نماد سایت مجله سلامتی ایران

راهنمای جامع خرید کرکره برقی

حفظ امنیت از گذشته تا امروز یکی از دغدغه های بشر بوده است و برای اینکه سطح امنیت در زندگی خود را بالا ببرد هر روز به دنبال راه جدیدی می باشد. امنیت از جنبه های مختلفی بررسی می شود و باید از نظرهای مختلفی در زندگی انسان وجود داشته باشد. امنیت روانی باید در کنار امنیت فیزیکی در زندگی حضور داشته باشد. این دو در کنار هم معنا پیدا می کند و سبب می شود انسان احساس آرامش کند.

نصب کرکره برای مغازه و مکان تجاری افراد یکی از راه هایی است که از گذشته مرسوم است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی کرکره ها نیز پیشرفت کرده اند و اتوماتیک و هوشمند شده اند. خرید کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه یکی از راه های افزایش امنیت است.

کرکره های برقی دارای یک موتور الکتریکی یکپارچه هستند، به طوری که دیگر مجبور نیستید کرکره های غلتکی را به صورت دستی باز و بسته کنید. علاوه بر این، کرکره های برقی را می توان با نیازهای فردی و محیط اطراف، به لطف تنوع گسترده ای که دارد انتخاب کنید.

در گذشته کرکره ها به صورت دستی بالا و پایین میشد، اما امروزه به صورت کاملا اتوماتیک عمل می کند. یکی از مشکلاتی که کرکره های قدیمی داشت این بود که برای بالا و پایین کردن آن نیاز به نیروی بسیار زیادی بود و همین برای خیلی افراد دردسر ایجاد می کرد. بنابراین از آنجایی که تکنولوژی همیشه سبب می شود زندگی بشر راحت شود، کرکره ها از حالت دستی به حالت اتوماتیک تبدیل شد.

در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا با خرید کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه امنیت خود را در زندگی بالا ببرید. برای خرید کرکره برقی پارکینگ و خرید کرکره برقی مغازه نکاتی وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید یک خرید مطمئن داشته باشید.

خرید کرکره برقی چه توجیهی دارد؟

برای خرید کرکره برقی نکاتی وجود دارد که رعایت این موارد به شما کمک می کند تا خرید مطمئنی داشته باشید. ابتدا دلایلی که خرید کرکره برقی را توجیه می کند برای شما بیان می کنیم و سپس به نکاتی که در خرید کرکره برقی باید رعایت کنید می پردازیم.

علاوه بر بالا بردن سطح امنیت و جلوگیری از ورود سارقین به پارکینگ و مغازه شما، نصب کرکره برقی به عایق کاری خانه شما کمک می کنند و در زمستان تلف شدن انرژی را به حداقل می رساند. در تابستان از گرم شدن محیط داخلی جلوگیری می کنند. به این ترتیب می توانید از دمای ثابت داخل لذت ببرید و در عین حال در هزینه گرمایش و تهویه صرفه جویی کنید.

همچنین خرید کرکره برقی برای خاموشی کامل اتاق خواب شما ایده آل است و در عین حال از خروج گرما و انرژی از داخل به بیرون جلوگیری می کند و هزینه های انرژی را نیز کاهش می دهند. نکته دیگری که خرید کرکره برقی را توجیه می کند زیبایی است که به ملک شما می بخشد. کرکره های برقی امروزی در مجموعه ای از رنگ ها، سبک ها و مدل های مختلف طراحی و ارائه شده اند و شما می توانید مدلی که با معماری مغازه یا منزل شما هماهنگی دارد انتخاب کنید.

وقتی در تعطیلات هستید دیگر نگران نباشید که خانه یا آپارتمان خود را برای چند روز بدون مراقبت ترک کنید. در فصل تعطیلات شاهد افزایش چشمگیر سرقت ها هستیم. سارقان به راحتی می توانند خانه ها و آپارتمان هایی را که چند روز است خالی مانده اند شناسایی کنند و زمان کافی برای ورود به خانه شما دارند.

با خرید کرکره برقی به دلیل امکاناتی مانند دستگاه ضد بالابر «کلیک استاپ» کار برای سارقین دشوار و غیرممکن می شود. بنابراین با خرید کرکره برقی مخصوصا از نوع ضد سرقت آن خیال خود را آسوده کنید.

خرید کرکره برقی چه کاربری هایی دارد؟

خرید کرکره برقی برای موارد و مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و در انواع مختلفی ارائه می شود. کرکره برقی پارکینگ، کرکره برقی مغازه، پنجره، بالکن، سوله و درب ضد سرقت برای مکان های تجاری و مسکونی از جمله کاربردهایی کرکره برقی است.

خرید کرکره برقی را می توان یکی از درب های با امنیت بالا برای حفاظت از مکان های مختلف از جمله ساختمان های مسکونی، تجاری و مغازه ها بدانید. دلیل آن هم این است که در برابر سرقت و ورود افراد غریبه به محلی که کرکره برقی برای آن نصب کرده اید جلوگیری می کند.

به این دلیل که خرید کرکره برقی تا این حد می تواند امنیت مکان مورد نظر را بالا ببرد باعث شده است که افراد بیشتری کرکره برقی را خریداری کنند و در محل مورد نظر شما نصب کنند. اگر در شهر قدم بزنید، مغازه ها و خانه های زیادی را می بینید که از این فرصت برای محافظت از اموال خود استفاده می کنند. آن ها با خرید کرکره برقی پارکینگ و خرید کرکره برقی مغازه علاوه بر بالا بردن سطح امنیت به ملک خود زیبایی نیز می بخشند.

راهنمای خرید کرکره برقی پارکینگ و خرید کرکره برقی مغازه

اگر قصد خرید کرکره برقی پارکینگ و خرید کرکره برقی مغازه را دارید باید به یک سری نکات توجه کنید. برای اینکه در این زمینه به خوبی عمل کنید ما برای شما در این بخش راهنمای خرید کرکره برقی مغازه و کرکره برقی پارکینگ را ارائه داده ایم.

انتخاب موتور کرکره برقی

 یکی از مهم ترین قطعات کرکره برقی موتور آن است. در واقع می توان موتور کرکره برقی را به عنوان قلب کرکره برقی به حساب آورد. بنابراین به همین دلیل در خرید کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه باید باید به نوع موتوری که انتخاب می کنید توجه زیادی داشته باشید.

در این قسمت به شما کمک می کنیم تا بتوانید در خرید کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه موتور مناسب برای آن انتخاب کنید.

موتور ساید کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی ها با موموتورهای مختلفی استفاده می شود، بنابراین در نصب و خرید کرکره برقی باید نهایت دقت را در انتخاب موتور صحیح به عمل آورد تا کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه به اندازه کافی کارآمد باشد.

یکی از موتورهایی که برای کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه استفاده می شود، موتور ساید است و به موتورهای ساید و راست هم معروف است. به این دلیل این نوع موتور به موتور ساید نامیده می شود که در کنار و سمت راست کرکره برقی قرار می گیرد.

موتور کرکره برقی ساید در مدل های مختلف و با قدرت های مختلفی تولید می شود. این نوع موتور در خرید کرکره برقی پارکینگ و خرید کرکره برقی مغازه و همچنین برای مکان های شلوغ استفاده می شود.

بنابراین بهتر است از آن در مکان های شلوغ مانند معابر و گیت های پارکینگ استفاده شود. این موتور در توان های مختلف تولید می شود و با توجه به نیاز شما قابل عرضه است. تنظیم ریموت کرکره برقی با موتور ساید معمولا به روش سوئیچ عمیق انجام می شود.

برای خرید کرکره برقی با موتور ساید می توانید از مدل های مختلفی استفاده کنید. این مدل ها عبارتند از:

موتور ساید چه مزایایی دارد؟

در خرید کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه، موتور ساید کرکره برقی دارای مزایای متعددی است و به همین دلیل به افراد زیادی که قصد تولید کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه را دارند توصیه می کنیم از موتور ساید استفاده کنند.

یکی از کاربردهایی که موتور ساید دارد بی صدا بودن موتور آن است. همین سبب می شود که بتوانید در مکان های مختلف با استفاده از این نوع موتور کرکره برقی به راحتی کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه را باز و بسته کنید.

از دیگر مزیت هایی که موتور کرکره برقی ساید دارد می توان به این مورد اشاره کرد که به دلیل اینکه این نوع موتور توان و قدرت بسیار بالایی دارد هیچ محدودیتی در انتخاب نوع تیغه ندارید و برای همه مکان ها با هر مساحتی می توانید از موتور کرکره برقی ساید استفاده کنید.

از دیگر مزایای موتور کرکره برقی ساید می توان به این مورد اشاره کرد که موتور کرکره برقی ساید بدون دردسر است و به دلیل نداشتن کاسه و فنر در هنگام نصب و هنگام تعمیرات مشکلی ایجاد نمی کند. موتور کرکره ساید امکان باز و بسته کردن درب به صورت دستی را دارد و در هنگام قطعی برق این یک مزیت بزرگ برای کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه محسوب می شود. به دلیل توان و قدرت بالایی که دارد درب هرگز به دلیل نقص فنی سقوط نمی کند.

