نماد سایت مجله سلامتی ایران

۸۷۰ هزار تن سیب زمینی در همدان تولید شد

۸۷۰ هزار تن سیب زمینی در همدان تولید شد

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران استان همدان ؛ علی بایگانه، در جمع خبرنگاران از تولید ۸۷۰ هزار تن سیب زمینی در بیش از ۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت در استان بر اساس برنامه از پیش تعیین شده خبر داد و گفت: همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است.

وی با اعلام اینکه استان همدان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار تن سیب زمینی با مشارکت اتحادیه تعاون روستایی و انجمن ملی سیب زمینی در استان ذخیره احتیاطی شده است.

بایگانه افزود: در این خصوص تعدادی معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات نیز انجام شده است.

وی با اشاره به پایان برداشت چغندر قند در استان همدان هم گفت: ۴۱۰ هزار تن چغندرقند در ۶ هزار و ۹۰۰ هکتار سطح زیر کشت تولید شده است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۳۴۵ هزار تن از تولید چغندرقند استان تحویل شده است، یادآور شد: تاکنون ۳۰ هزار تن از این محصول تحویل داده نشده است.

به گزارش مجله سلامتی ایران؛ استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

۴۶

خروج از نسخه موبایل