نماد سایت مجله سلامتی ایران

عیب های متداول در عیب یابی آیفون تصویری

تعمیر آیفون تصویری در مشهد از اهمیت زیادی این روزها برخوردار شده است، زیرا یکی از وسایلی است که در همه ساختمان ها اعم از اداری یا منازل مورد استفاده قرار می گیرد. به طوری که نمی توان ساختمانی را بدون داشتن آیفون تصویری یا صوتی، تصور کرد. آیفون های تصویری، از آن جهت که جدیدتر و مدرن تر هستند و از نظر امنیتی جایگاه بالاتری نسبت به آیفون های صوتی دارند. معمولا نزد مردم محبوب تر هستند.

به دلیل آنکه آیفون تصویری بیشتر از آیفون صوتی مورد استفاده قرار می گیرد، در این مقاله به بررسی مشکلاتی که برای آیفون های تصویری ممکن است به وجود بیاید می پردازیم. در مرحله اول انجام می شود پس از آن باید برای توسط یک اقدام نمود. در ادامه به بررسی مشکلات رایج در آیفون های تصویری از نگاه نمایندگی آیفون تصویری تابا در مشهد می پردازیم. برای دریافت اطلاعاتی مفید در رابطه با تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. راه حل هایی که برای برطرف کردن در این مقاله آمده اند صرفا احتمالاتی هستند که با شرایط مطابقت دارند. به این نکته توجه داشته باشید که حتما باید برای و از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید و خودتان برای تعمیر دست به کار نشوید.

عیب یابی آیفون تصویری و بررسی مشکلات رایج در آن ها

تصویر نداشتن آیفون تصویری

تصویر نداشتن آیفون تصویری مسئله ای است که شاید هزاران بار برای مصرف کنندگان این وسیله در برندهای مختلف پیش آمده باشد. تصویر نداشتن آیفون تصویری کوماکس و یا تصویر نداشتن ایفون تصویری تابا، مشکلی نیست که فقط مختص این برندها باشد و ممکن است در هر نوع آیفون تصویری به وجود یابد. برای پاسخ به این سوال که چرا آیفون تصویری، تصویر ندارد موارد متعددی وجود دارد که باید توسط یک کارشناس بررسی شود.

برای عیب یابی آیفون تصویری و یافتن دلیل تصویر نداشتن آیفون تصویری لازم است سیم کشی را بررسی کنیم. تصویر نداشتن آیفون تصویری به این معنی است که بقیه عملکرد های آیفون مانند باز کردن در، زنگ خوردن و … به خوبی عمل می کنند و فقط تصویر قطع شده یا صفحه سیاه شده است. برای برطرف کردن این مشکل می بایست اتصال سیم های آبی و سفید را چک کنید. ممکن است دلیل تصویر نداشتن آیفون تصویری، جابجا متصل شدن سیم آبی و سفید باشد.

حل مشکل آبی شدن صفحه آیفون تصویری

دلایل مختلفی وجود دارد برای اینکه صفحه آیفون تصویری آبی شود و دلیل آبی شدن تصویر آیفون تصویری را فقط یک متخصص بعد از مشاهده و بررسی آیفون شما می تواند تشخیص دهد. اما موارد رایجی وجود دارند که می توان حدس زد دلیلی برای آبی شدن صفحه باشد. زمانی که صفحه آیفون تصویری آبی می شود ممکن است یکی از اتفاقات زیر افتاده باشد :

یکی از دللایل آبی شدن صفحه ایفون تصویری ، خرابی دوربینی است که روی پنل ایفون نسب شده ایت. بدیهی است که وقتی دوربین گیرنده تصویر دچار شکستگی، خرابی و مشکل باشد نمی تواند تصویری دریافت کند و به مانیتور بفرستد.

خرابی دوربین پنل آیفون تصویری یکی از دلایل آبی شدن صفحه آیفون تصویری است و تنها یک احتمال است. برای مطمئن شدن از اینکه دوربین پنل آسیب دیده ، می توانید از واحدهای دیگر ساختمان بخواهید مانیتورشان را چک کنند.

خرابی دوربین پنل آیفون تصویری باعث می شود همه واحد های یک ساختمان با مشکل آبی شدن صفحه آیفون تصویری مواجه شوند.

تصویری که ما هنگام زنگ خوردن آیفون تصویری از مانیتور مشاهده می کنیم، تصویری است که از سمت پنل آیفون تصویری دریافت می شود. اگر مانیتور ما به هر دلیلی مشکل داشته باشد نمی توانیم تصویر ارسال شده از پنل را به درستی مشاهده کنیم. در نتیجه صفحه را به رنگ آبی می بینیم. به این ترتیب با مشاهده صفحه آبی مانیتور یکی از احتمالات، معیوب بودن مانیتور ایفون تصویری است. در این شرایط تعویض مانیتور آیفون تصویری می تواند مشکل آبی شدن صفحه آیفون تصویری را به خوبی برطرف کند.

برد Lcd که درون آیفون قرار دارد وظیفه حساسی در نشان دادن تصویر به عهده دارد. همان طور که قبلا هم گفتیم، تصویر از طریق پنل آیفون به مانیتور فرستاده می شوند. سیگنال هایی که پنل آیفون به مانیتور فرستاده می شوند باید به طریقی به تصویر تبدیل شوند تا با چشم قابل دیدن باشند.

