معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در پی بازدید از فرودگاه بینالمللی مهرآباد و گلهمندی مردم از برخی موضوعات، به وزیر راه و شهرسازی نامه هشداری زد.
به گزارش مجله سلامتی ایران و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، احمد اسدیان با اشاره به بازدید اخیر خود از فرودگاه بین المللی مهرآباد بیان کرد: این بازدید در راستای احقاق حقوق عامه و رصد و پایش سایتها و دفاتر فروش بلیت هواپیما در دستور کار این سازمان قرار گرفت که نتایج حاصله مؤید نارساییها و مشکلاتی در این حوزه است.
وی به برخی از مشکلات از جمله تخلف گرانفروشی در عرضه بلیت اشاره کرد و افزود: این امر منجر به ایجاد نارضایتی در مسافران و سرگردانی آنها شده و علاوه بر آن، تأخیرات مکرر و لغو پروازها در ماههای اخیر، عدم پرداخت جریمه و جبران خسارت از سوی تعدادی از شرکتهای هواپیمایی نیز بر نارضایتی مسافران افزوده است.
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور از ارسال نامه به وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: در این نامه تاکید شده که با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی باید برنامهریزی دقیق برای دسترسی عموم اقشار جامعه به خدمات حمل و نقل هوایی مناسب و نیز نظارت بر شرکتهای هواپیمایی در عرضه و ارائه بلیت هواپیما انجام شود.
اسدیان به عدم تمکین برخی از شرکتهای هواپیمایی برای رعایت سقف قیمت مصوب پس از موقوفالاجرا شدن رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اشاره کرد و افزود: در این راستا از وزیر راه و شهرسازی خواسته شده که بر اساس بند «ج» ماده (11) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (42) آیین نامه اجرایی قانون مرقوم و به منظور اجرای صحیح قانون و جلوگیری از فروش بلیت خارج از شبکه رسمی «ایجاد بازار سیاه» و مازاد بر ظرفیت هواپیما و همچنین جلوگیری از فروش چارتری و اجباری بلیت هواپیما به همراه محل اقامت شامل مسافرخانه، هتل و …، نظارت مؤثر بر شرکتهای هواپیمایی برای رعایت شیوه نامه حقوق مسافر هوایی اعمال شود.
وی تاکید کرد: در این نامه تاکید شده که سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به رفع دغدغههای مطروحه با قید تسریع اقدام و نتایج حاصله را همراه با مستندات مربوط، به این سازمان ارسال کند.
اعمال نظارت روزانه و برنامهریزی شده بر عملکرد شرکتهای هواپیمایی و سامانههای فروش بلیت از طریق انجام بازدیدهای میدانی، نظارت بر عملکرد فرودگاهها به منظور ارائه تسهیلات و امکانات و خدمات رفاهی مناسب و اطلاع رسانی شیوهنامه حقوق مسافر از طریق نصب بنر، پنل نمایشی و یا از طرق مقتضی دیگر در فرودگاهها، اتخاذ تمهیدات لازم جهت استفاده از هواپیمای پشتیبان در موارد ابطالی و تاخیر پرواز در ایام نوروز و رسیدگی فوری به شکایات واصله از سوی مسافرین (حضوری، تلفنی، برخط و …) و ارائه پاسخ مناسب و به موقع از جمله پیشنهادات سازمان بازرسی به وزیر راه و شهرسازی است.
انتهای پیام