نماد سایت مجله سلامتی ایران

راهنمای خرید بهترین چادر کوهنوردی

یکی از وسایلی که برای سفر، کوهنوردی و طبیعت گردی به آن نیاز دارید، چادر کوهنوردی است. چادر کوهنوردی در انواع مختلفی وجود داشته که هر نوع آن ویژگی های خاص خود را دارد. ما در این صفحه قصد داریم در رابطه با انواع چادرهای کوهنوردی ویژگی های آنها و خرید چادر کوهنوردی از مرجعی معتبر سخن بگوییم. پس به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطالب این صفحه همراه ما باشید.

ویژگی های یک چادر کوهنوردی خوب

یک چادر کوهنوردی مناسب حتماً باید ضد آب باشد. علاوه بر این مورد، داشتن خاصیت آیرودینامیکی برای این چادر از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که چادر کوهنوردی شما باید در برابر آب و هوای نامساعد مانند هوای طوفانی نیز مقاوم باشد.

یک چادر کوهنوردی مناسب باید به راحتی نصب شود و در مدت زمان کمی قابل استفاده باشد. همچنین این چادر باید دارای پنجره های کوچکی برای تهویه هوا باشد و داشتن فضای مناسب برای استراحت چند نفر در این چادر یکی از اصلی ترین ملزومات چادرهای مسافرتی و کوهنوردی است.

علاوه بر مواردی که در بالا اشاره کردیم باید بگوییم چادرهای کوهنوردی و مسافرتی باید جنس مناسبی داشته باشند. که در این باره چادرهایی که از نایلون و پلی استر دو لایه ساخته شده اند جنس مناسب تری دارند.

ارتفاع چادرهای کوهنوردی و مسافرتی نیز بسیار مهم است این چادرها باید با استانداردهای موجود مطابقت داشته باشند تا برای شما محیطی مناسب برای استراحت فراهم کند.

انواع چادرهای کوهنوردی

چادرهای کوهنوردی هر کدام انواع مختلفی دارند و ویژگی های هر یک با دیگری کاملاً متفاوت است. این چادرها از نظر جنس، اندازه، کیفیت و ابعاد متفاوت هستند و شما می توانید با داشتن اطلاعات مناسب در رابطه با این چادرها، چادر مورد نظر خود را انتخاب و از آن استفاده کنید. اینک در ادامه به انواع مختلف چادرهای کوهنوردی اشاره خواهیم کرد:

یکی از محبوب ترین انواع چادر کوهنوردی مدل گنبدی شکل هستند. میزان فروش این چادرها به شدت بالاست این چادرها بسیار مقاوم هستند و از جنس با کیفیتی ساخته شده اند. از خصوصیات برجسته این چادرها می توان به تیرک های منعطف آن اشاره کرد. علاوه بر این مورد باید بدانید این چادرها شکل ظاهری زیبایی دارند و میزان فروش آنها بالاست.

نوع دیگر چادرهای کوهنوردی چادرهای ژئودزیک هستند. این چادرها بدنه صاف و کشیده دارند و در میان کوهنوردان و طبیعتگردان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. سوای دو مورد گفته شده چادرهای پرتلیج نیز فوق العاده هستند.

این چادرها قابل نصب بر روی انواع صخره ها بوده و برای صخره نوردان محصولی مناسب به حساب می آید. علاوه بر این سه مورد چادرهای تونلی نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند این چادرها با تیرک های حلقه ای فضای زیادی را برای شما فراهم می کند و شما می توانید از این چادرها نیز استفاده کنید.

برای خرید چادر باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

در رابطه با خرید چادر ابتدا باید سعی کنید محصول خود را از فروشگاه معتبری تهیه نمایید. در این باره فروشگاه لوازم کوهنوردی و کمپینگ نوردینو یکی از بهترین و مناسب ترین فروشگاه های حال حاضر است که دارای انواع چادرهای کوهنوردی و محصولات کوهنوردی بوده و شما می توانید با خیالی راحت از این فروشگاه خرید کنید چرا که کلیه محصولات این فروشگاه با ضمانت ارائه شده و در صورت عدم رضایت شما می توانید کالای خود را مرجوع کنید.

حال که برای خرید چادر کوهنوردی به شما مرجع معتبری را معرفی کرده ایم وقت آن رسیده است تا در رابطه با سایر نکات خرید چادر نیز با شما سخن بگوییم. به این منظور به ادامه ی مطلب زیر توجه کنید.

قیمت چادر کوهنوردی

مسلماً یکی از مهمترین مواردی که باید به آن برای خرید چادر به آن توجه کنید قیمت چادر است. قیمت چادرهای کوهنوردی بستگی به کیفیت آنها دارد. در رابطه با این موضوع با توجه به بررسی های صورت گرفته محصولات فروشگاه اینترنتی نوردینو با قیمتی مناسب بوده و شما می توانید با خیالی راحت از این فروشگاه خرید کنید.

وزن چادر کوهنوردی

به غیر از قیمت، برای خرید چادر کوهنوردی، شما باید به وزن چادر کوهنوردی نیز توجه کنید. کوهنوردان به این علت که مدت زمان زیادی به فعالیت می پردازند سنگین بودن بارشان برایشان آزار دهنده است. در این باره چادرهایی کوهنوردی بهتر است وزن مناسبی (تقریبا سبک) داشته باشد و برای خرید باید به این نکته توجه کنید.

ابعاد چادر کوهنوردی

چادرهای کوهنوردی مناسب، ابعاد مناسبی نیز دارند. این چادر ها به راحتی در کوله پشتی کوهنوردی شما جا می شوند و حجم زیادی نمی گیرند، برای خرید چادر کوهنوردی باید به این مورد نیز توجه داشته باشید.

فصلی بودن چادر

یکی دیگر از پارامترهای مهم در رابطه با خرید چادرهای کوهنوردی توجه به فصلی بودن آن ها است. در این رابطه باید بدانید، برخی از چادرهای کوهنوردی برای فصول سرد و بارانی، برخی دیگر برای فصل گرما و برخی نیز برای چهارفصل مناسب هستند که فروشگاه اینترنتی لوازم کوهنوردی نوردینو دارای هر سه نوع چادر بوده و شما می توانید با توجه به سلیقه خودتان هر چادری که مدنظر دارید تهیه کنید.

چادر کوهنوردی را از کجا بخریم؟

همان طور که در چند پاراگراف قبلی اشاره کردیم، فروشگاه اینترنتی لوازم کوهنوردی نوردینو برای خرید چادر کوهنوردی و انواع و اقسام لوازم کوهنوردی، فروشگاهی مناسب است. نوردینو همواره مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار داده و محصولات باکیفیتی را ارائه می دهند. علاوه بر این مورد قیمت محصولات این فروشگاه بسیار مناسب بوده و کلیه محصولات نوردینو با ضمانت بازگشت کالا به مشتریان ارائه می شود. اگر به دنبال تنوع محصولی، قیمت مناسب، ارسال سریع، کیفیت بالا هستید پيشنهاد ما به شما نوردینو است.

جمع بندی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با خرید چادر کوهنوردی، نکات مربوط به خرید این محصول سخن گفتیم و مرجع معتبری برای خرید این محصول نیز به شما عزیزان پيشنهاد دادیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما مفید بوده باشد.

منبع:  لوازم کوهنوردی نوردینو

خروج از نسخه موبایل