نماد سایت مجله سلامتی ایران

4 راز شگفت انگیز گوگل که در آموزش های سئو به شما نمی گویند

سئو یا همان اس ای او (SEO) که مخفف شده سه کلمه Search Engine Optimization می باشد، یکی از مهمترین و پردرآمد ترین مشاغل مرتبط با کسب و کارهای اینترنتی است. به طور خلاصه می توان گفت SEO به معنی بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو می باشد. به عبارت دیگر، شما با سئو می توانید کاربرانی را که در موتورهای جستجو، عبارات مربوط به کسب و کار شما را سرچ می کنند، به وب سایت خود هدایت نمایید.

همانطور که ذکر شد، SEO یکی از پر درآمد ترین مشاغل آنلاین امروزی به شمار می آید؛ به همین دلیل آموزش سئو نیز این روزها بسیار نزد علاقه مندان به مشاغل اینترنتی محبوب شده است. اما برخی از نکات وجود دارند که معمولا شما نمی توانید آن ها را در یک دوره سئو بیابید و ما قصد داریم شما را با این رازهای جذاب گوگل آشنا کنیم. اما اجازه دهید که قبل از آن کمی بیشتر در مورد این که سئو چیست بحث کنیم.

سئو چیست؟

موتورهای جستجو بخصوص گوگل، برای محبوب شدن و محبوب ماندن نزد کاربران خود، یک اصل مهم را در دستور کار خود قرار داده‌اند و آن اصل هم رضایت کاربر است. حال از خود بپرسید یک کاربر چه زمانی هنگام استفاده از یک موتور جستجو رضایت کامل دارد؟ دقیقاً! هنگامی که برای سؤال یا عبارت جستجو شده خود، پاسخ و نتیجه‌ای مناسب و جامع را در نتایج ارائه شده توسط آن موتور جستجو، بیابد.

به همین دلیل گوگل الگوریتم هایی را طراحی کرده و به وسیله آن ها صفحات وب سایت ها را مورد بررسی قرار داده و به آن ها امتیاز می دهد. این بررسی ها براساس فاکتورهای بسیار زیادی انجام می شوند و کیفیت وب سایت ها را از همه نظر مورد سنجش قرار می دهند.

حال وب سایتی که از نظر گوگل برای یک عبارت کلیدی خاص (عباراتی که کاربران جستجو می کنند) بهترین گزینه باشد، می تواند بهترین جایگاه را نیز در نتایج گوگل برای همان عبارت کسب نماید.

از آنجا که گوگل معمولا اطلاعات دقیقی را در مورد نحوه کار الگوریتم های خود منتشر نمی کند، برخی از افراد سعی می کنند از روش هایی مانند آزمون و خطا، پرده از راز عملکرد این الگوریتم ها بگشایند و نتیجه تحقیقات خود را در قالب دوره آموزش سئو به سایر افراد ارائه می دهند.

برای مثال امیر قمصری با بیش از 10 سال سابقه در حوزه سئو سایت، اطلاعات بسیار مفیدی را در ارتباط با سئو در وب سایت خود با آدرس newseo.ir به صورت رایگان در اختیار مخاطبانش قرار می دهد.

همچنین در نیوسئو شما می توانید یکی از بهترین گزینه های دوره آنلاین سئو به زبان فارسی را تهیه نمایید. علاوه بر آن اگر می خواهید آموزش سئو را به زبان انگلیسی دنبال کنید، وب سایت هایی مانند moz.com، searchengineland.com و searchenginejournal.com می توانند گزینه های بسیار مناسبی برای شما باشند.

ترفندهای گوگل برای سئو سایت

ترفندهایی که قصد معرفی آن ها را داریم تحت عنوان اپراتورهای جستجو گوگل نیز شناخته می شوند که معمولا در یک دوره آموزش سئو آن طور که باید به آن ها پرداخته نمی شود.