معایب موتور کرکره برقی ساید

این موتور نیز مانند هر محصول دیگری معایب خاص خود را دارد. مثلا یکی از این معایب را می توان اینگونه بیان کرد که فضای زیادی لازم برای نصب آن لازم است. در فضاهای کوچک یا مکان هایی که دکوراسیون داخلی خاصی دارد شاید شکلی که موتور کرکره برقی ساید دارد خیلی خوشایند نباشد.

یکی دیگر از مواردی که می توان آن را به عنوان یکی دیگر از معایب آن بر شمرد این است که این نوع کرکره برقی به دلیل امکانات زیادی که دارد ممکن است کمی قیمت آن بالا باشد. به همین دلیل شاید بعضی از افرادی که قصد خرید کرکره برقی مغازه و یا کرکره برقی پارکینگ را دارند نتوانند این نوع موتور کرکره را به دلیل قیمت بالای آن تهیه کنند.

موتور توبلار کرکره برقی چیست؟

موتور توبلار نوع دیگری از موتور کرکره برقی است. این نوع موتور کرکره برقی برای مکان هایی که طول و عرض آن کم باشد مناسب است. برای خرید کرکره برقی مغازه می توانید از موتور توبلار استفاده کنید. دلیل آن این است که موتورهای توبلار برای مکانهای کم تردد مناسب است. مغازه ها و منازل مسکونی نیز مکان هایی هستند که در روز تردد کمی از آن ها صورت می گیرد. بنابراین اگر می خواهید کرکره برقی پارکینگ و یا کرکره برقی مغازه نصب کنید این نوع موتور کارایی لازم را خواهد داشت.

موتور کرکره برقی توبلار مثل  موتور ساید در دو مدل سبک و سنگین وجود دارد. نمونه سبک این نوع موتور توانی در محدوده ۳۰ تا ۱۴۰ کیلوگرم دارد این یعنی می تواند تا این حد وزن را تحمل کند . بنابراین اگر طول و عرض درب کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی شما کم و کوچک است از نوع سبک موتور توبلار استفاده کنید.

نمونه سنگین موتور توبلار دارای قدرتی حدود ۱۴۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم است و به همین علت می توانید از این نوع موتور برای مکان هایی که درب بزرگی دارد و تیغه یا عرض آن زیاد است استفاده کنید. همچنین برای مکان های پرتردد بهتر است از نوع سنگین موتور توبلار استفاده کنید.

مزایا موتور توبلار کرکره برقی

این موتور ها سایز کوچکی دارد و به همین دلیل فضای کمی را اشغال می کنند به همین دلیل برای فضاهایی که کوچک است و چیدمان و معماری داخلی آن مهم است، این نوع موتور کرکره برقی بسیار مناسب است. برای کرکره برقی مغازه از این نوع موتور استفاده کنید.

این نوع موتور قیمت بسیار مناسب تری دارد. در واقع در برابر امکاناتی که این نوع موتور کرکره برقی ارائه می دهد این نوع موتور بسیار مناسب است. بنابراین اگر می خواهید برای منزل خود از خرید کرکره برقی پارکینگ انجام دهید و یا مغازه کوچکی دارید و میخواهید کرکره برقی مغازه نصب کنید این نوع موتور کرکره برقی بسیار مناسب است.

مزیت دیگری که موتور کرکره برقی توبلار دارد سرعت فعالیت آن است. این نوع موتور کرکره برقی به سرعت بالایی باز و بسته می شود. بنابراین این نکته بسیار حائز اهمیت است. باز و بسته شدن کرکره برقی با این نوع موتور با سرعت بسیار بالایی انجام می شود.

به دلیل کوچک بودن این نوع موتور کرکره برقی ظاهر بسیار زیباتری به محیط می بخشد. همین امر باعث می شود که برای خرید کرکره برقی پارکینگ و خرید کرکره برقی مغازه افراد این نوع از موتور کرکره برقی را ترجیح دهند.

معایب موتور توبلار کرکره برقی چیست؟

موتور توبلار کرکره برقی همانطور که گفته شد دارای محدودیت وزنی است و برای درب هایی که تیغه آن ها بسیار سنگین است مناسب نیست. همچنین برای محیط های بزرگ هم این نوع موتور استفاده نمی شود.

به دلیل اینکه این نوع موتور در زیر تیغه کرکره برقی کار گذاشته می شود اگر روزی نیاز به سرویس و یا تعمیر پیدا کند کار مشکل می شود. زیرا باید کرکره برقی به طور کامل باز شود.

یک مشکل دیگری که این نوع موتور کرکره برقی دارد این است که این نوع موتور این قابلیت را ندارد که بتوان آن را به صورت دستی باز و بسته کرد. این مشکل در هنگام قطعی برق به شدت مشکل ایجاد می کند.

سیستمی به نام پاراشوت وجود دارد و این باعث می شود اگر مشکل فنی برای موتور کرکره برقی رخ دهد از سقوط تیغه کرکره برقی جلوگیری کند. ولی این نوع موتور فاقد این سیستم است و همین یکی از نقاط ضعف این نوع موتور کرکره برقی است.

این نوع موتور برای مکان هایی که کم تردد هستند مناسب است و برای استفاده در مکان های شلوغ و پرتردد محدودیت هایی دارد.

تیغه کرکره برقی چه ویژگی هایی دارد؟

بخش اصلی و سازنده کرکره برقی تیغه آن است که در خرید آن باید نکاتی را در نظر بگیرید. نکاتی که برای خرید تیغه کرکره برقی باید به آن توجه کنید مساحت درب ورودی است. مثلا اگر می خواهید خرید کرکره برقی پارکینگ یا خرید کرکره برقی مغازه انجام دهید باید ابتدا طول و عرض ورودی ساختمان را اندازه بگیرید و سپس تیغه کرکره برقی را انتخاب کنید.

همچنین به موتوری هم که برای کرکره برقی انتخاب کرده اید باید توجه کنید. اگر موتور توبلار انتخاب کرده اید این موتور نیاز به تیغه ای با وزن کم دارد پس باید از جنسی که وزن بالایی ندارد استفاده کنید. قیمت تیغه کرکره برقی بر اساس مساحت، جنس آن و وزنی که دارد متغیر  است.

تیغه کرکره برقی از چه جنس هایی ساخته می شود؟

تیغه کرکره برقی از جنس های مختلفی ساخته می شود که این جنس ها عبارتند از:

مشکلی که تیغه کرکره برقی فولادی دارد این است که استهلاک بالایی دارد و برای مکان های پرتردد خوب نیست و زود خراب می شود. همچنین مشکل دیگری که تیغه کرکره برقی فولادی دارد این است که عایق خوبی در برابر حرارت نیست.

قیمت کرکره برقی چگونه محاسبه می شود؟

یکی از مواردی که در خرید کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه اهمیت دارد این است که قیمت آن چگونه محاسبه می شود. برای محاسبه کرکره برقی 6 عامل مورد بررسی قرار می گیرد. عرض دهنه کرکره برقی یکی از مواردی است که هر چه بیشتر باشد مساحت تیغه آن بیشتر می شود و در نتیجه قیمت آن بالا می رود.

ارتفاع کرکره برقی و اینکه دورپیچ کرکره برقی چقدر باشد در قیمت نهایی کرکره برقی تاثیر گذار است. هر چه این ارتفاع بیشتر شود قیمت تیغه آن  بالا می رود و در نهایت قیمت بیشتری برای خرید کرکره برقی باید بپردازید.

در بالا به انواع موتوری که برای کرکره برقی وجود دارد اشاره کردیم. اینکه شما کدام نوع کرکره برقی را انتخاب کنید در قیمت کرکره برقی تاثیر گذار است. مثلا موتور ساید کرکره برقی قیمت بالاتری دارد و انتخاب آن باعث می شود قیمت نهایی کرکره برقی بالا برود.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت نهایی کرکره برقی هزینه های نصب و حمل و نقل آن است. هر چه مساحت کارخانه تا مکان مورد نظر شما بیشتر باشد هزینه حمل و نقل بیشتر است. و همچنین تکنسین هایی که برای نصب به محل شما مراجعه می کنند هزینه ای بابت نصب کرکره برقی دریافت می کنند و هر چه مکانی که کرکره برقی نصب می شود دارای دشواری های بیشتری باشد هزینه بیشتری باید بپردازید.

از کجا کرکره برقی بخریم

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد اگر قصد دارید کرکره برقی بخرید توصیه می کنیم که ضمن توجه به نکاتی که در بالا مطرح شد به این نکته نیز توجه کنید که باید از شرکت معتبری خرید کرکره برقی پارکینگ و خرید کرکره برقی مغازه را انجام دهید. علت آن هم این است که کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه لوازم الکترونیک هستند و باید خدمات پس از فروش خوبی برای آن ها ارائه شود.

همچنین لوازم الکترونیک به سرویس دوره ای نیاز دارند. متین هوشمند یکی از شرکت های بسیار معتبری است که می توانید کرکره برقی پارکینگ و کرکره برقی مغازه را از آن ها بخرید و از خدماتی که پس از فروش ارائه می دهند خیالتان راحت باشد.

خروج از نسخه موبایل