نماد سایت مجله سلامتی ایران

هشدار سازمان نظام روانشناسی نسبت به فعالیت روانشناس ‎نماها

تنها ۲ ـ ۳ درصد خانواده‌ها «مشاوره پیش از ازدواج» دریافت می‌کنند

تنها ۲ ـ ۳ درصد خانواده‌ها «مشاوره پیش از ازدواج» دریافت می‌کنند

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه همه روانشناسانی که پروانه و مجوز دارند در سایت سازمان ثبت شده اند گفت: روانشناس نماها از مردم به دلیل پایین بودن سطح سواد روانی آنها سوء استفاده می کنند.

به گزارش مجله سلامتی ایران دکتر علی فتحی آشتیانی گفت: این سازمان در یک سال اخیر با فعالیت های مستمر با تعداد بیش از ۶۵ هزار روانشناس و مشاور با حداقل مدرک کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در سطح کشور به خدمات روانشناسی پرداخته و به دنبال ارتقای سلامت روانی جامعه و سواد سلامت روانی است.

وی افزود: در میان اعضای سازمان نظام روانشناسی درصد بسیار کمی وجود دارند که با سوءاستفاده از ناآگاهی و عدم شناخت مردم و با استفاده از شبکه های اجتماعی و تبلیغات گسترده مردم را به سوی خود جلب کرده اند.

وی بااشاره به فعالیت روانشناس نماها گفت: این افراد دوران تحصیل مربوطه را طی نکرده اند و تنها به دلیل توانایی در صحبت و تبلیغات از مردم به دلیل پایین بودن سطح سواد روانی آنها سوء استفاده می کنند.

فتحی آشتیانی که در برنامه ای رادیویی سخن می گفت روانشناسی و مشاوره را موضوعی حساس دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید از پیش روانشناس را بشناسند چراکه نسبت به پزشکی پیچیدگی بیشتری دارد. لذا مردم باید پیش از مراجعه به روانشناس اطلاعات خود را در مورد آن فرد بالا ببرند. سایت سازمان نظام روانشناسی فعال است و همه روانشناسانی که پروانه و مجوز دارند در سایت ثبت شده اند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره یادآور شد: مراکزی در سطح کشور وجود دارند که از سازمان پروانه دریافت کرده اند که می توانند مورد اطمینان مردم باشند. بنابراین مردم نباید تحت القائات و تبلیغات روانشناس نماها قرار بگیرند و از همین رو لازم است در حوزه سلامت روانی اطلاعات خود را ارتقا دهند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل