نماد سایت مجله سلامتی ایران

کانون وکلای آذربایجان‌غربی آماده اعلان جرم علیه مسببان خشک شدن دریاچه ارومیه

کانون وکلای آذربایجان‌غربی آماده اعلان جرم علیه مسببان خشک شدن دریاچه ارومیه

خبرنگاران, دریاچه ارومیه, قانون

به گزارش مجله سلامتی ایران آذربایجان‌غربی، علی علیزاده رئیس کانون وکلای استان در جمع خبرنگاران گفت: تعداد وکلای فعال در استان آذربایجان‌غربی ۱۲۵۵ نفر است که ۱۲۵۱ وکیل پایه یک هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۸ وکیل در استان معلق و در حال حاضر ۲۸۸ نفر کارآموز مشغول فعالیت هستند.

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: از ۲۴۷ پرونده رسیدگی شده به تخلفات وکلا، ۱۷۶ پرونده منجر به منع تعقیب و ۷۱ فقره منجر به صدور کیفر خواست شده است.

علیزاده به موضوع بحران دریاچه ارومیه هم اشاره کرد و افزود: با توجه به کم کاری برخی مسئولین ستاد احیای دریاچه ارومیه، کانون وکلای استان به عنوان یک NGO برای پیگیری موضوع و تخلفات این حوزه اعلام آمادگی می‌کند و آماده است برای اقدامات سلبی اعلان جرم کرده و نسبت به پیگیرد قضایی کلیه‌ی عوامل دخیل در این فاجعه زیست محیطی از ترک فعل تا عدم اجرای پروژه‌های احیایی علیه مقامات فعلی و سابق دستگاه‌های اجرایی مربوطه اقدام کند.

وی با اشاره به یکی از وظایف کانون وکلا در خصوص کمک به افرادی که توان پرداخت هزنیه حق وکالت را ندارند، یادآور شد: حدود ۲۰۰ پرونده معاضدتی با وکالت رایگان از طریق کانون وکلای دادگستری استان پذیرش و به پرونده آنها رسیدگی و در مراجع قانون دفاع شده است.

46

خروج از نسخه موبایل