نماد سایت مجله سلامتی ایران

راهکارهای فوق العاده برای نوشتن کپشن اینستاگرام

نوشتن کپشن مناسب و جذاب برای پست یک بخش مهم در مدیریت صفحه اینستاگرام است. همان طور که می‌دانید نوشتن کپشن کاملا اختیاری است اما در واقع می توان گفت کپشن، توضیح دهنده هدف پست است. در واقع شما با نوشتن کپشن می‌توانید منظور خود را به راحتی به مخاطبین منتقل کنید. اگر می‌خواهید پست‌های شما، بیشتر دیده وند نوشتن کپشن بسیار کمک کننده است.

نحوه و نوع نوشتن کپشن به محتوای پست و استراتژی فرد بستگی دارد. اما نکات کلی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید کپشن‌های جذاب و کاربردی برای پست خود ایجاد کنید. در ادامه 12 راهکار فوق العاده برای نوشتن کپشن اینستاگرام شرح داده شده است.

علاوه بر کپشن نویسی برای افزایش فالوور مطلبی با عنوان چگونه در اینستا فالوور جمع کنیم نیز در سایت شفقنا موجود میباشد. این مطلب به شما کمک میکند که در زمان کمی تعداد بالایی فالوور جذب کنید.

1.      در کپشن اینستاگرام ، جمله اول حیاتی است!

جمله اول متن کپشن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا اغلب کاربران اینستاگرام پس از خواندن جمله اول تصمیم می‌گیرند که ادامه متن را بخوانند یا نه. سعی کنید جمله اول، مشخص کننده موضوع کپشن باشد. همچنین جمله اول طوری بیان ششود که حس کنجکاوی کاربر تحریک شود. هیچ گاه در نوشتن کپشن، کلیشه‌ای نباشید. همواره کپشن پست‌های خود را با خلاقیت جدیدی ایجاد کنید. به هیچ وجه از جملات تکراری برای آغاز کپشن خود استفاده نکنید.

استفاده از کلمات قدرتمند در جمله اول بسیار مفید است؛ زیرا این کلمات از لحاظ روانشناسی تاثیر بیشتری روی مخاطب می‌گذارند. کلماتی مانند جادویی، خارق العاده، رویایی، ساده، آسان، رایگان، عجیب، باورنکردنی از کلمات قدرتمند هستند.

  1. در هنگام نوشتن کپشن، به طول کپشن خود دقت کنید.

از نوشتن کپشن های بسیار طولانی خودداری کنید. سعی کنید کپشن را به صورت مختصر و مفید بنویسید. زیرا اغلب افراد در اینستاگرام، حوصله مطالعه کپشن بلند را ندارند. در هنگام نوشتن کپشن در اینستاگرام مجاز هستید که از 2000 کاراکتر استفاده کنید. ایموجی، فاصله، نیم فاصله نیز جز کارکترها محسوب می‌شوند. البته کپشن نباید خیلی خلاصه و کوتاه باشد که مخاطب تصور کند با یک ربات طرف است.

اگر متن کپشن شما طولانی است، آن را به قطعات کوچک‌تر تفکیک کنید. این کار همانند پاراگراف بندی در متن است، اما در اینستاگرام، بهتر است بیشتر از دو یا سه سطر متن پیوسته ننوشته شود. با تفکیک کردن متن کپشن، چشم کاربر خسته نمی‌شود و احساس می‌کند که کپشن کوتاه است. همچنین توجه داشته باشید در کپشن، ابتدا متنی را بنویسید که برای مخاطب مهمتر است.

3.      مخاطبان خود را بشناسید.

متن کپشن شما باید متناسب با شخصیت مخاطبان باشد. بنابراین قبل از اقدام به نوشتن کپشن مخاطبان خود را بشناسید و با توجه به سن، جنسیت و شخصیت مخاطبان متن کپشن را بنویسید. در واقع باید تصور کنید اگر در دنیای واقعی با چنین شخصیتی روبرو می‌شدید چطور با او صحبت می‌کردید؟ بنابراین باید بهترین لحن و نوع ارتباط را در کپشن، متناسب با نوع مخاطبین انتخاب کنیم.

اگر پیج شما، توسط چند ادمین مدیریت می‌شود، در نوشتن کپشن باید یک چارچوب لحن کلی تعیین شود. برای مثال باید یک لحن کلی صمیمی و یا رسمی باشد. تا حدودی رابطه صمیمی با مخاطب، باعث ایجاد اعتماد می‌شود. اما صمیمیت بیش از حد، باعث می‌شود یک فرد حرفه‌ای به نظر نرسید.

4.      از ایموجی ها به صورت منطقی استفاده کنید!

ایموجی‌ها می‌توانند حال و هوای کپشن شما را عوض کنند و باعث ایجاد رابطه صمیمانه با کاربران شود. اما برای به کار بردن ایموجی در کپشن باید نکاتی را رعایت کنیم. در هنگام نوشتن کپشن در استفاده از ایموجی افراط نکنید.

ایموجی‌ها را در اول و یا آخر جملات استفاده کنید و سعی کنید به جز موارد بسیار محدود، جمله را با ایموجی قطع نکنید. ایموجی‌ها مانند کلمات، بار معنایی خاصی دارند. استفاده از این ایموجی باید متناسب با موضوع پیج، موضوع پست، لحن کلی پیج و شخصیت مخاطبان باشد.

5.      در هنگام نوشتن کپشن، کال تو اکشن داشته باشید.

شما می‌توانید در کپشن از مخاطبان درخواست کنید که پست را لایک کنند، کامنت بگذارند و یا حتی اگر پیج فروش دارید به فروشگاه شما اعتماد کنند و از شما خرید کنند. اگر مستقیم  و به صورت محترمانه از کاربر درخواست لایک شود، احتمال بیشتری وجود دارد که او پست شما را لایک کند. این درخواست از کاربر، کال تو اکشن نامیده می‌شود.

توجه داشته باشید به هیچ وجه از لحن دستوری و بسیار مستقیم استفاده نکنید. می‌توانید یک سوال بپرسید و از کاربران بخواهید نظر خود را کامنت کنند. در واقع کال تو اکشن، باید یک درخواست محترمانه برای انجام یک کار باشد، نه اجبار!

6.      در نوشتن کپشن، از هشتگ‌ها کمک بگیرید.

به کار بردن هشتگ‌ها، ممکن است بازدید بالایی را برای شما فراهم کند. البته، باید نکاتی را در استفاده از هشتگ به کار برد؛ برای مثال نباید از هشتگ بیش از اندازه استفاده کرد. در هنگام نوشتن کپشن در اینستاگرام حداکثر می‌توان از 30 هشتگ استفاده کرد. اما استفاده از 9 هشتگ در کپشن بهترین حالت است. هشتگ باید مناسب و مرتبط با پست و کپشن باشد تا موثر باشد و بازدید پیج را افزایش دهد.

استفاده از هشتگ‌های بی ربط موجب می‌شود که توسط الگوریتم اینستاگرام جریمه شوید. اگر از یک هشتگ در پست‌های بسیار به صورت تکراری استفاده کنیم، موجب نادیده گرفتن توسط الگوریتم اینستا می‌شود.

7.      در نوشتن کپشن، مخاطبان را به برقراری تعامل تشویق کنید.

شما می‌توانید با مطرح کردن مباحث جذاب و جنجالی در کپشن یک پست، کامنت‌های فراوانی دریافت کنید. موضوع بحث را مطرح کنید، سوال چالشی را طرح کنید و از مخاطبان نظرشان را بپرسید. برای مثال اگر یک پیج فروش اکسسوری دارید، در هنگام پست محصولات، در قسمت کپشن بنویسید که دوست دارید این هدیه را چه کسی به شما بدهد؟ یا سوال مطرح کنید بهترین هدیه‌ای که دریافت کردید، چه چیزی بوده و از طرف چه کسی بوده؟ این گونه نوشتن کپشن باعث افزایش کامنت در اینستاگرام شده و رتبه پیج شما را افزایش می‎‌دهد.

نوشتن کپشن در اینستاگرام

در هنگام نوشتن کپشن برای پست خود در اینستاگرام موارد بالا را رعایت کنید تا مخاطب جذب پیج شما شود. به دلیل اختیاری بودن متن کپشن، بسیاری از افراد از توجه به کپشن غفلت می‌کنند. در این بین پیج‌هایی که متن‌های مناسبی را برای کپشن انتخاب می‌کنند، امتیاز بالاتری دارند. زیرا مخاطبان با مطالعه یک کپشن جذاب، ترغیب می‌شود که از پیج شما بیشتر بازدید کند.

در هنگام نوشتن کپشن، به خصوص جمله اول نقش بسیار مهم و حیاتی دارد. زیرا اگر جمله اول، مورد پسند مخاطب نباشد، ممکن است ادامه آن را مطالعه نکند. بنابراین در هنگام نوشتن جمله اول کاملا دقت کنید. در متن کپشن علائم نگارشی را رعایت کنید تا مخاطب به راحتی آن را بخواند.

https://mrfallower.ir/instagram-followers-panel/

خروج از نسخه موبایل