نماد سایت مجله سلامتی ایران

CRM در فروشگاه های بزرگ

اگر قصد دارید در فروشگاه های بزرگ CRM را پیاده سازی نمایید، این مقاله راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود. چراکه در این مقاله قصد داریم در خصوص پیاده سازی و دلایل استفاده از CRM در فروشگاه های بزرگ توضیحات لازم را ارائه دهیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و یا همان CRM با جمع آوری اطلاعات دقیق از مشتریان سبب ارتقا ارتباط، تاثیرگذاری آن و افزایش کارایی گروهی و فردی در تیم های فروش می‌شود. استفاده از این نرم افزار یک راه حل صحیح برای انجام فعالیت هایی می باشد که با هدف رشد در مراحل فروش، بازاریابی، پشتیبانی و برنامه‌ریزی است. طبق تحقیقات انجام شده  در فروشگاه های بزرگ نشان داده شده که یکی از دلایل مهم در رویارویی با مشکلات و از دست دادن فرصت ها، عملکرد ضعیف در اجرایی سازی CRM می باشد. پس باید در این راه با موارد لازم در جهت افزایش مدیریت ارتباط با مشتری در  فروشگاه ها آشنا و اجرایی سازی تلاش کرد.

روش های افزایش رضایت مشتریان در فروشگاه های بزرگ و نقش CRM

در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری از فروشگاه های بزرگ در شهرهای کوچک و بزرگ مشاهده شده است. این نوع از فروشگاه ها به دلیل ارائه کالاهای مصرفی خانواده ها جایگاه خود را تا حدی تثبیت کردند. علاوه بر این با قرار دادن بن های تخفیف مشتریانی را جذب کردند اما باید از راهکارهای دیگر استفاده کرد تا تعداد مشتریان افزایش پیدا کرده و همچنین تا حد ممکن رضایت آنها را به دست آورد. در یک نگاه کلی از راهکارهای زیر می توان استفاده کرد:

  1. توجه به مشتریان غیرمستقیم در فروشگاه های بزرگ

طبق صحبت های گفته شده یکی از راه های جلوگیری از نارضایتی مشتریان و خشنود کردن آنها تا حد ممکن، جلب توجه و نظر مشتریان غیرمستقیم می باشد. برای مثال از مشتریان غیرمستقیم می‌توان به کودکان اشاره کرد فروشگاه ها می توانند محصولاتی را که طبق علاقه کودکان ارائه دهند تا کودکان از حضور در فروشگاه احساس خرسندی و هیجان زده شوند و خانواده خود را برای علاقه زیاد به فروشگاه بیاورد در نهایت با خوشحالی کودکان از خرید، فروشگاه می تواند رضایت والدین را به دست بیاورد و تا حدی مشتریان خود را ارتقا دهد.

  1. توجه به خریدهای آنلاین

یکی دیگر از روش های موثر و سود آور امکان اجرایی سازی خرید آنلاین می باشد. فروشگاه های بزرگ می توانند علاوه بر خرید حضوری با استفاده از سایتی مختص فروشگاه خود کاربران  را به صورت قوی وارد تعامل کند. البته برای اجرایی سازی این کار باید تبلیغات به صورت صحیح انجام شود. علاوه بر این می‌توان از یک برنامه مخصوص استفاده کرد. استفاده از یک اپلیکیشن این کمک را می‌کند تا افراد در کمترین زمان و با بیشترین سرعت خرید خود را به راحتی انجام داده و از فروشگاهی خریداری کنند که بیشترین  امکانات را داشته باشد. همانند نرم افزار باشگاه مشتریان در فروشگاه های زنجیره ای.

  1. استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در فروشگاه های بزرگ

استفاده از این نرم افزار به فروشگاه‌ های بزرگ این امکان را می دهد تا شما احساس رضایت مشتریان را ارتقا دهید و در این امر با آگاهی بیشتر از مشتریان خود بهترین خدمات رسانی را انجام دهید به طوری که با این کار می توانید تعاملی دوستانه و احساس مهم بودن نسبت به مشتریان از جانب فروشگاه انتقال دهید برای آشنایی بیشتر با نرم‌افزارCRM   در فروشگاه های بزرگ باید بدانید این نرم افزار به سه قسمت تقسیم می شود.

به طور کلی می توان گفت مدیریت ارتباط در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری در جهت رسیدن به نیاز شرکت ها و محور سازی اطلاعات تماس ها و کاربران ایجاد شده است. منظور از اطلاعات تماس می ‌توان به اطلاعاتی اشاره کرد که با ایجاد تعامل از روش های مختلف مانند تماس های اینترنتی، ایمیل، مجموعه های تبلیغاتی و کمپین ها با مشتریان وارد شرکت ها می شوند.

مدیریت ارتباط با مشتری در حقیقت یک مجموعه مهم مرکزی خواهد بود که با تمرکز بر روی اطلاعات موجود فعالیت می کنند. علاوه بر این باید توجه کرد وجود این مجموعه نواقص و مشکلات زیادی را کاهش می‌دهد و همچنین سبب افزایش امنیت و کنترل اطلاعات می شود و در حفظ و ثبت داده ها بسیار مفید خواهد بود.

مدیریت فروش

یکی از مسائل مهم درآمدهای حاصل از فروش می باشد که از جمله مسائل اصلی در کسب و کارهای تجاری است با استفاده از مدیریت فروش در نرم افزار CRM کارمندان یک فروشگاه این توانایی را خواهند داشت تا اطلاعات اولیه را وارد کنند و با دسترسی به آنها اطلاعات اولیه را به فرصت های فروش ارتقا دهند.

علاوه براین  کارمندان این توانایی را خواهند داشت تا با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری تمامی فرصت های ممکن را در کمترین زمان ممکن مشاهده و بر اساس مراحل پیش رو اولویت بندی کنند. همچنین کارمندان برای تهیه پیش فاکتور ها و انجام سفارشات می‌تواند در کمترین زمان از میزان موجودی انبار آگاه شوند و با بیشترین سرعت زمان تحویل کالا را به مشتریان اطلاع رسانی کنند.

مدیریت پشتیبانی

مدیریت پشتیبانی در نرم افزار CRM از نهایی ترین فعالیت هایی باشد که می تواند رضایت مشتریان را با استفاده از اتوماتیک کردن فعالیت های پشتیبانی مشتریان افزایش دهد بخش مدیریت پشتیبانی می تواند شامل بخش هایی باشد که با توجه به اطلاعات مناسب، وضعیت میزان ضروریت و ماهیت مشکلات را ذخیره کرده و زمان مناسب برای حل مشکلات  تشخیص داده ودر اولویت دهی به بخش‌های مختلف و درخواست اطلاع رسانی از توانمندی خود را نشان دهد. علاوه بر این مدیریت پشتیبانی در این نرم‌افزار این توانایی را خواهد داشت تا به سیستم پشتیبانی به صورت آنلاین ارجاع داده شود.

بیشتر فروشگاه های بزرگ تنها به فکر افزایش تنوع در کالاها و مراکز خرید خود برای جذب مشتری می باشند در صورتی که این کار اولین گام می باشد و طبق مطالب گفته شده به دست آوردن رضایت مشتریان تا حد ممکن مهمترین گام برای رسیدن به موفقیت در فروش و سودآوری می باشد.

شما باید در فروشگاه خود بهترین خدمات را انجام دهید تا با گذر زمان ارزش واقعی کار خود را به مشتریان نشان دهید و پس از آن مشتریانی که این موضوع را درک می کنند به صورت متعهد و وفادار فروشگاه شما را تبلیغ خواهند کرد و در نهایت سبب افزایش فروش و درآمد زایی مناسب خواهد شد.

بهترین نرم افزار CRM برای فروشگاه های بزرگ

در این مطلب قصد داریم یکی از بهترین نرم افزارهای CRM را برای مدیریت فروشگاه های بزرگ معرفی کنیم. نرم افزاری که بتوان با کمک آن تمامی نیازهای فروشگاه  را برای مدیریت آن استفاده کرد. این نرم افزار تولید شده توسط توسعه دهندگان ایرانی با اسم نرم افزار CRM رکاما مورد استفاده قرار می گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از این نرم افزار می توانید به وب سایت این مجموعه به اسم رکاما (rokama.ir) مراجعه نمایید.

خروج از نسخه موبایل