نماد سایت مجله سلامتی ایران

تا اینو نخوندی واسه بچه ات لباس زیر نخر

همه چیز درباره لباس زیر بچه

لباس زیر بچه از جمله لباسهای کودکان است که هنگام خرید، والدین را با چالش مواجه می کند. همانطور که بزرگسالان موقع خرید لباس زیر برای خودشان دقت زیادی به خرج می دهند; هنگام خرید لباس زیر برای کودک، این دقت باید چند برابر باشد. لباسهای زیر کودک چون به طور مستقیم با پوست بدن او در تماس است باید درست انتخاب شود. بدین ترتیب مانع از ایجاد هر گونه حساسیتی در کودک می شود. هنگام خرید لباسهای زیر بچه گانه مانند زیرپوش و شورت کودک با در نظر گرفتن چند نکته می توان خریدی خوب و مطمئن داشته باشید. در ادامه با ما باشید تا در این باره و خرید لباس یگان ویژه بچه گانه و خرید لباس پلیس پسرانه و لباس پلیس راهنمایی رانندگی بچه گانه شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

شورت بچه گانه

شورت بچه گانه از مهمترین لباسهای زیر کودک است که هنگام خرید باید در انتخاب آن دقت زیادی کرد. برخی از والدین خرید شورت برای کودک را به بهانه اینکه پوشک می شوند زیاد جدی نمیگیرند. در صورتیکه باید به این مسئله بسیار دقت کرد. چون پوشیدن شورت برای بچه ای که پوشک می شود باعث نگه داشتن خوب پوشک شده; ضمن اینکه از پس زدن ادار و مدفوع نیز جلوگیری می شود. البته در این مورد باید از لباس مناسب پوشک بچه نیز استفاده نمود.

این مسئله در مورد کودکانی که برای آنها از پوشکهای لاستیکی استفاده می شود جدی تر است. هنگام خرید شورت بچه نیز باید 2 سایز بزرگتر انتخاب شود تا حجم پوشک را به خوبی در بر بگیرد. در کودکانی که پوشک نمی شوند نیز پوشیدن شورت الزامی است. جنس شورت باید نخی باشد تا حساسیتی برای کودک ایجاد نکند. همچنین بهتر است نوع شورت پادار باشد. چون با توجه به تحرک زیاد کودکان از تعریق در قسمت کشاله ران آنها جلوگیری کرده و باعث آزارشان نمی شود.

جنس لباسهای زیر بچه گانه

همانطور که می دانید هنگام انتخاب و خرید لباسهای بچه گانه دقت به جنس پارچه لباس کودک اهمیت زیادی دارد. برای لباسهای زیر کودک نیز مهمترین موردی که باید به آن دقت نمود جنس لباس است. چرا که لباسهای زیر با پوست کودک تماس مستقیم دارد. در نتیجه عدم مرغوب بودن جنس لباس باعث حساسیت پوستی در او میشود.

درنتیجه ممکن است باعث ایجاد کهیر و خارش پوست شود. به طور کلی میتوان گفت جنس لباسهای زیر کودک باید از پارچه های ضد حساسیت مانند نخی و پنبه ای باشند. الیاف پارچه های نخی به گونه ای است که هوا به راحتی از بین آن عبور می کند. در نتیجه مانع از عرق کردن بدن کودک میشود. به غیر از بحث جنس، باید به دوخت لباس زیر کودک هم دقت داشت که کیفیت خوبی داشته باشد.

قیمت لباس زیر بچه گانه

در لباسهای زیر بچه چون پارچه کمتری به کار میرود و همچنین به دلیل اینکه دوخت ساده تری دارند قیمت پایین تری نیز دارند. اما در هنگام خرید اگر قیمت آن خیلی پایین بود باید به جنس آن شک کرد. چون لباس زیر با جنس نامرغوب قیمت پایین تری دارد.

شستشوی لباس زیر بچه گانه

برای شستشوی لباس زیر بچه گانه بهتر آن است که آنرا با دست  بشوییم. همچنین باید به صورت جدا شسته شود. بدین معنی که آنرا با سایر لباسهای کودک در ماشین لباسشویی نیندازیم. چون لباسهای دیگر بیشتر آلوده هستند و یکجا شستن آنها اصلا کار درستی نیست. نکته دیگر اینکه پس از شستشو; برای جلوگیری از حساسیت پوستی بهتر است که در معرض آفتاب و هوای باز قرار داده شود. همچنین پس از خرید لباس زیر و قبل از اولین استفاده حتما شستشو شود.

نکات مهم تهیه یک لباس زیر برای کودک چیست؟

باس زیر بچه گانه ترک از پرطرفدار ترین لباس زیر های موجود در بازار هستند که همواره وجود چند عدد از آنها در سبد خرید لباس کودک اجتناب‌ناپذیر است. از آنجا که لباس زیر در ارتباط نزدیک و مستقیم با پوست لطیف و حساس کودک است، پدر و مادرها باید در تهیه آن نکات بیشتری را در نظر بگیرند .جنس، رنگ، طراحی و مدل بکار رفته در تولید لباس زیر، همه و همه در راحتی کودک هنگام فعالیت نقش بسزایی دارد. در این مقاله برآنیم که نکات مهم در خرید لباس زیر بچه گانه را یادآور شویم. همچنین انواع طرحهای لباس زیر بچه گانه ترک موجود در فروشگاه هوتاپ را در این نوشته بگنجانیم.

حساسیت در مورد تهیه لباس زیر، فقط در مورد بزرگسالان صدق نمیکند. دقت در خرید لباس زیر بچه گانه باید چند برابر لباس زیر در بزرگسالان باشد. زیرا این نوع لباس در تماس مسقیم با پوست کودک است. بنابراین در صورت استفاده از لباس زیر یا زیرپوش بچه گانه نامرغوب مشکلات پوستی متعددی ایجاد خواهد کرد.

جنس لباس زیر بچه گانه از چه الیافی باشد؟

جنس لباس زیر کودک باید از پارچه های کتان و پنبه ای ضدحساسیت باشد تا بدن کودک دچار خارش و کهیر نشود. پارچه های پنبه ای طوریست که به راحتی هوا از بین الیاف آن عبور می کند. بنابراین گرما و رطوبت ناشی از عرق و یا شستشوی بدن کودک، به سادگی در اثر عبور هوا، خشک میشود. این امر از ایجاد محیط مناسب برای رشد قارچ و زمینه سازی ایجاد بیماری های عفونی دستگاه ادراری کودک و نیز قارچ و حساسیت پوستی جلوگیری میکند.

در صورتیکه در لباس های از جنس نایلون یا بافت پارچه دارای پلی استر، رطوبت و گرما باقی مانده و ایجاد حساسیت، قرمزی، خارش، کهیر و مشکلات دیگر می نماید. تمام لباس زیر بچه گانه های ترک موجود در فروشگاه هوتاپ، از پنبه کتان بسیار با کیفیت تهیه شده اند. این محصولات با شستشوی مداوم، طبق برنامه شستشوی مناسب و با مواد شوینده کم آنزیم یا بدون آنزیم، هیچ تغییری در اندازه و شکل ظاهری نخواهد داشت. این نوع لباس زیرها و زیرپوش ها همراه همیشگی کودک شما خواهند بود و همواره راحتی و آسایش در پوشش، هنگام فعالیت روزانه و استراحت و خواب شبانه را برای او به ارمغان خواهند آورد.

چه رنگ لباس زیری برای نوزاد و کودک مناسب تر است؟

بهتر است در تهیه لباس زیر و خصوصا شورت بچه گانه، به رنگ های روشن توجه بیشتری داشته باشیم. این امر در مورد نوزادان تا سن یک و نیم سال، مهم تر است. چرا که احتمال بروز حساسیت به رنگ به کار رفته در پارچه لباس زیر نوزاد، در آنها یشتر است.

بنابراین در صورت استفاده از لباس زیر پنبه ا ی رنگی و بروز حساسیت و قرمزی پوست، باید به آلرژی نوزاد نسبت به رنگ به کار رفته در پارچه لباس زیر توجه کرد. در غیر این صورت، استفاده از لباس زیر و شورت های رنگی نوزادی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انواع مدل لباس زیر بچه گانه ترک

مدل های لباس زیر کودک در تنوع بالا در بازار یافت میشوند. گاها والدین تمایل بیشتری به خرید لباس زیر ست با طرح هماهنگ دارند تا علاوه بر استفاده به عنوان لباس زیر، بصورت ست راحتی در فصل گرما نیز بکار برود. از این جهت تنوع ستهای لباس زیر کودک در فروشگاه هوتاپ، خیلی بیشتر از تکه های تک است. زیرپیراهن های کودک را میتوانید در طرح های رکابی، حلقه ای و آستین دار در بازار بیابید. شورتهای بچه گانه نیز، طرحهای متفاوتی دارند که، در زیر به انواع شورتهای دخترانه و پسرانه اشاره می کنیم.

مدل شورت زیر دخترانه

مدل بریف:

این مدل، یک طرح کلاسیک و راحت است. کمر این شورتها کمی زیر شکم قرار میگیرد و پوشش مناسب و راحتی دارد.

مدل بیکینی:

این مدل کمی کوتاه تر از شورت بریف است. دو طرف کناره های شورت باریکتر و به سمت بالا رفته است. این مدل شورت برای دختر بچه هایی که پارچه زیاد در لباس زیر دوست ندارندو میخواهند خط کمر شورت، پایین تر قرار بگیرد، مناسب است.

مدل بوی شورت Boy Short:

مدل بوی شورت، کمی شبیه به مدل بریف است، ولی اندازه قسمت های پاهای شورت، کمی بالای ران، می باشد. این نوع شورت ها راحت و با پوشش دهی بالا هستند و از نظر اخلاقیات مناسبترند.

شورت هیپستر Hipster:

این مدل برای دخترانی که میخواهند پوشش کامل داشته باشند و در عین حال کمربند خود را پایین تر از خط کمر قرار دهند، مناسب است. مدل شورت هیپستر برای زیر شورتهای دوچرخه سواری و همچنین زیر ساق شلواری مناسب است. چون خط لبه کمر پایین تر است و کمربند آن اطراف لگن قرار میگیرد. بنابراین هنگام استفاده دو خط کمر نخواهد داشت.

مدل های شورت پسرانه

شورت بریف یا نیم پا:

شورت بریف پسرانه در قسمت کمر و ران حالت کششی دارد و باعث راحتی و انعطاف پذیری بالا میشود.

شورت پادار Boxer:

این نوع شورت ها هیچ حالت کششی ای ندارند، راحت و آزاد هستند و در مقایسه با بریف، دارای پاهای بلندتری هستند.

مدل باکسر بریف:

این مدل ترکیبی از دو سبک بریف و باکسر است. یعنی هم حالت کششی مدلهای شورت بریف را دارد و هم مانند شورت های باکسر دارای پاهای بلند است. پارچه کش دار بکار رفته در این شورت ها، باعث حالت الاستیک لباس شده و در عین حال راحتی و امنیت بیشتری ایجاد می کند.

آیا برای نوزاد خود شورت زیر تهیه کنیم؟

والدین نباید به خیال اینکه نوزاد پوشک دارد، از خرید شورت برای او سر باز بزنند. زیرا شورت نوزاد علاوه بر مرتب و محکم نگه داشتن پوشک او، از پس دادن ادرار و مدفوع وی جلوگیری میکند. همچنین خرید شورت های ضدآب و محافظ از ضروریات البسه نوزادان است. برای محافظت پوست پا و ران کودک، شورتهای نخی عینکی با کش کمر و دور ران نرم و راحت، گزینه مناسبتری هستند. همچنین این شورتها، محافظت بهتری هم از پوشک کودک ایجاد می کنند. برای نوزادان زیر یک و نیم سال که هنوز از پوشک استفاده میکنند، بهتر است شورت با یک سایز بزرگتر خریداری کرد تا پوشاندن آن برای مادر و نیز نوزاد ایجاد سختی نکند.

خروج از نسخه موبایل