ورزشی

۳۰ درصد از محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود

رئیس دبیرخانه برنامه علمی دانشگاه آزاد همدان:

آموزش, علوم انسانی, فناوری

سیدمعین نظری گفت: امروزه در کشور حدود ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از همدان، سیدمعین نظری رئیس دبیرخانه برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در کارگاه علمی –مهارتی با عنوان«آنتی‌اکسیدان‌ها و کاربرد آنها در صنایع تبدیلی» به بررسی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و منابع آنها در محصولات غذایی مختلف پرداخت و اظهار کرد: امروزه در کشور حدود ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود. این ضایعات، به‌عنوان منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، می‌تواند با مدیریت صحیح، علاوه بر اینکه تهدید زیست‌محیطی نباشد؛ بلکه فرصتی برای خلق ثروت شود.

وی با بیان کاربرد آنتی‌اکسیدان‌های مختلف در صنایع دارویی و به‌ویژه صنایع تبدیلی که با توجه به ماهیت محصولات غذایی از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف در فرآوری آنها می‌توان استفاده کرد، افزود: دانشگاه باید با جهت‌دهی رسالت اصلی خود که همان آموزش و پژوهش بوده با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، بتواند بخشی از مشکلات و موانع جامعه را برطرف و در نظام پایش آزاد هر واحد دانشگاهی یک نظام موضوعات ویژه را بر عهده داشته تا با احصای مشکلات آن حوزه به حل چالش‌ها کمک کند.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی استان همدان توضیح داد: برای حل چالش‌ها باید رویکرد همه‌جانبه به مسئله داشت و نه تک‌بعدی و به همین دلیل با همکاری اعضای شورا‌های دانشی از استان‌های همدان، کرمانشاه، کردستان، خراسان رضوی و فارس در قالب سه شورای تخصصی دانشی کشاورزی، مهندسی و علوم انسانی بالغ‌بر زمینه پژوهشی تدوین شده است.

به گزارش آنا، کارگاه علمی –مهارتی با عنوان«آنتی‌اکسیدان‌ها و کاربرد آنها در صنایع تبدیلی» توسط برنامه علمی صنایع تبدیلی با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد.

انتهای پیام/

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.