نماد سایت مجله سلامتی ایران

خرید جک و قالب ساختمانی ارزان و با کیفیت

مشخصات و قیمت جک سقفی

پیچ جک در طول ۱۷ سانت و ۲۰ سانت تولید می گردد از لحاظ کیفیت تفاوتی باهم ندارند ولی طول آنها متفاوت است معمولا برای جک های صادراتی از رزوه ۲۰ سانتی و جک هایی که در ایران استفاده می شود از رزوه ۱۷ سانتی استفاده می شود . لازم به ذکر است در کلیه جک های سقفی تولید شده در گروه صنعتی و بازرگانی از رزوه های ۲۰ سانتی درجه یک و با کیفیت استفاده می شود. تمامی تلاش خود را میکنیم تا قیمت جک قالب بندی را پایین تر از جاهای دیگر و با بالاترین کیفیت ارائه دهیم.

وزن جک سقفی:

در جدول پایین مشخصات انواع جک آرماتوربندی که تولید می گردد درج شده است برای استعلام قیمت انواع جک سقفی با واحد فروش تماس بگیرید. همانطور که در جدول پایین مشاهده می کنید وزن جک سقفی به ابعاد و اندازه و همچنین ضخامت لوله بستگی دارد . یکی از سوالاتی که کاربران زیاد میپرسند فاصله جک سقفی است در واقع می خواهند بدانند جک ها را در چه فاصله ای از هم قرار دهند .

میزان فاصله جک ها بستگی به ضخامت و سنگینی سقف دارد در حالت معمولی بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر قرار داده می شود که اگر میزان بار وارده زیاد باشد این فاصله کمتر می شود. در این صفحه عکس جک سقفی تولید شده در کارخانه قرار داده شده است که مشاهده می کنید. تولید جک سقفی کوتاه و بلند طبق سفارش در مجموعه ما انجام می شود.

جک سقفی چیست؟

جک سقفی یا جک ساختمانی  درواقع همان جک هایی هستند  که برای ثابت نگه داشتن و تحمل میزان باری که سقف ایجاد میکند به کار میروند .هنگامی که سقف ساختمان ساخته میشود نیاز به یک تکیه گاه یا نگه دارنده دارد که مانع از فرو ریختن آن شود.تمامی سقف های ساختمان از جمله طاق ضربی ، تیرچه بلوک ، یونولیت ، وافل و … برای پایداری و مقاومت بالا نیاز به یک نگه دارنده دارند که جک ساختمانی می تواند این کار را  به خوبی انجام دهد. به ويژه در سقف های بتنی نیاز به  جک ساختمانی به شدت احساس می شود.

تولید و فروش جک ساختمانی

جک های سقفی در دو نوع سبک و سنگین تولید می شوند و همانطور که قبلا هم گفتیم  جک های سقفی سنگین نسبت به جک های ساختمانی  سبک از مقاومت و استقامت بیشتری برخوردار هستند علاوه بر این در جک های نوع سنگین لوله های بالایی و پایینی با ضخامت ۲.۵میلی متری به کار می روند در  حالی که در جک های سبک لوله پایینی با ضخامت ۲.۵ میلی متر و لوله بالایی با ضخامت ۲ میلی متر ساخته می شود. بد نیست بدانید که ارتفاع  استاندارد جک های ساختمانی ۳.۵ متر است و این ارتفاع برای سقف هایی که دارای ارتفاع ۳ متر هستند مناسب است اما برای سقف هایی که داری ارتفاع بیشتری هستند جک سقفی به سفارش خریدار ساخته می شود در نتیجه قیمت جک سفارشی نسبت به جک معمولی بیشتر است .

فروش جک ساختمانی  به دو صورت نو و دست دوم  توسط شرکت ها و فروشندگان مختلف انجام می شود.فروش جک ساختمانی که از مواد مرغوب و با کیفیت ساخته شده باشد و همچنین  هیچ  آسیب دیدگی نداشته باشد مشکلی ندارد اما اگر جک ساختمانی  کیفیت خود را از دست داده باشد می تواند مشکلات زیادی برای خریدار به وجود آورد.

جک ساختمانی

تولید جک ساختمانی یا  جک زیر سقف در گروه صنعتی و بازرگانی ما به صورت مداوم و توسط نیروهای متخصص انجام می گیرد. کلیه جک ها در ارتفاعات مختلف طبق سفارش تولید می گردد. کلیه لوله های استفاده شده در جک ها بهترین نوع لوله و بدون درز می باشد. رزوه استفاده شده در جک های تولید شده از چدن داکتیل(نشکن) و بهترین نوع رزوه می باشد. جهت اطلاع ازدیگر محصولات به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید. برای اطلاع از نحوه خریدوفروش بدون واسطه تجهیزات قالب بندی دست دوم از صفحه قالب فلزی بتن بازدید فرمایید.

کاربرد جک سقفی

جک های سقفی کاربرد های فراوانی دارند و یکی از تجهیزات ضروری در پروژه های عمرانی هستند.جک ساختمانی در تمام  ساختمان سازی ها لازم است و فرقی نمی کند که شما می خواهید یک ساختمان دو طبقه و یا یک برج چندین طبقه بسازید .جک در ساختمان  برای ثابت نگه داشتن و تحمل وزن سقف تا پایان ساخت یک  طبقه استفاده میشود .به طور کلی می توان کاربرد اصلی جک ساختمانی را نگه داشتن سقف به طور موقت دانست.

جک ساختمانی در ضخامت های مختلفی  تولید و ساخته میشود بنابراین توجه داشته باشید اگر نیاز به یک جک سقفی با قدرت تحمل بالایی دارید باید جکی با ضخامت و قطر بالاتری انتخاب کنید.پس قبل از خرید جک ساختمانی باید میزان  وزن و باری که به جک وارد میشود را درنظر بگیرید . نکته دیگری که در هنگام انتخاب و خرید جک ساختمانی باید به آن توجه داشته باشید وزن جک است. جک ها به دو صورت سبک و سنگین ساخته می شوند . همانطور که مشخص است جک های سبک تحمل وزن کمتری دارند در صورتی که جک های سنگین وزن،  فشار بالایی را تحمل می کنند.

جک های ساختمانی قدرت و تحمل  بالایی دارند و می توانند به راحتی وزن و فشار سقف را تحمل کنند اما چیزی که برای جک ساختمانی سقفی از اهمیت ویژه ای  برخوردار است مرغوبیت و کیفیت محصول است چرا که جک باید بتواند فشار سقف را تحمل کند و  در زمین های سست ثابت بماند و  فرو نرود. توجه به این نکات در  هنگام خرید جک ساختمانی می تواند  بسیار مهم و موثر باشد چرا که انتخاب اشتباه جک ساختمان می تواند خسارات جبران ناپذیری به سازه وارد کند.

انواع جک سقفی و کاربرد آنها

    جک های ساختمانی از ۳ قسمت اصلی به نام نری ،مادگی و رزوه تشکیل شده اند.جک ساختمان دارای انواع مختلفی هستند . شما به راحتی می توانید جک مورد نیاز خود را از بازار تهیه کنید. در ادامه چند نمونه از  این جک ها را به صورت مختصر شرح میدهیم .اگر در بند های قبلی دیده باشید جکهای سقفی را از لحاظ وزن و همچنین از لحاظ طراحی و اندازه در گروه های مختلفی قرار دادیم که هر کدام از این دسته بندی ها می تواند کاربرد آنها را تحت تاثیر قرار دهد. اما از لحاظ فنی یک دسته بندی دیگری هم وجود دارد که جک های سقفی را در سه گروه کلی قرار می دهد:

جک سقفی صلیب ثابت

    این مدل را می‌توان به عنوان ساده ترین و پرمصرف ترین نوع جک در ساخت و ساز معرفی کرد که قسمت صلیب آنها ثابت است و دارای یک رزوه در قسمت میانی هستند تا به کمک آن ارتفاع جک تنظیم شود. پهن بودن قسمت صلیب این جک ها باعث شده که امکان استفاده از آنها در بخش های مختلف سازه وجود داشته باشد و به کمک آن ها فضای بیشتری از تیرچه و سقف پوشش داده شود. البته باید بپذیریم که عدم تحرک در قسمت صلیب و انعطاف پذیری در طراحی باعث شد که در برخی موارد محدودیت داشته باشند.

    یکی از ساده ترین و پرمصرف ترین نوع جک در ساختمان سازی جک سقفی  صلیبدار است.در این نوع جک ها قسمت صلیب آن ها ثابت است و رزوه آن در قسمت میانی قرار دارد. به کمک این رزوه می توان ارتفاع جک را تنظیم کرد.از آنجایی که قسمت صلیب این نوع جک ثابت است می توان از آن در تمام بخش های ساختمان استفاده نمود و به کمک آن فضای بیشتری از سقف و تیرچه را پوشش داد.البته این را بدانید که عدم تحرک  و انعطاف پذیری در قسمت صلیب باعث شده  که در برخی موارد محدودیت داشته باشند.

جک سقفی T شکل سیار

    در این ابزار ها قسمت صلیبی به صورت متحرک است و به همین دلیل می توان آنها را در زاویه های مختلف چرخاند و منجر به انعطاف پذیری بیشتری نسبت به مدل های قبلی میشود. اگرچه به عقیده برخی از کارشناسان ممکن است این طراحی باعث تضعیف جک در تحمل بار سقف یا سازه های سنگین شود، اما باید بپذیریم که این طراحی به آنها کمک می‌کند که در سازه های مختلف کاربرد داشته باشند و تنوع در کارایی آنها بیشتر باشد. در ضمن قسمت رزوه در قسمت میانی جک سقفی به کار گرفته شده تا امکان تنظیم ارتفاع آن ها وجود داشته باشد.

جک سقفی U شکل عراقی

این نوع طراحی باعث شده که کاربرد آن نسبت به دو مدل قبلی کمتر باشد و تنها در برخی موارد خاص برای نگهداری تیرچه یا نگهداری پل استفاده شود. دهانه نسبتاً کوچک این جکها به شکلی است که می‌تواند بخش کمی از یک سازه را بپوشاند و برای کسانی که به فکر اجرای تیر سقفی هستند بهترین انتخاب است. همانطور که در تصویر می بینید طراحی های مختلفی برای تنظیم ارتفاع این موضوع در نظر گرفته شده تا برای ارتفاعات مختلف امکان استفاده از آن وجود داشته باشد.

چگونه جکهای سقفی را انتخاب کنیم؟

انتخاب جک های سقفی همانند انتخاب سایر تجهیزات قالب بندی و بتن ریزی، تابع شرایط ساخت و ساز و محل کاربرد آنهاست. در برخی موارد ما تنها نیاز به نگهداری یک تیکه خاص یا یک آرماتور به عنوان پل داریم و نیازی به استفاده از نمونه های صلیبی و T شکل نداریم.(جک اسکلت بتنی) در این جور موارد استفاده از جک های عراقی بهترین انتخاب ممکن است و از لحاظ فضای کاری هم شرایط مناسبی برای ما به وجود می آورد.

اما در برخی موارد ما انتظار داریم که بخش مهمی از سقف با استفاده از جک های سقفی پوشش داده شود. در این صورت به کار بردن نمونه های صلیبی ثابت یا T شکل انتخاب بهتری است و ما را نسبت به هزینه های اجاره و خرید جک بیشتر بی‌نیاز می‌کند. البته باید بپذیریم که وزن و ارتفاع در این انتخاب بسیار مهم است و می‌تواند گزینه‌های ما را تغییر دهد. برای ساخت جک سقفی باید از لوله های با کیفیت استفاده شود. سوالی که بیشتر کاربران از ما می پرسند سایز لوله جک سقفی است که باید خدمتتان عرض کنم قسمت پایین جک با لوله نمره ۶ و بالای جک لوله ۵ می باشد که لوله داربست هم می گویند

قیمت قالب و جک ساختمانی

قیمت جک های ساختمانی با توجه به  مرغوبیت و مصالحی که  در ساخت آن استفاده می شود متفاوت است . از طرفی ضخامت ،قطر و همچنین وزن جک ساختمانی می تواند در قیمت تمام شده آن تاثیر گذار باشد بنابراین لازم است باتوجه به نیاز خود ابتدا جک  ساختمانی مناسب را انتخاب  کنید  سپس برای استعلام قیمت و خرید  جک اقدام کنید . در این بخش قیمت جک ساختمان  و قالب بتن را مورد بررسی قرار می دهیم:

قیمت جک های ساختمان

با توجه به اینکه جک ساختمان(جک اسکلت بتنی)  از اتصالات فلزی و فولادی ساخته می شود قیمت آن مستقیما به قیمت این فلزات بستگی  دارد. از آنجایی که در بازار نوسانات  وجود دارد ثبات مشخصی در قیمت  آن ها وجود ندارد بنابراین شما می توانید  برای استعلام  قیمت جک صلیبی ،قیمت  جک فلزی ساختمان،قیمت جک آرماتور بندی و قیمت جک سقفی عراقی با  فروشنده مورد نظر  خود تماس بگیرید تا از قیمت روزانه آن آگاه شوید.

قیمت جک ساختمانی نو

بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه ها از جک ساختمانی دست دوم استفاده می کنند.قیمت جک ساختمانی نو به مراتب بیشتر از قیمت جک دست دوم است . اگر قصد خرید جک  ساختمانی نو دارید پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از   قیمت جک ساختمانی نو با واحد فروش گروه صنعتی و بازرگانی ما  تماس بگیرید.

خرید قالب بتن و جک سقفی

همیشه ساخت و ساز قواعد و مقررات خاص خود را داشته است و بشر برای اینکه بتواند به بهترین نحو ممکن ساختمان سازی را انجام دهد، همواره به فکر ساخت ابزار آلات مختلفی بوده و توانسته در این مسیر موفقیت‌های زیادی را کسب کند و پیشرفت خوبی داشته باشد. بشر امروزه ابزارهای متفاوتی را تولید کرده که روز به روز بر توانایی‌های آن اضافه می‌شود. این محصولات را می‌توان برای ساخت و سازهای اصولی و ایمنی به کار برد تا توان ساختمان سازی را چندین برابر نمود و سرعت را نیز بالا برد.

چند مدل ابزار و وسیله را در این بخش معرفی می‌کنیم که همه ما در مورد آنها آشنایی‌های لازم را داریم و می‌دانیم چه نوع کاربردهایی دارند. با ما همراه باشید تا اطلاعات شما کامل گردد.

مهم‌ترین نمونه‌های این محصولات را می‌توانیم به این صورت بیان کنیم:

برای آشنایی بیشتر با این محصولات به صورت مفصل در مورد ویژگی، کاربرد و مدل‌های متنوعی که دارد صحبت خواهیم کرد. در درجه اول باید بگوییم که در ساختمان سازی، قالب بتن نقش حیاتی را ایفا می‌کند و بهتر دانستیم که ابتدا در مورد این محصول صحبت کنیم. اما قبل از آن بهتر است بدانید که در مراکز خرید مصالح ساختمانی ، انواع متنوعی از این محصول را می‌توانید ببینید و بهترین نوع آن را برای خود تهیه نمایید. تمامی مصالح و ابزار آلاتی که در این مراکز خرید وجود دارند به صورت تضمینی به فروش می‌رسند که امنیت در خرید را به شدت بالا می‌برند.

این مرکز به صورت آنلاین نیز جوابگوی نیاز مشتریان خود است و می‌تواند برترین کالای خود را از طریق سایت اینترنتی به نمایش بگذارد و مشتری با خاطری آسوده از این مرجع خریدی بی‌واسطه را انجام می‌دهد.  این مراکز ارتباط خوبی با نمایندگی‌های فروش در سراسر کشور دارد و خرید و فروش را به صورت عمده انجام می‌دهد. افرادی که در کار ساخت و ساز ساختمان هستند بهتر است به صورت کلی خرید کنند تا نیازشان برای سال‌های طولانی برآورده شود. البته مشاوران ما در این زمینه نیز پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود و شما می توانید سوالات خود را بپرسید.

قالب بتن چیست؟

مواد و مصالحی که عموماً در ساختمان سازی استفاده می‌شوند، روان هستند و برای اینکه از آنها بتوان استفاده کرد نیاز به قالب‌هایی می‌باشد. مواد و مصالح مانند آب سیمان و ماسه و دیگر مواد مختلفی که در ساختمان به کار می‌آیند به این نوع قالب‌ها نیاز دارند تا شکل مناسبی را به خود بگیرند، به همین دلیل با این قالب‌ها به راحتی می‌توان انواع سازه‌ها را تولید کرد. شکل قالب به هر فرمی که باشد شکل نهایی محصول به دست آمده نیز به همان شکل قالب تولید خواهد شد که به این محصول قالب بتن گفته می‌شود که کاربرد های گستره‌ای دارد.

در موارد مختلفی از این نوع قالب‌ها استفاده می‌گردد، معمولاً برای ساخت انواع برج و سازه های بزرگ گرفته تا سازه‌های خیلی کوچک از این قالب‌ها استفاده می‌شود. دیگر موارد استفاده از این نوع قالب می‌توانیم به تعمیرات انواع ساختمان‌ها و سازه‌هایی که توپر می‌باشند مانند ستون‌ها و یا تیرهای بتنی و یا می‌توانیم به ساختن لوازمی همچون دودکش و یا پل اشاره کنیم که البته برخی از سازه‌هایی که شکل‌های معماری عجیبی دارند نیز با این سازه‌ها ساخته می‌شوند .

با توجه به پیشرفت‌های قابل توجهی که در این صنعت به چشم‌می‌خورد، هر روز شاهد به‌روزرسانی شدن این‌کالا خواهیم بود و در بهترین مدل و جنس تولید می‌شود که اهمیت خیلی زیادی دارد. برخی از این‌ نمونه ها از جنس پلیمری، پلاستیک، چوبی و فلزی هستند که هر کدام از آنها کیفیت‌های متفاوتی را دارند اما به روزترین‌ نمونه آن، قالب بتن فلزی است که استحکام بالایی دارد و از بهترین ورقه فولادی ساخته شده است. قالب بتن را در شکل‌های مختلفی ساخته‌اند تا نیاز مصرف کننده را برطرف کند و یک ایده عالی برای همه ساخت و سازهای بتنی می‌باشد

انواع قالب بتن پرفروش برای بتن ریزی ساختمان

قالب تونلی فرم

قالب لارج پنل

قالب مدولار

که هر کدام از این سه قالب در بخش مورد استفاده خود در ساختمان بی نظیرند و دارای ویژگی های منحصر بفرد هستن که میتوانید برای مطاله بیشتر روی آنها کلیک کنید

لزوم استفاده از قالب بتن در ساختمان سازی

بتن در ابتدای کار شل و روان است و برای اینکه شکل محکم و مقاومی به خود بگیرد و از حالت روان خارج شود، از قالب بتن استفاده می‌شود که مقاومت سازه را تا چندین برابر افزایش می‌دهد، همچنین باعث تراز شدن ستون و سقف می‌شود که این موضوع لزوم استفاده از این قالب را افزایش خواهد داد.

یکی دیگر از دلایل استفاده از قالب بتن، سبک شدن کار برای معمار و کارگر بوده و به صورت مهندسی شده یک سازه احداث خواهد شد. بعد از اینکه بتن در داخل قالب ریخته می‌شود کم کم محکم می‌شود و بدون ترک خوردن و شکستگی در این قالب شکل خود را می‌گیرد. بعد از این مرحله قالب‌ها را باز می‌کنند و یک ستون یا تیر و یا یک دیوار و …. ساخته شده است که از نظر زمانی بسیار مقرون به صرفه است.

اجزای تشکیل دهنده قالب را بشناسید

هر قالبی با توجه به طرح و مدلی که دارد مسلما تفاوت‌هایی با دیگر محصولات دارد که به طور کلی شامل سه جزء اصلی خواهد بود. اولین جزء اصلی قالب جداره داخلی این کالا است. این بخش قالب بتن مستقیماً با خود بتن در ارتباط است و در داخل قالب وجود دارد و هر شکلی که داشته باشد کپی آن بر روی بتن شکل می‌گیرد و این بخش تاثیر خیلی زیادی بر روی ظاهر بتن ساخته شده دارد و می‌توانیم بگوییم که از اصلی ترین بخش‌های قالب بتن، جداره داخلی این محصول می‌باشد.

از دیگر اجزایی که اهمیت خیلی بالایی دارد، تیر افقی است. این تیرها وظیفه مهمی دارند. تیر افقی این وظیفه را دارد که نیروی وارده را در بین اجزای مختلفی که در قالب وجود دارد تقسیم کند و فشار بر روی یکی از قطعات بیشتر نباشد تا موجب شکستگی شود. تیرهای افقی نیروی وارده را در بین تکیه‌گاه جداره داخلی و بولت پخش می‌کنند و از بهترین نوع جنس ساخته شده اند. برترین جنس‌های این محصول از نوع فولاد هستند و برخی از آنها نیز از چوب تولید می شوند. این تیر روی کیفیت این کالا اثر خیلی زیادی دارد.

یکی دیگر از موارد و اجزایی که در این مورد وجود دارد، بولت مهاری نام دارد. برای اینکه بتوانند صفحه کلید را به هم وصل کنند از این بولت‌ها استفاده می‌کنند. همچنین فشارهای وارده افقی را نیز تحمل می‌کنند. این بولت بیشتر از جنس‌های فولاد ساخته می‌شود. این کابل یا همان بولت در محلی بین تیر افقی و صفحه داخلی قرار دارد که به وسیله پیچ و مهره به این محل نصب می‌شود، این پیچ و مهره را بعد از ریختن قالب محکم می‌کنند تا بتن به خوبی عمل کند.

قالب بندی چگونه انجام می‌شود؟

به ساختن قالب و سوار کردن اجزا بر روی همدیگر، قالب بندی گفته می‌شود که هر یک از آن باید توسط معماران خبره انجام شود، زیرا در غیر این صورت تراز نمی‌شود و در هنگام ساخت به مشکلات زیادی برخورد می‌کنند که این موضوع هزینه‌های زیادی را در پی خواهد داشت. این محصول انواع مختلفی دارد و کارایی های متنوعی را خواهد داشت.  قالب بندی پی که برای فنداسیون ساختمان است و در ابتدای کار باید انجام داد و اهمیت خیلی زیادی در شیرازه خانه دارد.

قالب بندی بتن برای ستون‌ها باعث استحکام خانه در برابر انواع زلزله و زمین لرزه خواهد شد و انواع ستون‌ها را می‌توان با آن زد. قالب بندی دیوار نیز امروزه به این روش انجام می‌شود که دیگر نیازی به بلوک و آجر نباشد و کار را برای معمار و کارگر آسان می‌کند و ساختمان وسازه سریع تر ساخته خواهد شد. قالب بندی دال برای سقف در نظر گرفته شده که در این قالب‌ها برای پشت بام و سقف بتن ریزی می‌کنند. امروزه با توجه به قالبب بتن ساخت و سازها بسیار محکم و استانداردهای جهانی را دارند که از این حیث کاملا مورد توجه افرادی قرار گرفته‌اند که در کار ساختمان سازی هستند.

جک سقفی جیست؟

یکی دیگر از مواردی که در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، جک سقفی است. جک سقفی به محصولی گفته می‌شود که برای انواع سقف‌ها به کار می‌رود. وظیفه این جک نگهداری و حفظ فشار بالای سقف می‌باشد. اگر در حین کار از این سقف‌ها استفاده نشود ممکن است سقف به کلی ریزش کند و خسارت مالی بالایی به افراد ایجاد شود که در این صورت فرد باید دوباره سقف را احداث کند و هزینه زیادی را بپردازد.

جک سقفی در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد از جمله این سقف‌ها می‌توانیم به طاق ضربی، تیرچه بلوک، یونولیت و وافل اشاره کنیم و مهم‌تر از همه سقف‌هایی هستند که با قالب بتنی ساخته شده‌اند. جک سقفی توانایی این را دارد که هر نوع فشاری را که بر روی آن ایجاد شود را تحمل کند، به خاطر همین است که باید از بهترین نوع جک سقفی استفاده نمود تا در اثر فشار وارده خم و تا نشود و یا نشکند و این مورد اهمیت خیلی زیادی را خواهد داشت.

هر یک از این جک ها به دو صورت هستند که جک سقف سبک برای مواردی استفاده می‌شود که بار وارده وزن زیادی را ندارد و معمولاً برای ساختمان های یک طبقه که از تیرچه و وافل ساخته شده اند به کار می رود. از نوع دیگر آن می توانیم به جک سقفی سنگین اشاره کنیم‌ که توانایی فشار خیلی زیادتری را دارد و در بهترین کیفیت ساخته می‌شود. انواع مختلف آن دارای قطرهای متعددی است که از قطر 2.5 شروع و به قطر 6 سانتی نیز می‌رسد که قسمت بالایی آن قطر بیشتری دارد. هر مشتری با توجه به نوع نیازی که دارد این کالا را خریداری می‌کند.

اجزای مختلف جک سقفی را بشناسید

هر جک از اجزای متعددی ساخته می‌شود که نری، مادگی و رزوه از اجزای اصلی آن هستند. با کمک این اجزا می‌توان مدولار و سازه را به خوبی حفظ کرد، به این صورت که قسمت تحتانی یک لوله با قطر متفاوتی از قسمت بالایی آن دارد، چون میزان فشار بر روی هر قسمت متفاوت است. بر روی نرینگی سوراخ‌هایی را می بینیم که با پین فنری شکل در هر ده سانت به طور مرتب به کمک پیچ و مهره‌ها به مادگی وصل می‌شوند و در زیر سقف‌ها قرار می‌گیرد.

برخی از آنها ثابت و برخی نیز متحرک هستند که مشتری بر حسب نیاز هر کدام را تهیه می‌کند. جک سقفی انواع متنوعی مانند تلسکوپی، صلیب دار، بدون صلیب، عراقی، فلزی و … را شامل می شود و اینکه ارتفاع هر کدام از آنها متفاوت است و می‌توان ارتفاع مختلفی را از سه و نیم متری تا شش متری را انتخاب کنید. معمولا برای مغازه و پاساژ و سالن‌ها از جک سقفی بلند استفاده می‌کنند.

جک سقفی نگهدارنده قالب و اسکلت دست دوم بخریم یا نو؟

از آنجایی که جک از جنس فولاد تولید می‌شود، مقاومت خیلی زیادی دارد و به ندرت می‌توان دید که این جک‌ها خراب یا شکسته شده‌ باشند، به همین دلیل بسیاری از افراد که انصراف از شغل می‌دهند و یا به دلایل دیگر نیازیبه جک های سقفی ندارند،  این جک‌ها را برای فروش دوباره به مشتری ارائه می‌دهند که به طبع قیمت ارزان‌تری نیز دارد. اما به یاد داشته باشیم از نظر کیفی ممکن است از جک سقفی نو پایین‌تر باشد و کیفیت لازم را نداشته باشد.

خرید این محصولات با توجه به هزینه‌هایی که هر فرد می‌خواهد بپردازد متغیر خواهد بود. توصیه می‌کنیم که یکبار هزینه کنید و جک نو را بخرید که سال‌ها بتوانید از آن استفاده کنید، عمر و ماندگاری این ابزار آلات بسیار بالا بوده و برای همه مشتریان مقرون به صرفه است.

اسکافلد ساختمانی یا داربست مثلثی را بشناسید

قالب بتن سازی، جک سقفی و اسکافلد هر سه مورد  از مهم ترین موارد در ساختمان سازی هستند. تا اینجا در مورد قالب بتن سازی و لزوم استفاده از آن و در مورد جک سقفی و کارایی و مدل‌های مختلفی که دارد به خوبی صحبت کردیم و همه موارد را بررسی کردیم. اکنون با مبحث جدیدی به نام اسکافلد آشنا می شویم و همه موارد را به دقت بررسی خواهیم کرد تا مخاطبان بتوانند به طور کلی با این ابزار نیز آشنا شوند .

واژه اسکافلد شاید کمی پیچیده و ناآشنا باشد، شاید بهتر است بگوییم داربست فلزی تا بهتر متوحه شوید منطور چیست. این داربست‌ها برای مراحل کاری ساخت و سازهای ساختمانی نیاز است و حتما مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه بخواهید از این محصولات استفاده کنید باید شناخت قبلی در مورد آن داشته باشید. این کالا دارای انواع مختلفی می‌باشد، اسکافلد از انواع لوله‌ها تشکیل شده که هر کدام از آنها به هم‌متصل می‌شوند و یک‌ سازه بزرگی را تولید می‌کنند که استحکام زیادی دارد. اسکافلد بندنما دارای مدل‌های سنگین و نیمه سنگینی است که با انواع مغز و بست به هم متصل می‌شوند.

اسکافلد مثلثی یکی از نمونه‌های اسکافلد است که دارای طول‌های متفاوتی از ۵۰، ۷۵ تا ۵۰۰ سانتی متر می‌باشد که به واسطه جوش دادن به همه متصل می‌شوند . اسکافلد چکشی ستاره‌ای نمونه ای دیگر است که برای برج و سازه‌های عظیم مانند پل به کار می‌رود و برای استفاده از آن از مهار پایه استفاده می‌شود.  از موارد و اجزای این داربست می‌توانیم به بست، رابط بست و مغزی و پایه اشاره کنیم.

ویژگی اسکافلد چیست؟

از ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

نکات مهم در نصب اسکافلد

نصب اسکافلد مستقیما با جان انسان‌ها در ارتباط است، باید این موضوع را در نظر گرفت که در هنگام نصب به نکات مهمی دقت کرد، از دیگر موارد اینکه هزینه‌های زیادی را باید برای آن پرداخت تا به خوبی نصب شود و خسارت‌های مالی نیز به وجود نیاید. هنگامی که این داربست را نصب می‌کنید باید از محکم بودن زمین مطمئن شوید. برای این‌کار از پایه‌های مختلف و محکمی استفاده می شود مانند پایه‌های چوبی که مقاومت بالایی دارند، چون ممکن است این میله‌ها در زمین فرو رود و تراز نباشد که خسارت‌های بالایی را به بار آورده و ساختمان آوار می‌شود و جان چندین نفر به خطر می افتد.

از مقاومت داربست باید اطمینان داشته باشید و بدانید که حتما فشار وارده را تحمل می‌کند، برای این کار می‌توانید به صورت تضمینی آن را خریداری کنید. برای نصب آن حتما دقت کنید و از بست و مغزی‌های درست استفاده کنید تا در حین کار باز نشود و دارای کیفیت خوبی باشند. اگر نیاز به ابزارآلات مختلفی دارید حتما آنها را از قبل آماده کنید تا در وسط کار معطلی پیش نیاید. اگر نیاز به نیروی کارآمد دارید از قبل هماهنگ کنید. بهتر است نیروی کار زرنگی را به کار بگیرید که بتواند بدون معطلی و اتلاف وقت اسکافلد را ببندد‌.

قیمت قالب بتنی و اسکافلد و جک سقفی

هر کدام از محصولات تولید شده دارای قیمت های مختلفی می باشند، زیرا هر کدام از آنها دارای کیفیت متنوع بوده و برای این منظور می‌توان هر کدام از مدل هایی را که می پسندید انتخاب کنید و با توجه به کیفیتی که دارند قیمت کالا را جویا شوید.

 عوامل مختلفی وجود دارند که در قیمت گذاری تاثیر دارند، این که شما کدام گزینه از موارد را انتخاب کنید و اینکه به چه تعداد این کالا را خریداری کنید قیمت آنها متفاوت خواهد بود. اگر خرید عمده دارید و می خواهید این کالا را به صورت کلی بخرید، حتماً قیمت مناسبی را برای آن پرداخت خواهید کرد و حتما خرید از سایت های عمده ارزان تر می‌باشد.

یکی دیگر از عواملی که در قیمت کالا نقش اساسی دارد، نحوه خرید می‌باشد. اگر خرید بی‌واسطه را در نظر داشته باشید حتما با قیمت مناسب این کالا را تهیه می کنید و سود زیادی خواهید برد، به همین منظور تولید کنندگان بستری را فراهم آورده‌اند تا مشتری بتواند بدون آنکه نیازی به واسطه داشته باشد از خود تولیدکننده این کالاها را تهیه نماید، به همین منظور اقدام به تاسیس سایت اینترنتی کرده‌اند تا مشتری بتواند از این طریق برای خرید این کالا اقدامات لازم را انجام دهد.

همانطور که گفتیم هر کدام از جک های سقفی و اسکافلد دارای ویژگی ها و کاربردها و قطر های مختلفی می‌باشد که همه این موضوعات روی قیمت اثر دارد، هر چه این محصول با کیفیت تر باشد و ضخامت بالاتری داشته باشد و بتواند فشار زیادی را متحمل شود قیمت آن نیز به طور قطع مناسب‌تر خواهد بود. برای اینکه با قیمت روز این کالا و ابزارآلات ساختمان‌سازی آشنا شوید می‌توانید با مشاوران فروش مختلفی صحبت کنید و به صورت روزانه از قیمت این ابزار آلات باخبر شوید.

چون قیمت ابزار های ساختمانی به صورت روزانه نوسان دارد و متغیر است، حتماً به صورت روزانه از قیمت آن اطلاع داشته باشید. مواد اولیه که در ساخت این محصولات وجود دارد نیز مختلف است، برخی از آنها از جنس فولادی و برخی نیز از مواد دیگری مانند چوب و فلز های دیگر است، به همین سبب است که هر جنسی متناسب با نوع کیفیت می‌تواند قیمت مختص به خود را داشته باشد و نمی توان قیمت ثابتی برای آنها در نظر گرفت.

تولید کننده قالب بتنی اسکافلد جک های سقفی

خوشبختانه تولیدکننده قالب بتنی و اسکافلد جک سقفی به خوبی توانسته از بهترین نمونه از این محصولات را در کشور تولید کند و کیفیت خیلی خوبی را برای آن در نظر داشته باشد و با توجه به حجم بالایی از این تولیدات دیگر نیازی به واردات این محصولات نیست و تولیدکنندگان داخلی همه نیازهای کشور به این مجموعه را تامین خواهند کرد.

این موضوع اهمیت زیادی در اقتصاد کشور دارد و این موضوع توانسته است بر روی هزینه های خرید تاثیر زیادی داشته باشد. تولیدکنندگان، توزیع انواع محصولات ساختمانی خود را به صورت عمده و در شهرهای مختلف کشور انجام می‌دهند و کافی است خریداران برای خرید اقدام کنند تا با باربری مخصوص کالا برای آنان ارسال شود.

خروج از نسخه موبایل