نماد سایت مجله سلامتی ایران

میرمحمدی: یکپارچگی تجهیزات پزشکی با وزارت بهداشت بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع می کند

میرمحمدی: یکپارچگی تجهیزات پزشکی با وزارت بهداشت بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع می‌کند
میرمحمدی: یکپارچگی تجهیزات پزشکی با وزارت بهداشت بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع می‌کند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ضمن دعوت از وزیر بهداشت برای حضور در کمیسیون؛ از وی خواستار یکپارچه شدن مجموعه تجهیزات پزشکی در زیر مجموعه وزارت بهداشت خواهیم شد؛ این مورد شدنی است و نیازمند لایحه دولت نخواهد بود و تحقق آن بسیاری از اهداف را به ثمر می نشاند.

به گزارش خبرگزاری آنا سیدجلیل میرمحمدی عضو هیئت رئیسه مجلس دوازدهم در پاسخ به این سوال که تا چه میزان موافق اصلاح ساختار اداره کل تجهیزات پزشکی هستید گفت: مشکلی که در اداره کل تجهیرات پزشکی با آن مواجه هستیم این است که دولت باید لایحه ای تصویب کند و مجلس شورای اسلامی مجوز انجام این کار را ندارد؛ چرا که خلاف قانون است و اگر هم طرحی ارائه شود مجلس شورای اسلامی قطعا آن را رد خواهد کرد.  

وی افزود: با توجه به گستردگی کار حوزه تجهیزات پزشکی و ملزومات آزمایشگاهی و ارز آن اگر بتواند در جایگاه سازمانی مستقل عمل کند قطعاً موفق خواهد بود؛ چرا که تشکیلات آن چنانی نیاز ندارد و تمام زیرساخت های آن در وزارت بهداشت هم اکنون فراهم است.

مهم ترین اشکال کار تجهیزات پزشکی

میرمحمدی با بیان اینکه اشکال کار تجهیرات پزشکی این است که به صورت پراکنده تحت نظارت چندین معاونت در سازمان غذا و دارو معاونت درمان هیئت امنای ارزی و… است؛ تاکید کرد: همین عامل آسیب جدی به نظام تجهیرات پزشکی وارد می کند اما اگر به سازمان مستقل با نام سازمان تجهیزات پزشکی تبدیل شود موفق تر و هماهنگ تر خواهد شد که در اینصورت نتایج مثبت و خیر آن به مردم باز می گردد.

عضو هیئت رئیسه مجلس دوازدهم ادامه داد: کمبود هایی که در تجهیزات پزشکی مصرفی تامین به موقع ارز پرداخت به موقع مطالبات تجهیزات پزشکی در سطح دانشگاه ها تامین به موقع تجهیزات پزشکی مصرفی که برای بیمار حیاتی است حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی در سطح کشور واردات تجهیزات پزشکی برند با کیفیت با آنها مواجهه هستیم با تشکیل و راه اندازی سازمان تجهیزات پزشکی حل خواهد شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دوازدهم ادامه داد: اصل مطلب این است که اگر دولت لایحه تاسیس سازمان تجهیزات پزشکی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد به پیگیری و اجرای آن خواهیم پرداخت.

میرمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا موافق هستید تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت مستقل شود گفت: ۲ رویکرد وجود دارد یکی مسیرش سخت تر اما شدنی است که دولت لایحه را ارائه دهد تا سازمان تجهیزات پزشکی را راه اندازی کنیم دومین ایده که به نظر بنده عملیاتی تر است و در کمیسیون در حال پیگیری آن هستیم این است که وزارت بهداشت از پراکندگی متولیان تجهیزات پزشکی جلوگیری کرده و آن را در قالب مرکز هماهنگی امور بازرگانی و اقتصادی وزارت بهداشت که در گذشته نیز وجود داشت مجددا احیا کند که در اینصورت نیازمند مصوبه دولت نخواهد بود.   

دولت برای اصلاح ساختار تجهیزات پزشکی لایحه ارائه دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: موافق این موضوع هستم که دولت با تصویب لایحه ای اجازه تاسیس سازمان مستقل در وزارت بهداشت را تحت عنوان معاون وزیر یا رئیس سازمان به مجلس دهد که در صورت تحقق کمک کننده خواهد بود؛ چرا که که از مدیریت چندگانه ی حوزه ی تجهیزات پزشکی در کشور جلوگیری خواهد کرد.

میرمحمدی افزود: از وزیر بهداشت در کمیسیون دعوت می کنیم تا خواستار یکپارچه شدن مجموعه تجهیزات پزشکی در زیر مجموعه وزارت بهداشت شویم این مورد شدنی است و نیازمند لایحه دولت نخواهد بود و تحقق آن بسیاری از اهداف را به ثمر می نشاند.

خروج از نسخه موبایل