نماد سایت مجله سلامتی ایران

مشارکت ۳۳ درصدی آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی در تدوین و انتشار استانداردهای ملی

مشارکت ۳۳ درصدی آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی در تدوین و انتشار استانداردهای ملی

مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: آزمایشگاه‌های این سازمان مشارکت ۳۳ درصدی در تدوین و انتشار استانداردهای ملی معدنی و مواد معدنی داشته‌اند.

به گزارش مجله سلامتی ایران، سهیلا نیلویل همزمان با روز جهانی استاندارد امسال با شعار «استانداردها، ترازکننده میدان رقابت» از مشارکت بیش از ۲۰ درصدی اداره امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در تدوین استانداردهای ملی کمیته‌های آب و آبفا، محیط زیست و معدن و مواد معدنی خبر داد.

وی افزود: اداره امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران از سال ۱۳۹۴ تا پایان شهریور ۱۴۰۲، در انتشار بیش از ۶۲ استاندارد ملی در ۶ کمیته تخصصی آب و آبفا، معدن و مواد معدنی، محیط زیست، فناوری نانو، اندازه‌گیری، اوزان و مقیاس‌ها و مهندسی پزشکی مشارکت داشته است.

نیلویل ادامه داد: اداره امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران با حضور در جلسات تخصصی و تدوین، ۳۳ درصد از استانداردهای کمیته ملی معدن و مواد معدنی و ۲۰ درصد از  استانداردهای ملی کمیته‌های آب و آبفا، محیط زیست گام مؤثری در استانداردسازی فرآیندهای آزمایشگاهی و فنی و ابطال فرآیندهای ناکارآمد سابق برداشته است.

مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: این استانداردها با حمایت و نظارت سازمان ملی استاندارد، پس از تلاش مستمر گروه‌های تخصصی متشکل از کارشناسان آزمایشگاه‌های سازمان، فعالان صنعت و دانشگاه تدوین شده‌ است.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، نیلویل، با بیان این‌که گسترش استانداردهای ملی در جهت توسعه قابلیت‌های داخلی و پیشرفت اقتصادی هر کشور لازم است، تصریح کرد: این مهم، جز با توجه جدی به امر استانداردسازی و تدوین استانداردهای ملی امکان‌پذیر نیست و نیازمند مشارکت بخش علمی و نهادهای حاکمیتی در امر تدوین استانداردهای ملی به‌ویژه در مواردی نظیر فنون آنالیز ویژه و مرتبط با تجهیزات استراتژیک است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل