ورزشی

کتاب‌های مهارت‌محور با کمترین هزینه بیشترین بهره را به والدین می‌رساند

بهار کتاب ۳۴| نویسنده کودک و نوجوان در گفت‌و‌گو با آنا:

کودک, نوجوانان, نویسنده

نویسنده ادبیات کودک و نوجوان گفت: کودک ایده‌آل، کودک مهارت‌محور است و کتاب‌های مهارت‌محور می‌تواند با کمترین هزینه بیشترین کمک را به والدین داشته باشد.

طاهره شاه محمدی در حاشیه سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا تصریح کرد: در وضعیت فعلی مهمترین دغدغه تربیتی ما گرایش بی‌رویه کودکان به فضای مجازی است. در مقابله با این معضل نمی‌توان کاملاً کودک را از فضای مجازی دور کرد و به تجربه دیده شده که چنین روندی بی‌فایده است.

وی افزود: کودکان و نوجوانان به حدی درگیر فضای مجازی هستند که لازم است به آنها آگاهی داده شود و این آگاهی با همراهی والدین امکان‌پذیر است.این نویسنده معتقد است برخی تصورهای اشتباه تربیتی موجب شده تا والدین نتوانند موفق عمل کنند و یکی از آنها این تصور است که کودک ایده‌آل، کودکی حرف‌گوش‌کن و درس‌خوان است.

شاه محمدی معتقد است کودک ایده‌آل کودکی مهارت‌محور است و وظیفه والدین این است که بگذارند کودک خودش باشد و او را همان طور که هست بپذیرند و برای تقویت نقاط قوت او را همراهی و حمایت کنند.

فعال حوزه کودک و نوجوان با اشاره به اینکه بر همین اساس کتاب‌های مهارت‌محور می‌تواند با کمترین هزینه بیشترین کمک را به والدین داشته باشد، متذکر شد: میزان مطالعه والدین تاثیر مستقیم بر کتابخوانی کودک دارد و برای افزایش مطالعه کودکان باید این مهم در بین والدین فرهنگ‌سازی شود.

وی تاکید کرد: این فرهنگ‌سازی دو وجهه دارد که بخشی توسط دولت و بخشی توسط خود مردم باید انجام شود تا در ادامه با افزایش آگاهی خانواده‌ها، تاثیر آن بر کودکان لمس شود.

لازم به یادآوری است، سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به‌کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.