نماد سایت مجله سلامتی ایران

عامل اصلی تصادفات چیست؟ – مجله سلامتی ایران

عامل اصلی تصادفات چیست؟ - ایسنا

مجله سلامتی ایران/چهارمحال و بختیاری رئیس پلیس راه کشور سرعت و سبقت غیر مجاز، بی‌توجهی به روبرو به دلیل استفاده از تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی را از عوامل اصلی در تصادفات عنوان کرد.

حسن مومنی ۲۳ مهرماه در شورای راهبری تصادفات چهارمحال و بختیاری سرعت و سبقت غیر مجاز، بی‌توجهی به روبرو به دلیل استفاده از تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی را از عوامل اصلی در تصادفات برشمرد و اظهار کرد:  ۸۲ درصد از تصادفات مربوط به عوامل مذکور است که در صورت توجه به این نکات شاهد کاهش تصادف‌های جاده‌ای در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای در گروه سنی ۲۱ تا ۶۰ سال هستند، افزود: از این تعداد ۲۲ درصد این افراد در گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال قرار دارند.

رئیس پلیس راه کشور گفت: ۲۵ درصد تصادفات در جاده و ۷۵ درصد در شهرها رخ می‌دهد، این در حالیست که ۷۵ درصد از جان‌باختگان در جاده‌ها و ۲۵ درصد در شهرها به ثبت رسیده، بر این اساس باید بر روی کاهش جان‌باختگان در حوزه حوادث جاده‌ای متمرکز شد.

مومنی اضافه کرد: در حالی که با تلاش و کار مداوم همه دستگاه‌های اجرایی، امروز شمار تلفات سالانه جاده‌ای کشور با کاهش ۱۰ تا ۱۱ هزار نفری از ۲۸ به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه کشور با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات سلبی و ایجابی، گفت: ۵۲ درصد تصادفات انسانی، ۲۰ درصد مربوط به راه، ۱۲ درصد سهم وسیله نقلیه و ۱۶ درصد مشترک است.

مومنی بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای پیشگیری از بروز حوادث جاده‌ای از سوی دستگاه‌های مسئول تاکید کرد.

به گفته وی، بر طرف کردن نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده، نیازمند تامین اعتبار است و سازمان برنامه و بودجه و دولت درصدد تامین اعتبارات مورد نیاز در این بخش هستند، البته تاکنون برای برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای سازمان راهداری مصوب شده که امید است این اعتبار هرچه زودتر اختصاص یابد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل