نماد سایت مجله سلامتی ایران

چیدمان قاب و شلف چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی

راهنمای استفاده از قاب و شلف چوبی متناسب با دکوراسیون منزل

اغلب افراد تمایل دارند دکوراسیون منزل خود را با به کارگیری اکسسوری‌های مختلف، زیباتر و جذاب‌تر نمایند. در این بین استفاده از قاب چوبی و خرید شلف چوبی در اتاق نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب و حتی آشپزخانه، می‌تواند نمای بسیار زیبایی را ایجاد کند. امروزه قاب‌ها و شلف‌هایی با جنس‌های مختلف تولید می‌شود، اما می‌توان گفت قاب و شلف چوبی زیبایی بی‌نظیری دارد و به دلیل طبیعی بودن این متریال، حس خوشایندی به بیننده القا می‌کند.

اما نکته‌ای که اهمیت بسیاری دارد، استفاده از قاب و شلف چوبی متناسب با دکوراسیون منزل است. در صورتی که هماهنگی لازم بین اجزای دکوراسیون منزل وجود نداشته باشد، نمی‌توان حس خوشایندی از آن دریافت کرد. همچنین اگر شما می‌خواهید چند قاب را کنار یکدیگر قرار دهید، باید در نحوه چینش این قاب‌ها توجه داشته باشید. چیدمان اکسسوری‌های دیگر بر روی شلف چوبی نیز قواعد خاصی دارد. در صورتی که این قواعد رعایت نشوند، نه تنها کمکی به زیبایی منزل کمکی نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث ایجاد شلوغی و بی‌نظمی در دکور منزل شود.

چیدمان قاب چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی

انتخاب قاب چوبی برای عکس، نقاشی یا تابلو فرش در طراحی دکوراسیون داخلی یک انتخاب هوشمندانه است. گاهی ممکن است، شما تصمیم داشته باشید که چند قاب را در کنار یکدیگر بچینید. حال شما می‌توانید بنا به سلیقه و همچنین متناسب با دکوراسیون سایر قسمت‌های منزل، قاب چوبی را چیدمان کنید.

چیدمان قاب چوبی بر روی شلف چوبی: شما می‌توانید از شلف چوبی متصل به دیوار برای قرار دادن قاب ها استفاده کنید. ترکیب شلف و قاب چوبی در کنار اکسسوری‌های دیگر مانند شمع، زیبایی بی‌نظیری برای شما به ارمغان می‌آورد. به این ترتیب شما در منزل خود محل مخصوصی برای قرار دادن قاب چوبی خواهید داشت. شما می‌توانید این مکان را با استفاده از قاب‌های متنوع پر کنید.

چیدمان قاب چوبی به سبک نامنظم: یک سبک دیگر برای چیدمان قاب چوبی، قرار دادن قاب‌هایی با سایز متنوع و شکل‌های متفاوت در کنار هم است. شاید این ایده، در ابتدا به نظر برسد که نمایی شلوغ و نامتقارن به وجود می‌آورد. اما اگر در انتخاب و نصب قاب‌های نامتقارن، سلیقه و دقت کافی به کار ببرید، می‌توانید نمای بسیار زیبایی را خلق کنید.

چیدمان قاب چوبی به سبک شبکه‌ای: می‌توان چندین قاب چوبی را به صورت شبکه‌ای و منظم در کنار یکدیگر قرار داد. چیدمان شبکه‌ای برای دیوارهایی که عرض زیادی دارند، مناسب است.

چیدمان قاب چوبی پلکانی: شما می‌توانید بر روی دیوار جانبی راه پله ساختمان، قاب چوبی را به صورت پلکانی نصب کنید. این سبک چیدمان، بسیار زیبا و چشم‌نواز است.

یکی دیگر از موارد استفاده قاب چوبی برای هنرمندان و آثار نقاشی آن ها میباشد، شما میتوانید از وبسایت ما جهت خرید و استعلام قاب نقاشی اقدام کنید.

استفاده از شلف چوبی

شلف چوبی از اکسسوری‌های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است. می‎توان با نصب شلف چوبی بر روی دیوار، لوازم دکوری و سایر اکسسوری‌های را بر روی آن قرار داد. در هنگام چیدمان شلف چوبی باید قوانین و استانداردهایی را رعایت کرد تا باعث ایجاد نظم و زیبایی شوند.

