ورزشی

یک طلا و دو برنز برای کشتی آزاد ایران/ پنج وزن اول خلاف انتظار! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا که به میزبانی آستانه قزاقستان برگزار می‌شود، بعدازظهر امروز پنجشنبه با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال پنج وزن اول پیگیری شد.

کشتی ایران در پنج وزن اول مطابق انتظارات عمل نکرد و تنها یک مدال طلا به خود اختصاص داد. دو کشتی گیر به مدال برنز رسیدند و یک آزادکار پنجم شد و سرلک هم که دچار مصدومیت شده بود از دور مسابقات کنار رفت.

عموزاد تنها طلایی ایران در پنج وزن اول

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ از سد ریوما آنراکیو از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی به مصاف تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان رفت و با پیروزی ۳ بر یک برابر این حریف به مدال طلا دست یافت.

طلای اول کشتی آزاد ایران به رحمان رسید/ عموزاد مرد طلایی روز اول
رحمان عموزاد مرد طلایی کشتی آزاد ایران در پنج وزن اول

قیاسی به عنوان پنجم رسید

در وزن ۷۰ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با توجه به حاضر نشدن عنایت اولله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۲ مصطفی احمداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل سنجر دوسژانوف از قزاقستان با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد.

قیاسی در دیدار رده بندی برابر کشتی گیر قرقیزستانی ۲ بر یک مغلوب شد و از رسیدن به مدال باز ماند و عنوان پنجم آسیا را به خود اختصاص داد.

ژاپن, قزاقستان, کشتی آزاد
مرتضی قیاسی با شکست در رده بندی به عنوان پنجم رسید

کاووسی به مدال برنز رسید

در وزن ۷۹ کیلوگرم امیرحسین کاووسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ خیدیر سیف الدین اف از بحرین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ و ضربه فنی مغلوب بولات ساکایف از قزاقستان شد و به دیدر رده بندی رفت.

 کاووسی در این دیدار با نتیجه ۶ بر صفر یاجورو یاماساکی از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

ژاپن, قزاقستان, کشتی آزاد
امیرحسین کاووسی اولین برنزی کشتی آزاد ایران در آسیا

گلیج دومین برنزی تیم ملی کشتی آزاد ایران

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۲ بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان پیکار را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مصاف تاکاشی ایشیگورو از ژاپن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل احمد تاج الدین اف از بحرین با نتیجه ۱۳ بر ۸ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

گلیج در دیدار رده بندی به مصاف کشتی گیری از حریف قزاقستانی رفت و با پیروزی ۱۱ بر صفر برابر قزاقستانی به عنوان سوم آسیا و مدال برنز رسید.

ژاپن, قزاقستان, کشتی آزاد
مجتبی گلیج دومین برنزی کشتی آزاد ایران در آسیا

سرلک از دور مسابقات کنار رفت

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۱ مغلوب ریکوتو آرای از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی در دور بعد، سرلک از دور رقابت ها کنار رفت.

رقابتهای پنج وزن دوم مسابقات قهرمانی آسیا روز جمعه برگزار خواهد شد.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.