نماد سایت مجله سلامتی ایران

سهم اصفهان در پردۀ آخر جشنوارۀ تئاتر فجر

سهم اصفهان در پردۀ آخر جشنوارۀ تئاتر فجر

سهم اصفهان در پردۀ آخر جشنوارۀ تئاتر فجر

مجله سلامتی ایران/اصفهان چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و هنرمندان تئاتر اصفهان، در بخش‌های مختلف نمایش‌های خیابانی، رادیو تئاتر، نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانیِ فراگیر، موفق به کسب عناوین برتر شدند.

آئین اختتامیۀ چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، پنجشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) در تالار وحدت برگزار شد و هنرمندان تئاتر اصفهان یک‌بار دیگر در هنر نمایش خوش درخشیدند. 

علی دادفر، رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان، دراین‌باره به مجله سلامتی ایران گفت: در این دوره از جشنواره، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین موسیقی در بخش نمایش‌های خیابانی به «محمد نادری» برای موسیقی دو نمایش‌ «هزارپیشه» و «اشرف مخلوقات» از اصفهان اهدا شد، و «سید ابوالفضل مرتضوی» نیز برای طراحی فضای نمایش «پیوند کوالانسی» از خمینی‌شهر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش طراحی فضا در بخش خیابانی را دریافت کرد.

او افزود: در بخش خیابانیِ چهل و دومین جشنوارۀ تئاتر فجر، «نجمه مهرابی» به‌خاطر بازی در نمایش «هزارپیشه» از اصفهان، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین بازیگری زن را به دست آورد و لوح تقدیر و جایزه نقدی به «رضا ملکی» برای بازی در نمایش «پیوند کوالانسی» از خمینی‌شهر رسید. 

رئیس تالار هنر اصفهان بیان کرد: در بخش نمایش‌های صحنه ای فراگیر نیز «مهتاب نفیسی»، «ماه منیر رحمانیان»، «شهناز موذن صفایی» و «بتول نیکفر» از اصفهان برای بازی در نمایش «مغازه شماره ۱۳» تقدیر شدند.

دادفر ادامه داد: در بخش نمایش های خیابانی فراگیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، «علی ابوترابی» از خمینی شهر برای موسیقی نمایش «رومئو B ژولیت» برگزیده شد، «علی خاتمی» از اصفهان عنوان برتر را برای موسیقی نمایش «تسویه نقدی» به دست آورد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی نیز به «نسا سلیمانی» برای نمایش «رومئو B ژولیت» تعلق گرفت.

دادفر تصریح کرد: در این دوره از جشنواره، «سلیمه سادات حسینی» و «محمدجواد کوچکی» از خمینی‌شهر برای بازیگری نمایش «رومئو B ژولیت»، و همچنین «اکرمی کریمی» و «پویا عباسعلی» از اصفهان برای بازیگری نمایش «تسویه نقدی» عنوان‌های برتر بخش بازیگری زن و مرد را در بخش نمایش‌های خیابانی فراگیر به دست آوردند، ضمن اینکه «حسین کاظمی» در این بخش، برگزیدۀ بخش طراحی پوستر و بورشور شد.

او همچنین اضافه کرد: در بخش رادیو تئاتر چهل و دومین جشنوارۀ فجر نیز عناوین برگزیدۀ دو بخش افکت زنده یا فولی آرت و همچنین بهترین تهیه کننده، به ترتیب به «مسعود نصیریان» و «محمد رادمهر» از اصفهان را برای رادیو تئاتر «بی جی ام تاو» تقدیم شد.

رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان یادآوری کرد: درچهل و دومین  جشنوارۀ تئاتر فجر و در بخش مسابقۀ تئاتر ایران، نمایش «دشمن خدا» به کارگردانی «مجید عراقی» به‌عنوان نمایش برگزیده کمدی شناخته شد و برای معرفی به جشنواره خندستان اصفهان انتخاب شد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل