مجله سلامتی ایران

۲۴۰ میلیارد تومان به آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

۲۴۰ میلیارد تومان به آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان از محل بودجه متمم سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران از استان کهگیلویه و بویراحمد؛جاوید بخت با اشاره به اینکه مطالعات آبخیزداری در ۲۴ هزار هکتار از اراضی استان در دست اجرا است، افزود: تاکنون بیش از پنج هزار سازه بزرگ و کوچک آبخیزداری در استان اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه این تعداد طرح ۳۵۰ هزار هکتار از مساحت استان را تحت پوشش قرار داده است، ادامه داد: مهار و ذخیره سازی بیش از ۱۴۰ میلیون متر مکعب روان آب، تقویت سفره‌های زیر زمینی، کنترل فرسایش و تثبیت سالانه سه و نیم میلیون تن خاک از دستاورد‌های طرح‌های آبخیز داری در استان است.

وی با اشاره به اینکه به صورت بیو لوژیکی کشت گیاهان و درختان جنگلی و مرتعی در سطح ۳۲۰ هزار هکتار از عرصه‌های استان نیز اجرا شده است، یادآور شد: غنی سازی جنگل و مرتع در سطحی معادل پنج هزار و ۲۰۰ هکتار با بذر کاری و درختکاری از دیگر اقدامات مهم استان در سال جاری بوده است.

جاوید بخت اضافه کرد: امسال در قالب طرح توسعه گیاهان دارویی در ۳۵۰ هکتار متر مربع از اراضی استان، ۳۸ تن آنغوزه به ارزش ۱۸ میلیارد تومان برداشت شد.

انتهای پیام 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

خروج از نسخه موبایل