نماد سایت مجله سلامتی ایران

چرا باید پروژکتورهای روشنایی خود را به LED تبدیل کنیم؟

چرا باید پروژکتورهای روشنایی خود را به LED تبدیل کنیم؟

بازی, روشنایی

مزایای پروژکتور ال ای دی

هنگامی که می خواهید باغ ، تراس ، شرکت یا حتی زمین بازی را روشن کنید ، باید به یک محصول روشنایی با کیفیت ، قدرتمند و کارآمد مجهز شوید. در این حالت ما به شما پروژکتور روشنایی ال ای دی را پیشنهاد می کنیم . پروژکتور ال ای دی نمایانگر یک راه حل بسیار کارآمد است که برای تأکید بر ناحیه ای خاص یا تقویت امنیت در بخش هایی مانند پارکینگ طراحی شده است. این محصول در مقایسه با سایر پروژکتورهای سنتی مزایای بسیاری دارند که به تفصیل در زیر آورده شده است.

طول عمر بیشتر

به طور کلی محصولات روشنایی LED به گونه ای طراحی گردیده اند که ماندگار باشند. بیشتر محصولات روشنایی ال ای دی از طول عمر بالاتر از ۱۰۰۰۰ ساعت برخوردار هستند. در مقابل روشنایی های معمولی مانند هالوژن ، طول عمر کمتری داشته و به طور متوسط ۲۰۰۰ ساعت عمر می کنند. اگر به دنبال یک چراغ روشنایی هستید که مدت زمان قابل توجهی به نیازهای شما پاسخگو باشد ، چراغ های روشنایی ال ای دی دقیقاً همان چیزی هستند که شما نیاز دارید. بیشتر پروژکتورهای LED حداقل ۳۰٫۰۰۰ ساعت طول عمر دارند. تصور کنید اگر متوسط روزانه ۵ ساعت از پروژکتور روشنایی خود استفاده کنید، می توانید حداقل ۱۵ سال از این پروژکتور برخوردار باشید.

همچنین پروژکتور ال ای دی بلافاصله روشن می شود که از مزیت های بزرگ برای زیرساخت بسیاری از پروژه ها می باشد. پروژکتور ال ای دی بدون هیچ تاثیر منفی در طول عمر یا انتشار نور، می تواند به دفعات مکرر خاموش و روشن گردد و هر دو این ویژگی ها در مقابل پروژکتورهای سنتی قرار می گیرند که برای رسیدن به روشنایی کامل احتیاج به زمان داشته و در دفعات کلیدزنی محدودیت دارند.

مصرف انرژی کمتر

فناوری LED موجود در چراغ های روشنایی بسیار کارآمد است. بسته به مدل و فناوری که در حال حاضر از آن استفاده می کنید ، این امکان را به شما می دهد تا بین ۵۰ تا ۷۰ درصد در انرژی صرفه جویی کنید. ایده صرفه جویی در مصرف انرژی در نهایت صرفه جویی در پول شما است. مجموع صرفه جویی در هزینه های انرژی که می تواند از جایگزینی با وسایل روشنایی LED بدست آید ، نکته مهمی است که شما تصمیم بگیرید بر روی پروژکتور ال ای دی سرمایه گذاری کنید.

مزایای پروژکتورهای روشنایی

1- مصرف برق بسیار پایین

پروژکتور های LED جدید با بهره گیری از تکنولوژی چراغ های SMD بر خلاف نور بسیار زیاد آن ها مصرف برق بسیار کمی دارند به گونه‌ای که برای مثال می توان یک پروژکتور ۴۰۰ وات متال هالید لایه گازی قدیمی رو با یک پروژکتور ۱۰۰ وات LED جدید جایگزین کرد، این یعنی با 1/4 مصرف برق همان نور را تامین می کند. این تفاوت در صنایع بزرگ به اعداد بسیار بزرگی تبدیل می شود برای مثال در شرکت ها و صنایع بزرگ مثلا با تعویض 1000 پروژکتور قدیمی 400 وات با 1000 پروژکتور 100 وات LED جدید به میزان 300000 وات یا (300kw) انرژی برق صرفه‌جویی خواهد شد که عددی بسیار چشمگیری می‌باشد

2- مصرف سیم برق و تجهیزات کنترلی

چون مصرف برق پروژکتور های LED کمتر از پروژکتور های گازی است می توان سایز های سیم و کابل پروژکتورها رو کاهش داد و باعث کاهش هزینه های اجرای سیستم روشنایی شود. مثلا 10 پروژکتور 400 وات که از یک کابل تغذیه می‌شوند باید 4kw برق را با جریان 20A تامین کند یعنی حداقل یک کابل 4 باید استفاده کرد اما برای همین فضا اگر از پروژکتور LED استفاده کنیم توان مصرفی 1000 وات و جریان مورد نیاز 5 آمپر خواهد شد، این یعنی می‌توان با یک سیم سایز 1/5 برق مورد نیاز را تامین کرد و بدین معنی است که به میزان قابل توجهی سایز سیم کاهش می یابد. همین موضوع در خصوص تجهیزات دیگر مانند: فیوز مینیاتوری، کنتاکتورها و… نیز وجود دارد که در مجموع باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرا می‌شود.

3-عدم نیاز به بانک خازنی

پرژکتورهای LED به دلیل درایور های الکترونیکی جدید دارای ضریب توان مصرفی تقریباً برابر با 1 هستند و دیگر نیازی به بانک های خازنی ندارند، در صورتی که پروژکتور های گازی باعث می‌شود ضریب توان شبکه برق دچار تغییر شود و برای جبران این تغییر باید حتما از بانک های خازنی استفاده کرد اما با استفاده از پروژکتور های LED دیگر نیازی به بانک های خازنی نیست و این باز هم باعث کاهش هزینه‌ ها خواهد شد.

4-طول عمر بسیار بالا

یکی دیگه از مهم ترین مزایای پروژکتورهای روشنایی طول عمر بالای ان هاست. پروژکتور های LED به دلیل ماهیت عمر بالای LED دارای طول عمر بسیار بالاتری نسبت به پروژکتور های قدیمی گازی دارند، برای مثال یک پروژکتور گازی بخار جیوه حدود 1000 ساعت طول عمر مفید دارد در صورتی که پروژکتور LED با بدنه و درایور استاندارد بیش از 5000 ساعت طول عمر دارد که حدوداً 5 برابر چراغ گازی می باشد همین ویژگی خاص باعث می‌شود که علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و خرید چراغ در هزینه های نصب و تعویض چراغ پروژکتور ها که عموما به دلیل نصب در ارتفاع بالا دردسر ساز هستند، بسیار کاهش یابد.

چه پروژکتوری را برای چه برجی استفاده کنیم ؟

برج نوری دستی به علت اینکه در سیستم محرکه هد جهت بالا و پایین شدن هد از یک وینچ دستی استفاده می کند و این وینچ توسط دست انسان چرخانده می شود . از طرفی هم توان دست انسان هم محدود است ( با توجه به وزن بالای خود هد + پروژکتورهای نصب شده روی آن ) بهتر است از پروژکتورهای سبک تر استفاده شود . در این حالت استفاده از پروژکتور 200 وات ال ای دی گزینه مناسبی است . چون هم وزن سبکی دارد ، هم برای استفاده در برج های تا ارتفاع 15 متر مناسب است . برای برج های نوری دستی از در ارتفاعات 6 الی 15 متر می توان به تعداد 6 الی 8 پروژکتور 200 وات ال ای دی استفاده کرد .

ولی در برج نوری برقی چون در اکثر موارد ، این نوع برج ها در ارتفاعات بالای 18 متر تولید می شوند و سیستم محرکه منتقل کننده هد به وسیله الکتروموتور و گیربکس برقی است . لذا وزن بالاتر مشکلی ایجاد نمی کند ، باید از پروژکتور 400 وات بخار سدیم استفاده شود تا هم پرتاب نور بالایی داشته باشد و نور به طور کامل به سطح زمین برسد و هم در طول زمان نوردهی آنها ضعیف تر نشود .

برج نوری روشنایی در واقع یک سازه مرتفع در جهت تامین روشنایی محیط هایی با متراژ بزرگ تر شناخته می شود، که در انتهای این برج یا دکل نوری در تعداد معینی پروژکتور نصب شده، که این منابع نوری باعث روشنایی بیشتر محیط می شوند. برج نوری به لحاظ ارتفاع در نمونه های مختلفی تولید و به بازار عرضه شده و نمونه هایی با ارتفاع بیشتر برای مکان هایی نظیر ورزشگاه ها، استادیوم و بزرگراه ها بهترین گزینه به شمار می آیند.

خرید برج نوری 30 متری با قیمت رقابتی در همپا دکل

از مرتفع ترین برج های نوری جدید که به واسطه ویژگی های بی شماری که دارد، توانسته محبوبیت قابل توجهی را به دست بیاورد، برج نوری ۳۰ متری می باشد. این برج نوری در ارتفاع معینی از زمین قرار می گیرد و شرایط را طوری مهیا می کند، که شما به شیوه ای متفاوت از ترفندهای نورپردازی بهره مند شوید، برج نوری سی متری به لحاظ کیفیت و کارایی در دنیا حرف اول را می زند.

خرید برج نوری ۲۴ متری با کیفیت ساخت بالا

برج نوری ۲۴ متری در لیست نمونه های مرتفع و با بدنه فلزی قرار دارد، این برج نوری از میزان کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار می باشد و همچنین در شرایط جوی مختلف بیشترین میزان از مقاومت را از خود تحت هر شرایطی نشان می دهد. برنج نوری برای تامین نور در فضاهای وسیع همیشه مورد استفاده قرار می گیرد، این برج نوری قابلیت نصب بیشترین میزان از پروژکتور را نیز دارد.

ساخت و تولید برج نوری ۲۴ متری در همپا دکل

در سال های گذشته ساخت و تولید برج نوری متحرک با ارتفاع ۲۴ متری فقط در کشورهای خارجی صورت می گرفت، در حالی که امروزه کشور ایران نیز در لیست برترین تولید کنندگان برج نوری ۲۴ متری قرار دارد. در فرایند ساخت و تولید این برج باید بهره گیری از متریال درجه یک و با کیفیت به هیچ عنوان فراموش نشود. برج نوری که به واسطه بهترین متریال تولید شده باشد، از میزان کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. برای اطلاع از قیمت برج نوری 24 متری میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

این مجموعه تخصصی بر اساس قوانین و استانداردهای جهانی برج نوری را تولید و به بازار عرضه می کند. در تمامی مراحل تولید برج نوری ۲۴ متری گروه تخصصی همپا دکل بهره گیری از متدهای جدید جهانی را اولویت اول خود قرار می دهد، تا بهترین عملکرد ممکن را دریافت کند. همپا دکل نامی درخشان و معتبر در حوزه ساخت انواع برج نوری پایه ثابت ۲۴ متری بر اساس استانداردهای جهانی در دنیا همیشه شناخته می شود.

برج نوری 15 متری

یکی از بهترین محصولاتی که در حوزه نورپردازی در محیط های با متراژ بزرگ تر تولید شده است، برج نوری می باشد، این محصول باعث ایجاد انقلاب عظیمی در حوزه نورپردازی در مکان هایی با متراژ بزرگ تر شد، همچنین این برج به لحاظ ارتفاع در نمونه های مختلفی تولید می شود و هر یک از نمونه های تولید شده دارای کارایی متفاوتی هستند،  برج نوری 15 متری در لیست بهترین نمونه های تولید شده در سال های اخیر قرار دارد.

بررسی قیمت برج نوری ۱۵ متری در شرکت همپا دکل

این برج نوری روشنایی در برابر تغییرات جوی بیشترین میزان از مقاومت را از خود نشان می دهد و حتی تا سال ها بدون کوچک ترین هزینه جانبی برای کاربر کارایی دارد. طول عمر برج نوری ۱۵ متری در صورت نصب اصولی بیش از چندین سال می باشد، این محصول در ارتفاع مناسب باعث پخش نور در یک ناحیه می شود و به هیچ عنوان باعث اتلاف انرژی نمی شود.

نحوه استفاده از پروژکتور LED در داخل خانه:

برجسته کردن مناطق خاص: از نورافکن های LED برای برجسته کردن عناصر خاص داخلی خود مانند آثار هنری، وسایل تزئینی یا مناطق معماری جالب استفاده کنید.

ایجاد جو: از نورافکن های LED با گزینه های کم نور و تغییر رنگ برای ایجاد حالات مختلف در فضای خود استفاده کنید. بسته به مناسبت می‌توانید بین نور سفید گرم و نور سردتر جایگزین کنید.

مناطق کار روشنایی: در دفاتر یا محیط های کاری، پروژکتورهای LED نور یکنواختی را ارائه می دهند که خستگی چشم را کاهش می دهد و تمرکز را افزایش می دهد.

برجسته کردن جزئیات معماری: از نورافکن های LED برای برجسته کردن ویژگی های معماری در فضای داخلی خود مانند تیرهای باز، ستون ها یا گوشه های خاص استفاده کنید.

نورپردازی فضاهای چند منظوره: اگر مناطق چند منظوره دارید، مانند اتاق جلسه که می تواند برای سخنرانی نیز استفاده شود، نورافکن های LED برای تنظیم شدت و جهت نور در صورت نیاز ایده آل هستند.

به طور خلاصه، نورافکن های LED یک راه حل روشنایی انعطاف پذیر و شیک برای فضاهای داخلی ارائه می دهند. توانایی آنها در ارائه روشنایی قدرتمند، صرفه جویی در انرژی و انطباق با محیط های مختلف، آنها را به انتخابی عاقلانه برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال بهینه سازی نور داخلی خود به روشی عملی و زیبایی هستند.

خروج از نسخه موبایل