این ترفندها هم برای کاربرانی که قصد جستجو در گوگل را دارند بسیار کاربردی می باشند و هم برای سئوکاران. استفاده از اپراتورهای گوگل برای کاربران، افزایش سرعت در رسیدن به نتایج دلخواه و پاسخ سوالات را به ارمغان می آورد. همچنین این اپراتورها می توانند در اموری مانند تحلیل رقبا، لینک سازی داخلی و بسیاری از موارد دیگر به سئوکاران کمک کنند.

معرفی بهترین اپراتورهای گوگل

به طور خلاصه، منظور از اپراتورهای جستجو گوگل استفاده از علائم و کلماتی در جستجوی شما است که نتایج جستجوی را دقیق تر می کنند. در ادامه برخی از مهمترین این اپراتورها را شرح خواهیم داد. توجه داشته باشید که برای استفاده از هرکدام از این موارد، باید عبارت مربوط به همان اپراتور را در بخش سرچ گوگل جستجو کنید.

  1. (اپراتور intilte:)عبارت مدنظر را بعد از دونقطه (:) قرار دهید تا فقط صفحاتی به شما نشان داده شوند که آن عبارت را در عنوان (تگ تایتل) خود دارند. مثال:

“بهترین دوره سئو”intitle:

  1. (اپراتور inurl:) اگر می خواهید یک عبارت خاص، در url (آدرس) صفحات وجود داشته باشد، می توانید از این اپراتور استفاده نمایید. مثال:

Inurl:”seo”

  1. (اپراتور site:) این اپراتور یکی از بهترین و کاربردی ترین اپراتورهای جستجو است که به وسیله آن می توانید نتایج جستجو مربوط یک عبارت خاص را تنها در یک وب سایت مشاهده نمایید و در این حالت گوگل فقط نتایج مرتبط به وب سایت مدنظر شما را نمایش خواهد داد. مثال:

“دوره جامع سئو”site:domain.com

توجه داشته باشید که برای استفاده از اپراتور بالا، ابتدا باید عبارت site: را تایپ کرده و آدرس وب سایت مدنظر را بعد از : قرار دهید، سپس عبارت کلیدی مدنظر را تایپ کنید. همچنین برای یافتن نتایجی دقیق تر، می توانید عبارت کلیدی را در دبل کوتیشن (“عبارت مدنظر”) قرار دهید.

  1. اپراتور inanchor: این اپراتور به شما کمک می کند صفحاتی را بیابید که در آن ها با انکر تکستی خاص، لینک وجود دارد. (به متنی که لینک دار شده و پس از کلیک روی آن به صفحه دیگری منتقل می شوید انکر تکست یا متن لنگر گفته می شود):

“عبارت مدنظر برای متن لنگر”:inanchor

برخی از بهترین اپراتورهای جستجو گوگل را به شما معرفی کردیم و شما با استفاده از آن ها می توانید جستجو های دقیق تری را انجام داده و اگر سئوکار هستید، می توانید اطلاعات مفیدی را از طریق این اپراتورها به دست آورید.

جالب است بدانید که از اپراتورهای گوگل می توانید به صورت ترکیبی نیز استفاده نمایید، برای مثال اگر می خواهید در وب سایتی خاص، تنها صفحاتی را مشاهده کنید که در عنوان خود عبارت خاصی را دارند، می توانید به شیوه زیر عمل نمایید:

“عبارتی که می خواهید در عناوین صفحات باشد”site:domain.com intitle:

علاوه بر تمامی موارد مذکور، سئو می تواند دارای ترفندها و رازهای زیادی باشد که دستیابی به آن ها کار آنچنان ساده ای نیست.

اگر شما هم به یادگیری ترفندهای سئو علاقه مند هستید و به دنبال دوره آموزش سئو می باشید، دوره جامع سئو امیر قمصری که در وب سایت نیوسئو با آدرس newseo.ir قابل دسترسی است می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. از این دوره می توان به عنوان بهترین دوره آنلاین سئو یاد کرد. همچنین سایت newseo در کنار وبسیما از بهترین مراجع برای یادگیری بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان seo می باشند.

خروج از نسخه موبایل