ست هر شب یکبار بر روی لکه‌های قهوه‌ای قرار دهید. این  کرم از دسته کرم‌های قوی بوده و باید حتما تحت نظر پزشک استفاده شود. از قرار دادن کرم بر روی نقاط بدون لک پرهیز کنید. ایجاد حساسیت و التهاب نمی‌کند.

3- کرم ضد لک گیاهی سینره

این  کرم حاوی بهترین مواد روشن‌کننده و ضد لک پوست است که منشا طبیعی دارند و عوارض موجود در سایر کرم‌ها را به صفر رسانده است.  مواد سازنده کرم سینره شامل: شیرین بیان، بیربری و ویتامین A است که نقش بسزایی در حفظ سلامت و شادابی پوست دارند. خرید ژل لیفت ابرو و مژه جان اشلی با قیمت مناسب.

4- کرم ضد لک گیاهی دکتر ژیلا

ترکیب شی‌باتر، شیرین بیان و برگ زیتون در کنار ویتامین‌های گروه C وE باعث پدیدار شدن بهترین کرم گیاهی برای لک صورت شده است. این کرم با مهار تولید ملانین که رنگدانه پوست است، باعث تغییر رنگ تدریجی سطح پوست می‌شود و در نهایت باعث از بین رفتن لک‌ها به خصوص در ناحیه صورت می‌شود. جز کرم‌های نیمه قدرتمند است و می‌توان از این کرم در تمام نقاط صورت استفاده کرد.

– 5کرم ضد لک و روشن‌کننده دکتر ادیب

کرم صد در صد گیاهی  و سبک دکتر ادیب، حاوی  روغن بادام، اسطوخودوس، آویشن و چند عصاره گیاهی است که ضمن از بین بردن هر نوع جوش و لک، می‌تواند پوست شما را نیز شفاف و شاداب کند. این کرم می‌توان به عنوان بیس و پایه در زیر آرایش و یا به عنوان مرطوب کننده و ضد آفتاب نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

6- کرم ضد لک و روشن کننده گیاهی سی گل

وجود لکه‌های موضعی در گردن، صورت و پیشانی یکی از معظلات افزایش سن است که در بیشتر خانم‌هایی که از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند رخ می‌دهد.  کرم روشن کننده سی گل  علاوه بر رفع این لکه‌ها به پوست شما کمک می‌کند تا علاوه بر حفظ شفافیت پوست، کلاژن‌سازی نیر افزایش یابد و پوست جوان‌تر و شادابتری داشته باشید. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این کرم، نداشتن هیچ نوع هیدروکینون است که باعث می‌شود برای مادران باردار و شیرده نیز مناسب باشد.

7- کرم ضد لک گیاهی ترنجان

کرم ضد لک گیاهی ترنجان، یک انتخاب مناسب برای افرادی است که علاقه دارند از ایجاد لکه‌های تیره پوستی جلوگیری کنند. این کرم حاوی مقادیر بالایی از انواع ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی به خصوص شیرین بیان است. این کرم را می‌توان تا روزی سه بار بر روی پوست استفاده کرد. این کرم علاوه بر اینکه اثر ضد التهابی و ضد آفتاب دارد می‌تواند مشکلات پوستی نظیر آکنه را نیز از بین ببرد.

بسیاری از لک‌های صورت به دلیل وجود جوش‌های مختلف ایجاد می‌شوند، برای از بین بردن این لک لازم است در ابتدا نوع جوش را شناسیایی کنید. برای مطالعه بیشتر در این مورد به مقاله ، مراجعه فرمایید

کرم‌های ضد لک گیاهی خارجی

در ادامه این مقاله به معرفی کرم‌های ضد لک گیاهی خارجی می‌پردازیم. دقت کنید که هر فرد با توجه به بودجه و نظر پزشک می‌تواند از کرم‌های خارجی یا ایرانی استفاده کند.

1- کرم  ضد لک گیاهی اریکه

وظیفه اصلی این کرم، کاهش تولید رنگدانه‌های پوستی است که این امر سبب روشن و یکدست شدن رنگ پوست میشود. این کرم علاوه بر از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای، جلوی بروز مجدد انها را هم می‌گیرد. مواد سازنده آن، عبارتند از: عصاره شیرین بیان، شاه‌توت، نعنا و کوجیک اسید. این کرم که محصول فرانسه است،  دارای مرطوب کنندگی بالا ست و قابلیت لیفتینگ پوست شما را هم افزایش می‌دهد.

2- کرم ضد لک و روشن کننده ویتامینC بادی شاپ

این محصول فوق العاده علاوه بر آنکه به عنوان یک کرم ضد آفتاب بسیار قوی عمل می‌کند، می‌تواند عنوان بهترین کرم ‌ضد لک گیاهی را داشته باشد. این کرم علاوه بر روشن‌کنندگی پوست، می‌تواند از پوست در مقابل امواج UVمحافظت کند و این موضوع باعث افزایش شفافیت خیلی بالای پوست نیز می‌شود. این کرم‌ضد لک گیاهی با SPF 30 می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب و بدون هیچ نوع کرم دیگری استفاده شود.

3- کرم ضد لک گیاهی پریم

بیماری ‎های کبدی یکی از دلایل تغییر در رنگ پوست و ایجاد لک‌های پوستی است. کرم ضد لک گیاهی پریم، با کاهش انزیم‌های بدن می‌تواند به از این بردن این لکه‌های پوستی کمک کند. در واقع این کرم با کنترل سنتز ملانین، باعث کاهش رنگدانه‌های بدن می‌شود. این محصول در واقع قویترین ضد لک گیاهی خارجی است که دارای عصاره شیرین بیان با مقادیر بالاست. از جمله خواص این کرم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

4-کرم ضد لک گیاهی  ژاک آندرل

این کرم منشا کاملا طبیعی دارد و از کمترین میزان آلرژی در بین بهترین کرم‌های ضد لک گیاهی برخوردار است. در ترکیبات آن از مقادیر بالایی از آربوتین، شی‌باتر  و آلفا آربوتین استفاده شده است. آلفا آربوتین برترین جایگزین برای هیدروکینون است که باعث مهار غیر قابل بازگشت در رنگدانه‌های ملانین می‌شود و ویتامین C موجود در این  کرم، باعث خاصیت آنتی اکسیدانی و در نهایت رفع کک و مک می‌شود. سرعت  و میزان تاثیرگذاری این ماده بسیار بالاتر از کرم‌های هم سطح آن است. این ماده را می‌توان در تمام بخش‌های تیره بدن به کار برد و به دلیل نداشتن هیدروکینون، توسط خانم‌های باردار و شیرده قابل استفاده است.

5-کرم ضد لک گیاهی آگرادو

کرم صد لک گیاهی اگرادو علاوه بر از بین بردن لک های صورت، یاعث از بین بردن چین و چروک‌های سطحی پوست نیز می‌شود، این کرم به دلیل داشتن SPF می‌تواند به عنوان یک ضد آفتاب نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین کرم ضد لک گیاهی خانگی

برای از بین بردن لک در خانه راه‌های بسیاری وجود دارد اما برای ساخت بهترین کرم ضد لک گیاهی خانگی، می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید:

کرم با فرمولاسیون کره‌ای

2 تا 3 قاشق برنج را به خوب بشورید سپس به آن، 2تا3 فنجان آب اضافه کنید و روی حرارت قراردهید تا برنج غلیظ شود و دانه‌های آن له شود. با استفاده از یک صافی، عصاره برنج را خارج کنید تا به صورت یک  مایع نسبتا غلیظ  با غلظت شبیه سفیده تخم مرغ دراید. به آن سه قطره ویتامین E و روغن شی باتر اضافه کنید. می‌توانید از عصاره شیرین بیان نیز استفاده کنید. در ادامه یک چهارم قاشق ژل آلوئورا و در صورت نداشتن آن، از نصف قاشق آبلیمو استفاده کنید. این مخلوط را به روتین پوستی خود اضافه کنید و هر روز دوبار استفاده کنید. اگر در مورد نوع روتین پوستی خود اطلاعات ندارید به مقاله مراجعه فرمایید.

ساخت کرم با روغن‌های گیاهی

فرمولاسیون موجود در این روش برای انواع پوست پاسخگو است اما افرادی که دارای پوست حساس هستند، بهتر است از این روش استفاده نکنند و صرفا با نظر پزشک اقدام به استفاده از کرم های ضد لک گیاهی کنند.

لکه های پوستی چه هستند؟

لکه های پوستی در واقع نقاط یا لکه های تیره تر از پوست هستند که روی پوست شما دیده می‌شوند و اگر بخواهیم آنها را درجه بندی کنیم معمولاً به سه دسته تقسیم می شوند که شامل رنگ قهوه ای روشن یا تیره  رنگ های قهوه ای مایل به خاکستری و یا رنگ های سیاه روی پوست دیده می‌شوند.

افرادی که بیشتر در معرض نور آفتاب قرار دارند و پوستشان به صورت مستقیم با آفتاب ارتباط برقرار می‌کند ممکن است در نواحی مثل صورت گردن و شانه‌ها ساعد و دستشان و کلاً مناطقی که در معرض آفتاب هستند دچار لکه شوند اما لکه ها نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه به صبحبت در مورد هر یک از آن‌ها و کرم مناسب برای استفاده و مقابله باآن ها را معرفی می کنیم.

لکه های آفتابی اولین نوع لک ها هستند که در اثر مقابله با نور آفتاب به وجود می آید. این لکه ها کوچک هستند و معمولاً به رنگ‌های قهوه‌ای روشن یا کمرنگ و تیره دیده می‌شوند. افرادی که بیشتر در مناطق گرمسیر و مناطقی که با نور آفتاب بیشتری در تماس هستند دیده می‌شوند و ممکن است که در زمستان ها این لکه‌های تیره، کمرنگ شوند و یا حتی از بین بروند اما با شروع دوباره فصل گرم این لکه ها را می توانید روی پوست بدن تان ببینید.

اگر بخواهیم روش مراقبتی و جلوگیری از این نوع لکه ها را نام ببریم بهترین روش مراقبه و جلوگیری از آن استفاده از پوشش مناسب می باشد و یا استفاده از ضدآفتاب و کلاه و عینک می باشد. به طوری که اگر این موارد را رعایت کنید می‌توانید به راحتی از به وجود آمدن این لکه ها جلوگیری کنید .

چرا لک های پوستی شکل می گیرند؟

لک های پوستی یکی از رایج ترین اختلالات پوستی در میان انسان ها هستند. لکه ها ممکن است در مقاطع مختلفی از سن ما بروز کنند و سپس با استفاده از سرم ها، کرم ها و کمرنگ تر شده و یا از بین بروند. لکه ها ممکن است بنا به دلایل مختلفی شکل بگیرند. شایع ترین دلیل پیدایش لک های پوستی افزایش سن و قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید است. لکه ها معمولا بین سی الی چهل سالگی بر روی پوست ظاهر می شوند و نواحی از بدن که بیشتر در معرض تابش نور خورشید هستند را درگیر می کنند.

گاهی لک های پوستی در اثر یک بیماری یا شیوه های درمانی خاص شکل می گیرند. بیماری هایی مانند مشکلات کبدی، ریوی و روماتیسم معمولا لک های پوستی ایجاد می کنند. مصرف داروهای خاص، مانند داروهای شیمی درمانی یا داروهای ضد مالاریا نیز می توانند لک های پوستی را ایجاد کنند. از سویی دیگر، برخی از زنان باردار در دوران حاملگی دچار لک های پوستی می شوند.

این لکه ها موقت هستند و پس از زایمان و به مرور زمان از بین می روند. برخی از لکه ها نیز دائمی هستند و به راحتی قابل درمان نمی باشند. به عنوان مثال ماه گرفتگی به راحتی و با کمک سرم ها و کرم های موجود در بازار درمان نمی شود. ماه گرفتگی در واقع لک هایی هستند که در بدن در زمان تولد و یا اندکی پس از آن بروز می کنند.

آیا می توان لک های پوستی را از بین برد؟

خوشبختانه علم در این زمینه پیشرفت کرده است و بسیاری از برند های شناخته شده و معتبر دنیا، فرمولاسیون های پیشرفته ای را به شکل سرم ها، لوسیون ها و کرم ها در نظر گرفته اند که می توانند لک های پوستی را از بین ببرند. لک های پوستی را می توان به دو دسته عمقی و سطحی تقسیم کرد. لک های پوستی سطحی معمولا چند درجه از پوست تیره تر هستند.

این موارد با یک مناسب و استفاده از محصولات مخصوص، ظرف 7 الی 12 ماه از بین می روند. لک های پوستی عمیق معمولا خیلی تیره تر از پوست نواحی اطراف هستند و حتی گاهی خاکستری یا آبی به نظر می رسند. این لک ها در عمق پوست قرار دارند و از بین بردن آن ها به زمان بیشتری (گاهی تا چند سال) نیاز دارد.

لک های پوستی معمولا در اثر افزایش سطح (رنگدانه های پوستی) بروز می کنند. محصولات بهداشتی و درمانی که بتوانند سرعت تولید ملانین در بدن را کاهش دهند، می توانند از بروز لک های جدید جلوگیری کرده و لک های قدیمی را نیز از بین ببرند. معمولا این محصولات حاوی موادی مانند کوجیک اسید، هیدروکینون 2 درصد، ویتامین C، رتینوئید و آزلائیک اسید هستند.

مصرف سرم ها، کرم ها و داروهایی پوستی که هر یک از موارد فوق را در بر داشته باشند، می توانند کوچک شدن و یا محو شدن لک های پوستی را سرعت ببخشند.

بهترین کرم ضد لک برای رفع لک‌های پوست

کرم های ضد لک قوی که در بازار می بینید، می توانند با کاهش نرخ تولید رنگدانه های پوستی، از بروز لک های جدید جلوگیری کرده و لک های قدیمی پوست را نیز به مرور محو کنند. این دسته از محصولات به طور بالقوه ای مفید هستند و معمولا مصرف آنها پس از سی سالگی توصیه می شود. جایگاه کرم های ضد لک، معمولا در روتین پوستی شبانه است.

استفاده از این کرم ها، معمولا در تاریکی شب و پیش از خواب توصیه می شود؛ چرا که فرمولاسیون آنها پوست را نسبت به نور حساس تر می کند. با این حال، بهتر است در مصرف کرم های ضد لک قوی اندکی احتیاط کنید و حتما در خصوص انتخاب بهترین مارک کرم ضد لک قوی برای پوست خود، با پزشک مشورت کنید. گاهی برخی از کرم ها به قدری قوی هستند که می توانند سبب ایجاد لک های روشن تر در پوست شما شوند.

در ادامه با چند مورد از بهترین مارک کرم ضد لک قوی در بازار ایران آشنا خواهیم شد.

کرم دوکری

اگر برای از بین بردن لک های پوستی در صورت، دست ها و گردن خود به دنبال یک گزینه مناسب هستید، ما کرم دوکری را به شما پیشنهاد می کنیم. این کرم حاوی ویتامین E، گلیکولیک اسید و آزلائیک اسید می باشد و استفاده مرتب از آن می تواند احتمال بروز لک های پوستی جدید را کاهش دهد. این محصول ضد التهاب است و رایحه بسیار دل انگیزی دارد.

کرم ضد لک لیراک

اگر پوستی حساس دارید و به راحتی دچار قرمزی و یا لک های پوستی می شوید، می توانید از مزایای بی شمار کرم لیراک استفاده کنید. این برند فرانسوی تا به امروز توانایی و دانش خود در زمینه پوست و مو را اثبات کرده است و کرم ضد لک قوی این برند نیز یکی از محصولات پرطرفدارش محسوب می شود. این کرم حاوی کره شی است.

بدین ترتیب، فرمولاسیون این کرم به گونه ای طراحی شده است تا با ایجاد یک لایه محافظ در سطح پوست، آن را در برابر رادیکال های آزاد و عوامل آسیب زای محیطی، محافظت کند. این کرم می تواند به راحتی لک های قرمز و قهوه ای پوست را از بین ببرد و التهاب پوست را نیز کاهش دهد. این کرم می تواند یک عضو جدانشدنی از روتین پوستی شبانه شما باشد.

کرم ضد لک تینولا

اگر به دنبال یک کرم روشن کننده پوست با منشا گیاهی و قیمتی مناسب هستید، ما کرم تینولا را به شما معرفی می کنیم. این کرم محصول کشور ایران است که زیر نظر لابراتوار و استاندارد های کشور فرانسه و با استفاده از بهترین مواد اولیه وارداتی اروپایی، تولید می شود. شما می توانید از این کرم برای از بین بردن رد انواع لک های پوستی، از جمله لک های ناشی از آکنه، بارداری و … ، استفاده کنید.

فرمولاسیون این کرم بر پایه مواد گیاهی، در کنار آنتی اکسیدان ها و مهارکننده های تیروزیناز، می تواند هر عاملی که سبب افزایش رنگدانه های پوست شود را مهار کند. بدین ترتیب، این کرم می تواند در اندک زمانی (معمولا دو الی شش ماه پس از مصرف) تاثیر مطلوب شما را به ارمغان بیاورد.

خروج از نسخه موبایل