نماد سایت مجله سلامتی ایران

مخاطرات چند سال اخیر را به خوبی مدیریت کرده‌ایم

مخاطرات چند سال اخیر را به خوبی مدیریت کرده‌ایم

بیابان, پدر, سازمان هواشناسی

مجله سلامتی ایران/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: مخاطرات چند سال اخیر کشور را به خوبی مدیریت کرده‌ایم و در مقایسه با کشورهای دیگر توانستیم نمرات قابل قبولی را کسب کنیم.

محمدحسن نامی روز سه شنبه، ۳۱ مرداد ماه در همایش مدیران کل مدیریت بحران استان‌های سراسر کشور در تبریز، اظهار کرد: پدر هر علمی، تجربه است و همگی جمع شده‌ایم تا با استفاده از تجربیات گذشته عملکرد بهتری در آینده داشته باشیم.

 وی ادامه داد: هواشناسی یکی از سازمان‌هایی است که باید هوشمندسازی شود، سازمان هواشناسی با کمبود ۳۳ دستگاه رادار مواجه است، در حالی که اطلاعات این سازمان باید به سرعت در اختیار مدیریت بحران و دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

وی با اشاره به پراکندگی و وسعت شهرها و روستاهای کشور، افزود: کشور ما دارای ۳۱ استان، ۴۷۱ شهرستان، بیش از ۱۴۰۰ شهر و حدود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که ما باید همواره آماده‌ی انجام اقدامات مورد نیاز را برای کاهش اثرات و تلفات بلایای طبیعی و غیرطبیعی و پیشگیری آن باشیم.

نامی خاطرنشان کرد: بیابان زایی نیز یکی از مشکلات اقلیمی ما است که امروزه سلامت مردم را تهدید می‌کند و طی آن گردوغبار و ریزگردها افزایش می‌یابند، از این رو راهی جز حفظ فضای سبز موجود و توسعه‌ی آن نداریم که کاشت یک میلیارد نهال را از راه حلی برای این مسئله در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۴ مخاطره در جهان شناخته شده است، خاطرنشان کرد: ۴۴ مورد از این مخاطرات در ایران روی داده است به همین دلیل حفظ آمادگی، پیشگیری و بازسازی و بازتوانی در کشور امری ضروری است.

وی گفت: در مدیریت بحران کارها باید هوشمندسازی شود و پایش لحظه‌ای سرزمینی در مدیریت بحران کل کشور فعال شود تا مسئولان بتوانند هر لحظه نقاط مورد نظر را رصد کرده و در صورت هرگونه بحرانی دستورات لازم را صادر کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل