نماد سایت مجله سلامتی ایران

کسب درآمد از اینستاگرام را از کجا شروع کنیم؟

چگونه از اینستا کسب درآمد اینترنتی داشته باشیم؟ حتماً سؤالاتی از این قبیل که چه پیجی بزنیم که درآمد داشته باشد و یا درآمد فن پیج ها چقدر است براتون پیش آمده است. افراد بسیاری اطرافمون می بینیم که کسب درآمد از اینستاگرام با فالوور دارند. ممکن است بپرسید که راز موفقیت این افراد چیست و چگونه توانسته اند به درآمد های نجومی در این عرصه دست یابند. راز آن ها را به شما در این مطلب از سایت  sanimata خواهیم گفت.

کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه؛ چطور ممکنه؟

چگونه از اینستا پول در بیاریم؟ آن هم بدون سرمایه؟ آیا ایده های کسب درآمد از اینستاگرام را می‌دانید؟ یک سایت کسب درآمد از اینستاگرام خوب می تونه کمک کننده باشه. در همین روزهایی که اغلب ما در حال استفاده از اینستاگرام تنها برای وقت گذرانی و یا سرگرمی هستیم، عده زیادی موفق به درآمدزایی شده‌اند. حال میخواهیم ببینیم نحوه درآمد از اینستاگرام به چه صورت است و چطور به راحتی میشه فقط با دانستن نحوه درآمد از اینستا، به درآمد میلیونی رسید.

پول درآوردن در اینستاگرام چگونه است؟ تبلیغات؟ فروش محصول؟ تولید ویدئوهای آموزشی و ترغیب افراد برای شرکت در دوره‌های آموزشی؟ هر کدام از مواردی که ذکر شد می‌توانند راهی برای رسیدن به درآمد باشند.

اما آیا راهی برای کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه هم وجود دارد؟ این سوالی لست که اغلب افراد به دنبال پاسخی واضح برای آن هستند! در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله؛ رسیدن به درآمد از طریق اینستاگرام بدون داشتن سرمایه اولیه امکان پذیر استحتی اگر به دنبال هستید، می توانید از این رسانه اجتماعی استفاده کنید.

در ادامه راه های چگونگی کسب درامد از اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم :

گرفتن تبلیغات

یکی دیگر از روش‌های اینستاگرام مارکتینگ برای کسب درآمد بدون سرمایه اولیه، تبلیغات است. به این شکل که شما پست و استوری شرکت‌ها و برندها را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده و خدمات یا محصولات آن تبلیغ می‌کنید.

اینفلوئنسرها یا افراد تأثیر گذار از تبلیغات در اینستاگرام درآمد خوبی بدست می‌آورند. قانون این روش برای کسب درآمد از اینستاگرام اینگونه است که در واقع میزان درآمد شما در روش تبلیغات، بر اساس مدت زمان انتشار پست و یا میزان بازدید پست یا استوری محاسبه میشود. اما این نکته را نباید فراموش کرد که برای کسب درآمد میلیونی از تبلیغات در اینستاگرام باید با مهارت‌های بازاریابی و مهارت‌های لازم برای رشد یک پیج اینستاگرامی آشنایی کامل داشت.

تولید محتوا؛ شیوه محبوب و پولساز

اگر شما برای کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه به مهارت‌ها و ابزار مورد نیاز برای طراحی و تولید محتوا مسلط باشید، چندین گام از سایر افراد جلو خواهید بود؛ زیرا به صورت حرفه‌ای نیازمند کسب مهارت‌هایی در رابطه با طراحی می‌باشد. به همین دلیل طراحان گرافیک و تولید محتوا می‌توانند درآمد بسیار خوبی از این طریق کسب کنند. طراحان گرافیک می‌توانند به سایر کسب و کارها در زمینهٔ تولید محتوا و طراحی آن کمک کنند یا آموزش‌هایی برای این افراد در پیج خود منتشر کنند.

فروش مستقیم کالا و خدمات

با توجه به اینکه اینستاگرام یک فضای مناسب برای به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم است، کاربران برای کسب درآمد از اینستاگرام می‌توانند به راحتی عکس و فیلم محصول و خدمات خود را به اشتراک بگذارند. تولید محتوا در اینستاگرام بسیار مهم است؛ بنابراین تولید محتوا شما باید به شکلی باشد که برای کاربر در عین حال که جذاب است مفید نیز باشد.

بسیاری از کسب و کارها از اینستاگرام به عنوان فروشگاهی آنلاین برای فروش کالای فیزیکی یا خدمات خود استفاده می‌کنند. در صورتی که فردی یک فروشگاه کیف و کفش داشته باشد، به راحتی می‌تواند فروشگاه آنلاین خودش را نیز در اینستاگرام راه اندازی کند.

از آنجا که مردم از این پلتفرم برای پیدا کردن محصولات و خرید بیشتر استفاده می‌کنند، برای آسان کردن روند خرید، از ویژگی‌هایی مثل دکمه فروشگاه، برچسب‌های محصول و تگ‌های خرید بر روی تصاویر محصول استفاده کنید تا مخاطب با انتقال به وبسایت فروشگاهی شما، رنگ‌بندی و سایر محصولات مشابه آن را ببیند.

از مزیت استفاده از اینستاگرام برای فروش می‌توان گفت که اگر شما بخواهید یک فروشگاه را به روش سنتی راه‌اندازی کنید، دست کم به اجاره یک مغازه برای شروع فعالیت تان نیاز دارید؛ همچنین ممکن است با یک یا چند فروشنده خبره نیز نیاز داشته باشید که با مشتریان صحبت کرده و آن‌ها را متقاعد به خرید کنند.

برای نظم دهی لباس‌ها به قفسه بندی و رگال‌های زیادی احتیاج خواهید داشت که همگی هزینه بردار است. پس فروش آنلاین قبل از هر چیزی در کاهش هزینه‌ها به شما کمک می‌کند؛ بنابراین راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام، یکی از روش‌های خوب کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه است. یکی از روش های درآمدزایی از طریق ، استفاده از اینستاگرام است.

ارائه خدمات مرتبط اینستاگرام

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه اولیه، ارائه خدماتی است که شخص شما یا تیم‌تان در انجام آن‌ها خبره است. شما می‌توانید با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهید محتوا تولید کرده و آن را به اشتراک بگذارید و همین‌طور می‌توانید برای جذب مخاطب و مشتری‌های بیشتر نمونه کارهای خود را نیز به اشتراک بگذارید و درآمد از اینستاگرام را به این روش می‌توانید افزیش دهید. یکی از این خدمات، است.

وظایف ادمین اینستاگرام

ادمین شدن پیج هم می‌تواند یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه باشد اگر شما با وظایف ادمین اینستاگرام آشنایی داشته باشید، احتمالاً درک بهتری از این شغل خواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با این شغل در زیر چند نمونه از وظایف ادمین را نام برده‌ایم:

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

برای اینکه بتوانید با کمک این شبکه اجتماعی فوق‌العاده به درآمد برسید، قبل از هر چیزی باید با بهترین ایده کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شوید و راه‌های رسیدن به درآمد از این ایده‌ها را آموزش ببینید.

بدون یادگیری آموزش‌های لازم برای درآمدزایی از طریق اینستاگرام، نمی‌توانید به درآمدی که می‌خواهید برسید. پس قبل از هر چیزی سعی کنید با انواع کسب درآمد از اینستاگرام و روش‌های آن آشنا شوید و سپس بهترین نوع آن را انتخاب کنید. تمامی این موارد را در این اموزش کسب درآمد از اینستا خواهید خواند.   

به عنوان مثال سیستم همکاری در فروش یکی از راه‌های ساده کسب درآمد از طریق اینستاگرام است. برای عضویت در چنین سیستمی به هیچ سرمایه اولیه‌ای نیاز ندارید و می‌توانید تنها به کمک صفحه اینستاگرامی خود درآمدزایی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به ویژگی‌ها، مزایا و نحوه عضویت در این سیستم، دیگر مقالات موجود در وبلاگمان را مطالعه کنید. برای آموزش این ایده کسب و کار، ما آموزش‌های لازم را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

همچنین مطالعه کنید:

نقشه راه درآمدزایی با اینستاگرام

با وجود همه این حرف‌ها آیا هر کسی میتواند هر چیزی به هر شکلی و به هر مخاطبی بفروشد؟ جواب مسلما منفی است. خیلی واضح است که برای کسب درآمد از اینستاگرام باید ایده خوب در کنار یک روند درست را در پیش بگیریم تا بتوانیم موفق شویم. همینطوری الکی نمیشه کاری کرد.

قراردادن نظرات مشتریان به عنوان پست

یکی از بهترین راهکارها برای اثبات اجتماعی برند خودتان، این است که نظرات مشتریان خود را در استوری و پست‌های خود منتشر کنید.

اما این کار روش‌هایی هم برای افزایش کارایی دارد. مثلا اگر فرد مشهوری از شما خرید کرده، میتوانید عکس وی را قرار دهید. یا حتی در صورت تایید مشتریان، عکس‌های آن‌ها را در کنار نظراتشان قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا شما خیلی بیشتر مورد اعتماد و توجه قرار بگیرید.

حتی میتوانید از مشتریان خود درخواست کنید تا برای شما ویدئو بفرستند و هم چنین نظرات آن‌ها را در بخش کپشن پست‌هایتان قرار دهید.

نظرات مشتریان یکی از جالب ترین ایده‌ها برای افزایش تعامل کاربران است. همانطور که میدانید افزایش تعامل هم یکی از مهم‌ترین فاکتورهای است.

نمایش ساده محصول

شاید بعضی‌ها فکر کنند برای کسب درآمد از اینستاگرام، باید مثلا مدل، ادیتور فتوشاپ، عکاس و استخدام کرد تا بتوان یک محصول را در اینستاگرام پست کرد. در صورتی که واقعا اینطوری نیست.

خیلی اوقات صرفا با یک تصویر ساده از محصول میتوان به شکل اعجاب انگیزی آن را به فروش رساند.

قطعا شما هم در اینستاگرام دیدید که خیلی از تبلیغات صرفا با یک موبایل بسیار ساده گرفته شده و کسی هم که عکس برداری و یا فیلم برداری کرده، تخصصی در آن نداشته ولی فروش بسیار زیادی هم ایجاد کرده است. این ایده، یکی از ساده و کم هزینه‌ترین‌های است که میتوانید در اینستاگرام آن را پیاده سازی کنید.

این نشون میده که همیشه لازم نیست همه چی عالی باشه تا بشه یک محصول رو فروخت و نیازی به زیاد هزینه کردن هم در خیلی از مواقع واقعا نیست.

تبلیغات به صورت کالکشنی و فصلی

مطمئناً خیلی از برندها و افراد به این گونه است که محصولات خود را به صورت کالکشنی و یا فصلی ارائه میکنند. مثلا خیلی‌ها در اینستاگرام لباس میفروشند و خب طبیعتا لباس‌ها باید متناسب با فصل باشند. می توانید از مقاله برای افزایش دانش خود در این زمینه استفاده کنید.

برای این برندها یکی از جذاب‌ترین ایده های کسب و کار در اینستاگرام این است که این افراد در پست‌ و استوری‌های خود، این فروش فصلی و کالکشنی را نمایش دهند.

ایده درآمدزایی از طریق تخفیف گذاری

یکی از مشخص‌ترین ایده‌های کسب درآمد از اینستاگرام هم که همگی میدانیم، تخفیف گذاری است.

حالا اگر بخواهید این ایده را کمی جذاب‌تر هم بکنید، میتوانید مسابقه برگزار کنید.

به طور مثال کسی که بیشترین فرد را در زیر یک پست منشن کند، به وی کد تخفیف تعلق میگیرد.

این کار بدون شک باعث افزایش تعامل و در نهایت با توجه به الگوریتم اینستاگرام، باعث رشد برندتان خواهد شد.

پیشنهاد به مشتریان بالقوه در کامنت

خیلی از افراد در کامنت‌های خود مثلا مینویسند که “خیلی خوشم اومد، خیلی دوسش داریم” و و همچنین بعضی از این افراد نیز، دوستان خود را هم منشن میکنند.

در این اوقات شما میتوانید با پاسخ دادن به این افراد این مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنید. حداقل سودی که این کار برای شما خواهد داشت، افزایش تعامل است.

همچنین میتوانید در پاسخ به این افراد، کد تخفیف نیز به آن‌ها بدهید. این کار بدون هیچ شکی باعث افزایش فروش شما خواهد شد و کاربر را بسیار وفادار می‌سازد.

استفاده از تکنیک UGC

به طور مثال بنویسید که حس خود را بعد از استفاده از این محصول بیان کنید.

این طور مخاطبان شما میتوانند به راحتی برای شما در کامنت ها محتوا تولید کنند. این طوری شما میتوانید خیلی سریع تعامل خود را با مخطبان افزایش داده و همچنین میزان اعتماد به برند خود را نیز به طرز بسیار چشمگیری بهبود بخشید.

ایده استفاده از نسخه نمایشی محصول

میتوانید برای محصول خود، یک نسخه نمایشی تهیه کنید و از آن به عنوان یک محرک و قلاب استفاده کنید تا کنجکاوی مخاطب را برانگیزید و بتوانید تعامل وی را با برند خود بیشتر و بیشتر کنید.

اگر محصول خاصی دارید، میتوانید درباره نحوه استفاده و عملکرد آن ویدئو تهیه کنید. اینگونه میتوانید تاثیر بسیار خوبی بر روی مخاطبان بالقوه خود بگذارید.

علاوه بر این، تهیه ویدئو راهنما میتواند میزان رضایت افراد را در استفاده از محصولات شما نیز افزایش دهد.

افزایش رضایت مخاطب یعنی برندینگ و برندینگ یعنی همه چیز.

البته این ایده خیلی کم در ایران استفاده می‌شود اما خب اگر در خارج از ایران نیز بیزینس دارید، میتوانید از این قابلیت خیلی خوب استفاده کنید. چرا؟ چون یکی از مهم‌ترین بخش‌های اینستاگرام همین تبلیغات آن است.

به راحتی میتوانید به طیف وسیعی از کاربران دسترسی پیدا کنید و در زمان بسیار کمی مخاطبان و همچنین فروش خود را چند برابر کنید.

استفاده از این تبلیغات به شما کمک میکند تا دیگر نیازی به صرف مدت زمان زیاد برای افزایش مخاطبان و فروش خود نداشته باشید و در زمان بسیار کوتاهی این فرآیند را انجام دهید.

برگزاری انواع مسابقات

همانطور که میدانید و قطعا دیدید، مسابقات بسیار زیادی در اینستاگرام انجام می‌شود که خب هدف‌های متفاوتی نیز دارند. همه چی بستگی به استراتژی شما دارد. بعضی اوقات برای آگاهی از برند مسابقه میزنید، بعضی اوقات برای افزایش فالوو، فروش و

هر کمپینی هم استراتژی خاص خودش را دارد.

تبلیغات اشتراکی

این مدل تبلیغات به این شکل است که شما و یک برند دیگر با هم تبادل میکنید. یعنی اینکه شما محصولات برند X را تبلیغ میکنید و برند X نیز محصولات شما را.

اینطوری هزینه‌های شما نیز بسیار پایین می‌آید و اگر با برندهایی کار کنید که به اصطلاح به “” شما نزدیک تر باشند بدون شک بازدهی بسیار بیشتری نیز خواهید گرفت.

همکاری با اینفلوئنسرها

مگر میشود از ایدههای کسب درآمد از اینستاگرام حرف زد ولی اشاره ای به اینفلوئنسرها نداشت؟ قطعا نمیشه.

یکی از ساده‌ و متداول‌ترین راهکارها برای افزایش درآمد در اینستاگرام همکاری با است.

مشخص است که هر یک از این افراد قیمت‌های خاص خود را دارند و همچنین هر مدل محتوایی قیمت خاص خود را دارد.

شما باید اینفلوئنسرهای مختلف را بررسی کنید تا در نهایت بتوانید بهترین افراد را که بیشترین تاثیر را در افزایش درآمد کسب و کار شما داشته‌اند را شناسایی کنید تا با آن‌ها بیشتر کار کنید.

ایده پیش نمایش محصولات

شما میتوانید یک پیش نمایشی از محصولات بعدی خود به نمایش بگذارید. در واقع این کار یکی از تکینک‌های بازاریابی عصبی به شمار می‌رود.

حتی یکی از ایده‌های جذاب این است که محصولات خود را پیش فروش کنید.

این گونه میتوانید از محبوبیت محصولات خود نیز یک برآوردی داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید.

تبلیغ سایت در استوری

همانطور که همه میدانیم استوری اینستاگرام فرصتی بسیار خوب برای فروش و آگاهی مخاطبان از محصولات شما است.

یکی از مزیت‌های فوق العاده استوری، میزان تعامل بالای آن است. شما میتوانید محصولات، تخفیف‌ها، کالکشن‌ها، پیش فروش‌ها و سایت خود را در این بخش تبلیغ کنید.

با این کار به راحتی میتوانید فروش خود را افزایش داده و همچنین ترافیک سایتتان را نیز بهبود بخشید.

همان‌طور که گفتیم اگر صفحه پر بازدیدی دارید، می‌توانید با قبول کردن تبلیغات به صورت پست و یا استوری درآمد کسب کنید؛ تبلیغ دهنده‌ها در این روش بر حسب میزان بازدید از پست و یا استوری تبلیغاتی که شما برایشان درج کرده‌اید هزینه پرداخت می‌کنند.

بنابراین هر چه بازدید از پیجتان بیشتر باشد و تعامل بالایی داشته باشید، درآمدهای خوبی از این روش کسب خواهید کرد.

حال تصور کنید که یک پیج پر بازدید ندارید و هدفتان از حضور در اینستاگرام فروش یک محصول است؛ چگونه باید از طریق این روش تبلیغاتی درآمدزایی کنید؟

ابتدا یک صفحه پر مخاطب و با فالوور بالا انتخاب کنید که مخاطبان هدفتان نزدیک به یک دیگر باشد و سپس از آن پیج اینستاگرامی بخواهید تا کسب و کارتان را تبلیغ کند.

در این روش شما ابتدا مبلغی را برای این تبلیغات هزینه خواهید کرد؛ اما مطمئن باشید که چندین برابر آن با اضافه شدن دنبال کننده‌ها و مشتری‌های جدید به جیبتان باز می‌گردد!

خروج از نسخه موبایل