برد LCD این کار را در آیفون تصویری انجام می دهد. سیگنال های دریافتی از پنل را به تصویر تبدیل می کند و به مانیتور می فرستد. هر گونه اشکال در برد LCD می تواند باعث اختلال در تصویر ایجاد شده در مانیتور شود و نتیجه آن آبی شدن صفحه آیفون تصویری باشد. این مورد تنها احتمالی است که می توانید با بررسی آن به عیب یابی آیفون تصویری بپردازید.

دلایلی که بررسی کردیم فقط احتمالاتی برای علت تصویر نداشتن آیفون تصویری و آبی شدن صفحه آیفون تصویری است و دلیل قطعی این مشکلات و عیب یابی آیفون تصویری می بایست توسط یک تعمیرکار باتجربه تشخیص داده شود و سپس اقدامات لازم برای تعمیر آیفون تصویری را انجام دهد.

سیم کشی ساختمان نقش اساسی در عملکرد آیفون تصویری دارد. سیم شماره چهار، وظیفه انتقال تصویر را به عهده دارد و اگر در مسیر دچار خرابی، قطعی و یا آسیب های دیگر شود، انتقال تصویر از دوربین به مانیتور ایفون مختل می شود و ممکن است مشکل آبی شدن صفحه آیفون تصویری پدید آید.

در این شرایط لازم است از یک تعمیرکار با تجربه برای بررسی سیم کشی ساختمان کمک بگیرید. رفع خرابی در سیم کشی ساختمان نسبت به موارد دیگر، هزینه بیشتری دارد و زمانبر تر است.

به دلیل حساسیت بالای این کار توصیه می شود حتما از افراد کاربلد در این زمینه کمک بگیرید تا مشکل سیم کشی ساختمان را در کمترین زمان و با کمترین هزینه برطرف کنند.

به دلیل اینکه حل مشکلات سیم کشی بسیار دشوار و پر هزینه است، تعمیرکار ابتدا موارد دیگر که گفته شد را بررسی می کند. بعد از اینکه پنل دوربین آیفون تصویری، مانیتور و برد LCD بررسی شد، در مرحله آخر اگر هیچ کدام از این احتمالات، دلیل آبی شدن صفحه آیفون تصویری نبود می توان به قطعیت گفت که خرابی در سیم کشی آیفون تصویری وجود دارد و تعمیرکار سیم کشی ساختمان را بررسی می کند.

علت سوت کشیدن آیفون تصویری

سوت کشیدن ایفون تصویری پدیده نامطلوبی است که وقتی پیش می آید موجب نارضایتی شدید اهالی ساختمان می شود. سوت کشیدن ایفون تصویری دلایل مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم:

خرابی میکروفون آیفون تصویری

زمانی که آیفون تصوبری شروع به سوت کشیدن کند، اولین موردی که به ذهن می رسد، بررسی سلامت میکروفون آن است. خرابی میکروفون ایفون تصویری مسئله ای است که باید یک کارشناس راجع به آن نظر دهد. اگر میکروفون مشکلی نداشت، علت سوت کشیدن آیفون تصویری را در موارد دیگر بررسی می کنیم.

قرار گرفتن فلز در مقابل میکروفون آیفون تصویری

قرار گرفتن یک جسم فلزی در نزدیکی میکروفون آیفون شما می تواند علت سوت کشیدن ایفون تصویری باشد. از یک تعمیرکار به منظور عیب یابی آیفون تصویری کمک بگیرید تا وضعیت آیفون شما را بررسی کند. مشکل سوت کشیدن از هر آیفونی باشد، تعمیرکار پنل آن را باز می کند و جسم قرار گرفته در نزدیکی آیفون تصویری را از آن دور می کند. به این ترتیب با هزینه ای اندک مشکل سوت کشیدن آیفون تصویری را برطرف کرده اید.

وجود اختلال در برد صوت آیفون

برد صوت قسمتی از آیفون تصویری است که وظیفه انتقال صدا را به عهده دارد. در صورتی که هر گونه اختلالی برای این برد به وجود آید، صدای ایفون تصویری با مشکل مواجه می شود. بعد از اینکه کارشناس مربوطه عیب یابی آیفون تصویری را به درستی انجام داد، اگر مشکل از برد صوت باشد، آن را تعمیر یا تعویض می کند و مشکل سوت کشیدن آیفون تصویری حل می شود.

مشکلات سیم کشی و خرابی سیم ها

مشکلات سیم کشی یکی دیگر از مواردی است که باعث سوت کشیدن آیفون تصویری می شود و به مدل آیفون تصویری مربوط نمی شود. فارغ از اینکه آیفون تصویری سیماران ، آیفون تصویری الکتروپیک یا تابا استفاده می کنید، این مشکل می تواند برای آیفون تصویری تان پیش بیاید. در صورتی که سیم مربوط به انتقال صدا دچار آسیب دیدگی یا خرابی شود، باید آن قسمت از سیم کشی را به صلاح دید تعمیرکار آیفون تصویری تعمیر یا تعویض نمود.

حل مشکلات سیم کشی آیفون تصویری، یکی از پر هزینه ترین و وقتگیر ترین موارد تعمیر آیفون تصویری است که باید حتما توسط یک تعمیرکار حرفه ای انجام شود. حتما برای عیب یابی آیفون تصویری از افراد با تجربه نمایندگی آیفون تصویری الکتروپیک در مشهد کمک بگیرید تا با تشخیص درست مشکلات، ان ها را برطرف کنند و باعث به وجود آمدن مشکلات جدید تر نشوند.

خروج از نسخه موبایل