نماد سایت مجله سلامتی ایران

موردی از آنفولانزای پرندگان در آذربایجان‌غربی گزارش نشده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

موردی از آنفولانزای پرندگان در آذربایجان‌غربی گزارش نشده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

عزیز عطایی در گفت و گو با خبرنگار آنلاین افزود: با توجه به قرار گرفتن استان آذربایجان‌غربی در مسیر مهاجرت پرندگان هر ساله با آغاز فصل مهاجرت، کارشناسان حیات وحش و دامپزشکان این اداره کل زیستگاه‌های استان را با همکاری کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: پایش زیستگاه‌ها از آغاز فصل پاییز تا پایان زمستان به صورت مستمر انجام می‌شود تا در صورت مشاهده احتمالی بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

عطایی با بیان اینکه زیستگاه‌های استان سالانه میزبان ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار پرنده مهاجر است، گفت: همزمان با حضور پرندگان در زیستگاه‌های استان برنامه سرشماری هم با هدف جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی از تعداد، تنوع گونه‌ها، تغییرات جمعیت هر گونه، شناخت عوامل مؤثر در تغییرات جمعیتی و برنامه‌ریزی حفاظتی برای این پرندگان انجام می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از شیوع این بیماری در زیستگاه‌های استان مشاهده نشده است، بیان کرد: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده لاشه پرندگان وحشی در طبیعت بلافاصله آن را به نزدیک‌ترین اداره محیط‌زیست اطلاع دهند تا موضوع مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

خروج از نسخه موبایل