نماد سایت مجله سلامتی ایران

وظایف همراه بیمار در بیمارستان چیست؟

چه افرادی نیاز به پرستار و مراقب دارند؟ 

  1.  بیماران تازه از بیمارستان مرخص شده
  2. بیماران سرپایی
  3.  افراد معلول و کم توان
  4. افرادی که از نظر حرکت احتیاج به کمک دارند.
  5. سالمندان و سالخوردگان
  6. زنان و کودکان بد سرپرست و تنها
  7. کودکان نوزادان
  8.  افرادی که به دلیل مشغله کاری وقت رسیدگی به اعضاء خانواده را ندارند.

طبیعتا هر شخصی در خانه خود بیشتر از هر جای دیگری احساس آرامش و امنیت و راحتی می کند. فضای دوستانه و گرم خانه و حضور اعضای خانواده و فرزندان از نظر روحی بسیار برای فرد تحت مراقبت مفید است. مجموع این شرایط  به روند بهبودی بیمار و حفظ روحیه او کمک می کند.

اهمیت حضور همراه بیمار در بیمارستان و مراکز درمانی

تمامی افرادی که به بیمارستان مراجعه می کنند، نیاز دارند تا همراهی در کنار آنها در بیمارستان حضور پیدا کند تا آنها بتوانند با کمک همراهشان نیاز های شخصی خود را رفع نمایند. همراه بیمار کرونایی وظایفی بر دوش دارد که با انجام آنها می تواند به بهبود بیمار کرونایی خود کمک نماید و نیاز های بیمار خود را در حد وظیفه خود رفع نماید.

حضور همراه مریض در مراکز درمانی و در بیمارستان زمانی می‌ تواند مفید و موثر واقع شود که بیمار نتواند به تنهایی در مراکز درمانی نیازهای شخصی خود را برطرف کند و حتماً نیاز داشته باشد که همراهی برای انجام کارهای شخصی اش به او کمک نماید. ممکن است که برخی از بیماران به تنهایی به بیمارستان رجوع نمایند و یا اطرافیان آنها چندان وقت کافی نداشته باشند که بتوانند به همراه آنها در بیمارستان حضور پیدا کنند تا کارها و نیاز های شخصی آنها را رفع نمایند.

به همین دلیل بیماران نیاز دارند تا به افراد دیگری رجوع کنند و از آنها درخواست نمایند که به همراهشان در بیمارستان ها حضور پیدا کنند. همراه مریض وظیفه دارد تا در کنار بیمار به پرستار و پزشک کند تا بهبود بیمار سریع تر صورت بگیرد. برای مثال داروهای بیمار را زیر نظر داشته باشد و با مدیریت نسخه پزشک بیشتر از حالت طبیعی مراقب بیمار خود باشد. همچنین باید در نحوه و طریقه تغذیه بیمار دقت داشته باشد تا بیمار مطابق دستور پزشک، روند درمانی خود را طی نماید.

بسیاری از مواقع دیده شده است که همراهان بیمار اطلاعات کافی را در زمینه پزشکی و پرستاری در اختیار نداشته اند و در توان آنها نبوده که از بیمار خود مراقبت نمایند. به همین دلیل این تازه کاری و این بی تجربگی باعث می شود که بیمار نتواند تا حدی که نیاز دارد تحت درمان قرار بگیرد و به همین دلیل نیاز است که افرادی که دوره های لازم را دیده اند و دانش کافی در زمینه مراقبت از بیمار را دارند به همراه بیمار در بیمارستان و مراکز درمانی حضور پیدا کنند.

دلایل نیاز به همراه مریض در بیمارستان چیست؟

دلایل بسیاری وجود دارد که فرد بیمار نیاز دارد تا افرادی به عنوان همراه در کنار او حضور پیدا کنند و وظایف همراهان بیمار به قدری حیاتی و مهم هست که نمی توان از اهمیت حضور این افراد چشم پوشی نمود. همراه مریض باید در طول شب مراقبت های لازم را برای بیمار فراهم کند. البته انجام این کار سختی و مشکلات زیادی به همراه دارد ولی اگر همراه مریض تخصص لازم را داشته باشد، می تواند با اطلاعات و دانش کافی مراقبت های شبانه را به انجام برساند.

انجام کارهای اداری مانند ترخیص بیمار و کارهای پذیرش از جمله دلایل دیگری است که فرد بیمار نیاز به همراه داشتن فردی در کنار خود در بیمارستان دارد. امور درمانی همانند تعویض سرم و تزریقات یکی دیگر از مواردی است که همراه بیمار باید در کنار پرستار به انجام آن کمک نماید. همراه مریض می تواند نکات لازم را برای دادن دارو و یا کمک به تعویض پانسمان از پرستار آموزش ببیند تا بتواند با اجازه پرستار برای همراه مریض خود این امور را انجام دهد.

همراه بیمار کرونایی در بیمارستان چه وظایفی دارد؟

پرستار بیمار کرونایی این وظیفه را دارد که در زمانی که خدمات مود نیاز بیمار را ارائه می کند تمامی پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت کند و هم جنین به خوبی از بیمار پرستاری کند. همراه بیمار باید به صورت مرتبط وضعیت بیمار را به خانواده او اطلاع دهد و در روند بهبودی بیمار نیز کمک کند تا با رعایت اصول بهداشتی، بیماری به سایر افراد منتقل نشود. در زمان مراقبت های لازم  جهت پرستاری از بیمار کرونایی، هم بیمار و هم پرستار موظف به استفاده از ماسک هستند و باید کلیه پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند. نظافت و ضد عفونی کردن تمام سطوحی که بیمار کرونایی با آن در معرض تماس می باشد نیز مانند سوریس بهداشتی، تخت، میز، صندلی و دستگیره و غیره بر عهده پرستار است.
همراه بیمار در بیمارستان در واقع به فردی اطلاق می گردد که موظف است در بیمارستان و در طول درمان بیمار در بیمارستان از هر لحاظی از او مراقبت و نگهداری نماید. این فرد باید تمامی امور مربوط به مراقبت و نگهداری بیمار را تا آخرین لحظه ترخیص از بیمارستان انجام دهد؛ البته امور ترخیص نیز شامل این روند می شوند

استخدام همراه بیمار در بیمارستان چگونه است؟

زمانی که می خواهید اقدام به استخدام همراه بیمار در بیمارستان کنید حتما این را در نظر داشته باشید که پرستار باید تخصص و سواد کافی در زمینه پرستاری از بیمار داشته باشد تا بتواند رضایت مریض و خانواده مریض را جلب کند و همچنین در روند بهبودی بیمار نیز تاثیر مثبت بگذارد.ب با استخدام یک پرستار برای بیمار خود می توانید از خدمات قابل توجه ای برای بیمار خود استفاده کنید همچنین بیمار کمتر احساس تنهایی می کند . همراه بیمار این وظیفه را دارد در امور شخصی بیمار نیز به او کمک کند مانند لباس پوشیدن، بردن بیمار به دستشویی، کتاب خواندن، بردن بیمار برای هوا خوری و … .
قیمت همراه بیمار در بیمارستان برای مراقب بیمار در بیمارستان هم که در حالت کلی برای تمام بیماران مورد استفاده قرار می گیرند
جهت پرستار در منزل کلیک کنید
خروج از نسخه موبایل