اگر تلویزیون را به دیوار متصل کرده‌اید، می‌توانید در اطراف آن از شلف چوبی استفاده کنید. و یا اگر در منزل شما دیوار مشکل داری وجود دارد که در حال حاضر قادر به تعمیر نیستید، استفاده از شلف مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا آن را از دید خارج کنید. حتی می‌توان بر روی دیوار سرویس بهداشتی، نیز از شلف چوبی استفاده کرد؛ به این ترتیب هم محلی برای قرار دادن لوازم بهداشتی در دسترس خواهد بود و هم باعث باعث زیباتر شدن فضای ساده سرویس بهداشتی خواهد شد.

 قوانین چیدمان شلف چوبی

چیدمان شلف چوبی برای داشتن زیبایی بیشتر، قاعده و اصولی خاصی دارد. انتخاب مناسب اکسسوری در طبقات مختلف، تعداد اکسسوری در هر طبقه و تناسب بین رنگ اکسسوری‌های مورد استفاده می‌تواند در زیبایی ظاهری شلف تاثیر ویژه‌ای بگذارد.

مهمترین نکته‌ای که در رابطه با چیدمان شلف چوبی وجود دارد، قرار دادن لوازم حجیم و سنگین‌تر در طبقات پائینی است. اما لوازمی که ممکن است در طول روز بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند باید در طبقات میانی قرار داده شوند تا دسترسی به آن‌ها راحت‌تر باشد. برای مثال کتاب‌های مورد علاقه و گلدان‌های طبیعی را می‌توان در طبقات میانی قرار داد. اما در بالاترین طبقه، به هیچ وجه از اشیا سنگین و بزرگ استفاده نکنید، زیرا احتمال سقوط این اجسام وجود دارد. بنابراین باید لوازم سبک‌تر در بالاترین طبقه شلف قرار بگیرد. چیدمان مناسب اکسسوری‌ها در طبقات مختلف باعث حفظ تعادل بصری خواهد شد.

شما در هر طبقه از شلف، می‌توانید از یک اکسسوری بزرگ و سبک و یا چند آیتم تزئینی کوچک و سبک استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید، تعداد اکسسوری‌های هر طبقه باید فرد باشد، زیرا تعداد فرد باعث ایجاد تعادل ظاهری و نظم بیشتر می‌شود. برای مثال در یک طبقه از شلف می‌توان یک اکسسوری بسیار بزرگ و یا ۳ یا ۵ شی تزیینی کوچک استفاده کرد.

اکسسوری‌هایی مناسب برای چیدمان شلف چوبی

انتخاب اکسسوری‌های مناسب برای چیدمان شلف چوبی کاملا به محل قرارگیری آن بستگی دارد، ممکن است این شلف در سالن نشیمن، دفتر کار، اتاق خواب، اتاق کودک، آشپزخانه یا حتی سرویس بهداشتی نصب شده باشد، بنابراین اکسسوری‌هایی که باید بر روی شلف چوبی چیده شوند، مناسب با فضا باشد. برای مثال ممکن است در اتاق کودک، از عروسک‌های مختلف برای تزیین شلف استفاده کنید، اما در اتاق محل کار می‌توانید تندیس‌های افتخار و یا کره زمین را بر روی شلف بچینید.

برای چیدمان شلف در پذیرایی می‌توانید متناسب ب لوازم دیگر، اکسسوری‌هایی را انتخاب کنید. سعی کنید سبک چیدمان و هارمونی رنگ را رعایت کنید. انتخاب آیتم‌ها برای چیدمان شلف چوبی تا حد زیادی به سلیقه فردی مرتبط است. اما در ادامه برخی از مواردی را که اغلب افراد برای تزیین شلف از آن استفاده می‌کنند، ذکر کرده‌ایم. یکی از زیباترین و مهمترین آیتم‌هایی که می‌توانید بر روی شلف چوبی بچینید، کتاب‌های مورد علاقه خودتان است. شما می‌توانید این کتاب‌ها را در حالت افقی یا عمودی روی شلف قرار دهید.

گلدان‌های طبیعی را نیز با قرار گرفتن بر روی شلف، حس شادابی و طراوت خاصی به منزل شما می‌بخشند. اما توجه داشته باشید حتما از زیر گلدانی استفاده کنید و در آبیاری گلدان دقت داشته باشید تا آب به چوب نفوذ نکند. شمع‌های تزیینی با طرح‌های مختلف نیز یکی از مهمترین اکسسوری‌های هستند که می‌توانید بر روی شلف قرار دهید. همان گونه که در بالا ذکر شد، قرار دادن قاب چوبی با تصاویر عکس‌های خانوادگی یا نقاشی‌های زیبا بر روی شلف چوبی، زیبایی بی نظیری را خلق می‌کند. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت قاب چوبی به سایت ghabonaghashi مراجعه کنید.

خروج از نسخه موبایل