نماد سایت مجله سلامتی ایران

کسر ۳۰ هزار پرونده از پرونده‌های دادگستری کردستان

کسر ۳۰ هزار پرونده از پرونده‌های دادگستری کردستان

استان کردستان, قوه قضاییه

مجله سلامتی ایران/کردستان رییس دادگستری استان کردستان گفت: طی سال گذشته ۳۰ هزار پرونده از پرونده‌های استان کسر شده و کردستان در بخش کاهش پرونده و مخدومی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی، امروز پنجشنبه (۱۴ اردیبهشت) در جلسه دیدار رییس قوه قضاییه با جمعی از قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان، که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: دادگستری استان کردستان از ۱۴ حوزه قضایی، ۲۵۷ نفر همکار قضایی و ۴۸۸ نفر در شورای حل اختلاف استان تشکیل شده است.

وی، افزود: در سال گذشته اجرای سند تحول و تعالی با محوریت منویات مقام معظم رهبری و حضرت عالی که شامل اجرای عدالت، امید آفرینی و رضایت مردم بوده سرلوحه دادگستری استان بوده است.

رییس دادگستری استان کردستان، عنوان کرد: همکاران قضایی استان با روحیه جهادی پای کار بوده و در راستای تحقق این امور تلاش کرده اند.

به گفته وی، در استان کردستان سعی شده که زمینه اطاله دادرسی فراهم شود و اقدامات با هدف کاهش ورود پرونده و امید آفرینی در جامعه با سرعت و دقت بررسی شود.

حجت‌الاسلام حسینی اعلام کرد: طی سال گذشته ۳۰ هزار پرونده از پرونده‌های استان کسر شده و کردستان در بخش کاهش پرونده و مخدومی رتبه سوم کشوری را کسب کرده و با نرخ رسیدگی نزدیک به ۳ درصد نیز رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

وی با اعلام اینکه در کردستان تثبیت اراضی در استان ۹۰ درصد صورت گرفته است، بیان کرد: بحث رفع اراضی، طی سال گذشته در استان کردستان با تعامل و هم افزایی و با حفظ اقتدار دستگاه به انجام رسیده است.

رییس دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر دستگاه قضا در کردستان به عنوان کانون اتفاقات، با کمترین حاشیه به کار خود در حوزه تثبیت اراضی تلاش کرد.

 انتهای پیام 

خروج از نسخه موبایل