نماد سایت مجله سلامتی ایران

صافکاری PDR انجام دهیم یا نه؟

فرورفتتگی های ناشی از برخورد خودرو می توانند ظاهر ناخوشایندی را در ماشین شما ایجاد کنند اما باید به شما بگوییم که ناراحت نباشید زیرا دیگر نیازی به تعمیرات پر هزینه و زمان بر سابق نیست. خوشبختانه به لطف صافکاری PDR آسیب دیدگی های بدنه خودرو به راحتی از بین رفته و ماشین شما همانند روز اولش می شود. استارلوکس کار بهترین خدمات را به مشتری خود ارائه میدهد.

بنابراین اگر می خواهید برای همیشه با فرورفتگی های جزئی خداحافظی کنید، اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که صافکاری PDR چیست؟ چگونه انجام می شود؟ و مراحل استفاده از ابزارهای صافکاری PDR به چه صورت می باشد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

معرفی صافکاری PDR

مطمئنا هر کسی پس از و یا خارجی، بیشترین مراقبت را از ماشین خود خواهد کرد اما ممکن است بدنه وسیله نقلیه دوست داشتنی شما به هر دلیلی دچار آسیب شود. باید گفت که هیچ چیزی ناراحت کننده تر از پیدا کردن فرورفتگی در بدنه خودرو نیست.

PDR یک فناوری تعمیر بدنه خودرو است که برای از بین بردن فرورفتگی ها و سایر عیوب تغییر شکل روی بدنه وسیله نقلیه با حفظ رنگ اصلی استفاده می شود. ماهیت این فناوری این است که تکنسین های PDR که آموزش های ویژه ای را در این زمینه دیده اند و دارای ابزارهای لازم برای ترمیم فرورفتگی هستند، می توانند بدون رنگ، سطح عناصر بدنه را بازیابی کنند.

موارد استفاده صافکاری PDR بیشتر برای از بین بردن فرورفتگی های ناشی از طوفان و تگرگ دیده می شود. استادکاران این حرفه از میله های مخصوص، اهرم های دم ماهی، میله های مسطح، چکش، سیستم های چسب حرارتی، آداپتورها، چکش های لغزنده، چراغ های مخصوص و سایر ابزارهای حرفه ای PDR برای از بین بردن فرورفتگی ها از بدنه خودرو استفاده می کنند.

بنابراین اگر پس از و یا دیگر شرکت ها، ماشین شما دچار آسیب دیدگی در بدنه شد، دیگر جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

تاریخچه فناوری PDR

فناوری تعمیر بدنه خودرو به طور همزمان در کارخانه های غول های خودروسازی جهان ایجاد و توسعه یافت، تکنسین هایی از جنرال موتورز و فورد در ایالات متحده، فولکس واگن، بی ام وی و بنز در اروپا صافکاری بدون رنگ PDR را به طور مستقل اختراع کردند.

از آنجا که آسیب و فرورفتگی در بدنه خودرو یک مشکل واقعی برای مالکان خودرو بود و جلوگیری از آن غیر قابل اجتناب به شمار می رفت، این فناوری روز به روز گسترش یافت و با استقبال گسترده ای روبرو شد. زیرا در عین داشتن ویژگی های مثبت زیاد، در هنگام ، فروشنده را با مشکلی مواجه نخواهد کرد.

کاربرد PDR

این فناوری امکان از بین بردن فرورفتگی های بدنه خودرو را فراهم می کند. به عنوان مثال، فرورفتگی ها ممکن است به دلیل طوفان تگرگ، بی احتیاطی هنگام پارک کردن، تصادف یا … روی سطح خودرو ظاهر شوند.

یکی از نیازهای مهم برای استفاده موفقیت آمیز از روش تعمیر PDR، سالم بودن رنگ زیر فرورفتگی است در غیر این صورت تکنسین ها، وسیله نقلیه را از طریق جوشکاری، وصله زدن، استفاده از پرکننده ها یا جایگزینی قسمت آسیب دیده با رنگ جدید بازسازی می کنند.

مراحل انجام صافکاری به روش PDR

بسیاری از مشتریان تعجب می کنند که فرآیند ترمیم فرورفتگی بدون رنگ چگونه انجام می شود. واقعاً خیلی ساده است! ارزیابی خسارت باید قبل از شروع کار روی وسیله نقلیه مشتری رخ دهد تا مطمئن شویم که این روش برای ماشین مورد نظر قابل استفاده بوده و راه حل بهتری وجود ندارد.

اولین مرحله در فرآیند ارزیابی، بررسی دقیق فرورفتگی و تعیین شدت آسیب است. در صورتی که متخصص میزان خسارت را زیاد برآورد کند، بدیهی است تعمیر خودرو با استفاده از روش PDR امکان پذیر نمی باشد.

آن ها اطمینان حاصل می کنند که فلز کشیده نشده، از حد الاستیک رنگ فراتر نرفته است و برجستگی یا چین شدیدی در فرورفتگی وجود ندارد. اگر فرورفتگی در این پارامترها باشد، برآوردگر به سراغ مرحله دوم می رود.

مرحله دوم در فرآیند ترمیم فرورفتگی بدون رنگ مربوط به دسترسی به ناحیه پشت فرورفتگی است. با توجه به اینکه فرورفتگی وسیله نقلیه شما می تواند در هر جایی از بدنه خودرو باشد، ممکن است در مکانی باشد که تکنسین PDR نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد که این امر مانع از انجام تعمیر فرورفتگی می شود.

اگر به هر دلیلی دسترسی به ناحیه پشت فرورفتگی غیر ممکن باشد، فرورفتگی با PDR قابل ترمیم نیست. اما اگر بتوان با استفاده از ابزارهای صافکاری PDR، به عنوان مثال میله هایی با پیکربندی ها و نکات ویژه، ضربه زدن و یا سایر مهارت های لازم این کار را انجام داد، متخصصان برای برطرف کردن مشکل ماشین شما درنگ نمی کنند.

مرحله سوم، تخمین هزینه تعمیر فرورفتگی پنل روی وسیله نقلیه شما است. برآوردگران با انجام بررسی های دقیق و کارشناسانه، هزینه تعمیر فرورفتگی را تخمین می زنند. در برخی موارد، اگر بر روی یک پنل فرورفتگی های زیادی وجود داشته باشد یا هزینه تعمیر با PDR بیشتر از هزینه تعویض پنل باشد، به مشتری پیشنهاد می کنیم آن مسیر را طی کند. تخمینگر همچنین قطعات تزئینی آسیب دیده را نیز در نظر می گیرد و قیمتی در مورد هزینه های تعویض این قطعات اعلام می کند.

پس از گذراندن این مراحل، مشتری و شرکت بیمه پیشنهادهای موجود را بررسی کرده و هزینه ها را در نظر می گیرند. در صورت تایید قیمت، این تعمیر، برنامه ریزی شده و تکنسین های PDR فرایند تعمیر خودرو را آغاز می کنند.

از این رو توصیه می کنیم اگر پس از ، وسیله نقلیه شما دچار آسیب دیدگی در بدنه شد، به صافکاری های PDR مراجعه کنید. این هم هزینه کمتری را برای شما به دنبال خواهد داشت و هم باعث می شود زیبایی و جلوه خودروی لوکس شما از بین نرود.

مزایای صافکاری بدون رنگ

با توجه به فناوری های مختلف تعمیر بدنه ماشین، علاقه مندان به خودرو بیشتر و بیشتر به مزایای روش PDR توجه می کنند. برخی از مزایای صافکاری به روش PDR به شرح زیر می باشند:

  1. اغلب تفاوت قیمت صافکاری با دستگاه pdr با قیمت تعویض قطعه بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال، در صورت آسیب گسترده به بدنه خودرو، تعمیر PDR می تواند هزینه ها را تا چندین برابر کاهش دهد!
  2. روش PDR به کاهش زمان تعمیر بدنه خودرو از چند روز و یا حتی چندین هفته به ساعت‌ ها کمک می‌ کند. این بدان معنی است که ماشین شما مدت زیادی در صافکاری نخواهد ماند و می توانید خیلی زود همانند سابق از آن استفاده کنید.
  3. تکنیک PDR در صافکاری سبب می شود که خودرو قیمت بازار خود را حفظ کند زیرا فناوری PDR رنگ اصلی را خدشه دار نکرده و تعمیر هیچ اثری از خود بر روی بدنه باقی نمی گذارد. همچنین جالب است بدانید که هیچ ضخامت سنجی تغییرات را در ضخامت رنگ خودرو نشان نمی دهد.

بنابراین اگر به تازگی و یا دیگر شرکت های خودروسازی را تجربه کرده اید و متاسفانه ماشین شما آسیب دیده است، نگران نباشید زیرا در هنگام فروش هیچ مشکلی نخواهید داشت.

آیا ممکن است فرورفتگی بر روی یک خودروی کاملا جدید ایجاد شود؟

خودروسازان محصولات خود را به صورت متوالی و با استفاده از قطعات آماده مونتاژ می کنند. این عناصر بدنه با روش های به خصوصی تولید می شوند که امکان به دست آوردن قطعات با اندازه ها و اشکال مختلف را از یک ورق فلزی مسطح فراهم می کند.

هنگام تولید، موارد متعددی وجود دارد که باعث می شود مقدار زیادی روان کننده بین ورق فلز و قالب جریان می یابد. این روان کننده که نسبتا تراکم پایینی دارد، ممکن است بر روی قطعات ساخته شده فرورفتگی ایجاد کند. بنابراین باید گفت که عملا تعیین هندسه اصلاح شده یک قطعه تا لحظه نقاشی غیرممکن است و معمولا این نقص تنها در یک زاویه خاص از نور قابل توجه می باشد.

بنابراین، تمام خودروسازان با مشکل فناوری حذف فرورفتگی در خودروهای کاملاً جدید مواجه شدند که مشکل بسیار بزرگی بود. از این رو ممکن است مشکل نقص خودرو از چند ساعت تا چند روز طول بکشد.

البته این امکان هم وجود دارد که مسئله فرورفتگی در بدنه خودرو توسط برخی از های خودروسازی نه چندان معروف مورد توجه قرار نگیرد. بنابراین توصیه می کنیم پس از حتما با دقت نگاهی به بدنه آن بیندازید.

صافکاری PDR انجام دهیم یا نه؟

همانطور که مطالعه کردید ما در این مقاله از کیان خودرو سعی کردیم به بیان یک سری توضیحات جامع درباره فناوری PDR بپردازیم و به شما بگوییم که صافکاری PDR چیست؟

بنابراین با توجه به آنچه که گفته شد و ویژگی ها و مراحل انجام صافکاری pdr اینک این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام یک از روش موجود برای شما مناسب تر هستند. اما به عنوان یک دوست به شما توصیه می کنیم که اگر آسیب بدنه خودروی شما چندان جدی و عمیق نیست، برای ترمیم بدون رنگ حتما یک قرار ملاقات با صافکاری pdr برای تو رفتگی ها بگذارید. در نهایت اگر شما هم این کار را انجام داده اید، خوشحال می شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خروج از نسخه موبایل