نماد سایت مجله سلامتی ایران

محل برگزاری تافل در تهران

آزمون تافل یک آزمون استاندارد بین المللی است که دانش شما از زبان انگلیسی را ارزیابی می کند. تافل که مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است، برای مهاجران و ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسر جهان در نظر گرفته شده است. آزمون تافل زیر نظر ETS (سیستم تست آموزشی) در ایران و سراسر جهان برگزار می شود. این آزمون شامل چهار بخش خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن است که برای خواندن و کار به زبان انگلیسی ضروری است. اگر دانشجو هستید و می خواهید در دانشگاه های خارج از ایران تحصیل کنید باید در آزمون تافل ثبت نام کنید و گواهینامه آزمون تافل را دریافت کنید. در زیر تمامی اطلاعاتی که باید در مورد مراکز آزمون تافل در ایران و پرداخت هزینه ثبت نام تافل بدانید را بررسی می کنیم. برای شرکت در آزمون GRE هوم ادیشن و آزمون تافل تا انتها همراه ما باشید.

تهران

آزمون تافل شهرهای ایران 2024 را سامان می دهد

آزمون تافل در ایران فقط در چند شهر محدود برگزار می شود پس بهتر است برای انتخاب نزدیک ترین ها به این لیست نگاهی بیندازید. شهرهایی که آزمون تافل را برگزار می کنند:

تهران

اصفهان

کرمان

قزوین

تبریز

ارومیه

من زانی

دزد

اهواز

سایت آزمون تافل 2024 در ایران

آزمون تافل در ایران زیر نظر موسسه سانسه برگزار می شود در حالی که مکان و زمان برگزاری آزمون تافل توسط ETS تعیین می شود.


انواع آزمون های تافل

آزمون تافل iBT به صورت آنلاین در مکان ها و تاریخ های تعیین شده توسط ETS برگزار می شود. این آزمون مهارت های زبانی دانش آموزان را در سطح آکادمیک می سنجد و مورد تایید تمامی دانشگاه های جهان است. TOEFL iBT از چهار بخش تشکیل شده و حدود 3 ساعت طول می کشد. آزمون تافل IBT در ایران نیاز به سرعت تایپ بالا دارد.

آزمون TOEFL iBT Home Edition

در سال 2020 و شیوع کرونا، سازمان ETS نسخه دیگری از تافل را با نام آزمون TOEFL iBT Home Edition ارائه کرد. آزمون به صورت آنلاین در منزل و زیر نظر داوطلب انجام می شود.

Tes TOEFL Essentials

از فوریه 2021، ETS به دانشجویان زبان یک نوع تافل دیگر به نام TOEFL Essentials ارائه می دهد. تفاوت عمده بین این آزمون و iBT این است که TOEFL Essentials شامل ترکیبی از سوالات آکادمیک و عمومی است. iBT یک آزمون آکادمیک است که برای آزمایش آمادگی شما برای ورود به دانشگاه به زبان انگلیسی طراحی شده است. مدت زمان این آزمون یک ساعت و نیم و از چهار قسمت تشکیل شده است. بیش از 90 درصد از دانشگاه های سراسر جهان آزمون TOEFL Essentials را می پذیرند.

آزمون تافل PBT

تافل PBT بر روی کاغذ انجام می شود. مانند iBT، این آزمون دارای چهار بخش است و فقط در کشورهایی ارائه می شود که دسترسی به اینترنت به راحتی در دسترس نیست. سازمان ETS از 11 آوریل 2021 برگزاری تافل PBT را در بسیاری از کشورها لغو کرده است و در حال حاضر این نوع تافل فقط در کشورهایی انجام می شود که زیرساخت اینترنتی کافی برای داشتن تافل IBT ندارند.

ثبت نام آزمون تافل در ایران

برای این کار ابتدا باید یک حساب کاربری در وب سایت ETS ایجاد کنید. اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید، می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

با کلیک بر روی ورود در وب سایت ETS، به صفحه ورود به سیستم بروید و دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

در انتهای فرم روی Create Account کلیک کنید.

اطلاعات مورد نیاز را با مقادیر صحیح پر کنید. توجه داشته باشید که این فرم حاوی اطلاعات اولیه شماست و مقادیر وارد شده باید درست و صحیح باشد. فیلدهایی که با ستاره (*) مشخص شده اند الزامی است. حتماً نام و نام خانوادگی و سایر اطلاعات مربوطه را مطابق با گذرنامه خود وارد کنید، پس از وارد کردن اطلاعات، در انتهای هر صفحه بر روی NEXT کلیک کنید.

در این صفحه باید اطلاعاتی مانند محل تولد، زبان مادری و محل سکونت را پر کنید

در صفحه بعد به شما توصیه می شود از خدمات رایگان تافل استفاده کنید. این سرویس شامل ارسال اطلاعات پروفایل، سوابق تحصیلی و غیره به موسسات و دانشگاه ها می باشد تا بتوانید فرصت های تحصیلی و شغلی بهتری داشته باشید. گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و به صفحه بعد بروید.

در این مرحله برای تکمیل ساخت اکانت کاربری باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

اکنون می توانید تمام داده های وارد شده را مشاهده کنید. اطلاعات را بررسی کنید و در صورت صحیح بودن، روی NEXT کلیک کنید.

هنگامی که در نهایت مشخصات خود را تأیید کردید، یک ایمیل تأیید برای شما ارسال می شود.

خروج از نسخه موبایل