نماد سایت مجله سلامتی ایران

راهنمای استفاده از خدمات اجاره آمبولانس خصوصی

شناخته شده ترین آمبولانس ها در ایالات متحده خدمات فوریت های پزشکیEMS هستند که به اورژانس های تماس با 911 پاسخ می دهند. در حالی که صدها EMS وجود دارد که به میلیون ها تماس اورژانسی در سال پاسخ می دهد، آمبولانس های دیگری نیز وجود دارند. توسط شرکت های خصوصی اداره می شود که خدماتی را ارائه می دهند که انعطاف پذیرتر از آنچه 911 EMS می تواند ارائه دهد.

EMS یا آمبولانس‌های شهری بیماران را در شعاع 10 دقیقه‌ای از محل تحویل بیمار به نزدیک‌ترین بیمارستان می‌رسانند. آمبولانس های خصوصی بیماران را به هر بیمارستانی که انتخاب می کنند می برند. تمامی بیمارستان ها موظف به پذیرش بیماران پیاده روی از آمبولانس های دولتی و خصوصی هستند.

آمبولانس های خصوصی ملزم به داشتن پرسنل آموزش دیده در زمینه خدمات فوریت های پزشکی هستند. باید حداقل یک تکنسین فوریت های پزشکی و همچنین تجهیزات پزشکی در داخل وسیله نقلیه وجود داشته باشد. در حالی که خدمات خصوصی توسط وزارت بهداشت تنظیم می شود، آمبولانس های داوطلبانه که هم به مناطق روستایی و هم در مناطق شهری خدمت می کنند مشمول مقررات سازمان دولتی نیستند.

بر اساس آمار شهر تهران حدود ۱۴ تا ۱۷ میلیون جمعیت دارد. بنابراین به خوبی می‌توان حدس زد که ظرفیت‌های خدمات اورژانس عمومی و دولتی پاسخگوی این نیاز نیست. از طرف دیگر به دلیل شیوع بیماری کرونا و درگیر شدن بخش زیادی از کادر درمان و منابع بیمارستانی دولتی به این بیماری امکان دسترسی راحت به خدمات اورژانس عمومی کمتر از قبل هم شده است. در این میان آمبولانس خصوصی تا حد زیادی توانسته است این نقص را جبران کند.

آمبولانس خصوصی یا اورژانس خصوصی سریع و در زمانی کم می‌تواند در محل حاضر شود و با کادری مجرب و تجهیزاتی بسیار پیشرفته خدماتی مناسب را به بیمار ارائه دهند.

خدمات آمبولانس چگونه کار می کند؟

اگرچه هر شهر، شهرستان و ایالت در ایالات متحده و سایر کشورها روش‌های مختلفی برای رسیدگی به شرایط اضطراری دارند، اما شباهت‌هایی در نحوه عملکرد بیشتر مناطق محلی وجود دارد.

هنگامی که شخصی با 911 در ایالات متحده تماس می گیرد، اپراتور تلفن، که به آن دیسپچر نیز می گویند، به شرکت آمبولانس مسئول منطقه ای که بیمار یا تماس گیرنده در آن قرار دارد می رسد. در اغلب موارد آمبولانس ها حداکثر 8 دقیقه از زمان اعزام به محل می رسند.

آمبولانس ها کارکنانی مانند امدادگر و تکنسین فوریت های پزشکی (EMT) را با خود حمل می کنند. اگر وضعیت بحرانی باشد، ممکن است دو امدادگر در آمبولانس باشند. EMT ها در تکنیک های اساسی حمایت از زندگی آموزش دیده اند و می توانند بیماران را در راه رسیدن به بیمارستان تحت نظر داشته باشند. امدادگران دامنه وسیع تری از اقدامات پزشکی برای انجام دارند. آنها می توانند درمان هایی را برای باز کردن راه های هوایی بیمار، وارد کردن یک IV، درمان درد یا واکنش های آلرژیک انجام دهند.

در حالی که خدمات آمبولانس خصوصی و دولتی مکمل یکدیگر هستند، مواردی وجود داشته است که EMS فرض می‌کند باید تمام خدمات آمبولانس اضطراری را ارائه دهد. این تصور در گذشته باعث ایجاد اصطکاک بین EMS و خدمات آمبولانس خصوصی شده است.

برای شفاف سازی، مردم هر زمان که شرایط اضطراری وجود دارد با 911 تماس می گیرند. این زمانی است که EMS وارد می شود زیرا این منطقه قلمرو آنها است. با این حال، زمانی که فردی برای معاینه یا رفتن به خانه سالمندان نیاز به مراجعه به بیمارستان یا رفتن به خانه سالمندان دارد و نیاز به آمبولانس دارد که او را همراه با فواید حضور امدادگران برای مراقبت از او به آنجا ببرد، این زمان مناسب است.

برای تماس با آمبولانس خصوصی، آمبولانس‌های بین شهری یا آمبولانس‌های عمومی که چگونه نامیده می‌شوند، خدمات 911 را برای مواقع اضطراری ارائه می‌کنند. بیمار به نزدیکترین بیمارستان منتقل می شود و این ماهیت مسئولیت آن است. اگر بیمار درخواست بیشتری داشته باشد، باید از یک آمبولانس خصوصی برای رفع نیازهای خود درخواست کند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با آمبولانس خصوصی می توانید به مقاله ( آشنایی، بررسی و مقایسه محدودیت های آمبولانس خصوصی، اجاره آمبولانس و آمبولانس خصوصی کرج ) مراجعه کنید.

چه زمانی نیاز به استفاده از خدمات آمبولانس خصوصی داریم؟

همانطور که قبلاً گفته شد، آمبولانس های خصوصی در مواردی که بیماران به یک بیمارستان خاص نیاز دارند یا زمانی که مورد واقعا “اورژانسی” نیست، جایگزین EMS می شوند. علاوه بر این، راه های دیگری نیز وجود دارد که می توان از آمبولانس های خصوصی استفاده کرد.

هنگامی که پزشک بیمار به بیمارستان دیگری وابسته است که نزدیک محل انتقال بیمار نیست، بیمار باید با آمبولانس خصوصی تماس بگیرد تا او را به بیمارستان تعیین شده برساند.

بیمارانی که نمی توانند رانندگی کنند یا کسی را ندارند که آنها را به جایی که می خواهند برانند، بهتر است با یک سرویس خصوصی تماس بگیرند زیرا این خدمات همان هایی هستند که این نوع نیازها را برآورده می کنند.

بیمارانی که به شرایطی نیاز دارند که هنگام سفر به کلینیک ها یا مطب پزشک یا مراکز درمانی احساس راحتی کنند، باید با آمبولانس خصوصی تماس بگیرند. وسایل نقلیه شخصی معمولی فضای لازم، راحتی و دستیاران پزشکی را ندارند که بتوانند مراقبت و توجه به نیازهای خاص بیمار را ارائه دهند.

آمبولانس های خصوصی بیماران را از بیمارستان هایی که در آنجا مرخص می شوند، می گیرند و به خانه می آورند. آنها همچنین بیماران را به خانه های سالمندان و از آنها منتقل می کنند.

خدمات خصوصی می توانند خدماتی را در خارج از شهر ارائه دهند زیرا EMS مجاز به انجام آن نیست.

برخی از شرکت ها به آمبولانس های آماده به کار برای کارمندان خود نیاز دارند، به خصوص زمانی که رویدادهایی در خارج از دفاتر آنها وجود دارد. گاهی اوقات، رویدادهای بزرگ و جشن ها با مهمانان زیاد، خدمات آمبولانس های خصوصی را نیز در حالت آماده باش در مواقع اضطراری استخدام می کنند. آمبولانس های خصوصی برای این منظور خوب هستند.

خدمات خصوصی مجهز به تجهیزات اولیه برای حمایت از زندگی اولیه، با تکنسین های فوریت های پزشکی، امدادگران، و یک راننده آموزش دیده ویژه است که همیشه آماده انتقال بیمارانی است که نیاز به توجه فوری دارند. آنها همچنین دارای آمبولت، ویلچر و سایر تجهیزات مورد نیاز برای انتقال بیمارانی هستند که قادر به راه رفتن یا حرکت نیستند.

هزینه خدمات آمبولانس خصوصی

نرخ آمبولانس های شرکت های خصوصی تنظیم نشده است. به طور معمول، ساختار هزینه آنها شامل نرخ پایه، هزینه های مسافت پیموده شده، مراقبت اضافی، هزینه های شب و آخر هفته و موارد دیگر است.

صورتحساب ممکن است به دسته نیز بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، برای پشتیبانی اولیه زندگی (اضطراری یا غیراضطراری)، نرخ ممکن است 400 دلار به اضافه 6.50 دلار به ازای هر مایل اضافی باشد. سایر دسته‌ها ممکن است شامل Advance Life Support، سطح 1 با نرخ 450 دلار به‌علاوه 6.50 دلار در هر مایل باشد، در حالی که سطح پشتیبانی پیشرفته زندگی 2 ممکن است به 875 دلار به‌علاوه 6.50 دلار در هر مایل امتیاز دهد. هزینه حمل و نقل مراقبت ویژه ممکن است 450 دلار به اضافه 6.50 دلار در هر مایل باشد.

خدمات آمبولانس خصوصی از طریق دفاتر و شماره تلفن های خاص آنها قابل دسترسی است. هیچ شماره واحدی وجود ندارد که به شما امکان دسترسی به این خدمات خصوصی را بدهد، بر خلاف EMS که می توانید با تماس با 911 دریافت کنید، مشروط بر اینکه مورد واقعاً اضطراری باشد. با این حال، برخی از پزشکان ممکن است خدمات خصوصی خاصی را توصیه کنند.

به طور خلاصه، شرکت های آمبولانس خصوصی به طور خاص خدمات حمل و نقل غیر اضطراری را ارائه می دهند. برای خدمات اورژانسی، با 911 تماس بگیرید مگر اینکه بیمار پزشک یا بیمارستان خاصی داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل