نماد سایت مجله سلامتی ایران

ایمپلنت دندان : مزایا و معایب آن

در گذشته بسیاری از افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست می دادند یا به اجبار جای خالی دندان را تحمل می کردند و یا مجبور به کشیدن تمام دندان های خود می شدند تا بتوانند از دندان مصنوعی استفاده کنند. هر دوی این راه ها برای افراد، سخت و غیرقابل تحمل بود، زیرا دندان مصنوعی علاوه بر مشکلات زیادی که داشت، شکل ظاهری آن مورد پسند افراد قرار نمی گرفت.

دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید! در حال حاضر در دندانپرشکی شبانه روزی سپیدار با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز، به روش ایمپلنت دندان که جایگزین بسیار مناسبی برای دندان های مصنوعی است دست یابند. ایمپلنت دندان مزایای بسیار بالایی نسبت به دندان مصنوعی دارد که می تواند تا پایان عمر جایگزین دندان های اصلی برای افراد باشد. ایمپلنت علاوه بر تاج دندان می تواند شامل ریشه دندان هم باشد.

قیمت ایمپلنت دندان  در تهران و هزینه ایمپلنت از نکاتی است که برای کاشت ایمپلنت دندان باید بدانید در این مقاله  با ما همراه باشید.

قیمت ایمپلنت دندان در تهران و قیمت کاشت دندان با ایمپلنت متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد که در قیمت هر واحد ایمپلنت تاثیرگذارمی باشد.

کاشت ایمپلنت دندان

در حین جراحی برای کاشت ایمپلنت جراح فک و صورت بر روی لثه برشی ایجاد می‌کند تا استخوان نمایان شود. با استفاده از دریل سوراخ بر روی استخوان ایجاد می‌شود و قطعه فلزی ایمپلنت در آن قرار داده می‌شود. از آنجا که این قطعه به‌مانند ریشه دندان عمل می‌کند. در عمق استخوان قرار داده می‌شود.در این مرحله همچنان شکافی در جای دندان خالی وجود دارد. می‌توان از نوعی دندان مصنوعی موقتی برای حفظ ظاهر استفاده کرد که می‌توان برای شستشو در مواقع خواب آن را برداشت

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان هرچند طول درمانش نسبت به روش های دیگر طولانی تر و هزینه بیشتری دارد ولی در عین حال دارای مزایای بیشتری هم است. اولین و مهم ترین مزیت آن ماندگاری همیشگی آن است. شما با انجام ایمپلنت دندانی تحت نظر جراح فک باتجربه، به شرط رعایت توصیه های جراح خود در رابطه با بهداشت و نگهداری دندان های جدید می توانید صاحب دندان های زیبا تا پایان عمر باشید.

ممکن است شما فقط یک دندان خود را از دست داده باشید که این دندان در جلوی فک شما باشد و ظاهری ناخوشایند ایجاد کند، از مزایای دیگر ایمپلنت دندان این است که می توانید بدون آسیب رساندن یا استفاده از دندان های دیگر، دندانی جدید با ماندگاری بالا برای دندان خود جایگزین کنید.

معایب و مشکلات ایمپلنت دندان

یکی از معایب ایمپلنت که برای بیشتر افراد مهم است، هزینه بالای درمان آن است، این روش نسبت به روش های دیگری همچون پروتزهای متحرک و پروتزهای ثابت قیمت بالایی دارد.

علاوه بر هزینه بالای ایمپلنت دندان، مدت زمان طولانی درمان آن است. که زمانی که باید برای ایمپلنت دندان صرف شود حدود 6 تا 24 هفته است. که ممکن است این زمان برای برخی از افراد آزار دهنده باشد.

بعد از انجام درمان ایمپلنت لازم است که فرد به صورت دوره ای توسط جراح فک خود معاینه شود.

از آنجایی که ایمپلنت دندان یک نوع جراحی محسوب می شود پس می توانیم بگوییم که ممکن است با عوارض جراحی مانند عفونت و شکست در جراحی همراه باشد.

نکات ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته بیماران می باشد که از طریق یک جراحی مختصر انجام می شود و دو تا 4 ماه بعد بیمار می تواند صاحب یک دندان طبیعی شود. از این لحاظ ایمپلنت دندان های سوم بعد از دندان های شیری و دائمی تلقی می شود. جای گذاری ایمپلنت دندان بسیار ساده است و هیچ گونه استرس و نگرانی برای بیماران ندارد و انجام آن رضایت مندی کامل را برای آنها به ارمغان می آورد.

عوارض ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان نه تنها سلامت دندان های مجاور را به خط نمی اندازد بلکه برای سلامت آنها نیز مفید است. چرا که مانع تحلیل رفتن استخوان زیرین می شوند. یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب روش جایگزینی دندان ها به خصوص در مورد دندان های جلویی، زیبایی آن است. دندان های ایمپلنتی ظاهری کاملا طبیعی دارند و هیچ کسی متوجه تفاوت آن ها با دندان های خودتان نمی شود از طرف دیگر عملکرد ایمپلنت دندان شبیه به دندان های طبیعی است چرا که به استخوان فک جوش خورده است.

برخی از مراقبت های لازم پس از انجام ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان

ما حدود 100 تا 150 نوع ایمپلنت دندان داریم که اکثر آن ها جنسشان تیتانیوم است و بستگی به سازگاری به بافت های دهان ، نسبت به ابعاد و اندازش متفاوت است .مهم تر از هم جنس ایمپلنت دندان است که توسط کشورهای مختلف انجام می شود.

ماندگاری ایمپلنت دندان چقدر است؟

اگر بهداشت دهان خیلی رعایت شود ماندگاری بهتر خواهد بود .طبق آمار گرفته شده بین 30 تا 35 سال ماندگاری دارد و انواع ایمپلنت در ماندگاری تاثیر خاصی ندارد.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

خیلی از بیماران سوال می کنند که انواع ایمپلنت در کاهش درد تاثیر دارد؟ کاشت دندان به وسیله ی بی حسی موضعی انجام می شود .هنگامی که بی حسی موضعی انجام می شود بیمار با خیال راحت بدون هیچ دردی می تواند ایمپلنت را انجام دهد یعنی بیمار هیچ گونه دردی را احساس نمی کند.

خروج از نسخه موبایل