نماد سایت مجله سلامتی ایران

ورزشکاران گلستانی امروز خون خود را هدیه کردند

ورزشکاران گلستانی امروز خون خود را هدیه کردند

ورزشکاران گلستانی امروز خون خود را هدیه کردند

مجله سلامتی ایران/گلستان به مناسبت هفته تربیت بدنی جمعی از مسئولان ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی به بیماران نیازمند خون اهدا کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه ساله در هفته تربیت بدنی پویش نذر خون اجرا می شود که امسال هم با استقبال ورزشکاران روبرو شد.  

قاسمعلی برزمینی افزود: ۷۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان از خدمات هیئت های ورزشی استفاده می کنند و پتانسیل این امر وجود دارد که به طور دائم خون خود را به نیازمندان هدیه کنند.

فاطمه محمدی مدیرکل انتقال خون گلستان خودمراقبتی را لازمه اهدا خون دانست و تصریح کرد: ورزشکاران گلستان به دلیل خودمراقبتی و سلامت جسمی بالایی که دارند بهترین گزینه برای اهدا خون به نیازمندان هستند.

وی افزود: : گرگان و گنبد بیشترین اهدا کنندگان خون را به خود اختصاص داده اند و تلاش می شود در مناطق قومیت نشین استان گلستان با بهره گیری از ظرفیت عما و روحانیون سم و میزان مشارکت مردم را افزایش دهیم.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با اشاره به اینکه به صورت روزانه ۲۱۰ تا ۲۶۰ واحد خون در استان گلستان مصرف می شود گفت: به طور متوسط سالانه ۱۰۵ هزار  واحد خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی و بیمارستان های استان گلستان مصرف می شود که ۱۰۰ درصد نیاز استان توسط مراکز خونگیری ثابت و سیار انتقال خون استان تامین می شود.

محمدی در خصوص تعداد بیماران خاص و دریافت کنندگان مستمر خون در این استان هم گفت: ۴۱۰ نفر بیمار تالاسمی ۲۲۴ بیمار هموفیلی و ۱۰۰۶ نفر بیمار دیالیزی و موارد متعددی از بیماران مبتلا به سرطان از جمله دریافت کنندگان مستمر خون در استان گلستان هستند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل