نماد سایت مجله سلامتی ایران

5 روش برای روان صحبت کردن زبان آلمانی (در 4 ماه)

آپارتمان, آشپزی, آلمان

 

1- استفاده از یک برنامه سرگرم کننده برای یادگیری آلمانی

استفاده از یک برنامه برای یادگیری آلمانی می تواند سرگرم کننده باشد. برنامه هایی وجود دارد که می توانید واژگان خود را ذخیره کنید. از یک مربی واژگان استفاده کنید. بازی مسابقه ای را انجام دهید… من تعدادی را امتحان کرده ام و بسیار باحال هستند. اگر دوست دارید از برنامه ها استفاده کنید، در اینجا لیستی از بهترین برنامه ها برای یادگیری زبان آلمانی (رایگان یا پولی) وجود دارد. آموزش زبان انگلیسی

علاوه بر این، من dict.cc و برنامه ترجمه گوگل را دوست دارم. من بیشتر اوقات از آنها استفاده کردم. آنها اساساً فرهنگ لغت آنلاین من هستند. من برنامه ترجمه گوگل را دوست دارم زیرا می توانم با آن عکس بگیرم و عکس را فورا ترجمه کنم. اگر بخواهم فقط یک کلمه را جستجو کنم، ترجیح می دهم از dict.cc استفاده کنم. من فکر می کنم ترجمه در dict.cc از این نظر بهتر است که معانی انگلیسی متفاوت تری برای هر کلمه آلمانی ارائه می دهد.

یکی دیگر از برنامه های محبوب مترجم و فرهنگ لغت آلمانی + توسط Vidalingua است. من به خصوص از صرف فعل آن خوشم می آید زیرا می تواند یک فعل را در تمام زمان های اصلی به وضوح نشان دهد. همچنین در صورت تمایل می توانید آلمانی خود را با آزمون های واژگان و فلش کارت ها تمرین کنید.

2- ساختن کارت های مسابقه خودم

همانطور که قبلاً اشاره کردم، من بیشتر فردی هستم که با کاغذ و قلم یاد می‌گیرم. در گذشته، کارت های مسابقه واژگان خود را درست می کردم. من از چند کارت کاغذی کوچک استفاده کردم. روی کارت، کلمه آلمانی را نوشتم. و در پشت، ترجمه انگلیسی را نوشتم. با جملات آلمانی هم این کار را کردم.

هدفم این بود که روزی 10 کارت درست کنم. بعد از چند روز، من قبلاً تعداد زیادی کارت داشتم و همیشه آنها را با خودم حمل می کردم. زمانی که در مترو بودم یا زمانی که منتظر کسی بودم آنها را خواندم.

یادگیری آلمانی با این روش سرگرم کننده بود. و همچنین در طول فرآیند زمانی که کارتهایم را ایجاد کردم یاد گرفتم.

برای یادگیری آلمانی از کارت های مسابقه استفاده کنید_چگونه آلمانی یاد بگیریم_ ده روش سرگرم کننده من برای یادگیری آلمانی_زندگی من در آلمان_hkwomanabroad-min

3- تغییر دستگاه های خود به نسخه آلمانی

وقتی برای اولین بار به آلمان آمدم، از گوگل کروم برای ترجمه هر وب سایت به انگلیسی بسیار استفاده کردم. بعد از مدتی، وقتی دانش آلمانی کمی داشتم، دیگر از تابع ترجمه استفاده نکردم. در عوض، بسیاری از وب سایت هایم را به نسخه آلمانی تغییر دادم: فیس بوک، جی میل، آمازون…

در ابتدا می تواند بسیار آزاردهنده باشد. ولی خیلی سریع بهش عادت کردم و از آنجایی که همیشه از این وب سایت ها استفاده می کردم واژگان بسیار بیشتری یاد گرفتم. اگر قصد دارید در آینده شغل اداری داشته باشید، این واژگان برای شما بسیار مفید خواهد بود. به عنوان مثال، اگر جیمیل خود را به آلمانی تغییر دهید، تمام واژگان آلمانی مربوط به ارسال ایمیل را خواهید آموخت.

به همین ترتیب، شما همچنین می توانید زبان تلفن خود را به آلمانی تغییر دهید. من می دانم که آزار دهنده است. اما تصور کنید هر روز چقدر زمان صرف گوشی خود می کنید. این واقعا به شما کمک می کند تا با کلمات مختلف آلمانی آشنا شوید.

 4- به گروه آلمانی فیس بوک بپیوندید

اگر دوست دارید از فیس بوک استفاده کنید، این یکی برای شماست. گروه های زیادی در فیس بوک مخصوص افرادی که می خواهند آلمانی یاد بگیرند وجود دارد. اعضای آن گروه ها نکات و منابع یادگیری آلمانی را به اشتراک می گذارند. همچنین می توانید با ارسال پست به زبان آلمانی، نوشتن آلمانی خود را در این گروه ها تمرین کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید هر گروه آلمانی فیسبوک مورد علاقه خود را جستجو کرده و به آنها بپیوندید. بگذارید بگوییم به آشپزی علاقه دارید. “Rezepte” را جستجو کنید و گروه های آلمانی فیس بوک زیادی در این زمینه پیدا خواهید کرد. هنگامی که به گروه‌های بیشتری ملحق می‌شوید، فیدهای فیس‌بوک شما به آرامی با محتوای آلمانی مورد علاقه شما اشغال می‌شود. سعی کنید آنچه را که دیگران به زبان آلمانی پست می‌کنند بخوانید و فقط زمانی از عملکرد ترجمه استفاده کنید که واقعاً به آن نیاز دارید.

5- به یک کلاس ورزشی بپیوندید

آیا عضویت باشگاه بدنسازی در آلمان دارید؟ معمول است که شما می توانید در بسیاری از کلاس های ورزشی مختلف در یک باشگاه شرکت کنید. من عاشق رفتن به این کلاس ها هستم. نه تنها به این دلیل که می توانم ورزش کنم، بلکه می توانم مقداری آلمانی یاد بگیرم.

معمولاً مدرسان در این کلاس ها فقط به زبان آلمانی صحبت می کنند. نگران نباشید که ممکن است دستورالعمل را متوجه نشوید. اوایل برای شرکت در این کلاس ها هم عصبی بودم. فکر می‌کردم نمی‌توانم دنبال کنم و نمی‌توانم دستورالعمل‌ها را بفهمم.

اما بگذارید به شما بگویم. اگر دستورالعملی را از دست دادید، به سادگی به اطراف نگاه کنید و همان کاری را که افراد دیگر انجام می دهند انجام دهید! من 3 بار در هفته به کلاس یوگا می رفتم و کلی لغات آلمانی مربوط به اعضای بدن و پست های یوگا را یاد گرفتم. مربیان هر بار از واژگان مشابهی استفاده می کردند. بنابراین، خیلی سریع برداشتم و فهمیدم. اینگونه بود که آلمانی را یاد گرفتم در حالی که سرگرم ورزش بودم.

اگر هنوز آلمانی صحبت نمی کنید اما به کمک نیاز دارید؟

یادگیری آلمانی زمان می برد. شما نمی توانید یک شبه آلمانی صحبت کنید. اما نگران نباش با وب سایت BookaLocal، می توانید یک فرد محلی را رزرو کنید تا در صورت نیاز به شما کمک کند. به عنوان مثال، یک فرد محلی می تواند:

مهم نیست که به کسی نیاز دارید که با شما به اداره ویزا برود، یا کسی که می تواند برای تماس با اداره مالیات برای شما کمک کند، یا شخصی که شما را در هنگام جستجوی آپارتمان همراهی می کند، می توانید یک کمک محلی با قیمت بسیار مقرون به صرفه رزرو کنید. بهترین آموزشگاه ترکی استانبولی تهران

خروج از نسخه موبایل