نماد سایت مجله سلامتی ایران

شهدای آتش‌نشان با تمام وجود در راه رضای خدا تلاش کردند

شهدای آتش‌نشان با تمام وجود در راه رضای خدا تلاش کردند

پلاسکو, شهدا, شهرداری تهران

مدیرکل ایثارگری شهرداری تهران گفت: شهدای آتش‌نشان با تمام وجود خود در راه رضای خداوند تلاش کردند و خداوند نیز فرموده است که نجات جان یک نفر همچون نجات جان بشریت است.

به گزارش مجله سلامتی ایران، غلامعباس کیانی در ششمین سالگرد حادثه پلاسکو گفت: احساس می کنم در جمع لشکر سوم تهران هستم، همانطور که توفیق داریم و در جمع دوستان و رزمندگان دفاع مقدس شرکت می کنیم، رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول الله، لشکر سید الشهدا و آتش نشانان نیز لشکر سوم تهران هستند.

وی افزود: یک زمانی اقتضاء می‌کند تا رزمنده سلاح در دست بگیرد و یک زمانی نیز اقتضاء این است تا رزمنده با کپسول آتش‌نشانی و سایر تجهیزات به کمک و مدد مردم برود.

مدیرکل ایثارگری شهرداری تهران ادامه داد: همانطور که رزمندگان دفاع مقدس در جهت سلامتی و آزادگی، استقلال و خوب زندگی کردن مردم از جان خود گذشتند، رزمندگان آتش نشان نیز همین حرکت و مساعدت و کمک را به مردم می کنند و افتخار می‌کنم در جمع رزمندگان آتش نشان و خانواده‌های شهدای آتش نشان حضور دارم.

وی بیان کرد: قدر مسلم دو نوع انتخاب در مرگ وجود دارد. یک بخش مرگ قهری است و یک بخش نیز آنچه انسان ایثارگر را از آدم های عادی متمایز می‌کند، است.

کیانی با بیان اینکه شهدای آتش نشان چگونه رفتن خود را انتخاب کردند و اینجاست که عنوان ایثارگر برای آنها اطلاق می شود، یادآور شد: این عزیزان انتخاب کردند و با تمام وجود خود در راه رضای خداوند تلاش کردند. خداوند نیز فرموده است که نجات جان یک نفر همچون نجات جان بشریت است.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی تاکید کرد: اگر ما بعد از ۴۰ سال یاد و خاطره شهدا را گرامی می داریم و امروز بعد از حادثه پلاسکو از شهدای آتش نشان تجلیل می‌کنیم، به این دلیل است که این افراد ایثار کردند که این امر نقطه تمایز یک انسان عادی با جانبازان و شهدا است. همچنین شهدای آتش نشان و دفاع مقدس برای ما فرقی نمی‌کنند. 

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل